Stranica 2 od 76
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 20:33
od mr.Big
Znaci,predpostavka
...zreo si i racionalan covek, bavis se skroz netehnickim poslom, nisi uopste zainteresovan za automobilizam, imas resene sve potrebe koje ti namece zivotno doba i obaveze prema bliznjima, znas kakav ti auto treba, odaberes odgovarajuci model (nebitno koji), svidja ti se, okitis ga potrebnom opremom, izaberes zadovoljavajucu motorizaciju.
Pitanje:
Ako imas novca da kupis nekoliko ovakvih novih kola, da li ces uzeti polovan od nepoznatog vlasnika/autoplaca ?
P.S. Moram da napomenem da ovo nema veze sa mojom situacijom, tj ja imam odlicno iskustvo sa kupovinom polovnog dvogodisnjeg Punta Classic

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 20:39
od Sloba
Scuderia napisao:NexT napisao:Nebitno dal imam para ili ne, ne zelim da kupujem nov auto.
Nije uopste bitan novac.
Kako nije? On uglavnom i formira stav na ovu temu. Recimo ja sam taj koji ga nema, crnčim na sivo kod privatnika, nemam nikakvu perspektivu i konstruišem u glavi kako bih, umesto da potrošim 50.000€ na nov BMW kao Pera, za te pare kupio stančić ili kućicu, za ostatak ih uredio i opremio, kako bi kupio sebi fin polovan auto, letovao par godina od istih para... Opet, Peri je sve to naivno pošto je dobio dedovinu, nasledio posao od oca, od zemlje i stanova pod rentom ne zna šta će. Ovo je možda jedan od ekstremnijih primera, ali lepo pokazuje da Pera i ja ne gledamo na stvari jednako. Verovatno ih nismo gledali ni kao deca od 5 godina, pogotovo ne danas kada su nas životi još više udaljili. Peru ne interesuje da li će mu neko zagrebati kola, koliko će vredeti za sedam i po godina, pošto su kasko i filter klime, koliko ga kola koštaju po kilometru i.t.d.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 21:08
od NexT
Mislim da je jako, jako malo takvih ljudi... I vecinom su upravo ti iz primera - koji su nasledili pare.
Oni koje poznajem da imaju mnogo para su kupili kola stara par meseci (bukvalno) do dve godine...
Cak i covek koji je kupio S klasu, uzeo je 9 meseci star auto, za 80% cene novog, sto je u tom slucaju debela razlika.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 21:14
od nikaragva
Dobro, realno nema neke velike razlike izmedju novog auta, i auta starog do godinu dana. Sad naravno zavisi koliko je presao kilometara i kako je vozen. Ali ako poznajes vlasnika i ako znas da auto nije ubiven, onda je to ok prilika, cak i ako imas pare nov auto, mozes dosta da ustedis.
I odes makar na jedno lepo letovanje, ako nista drugo

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 21:21
od mr.Big
mr.Big napisao: Neko ko ima 20ak godina,a oduvek gleda oko sebe sav taj autosvet i zanima ga sve to, tesko da moze shvatiti razloge ovih drugih.
NexT napisao:Oni koje poznajem da imaju mnogo para su kupili kola stara par meseci (bukvalno) do dve godine...
Uff
fffffffff.....,polako momče, imaš dosta vremana za upoznavanje, dosta toga te jos čeka, ta klijentela koju voziš nije sav svet.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 21:22
od Sloba
NexT napisao:Mislim da je jako, jako malo takvih ljudi... I vecinom su upravo ti iz primera - koji su nasledili pare.
Oni koje poznajem da imaju mnogo para su kupili kola stara par meseci (bukvalno) do dve godine...
Cak i covek koji je kupio S klasu, uzeo je 9 meseci star auto, za 80% cene novog, sto je u tom slucaju debela razlika.
Napomenuo sam da je primer ekstreman, ali može ilustrovati i situacije koje su rasprostranjenije od Perinog slučaja. Npr. ako sam u izlazak poneo 100€, neću razmišljati o tome kako su Davidof i Haineken "bacanje para" već ću da džamim i žderem dok me ne odnesu. Sad, koliko je to Laškog piva u kafiću preko puta, koliko plastika ispred prodavnice... šta ja imam sa tim, neka računa neko ko radi pola meseca za te pare.
Naravno, ovo su primeri koji pokrivaju samo određene grupacije ljudi i to ne znači da ne postoje neke treće ili četvrte. Imam komšije koji su imućni i to baš baš i koji kupuju isključivo nova kola, ali kada ih kupe voze ih po sto godina. Dva auta im trenutno imaju po 7-8 godina, treći je star oko 20 godina, sećam ga se iz detinjstva kao novog, četvrti je prastar, ali je kolekcionarski primerak. Na sve to, sva nabrojana kola su izuzetno skromna. Nikave Mečke, Audi, BMW i sl. Sve narodna kola.
nikaragva napisao:Dobro, realno nema neke velike razlike izmedju novog auta, i auta starog do godinu dana. Sad naravno zavisi koliko je presao kilometara i kako je vozen. Ali ako poznajes vlasnika i ako znas da auto nije ubiven, onda je to ok prilika, cak i ako imas pare nov auto, mozes dosta da ustedis.
I odes makar na jedno lepo letovanje, ako nista drugo

Ok, sutra hoćeš da kupiš takva kola... Koliko takvih kola imaš pred sobom kao izbor? Evo, znam za sto ljudi koliko im kola imaju KS i koliko im košta registracija, ali nikog ko prodaje kola stara godinu-dve dana sa manje 50.000 km na satu. To baš treba da se zalomi. Možda se zalomi sutra, možda nikad, a ti moraš nešto da kupiš već odmah.
Svi znamo da su takva kola idealna, ali koliko je realno takvih kola u ponudi kod nas? Dileri za test kola traže skoro kao za nova, oni otpadaju. Lizing? I oni zašilje olovku i najčešće nije neka ušteda u odnosu na nova kola, a ipak se uzimaju polovna. Dalje?
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 21:43
od Floyd
Slazem se sa vecinom da je gledano sa ekonmske strane najbolja kupovina mladog polovnjaka (posebno vazi za skuplje i bolje opremljene modele...jer se na opremi najvise gubi), zapravo tako sam i ja mislio do skoro tj. i dalje mislim ali ne za sve automobile.
Niko nije lud (koliko god imao para) da kupi nov auto, provoza ga malo i preda nekom za 20-30% manju cenu, eto tek tako.
Velika vecina tih vozila starih godinu dana su sluzila kao rent a car, za testiranje kod raznih Alvirovica pa izmedju ostalog i oni koji su ga uzeli na lizing godinu dana s namerom da ga vrate, nisu ga pazili

Vidjao sam po placevima, koje sam obilazio kad pravim drustvo prijateljima i poznanicima, "zustrije" masine koje pokazuju znakove "izmucenosti" posle male kilometraze.
Pre nekih mesec dana na jednom placu bio je BMW 335i karavan, M paket u fullu sa samo 25000km za 40% manju cenu ali gume su mu bile bukvalno jadne, prednje i nekako ali zadnje skroz celave

Da se razumemo, ne verujem da bilo koji auto (osim nekih delova kao lamela na primer) moze da se unisti za 20.000km ali nepravilnom upotrebom u startu, sigurno moze da mu se skrati radni vek ili bar nekih delova na motoru.
Ovde su vanredne popravke veoma skupe pa valjda zato ljudi racunaju da im je nov auto jedna vrsta sigurnosti.
Pricao sam i sa covekom koji radi privatno kao taksista i kaze da polovnjak na kraju izadje skuplje po kilometru dok sa novim znas na cemu si...takva su bar njegova iskustva.
Svako ima razlicito misljenje a ja sve vise verujem da ljudi koji kupuju nove automobile ipak vuku prave poteze.
Sto se tice "godisnjaka", posebno premiuma, ovde obicno za njih daju neke posebne garncije da je u pitanju kvalitetan polovnjak (npr. Premium Selection kod BMW-a) ali ja ipak mislim da je to samo marketnig tj. sve te potencijalne kvarove koje budete imali, oni zapravo ugrade u cenu.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 21:45
od Scuderia
Ne znam, i dalje ne mislim da je novac kljucni faktor. Upravo iz razloga sto ne vidim razliku izmedju auta sa 5-10-15k km i onog sa 0. Ne smatram tu brojku i najlon na sedistima vredan te razlike. Cak i ako pricamo o tim ogromnim ciframa, jos logicnija racunica. Zasto bi dao 200k evra za novog SLSa, kad moze 130k, a pogotovo za ovaj manji novac gde za tu ustedu na 'polovnjaku' moze da se uzme duplo opremljeniji auto sto je po meni najvaznije.
Jedino bih mozda uzeo nesto u slucaju da mi se bas svidi i izadje u tom momentu da nema polovnjaka, ali ne znam da li cu ikad biti toliko bogat
Ovaj auto kosta nov 70-80 hiljada eur u ovakvoj opremi, a ti ga uzmes za 53, dok ako oces onaj sa 16k km das 48, a ako oces sa do 40ak k km das 40 itd. A i da mu vratis kilometrazu na 0 niko ne bi provalio.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 21:46
od Floyd
Sloba napisao:Ok, sutra hoćeš da kupiš takva kola... Koliko takvih kola imaš pred sobom kao izbor? Evo, znam za sto ljudi koliko im kola imaju KS i koliko im košta registracija, ali nikog ko prodaje kola stara godinu-dve dana sa manje 50.000 km na satu. To baš treba da se zalomi. Možda se zalomi sutra, možda nikad, a ti moraš nešto da kupiš već odmah.
Slobo, moze takva kola da se lako nadju na zapadu ali ako ih je razradjivao neki Mladjani Alvirovic na nekom svapskom NAVAK-u, onda neka hvala
@Scuderia
Ok je ako ga kupujes za kes ali takvi automobili se uglavnom uzimaju na lizing.
Lizing kamata na nov auto je 1.9% a na polovan bude i do 7%.
Otkupunu vrednost za polovnjaka obicno stave mnogo manje nego za nov, tako da razlika u rati i ne bude toliko veca koliko izgleda na prvi pogled.
p.s. Inace za malo skuplje primerke ovde mozes da se cenkas kao na pijaci i ako su potpuno novi

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 21:50
od mr.Big
mr.Big napisao:Kupovina novih kola u Srbiji nije isto sto i kupovina u razvijenom svetu, tj ne dobija se sve sto platis. Dakle, ovde je to skoro nerazumno.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 21:52
od Scuderia
Pa podrazumevam da je za kes. Inace bas je velika razlika u kamati

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 21:52
od Sloba
@Floyd
Ok, neka na zapadu i mogu da se nađu skoro nova kola po ceni polovnih, ali ja uporno naglašavam sledeće pojmove: realnost, kod nas, u Srbiji, odmah, sutra, zapravo...
Kliktanje mobile.de nije isto što i kupovina kola u Srbiji.
Neko reče da polovna kola ne bi uzeo ni od samog sebe. Ima tu istine, ako se pogledaju tvoji i još neki primeri.
I da se ogradim... Ja sam za sve kombinacije u vezi kola otvoren. Kola i kupuje i prodaje prilika, ne princip.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 22:25
od swemir
Znam ljude u novom sadu bg i crnoj gori koji su kupovali polovna kola, a imali, i vrteli su jako jako puno para, jer su gradili velike objekte...
i tamo i ovde ih je bilo koji su uzimali polovne s, cl, s8, i druge besne automobile, a ne nove. naravno godinu dana +-, nisu bili stari ali nisu ni iz salona....
tvrdim da je to stvar stava, ako pricamo do kapitalu do milon,2 $ da ne pricam koliko su ulagali u kupatila, ili zgrade... kuce...
takodje su neki imali i jahte...polovne verujem mada nisam pitao
za kapital preko 20,30 miliona se kupuje verovatno uvek nov auto, mada nisam siguran i za jahte....
novo sta su kupovali su bili mali automobili zenama, polo, golf, 207 ...mada ne svi
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 22:49
od Floyd
@swemir
Ajde da kazem da za jako skupe modele i ima logike jer je gubitak vrednosti kod istih mnogo veci nego kod obicnih automobila.
Kao sto sam gore rekao najvise se gubi na opremi pa se tako izmedju "klot" i "full" A8ice, gde je u startu razlika u ceni bila mozda i duplo, posle 5 godina svede na 10% razlike.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poslato: 05 Mar 2012, 23:10
od Sloba
swemir napisao:...novo sta su kupovali su bili mali automobili zenama, polo, golf, 207 ...mada ne svi
Treba imati i jedan automobil kojim se može otići i u inostranstvo.
