Nije Blic al ti ga citas kao da je Blic, napisao je u naslovu teme 2015 godiste...
A to za soma u steku je na njegov komentar gde je natrljao na nos kako je auto 26000e Druga stvar, nista lose nisam mislio sa tim, valjda kada kupujes auto ostavis nesto u stek ako se nesto desi u prvih par meseci.. To je poenta svega, te pare iskoristiti i voziti se ko covek.
Nemoj da se brecas mnogo, nisam se tebi ni obracao.
Poslednja izmena od dekirs123 u 23 Nov 2020, 20:49, izmenjeno 2 puta ukupno.
Dekirs123 ...
nisam nikom nista trljao na nos neznam sto si tako negativan,napisao si mi bio da je auto 10000€ pa sam samo odgovorio koliko je placen bio sa 4 godine starosti i 87000km,zar nije nelogicno da kosta 10000€?
Nisam video koje je godiste, tek kada si napisao cenu. A i napisao sam 10+, znaci preko 10, moze biti i 15k jer i ima za te pare pa i manje, doduse ne to godiste.
Jer kao sto sam rekao poznanik je kupio pre nekih 2-3 godine i platio 15, 16k..
Poenta kod lanca je sto ima slucajeva da pukne a da se ne cuje. To sam cuo od vise ljudi/majstora.. E sad, kako sta, nije ni njima najjasnije ali se desavalo.
Lepo sam pitao u startu sta zeli da cuje, da potvrdimo i svi mirni
Zato se obicno i ne upustam u ovakve polemike jer vrlo lagano predju u prepucavanja.
Inace lanac ne puca, tj. pucanje lanca nije uzrok havarije, vec havarija uzrokuje pucanje lanca, tj. kada lanac preskoci zub/fazu onda pokida sve, pa i sam lanac
Lancanici se "pojedu", klizaci se takodje "jedu", spaner "oslabi", a na kraju moze i lanac da se istegne.
Sve se to menja prilikom zamene "lanca" ili bi makar trebalo.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji
Da,nisam planirao da ga menjam tako brzo.vozicu ga sigurno 5 godina pa onda drugi,uradicu onda i menjac i veliki servis kao sto ste rekli cisto radi preventive,mada vidim da su misljenja duboko podeljena u vezi lanca,naime ja koliko sam uspeo da shvatim da ima 3-4 tipa motora n47 pod drugim kodnim brojem i spominju se problemi samo kod god 2009-2013 posle toga naravno ima pojedinacnih slucajeva ali u veoma zanemarljivom broju i ajde nek je i to tako kako stoji,medjutim bode mi oci moja kodna oznaka N47 d20d za koju svugde stoji da je to motor ugradjivan do 2013 god. a moj auto je maj 2015?
Ja bih ti preporucio da se obratis nekom BMW specijalisti za savet. Dok sam radio u servisu za menjace gazda je saradjivao sa Rasom iz Banstola koji je radio samo BMW. Ne znam da li je i dalje aktuelan, ne zelim da preporucujem ili ista jer je vec mnogo vremena proslo, ali ja bih tako uradio.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Слакидеки не разбијај много главу око тога.
Твој ауто је 2015. годиште и прешао 107000km.
Дакле, требало би да је у добром стању. То, углавном зависи од тога како је одржаван код претходног власника, да ли је претрпио хаварију и сл. Чак и са лошијим одржавањем би требало да је и даље добар. Моје је искуство да се сви напољу држе фабричке препоруке и сервисног интервала од 30000km, јер су у обавези да иду у овлашћени сервис (скупо), због гаранције, па не трче баш у сервисе. Сигурно да преко броја шасије можеш то да провјериш. Да не нагађаш.
Генерално, са више страна сам чуо препоруку да се мали сервис ради већ на 10000km, како би се избјегли проблеми типа ланац, турбина и тд.
Што се тиче самог мотора N47, то је добар мотор.
Сва вика је због неопходности вађења мотора, кад се ради велики сервис, који је предвиђен на 180000km, колико знам. Таква позиција мотора има и одређене конструкцијске предности, али да не дужим.
Мотор има више верзија. Када сам куповао мој Е91, истраживао сам тему и нашао сам податак да проблеми са оштрим ланчаницима / меканим ланцем престају од марта 2011, тј. од модела N47D20C.
Ја сам ипак купио ауто са 220000km на сату и одмах сам ишао на велики сервис (и свашта нешто, све што је било иоле сумњиво). Био сам свјестан да није неко одрадио те скупе, а иначе предвиђене, сервисе, па одлучио да мени повољно прода ауто.
На твом мјесту не бих још радио велики сервис, јер, искрено, нисам чуо да је ико на тој километражи имао проблеме. Ипак је то премијум аутомобил.
Са друге стране, уколико имаш страх од хаварије, одржавање је било лоше раније или ти то не представља неки финансијски проблем, одради га и готово.
Ја сам платио 750€.
Свакако да нисам некакав познавалац БМВ-а, само преносим своја искуства / истраживања по форумима.
Има овдје искуснијих.
U al se raspisaste...
Svaki N47 ima problema sa lancem zbog svoje konstrukcije (kažu majstori)
ali su svakom novom serijom motora ti problemi bili redji.
Da li čovek treba da zameni lanac - Treba.
Ali da li treba da ga menja sa 107k km na satu? Mislim da jos ne. Famozne prve serije motora su izdrzavale 180-200k i onda su počeli problemi.
Ako nema simptoma tj zvukova onda su preporucivali preventivne zamene na oko 150k km.
Ja bi oterao kod majstora (koji se razume u BMW motore) da vidi da li postoje neki neobični zvukovi. Ako je sve u redu onda vozi još par godina bar do 150k km pa razmišljaj o zameni.
Ovako se ne opterećuje previše.
Važna je zamena ulja na 10-15k umesto preporucenih 30km. To dosta znači tj produžava život i vek lanca a samim tim i motora.