Ja bih to rado platio svaki put kod zamene pločica, samo kad bih znao ko to radi u NS-u. Odnosno, ko to zaista i uradi a ne samo naplati.Nikolaa napisao: 18 Jan 2018, 00:34 najjaci su mi ti servisi koji uvek pokusavaju da ti uvale "obradu diskova"....
Obrada diskova kočnica
- Saša
- Postovi: 14248
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Majstori za izbegavanje
- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Majstori za izbegavanje
Samo sto bi ovi to da rade pri svakoj zameni ulja a ne plocica. 
Licno sam prisustvovao kad su drugaru preporucili obradjivanje u Japanshopu, ja gledam diskove i ne verujem. Diskovi kao staklo, ni jedan jedini ris, potroseni mozda milimetar.

Licno sam prisustvovao kad su drugaru preporucili obradjivanje u Japanshopu, ja gledam diskove i ne verujem. Diskovi kao staklo, ni jedan jedini ris, potroseni mozda milimetar.
Re: Majstori za izbegavanje
Ja nikad ne bih obrađivao diskove
Re: Majstori za izbegavanje
To bar ne može da se sakrije. Vidi se da li je obrađeno ili nije.

Re: Majstori za izbegavanje
Obrada diskova se ne radi na kočnicama koje nemaju neki defekt u materijalu diska, A defekt se veoma brzo, nakon par kočenja primeti i dogodi. Disk koji je i inače defektan će vrlo verovatno odmah nakon obrade ponovo da se pokrivi tako da je je obrada najčešće beuzpešna i besmisleni trošak.
Uz ispravna kočiona klješta nikada se ne radi niti postoji potreba za obradom diskova.
Kada se normalno pohabaju do dozvoljene granice prosto se zamene, u paru.
Uz ispravna kočiona klješta nikada se ne radi niti postoji potreba za obradom diskova.
Kada se normalno pohabaju do dozvoljene granice prosto se zamene, u paru.
- Saša
- Postovi: 14248
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Majstori za izbegavanje
Nisam mislio na obradu u smislu da se kriv ili defektan disk dovodi u normalno stanje nego obično poravnavanje kočione površine ispravnog diska da kada se stavi novi komplet pločica one nalegnu ravno i pravilno kao i na nov disk. Stare pločice ukopaju/potroše disk koliko već potroše i ravnanje se radi na najveću već napravljenu dubinu/ris na disku, tako da to ne utiče na same osobine/performanse diska. On je u tom trenutku ionako već potrošen toliko. Ako se to ne uradi kočenje u početku nije dobro dok god pločice ne legnu potpuno u te neravnine, čuju se razni nepotrebni zvukovi i vibracije. Naravno, to se može raditi sve dok se ne dođe do propisanog minimuma debljine diska. To je sasvim o.k, koristan, opravdan i racionalan postupak i nije ništa novo, to se radi već godinama/decenijama.
Re: Majstori za izbegavanje
Razumem ideju, i može se čuti kod raznih trgovaca i majstora Pere.
To je nepotrebno u tehničkom smislu i ne koristi a može da bude štetno i skrati očekivani radni vek diska.
Razlog je prost, obrada diska podrazumeva da se ne obradjuje samo ivica/izbočina koja je nastala nego cela povrišina a time se ceo disk stanjuje.
Malo ili mnogo ali se uvek bespotrebno stanjuje, veštački dodatno potroši i time brže dodje do minimalne debljine kada mora da se menja.
Em se plati obrada diska em se skrati radni vek- novac uludo potrošen.
Uz to postoji rizik da pri obradi starog diska gde je materijal već odležao i prošao kroz brojne cikluse grejanja i hladjenja nakon obrade dodje do internih prskotina usled promene napona u materijalu prilikom sledećeg ciklusa grejanja i hladjenja pri prvom jačem/ ozbiljnom kočenju kada se disk usija do crvenog.
To što nastane vidljiva razlika debljine diska u delu gde dodiriju pločice u odnosu na deo gde nema dodira ne predstavlja baš nikakvu smetnju novim pločicama niti utiče na rad kočnica. Jedino kada disk zahteva intervenciju je minimalna debljina ili krivljenje.
Nove pločice će opet dodirivati disk na istim mestima kao i stare i taj ris nema na njih uticaja kao što nije imao ni na stare pločice.
Obrada diskova je mit koji se zloupotrebljava od strane nekih da se uzmu dodatne pare iako za to nema nikakvih tehničkih opravdanja.
Uz to, fabrike auta izričito su protiv obrade diskova i to jasno piše u radioničkim uputstvima koja bi trebala da važe i za te koji preporučuju obradjivanje.
Isto tako u uputstvima piše da se nove pločice trebaju prilalgoditi bilo novom bilo starom disku i opisana je tačna procedura kako se to radi.
"bed in brakes", koga zanima više ta tema neka potraži.
Dodatno, samo ventilirajući diskovi često imaju mikro pukotine koje su normalne i ne predstavljaju problem u radu a koje se otvore pri obradi diska i zatim je taj disk za djubre.
Ja sam par puta napravio grešku da sam slušao "majstore" da treba da se skida taj ris a otkad slušam fabrike auta i fabrike diskova da je to zabranjeno nije bilo nikada nijedne greške sa diskovima nikada.
Iz svog iskustva i na osnovu preporuke fabrika preporučujem da se izbegava obrada inače ispravnih diskova, radi estetskih razloga.
To je nepotrebno u tehničkom smislu i ne koristi a može da bude štetno i skrati očekivani radni vek diska.
Razlog je prost, obrada diska podrazumeva da se ne obradjuje samo ivica/izbočina koja je nastala nego cela povrišina a time se ceo disk stanjuje.
Malo ili mnogo ali se uvek bespotrebno stanjuje, veštački dodatno potroši i time brže dodje do minimalne debljine kada mora da se menja.
Em se plati obrada diska em se skrati radni vek- novac uludo potrošen.
Uz to postoji rizik da pri obradi starog diska gde je materijal već odležao i prošao kroz brojne cikluse grejanja i hladjenja nakon obrade dodje do internih prskotina usled promene napona u materijalu prilikom sledećeg ciklusa grejanja i hladjenja pri prvom jačem/ ozbiljnom kočenju kada se disk usija do crvenog.
To što nastane vidljiva razlika debljine diska u delu gde dodiriju pločice u odnosu na deo gde nema dodira ne predstavlja baš nikakvu smetnju novim pločicama niti utiče na rad kočnica. Jedino kada disk zahteva intervenciju je minimalna debljina ili krivljenje.
Nove pločice će opet dodirivati disk na istim mestima kao i stare i taj ris nema na njih uticaja kao što nije imao ni na stare pločice.
Obrada diskova je mit koji se zloupotrebljava od strane nekih da se uzmu dodatne pare iako za to nema nikakvih tehničkih opravdanja.
Uz to, fabrike auta izričito su protiv obrade diskova i to jasno piše u radioničkim uputstvima koja bi trebala da važe i za te koji preporučuju obradjivanje.
Isto tako u uputstvima piše da se nove pločice trebaju prilalgoditi bilo novom bilo starom disku i opisana je tačna procedura kako se to radi.
"bed in brakes", koga zanima više ta tema neka potraži.
Dodatno, samo ventilirajući diskovi često imaju mikro pukotine koje su normalne i ne predstavljaju problem u radu a koje se otvore pri obradi diska i zatim je taj disk za djubre.
Ja sam par puta napravio grešku da sam slušao "majstore" da treba da se skida taj ris a otkad slušam fabrike auta i fabrike diskova da je to zabranjeno nije bilo nikada nijedne greške sa diskovima nikada.
Iz svog iskustva i na osnovu preporuke fabrika preporučujem da se izbegava obrada inače ispravnih diskova, radi estetskih razloga.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24655
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Majstori za izbegavanje
Moguce da su kupili masinu koja radi obradu na samom autu, ne mora da se nosi kod strugara. E sad, treba tu masinu otplatiti.
http://www.mazda3tech.com/front_brake_d ... n-945.html
Ne znam da li Mazdu racunas medju fabrike, ali oni kazu nesto drugo.ljubitelj napisao: 18 Jan 2018, 11:34 Uz to, fabrike auta izričito su protiv obrade diskova i to jasno piše u radioničkim uputstvima koja bi trebala da važe i za te koji preporučuju obradjivanje.
http://www.mazda3tech.com/front_brake_d ... n-945.html

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Majstori za izbegavanje
Mazda savetuje obradu ako postoji problem, ne pri zameni pločica. Celo citirano poglavlje se tiče rešavanja problema, ne redovnog održavanja.
- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Majstori za izbegavanje
Zavisi i kako izgleda disk. Ja sam prekjuce bas menjao plocice, diskovi su presli minimum 30k kod mene i ko zna koliko kod prethodnog vlasnika i nemaju ni jedan jedini ris niti su krivi.
S druge strane, da su na primer izgledali kao ovi sa slike dole, svakako bih ih obradjivao ili zamenio na kraju krajeva, jer prosto ne verujem da nova plocica moze da nalegne lepo na ovakvu povrsinu.
S druge strane, da su na primer izgledali kao ovi sa slike dole, svakako bih ih obradjivao ili zamenio na kraju krajeva, jer prosto ne verujem da nova plocica moze da nalegne lepo na ovakvu povrsinu.

-
- Postovi: 1366
- Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
- Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE
Re: Majstori za izbegavanje
Naravno da legne i na takvu povrsinu i to jako jako brzo.
I kad legne veca je kociona povrsina kod takvog diska nego kod ravnog.
@ljubitelj
I kad legne veca je kociona povrsina kod takvog diska nego kod ravnog.
@ljubitelj

Poslednja izmena od ddanijell u 18 Jan 2018, 13:11, izmenjeno 1 put ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24655
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Majstori za izbegavanje
Nije poenta u tome uopste. Procitaj citat na koji sam odgovorio.nidza napisao: 18 Jan 2018, 12:20 Mazda savetuje obradu ako postoji problem, ne pri zameni pločica. Celo citirano poglavlje se tiče rešavanja problema, ne redovnog održavanja.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Majstori za izbegavanje
Pa sto onda proizvodjaci ne prave diskove sa risovima ako je tako bolje nego ih prave da budu ravni?ddanijell napisao:Naravno da legne i na takvu povrsinu i to jako jako brzo.
I kad legne veca je kociona povrsina kod takvog diska nego kod ravnog.
[mention]ljubitelj[/mention]
-
- Postovi: 1366
- Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
- Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE
Re: Majstori za izbegavanje
Cisto iz tehnickih razloga lakse obrade ravnog diska.