Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Pa gde da ga tera?U Beogradu imas taj kao jedan neovlasceno servis koji je na glasu, ovlasceni bi ga tek zaklali.
Jedino nesto juznije tuznije?
Jedino nesto juznije tuznije?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
@OMP
Koliko se sećam, dali su opisno jer su baš jedan takav Z10 problem imali trenutno na radu. I za njega su trebali tefloni, dihtunzi, karike, jedan klip ( + ne znam šta još) ...i biće mu naplaceno 75 ili 77 000.
Posle sam guglao i stvarno, toliko su naplaćivali generalku ali u ovlašćenim servisima (ovlašćeni delovi, ovlašćeni serviseri, ovlašćene cene...)
@Bax
Mislim da je to baš taj servis
Koliko se sećam, dali su opisno jer su baš jedan takav Z10 problem imali trenutno na radu. I za njega su trebali tefloni, dihtunzi, karike, jedan klip ( + ne znam šta još) ...i biće mu naplaceno 75 ili 77 000.
Posle sam guglao i stvarno, toliko su naplaćivali generalku ali u ovlašćenim servisima (ovlašćeni delovi, ovlašćeni serviseri, ovlašćene cene...)
@Bax
Mislim da je to baš taj servis

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Evo ti fino ima sve, delovi su ti toliko jeftini da mozes da se igras kolko hoces....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Msilim dođe mi da ga otvorim sam.
Sa glavom sam relativno samopouzdan jer umem da odvrnem/zavrnem šrafove i namestim dihtung ( uz pripremu i čišćenje). Još ako se neka mašinska radionica tu umeša za obradu glave ( ako zatreba) - ima da bude sve po PSu i po Haynesu.
Ali muče me karike? Ne znam kako se to radi a kažu treba neka specijalna merenja sa specijalnim alatima u mikrometar da se meri itd
@@Bax
Taj Englez ti nešto čudno priča engleski. Ništa ga ne razumem ali gledam slike
Ovo je tutorijal za glavu... da nemaš koji slučajno i sa karikama ( ako ne zanovetam previše) ?
Sa glavom sam relativno samopouzdan jer umem da odvrnem/zavrnem šrafove i namestim dihtung ( uz pripremu i čišćenje). Još ako se neka mašinska radionica tu umeša za obradu glave ( ako zatreba) - ima da bude sve po PSu i po Haynesu.
Ali muče me karike? Ne znam kako se to radi a kažu treba neka specijalna merenja sa specijalnim alatima u mikrometar da se meri itd
@@Bax
Taj Englez ti nešto čudno priča engleski. Ništa ga ne razumem ali gledam slike

Ovo je tutorijal za glavu... da nemaš koji slučajno i sa karikama ( ako ne zanovetam previše) ?
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Pricaju oni svasta, sta stvarno rade pitanje je, to se svodi na to da noktom predju preko cilindra, pa ako deluje ok to je to.
Malo promrda klipove da vido jel luftiraju.
Znam ja kad si mi otvarali glavu na Peugeotu pre 15 godina, on je to osacovao, i kao sve OK.
Ima toliko tih filmica na Youtube, recimo zadnji sam gledao neko Daewo engine rebuild, bas ima kako namesta karike na cilindre.
Malo promrda klipove da vido jel luftiraju.
Znam ja kad si mi otvarali glavu na Peugeotu pre 15 godina, on je to osacovao, i kao sve OK.
Ima toliko tih filmica na Youtube, recimo zadnji sam gledao neko Daewo engine rebuild, bas ima kako namesta karike na cilindre.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
omp, praksa ti očito fali čim pominješ literaturu a koja ne postoji kao takva gotova napisana za postavljanje svake dijagnoze. Merenja čine čuda u praksi provere mehaničkiih uredjaja
A koji majstori postavljaju stručnu dijagnozu pre popravke a koji majstori pogadjaju i redom menjaju delove je mislim odavno prežvakana tema.
Ovo što sam pisao se radi širom Evrope, praksi a i kod nas naravno. Čisto tehnička je stvar stručnosti ili nestručnosti postavljanja dijagnoze tako da ne vidim smisao tvoje dileme ko kod nas stručno obavlja posao.
Kao što doktor može da uradi analize i merenja pa onda postavi dijagnozu i leči a može i da pogadja pa redom prepisuje šarene pilule dok možda ne nabode.
Svako ima svoj izbor kako želi da rešava problem.
Dozvoli da ja postavim onome ko traži mišljenje dijagram toka rešavanja na moj način, bez patetisanja ako već ne poznaješ/ne veruješ/ majstorima koji se bave dijagnostikom nekog problema drugačije od tvojih pogleda.

A koji majstori postavljaju stručnu dijagnozu pre popravke a koji majstori pogadjaju i redom menjaju delove je mislim odavno prežvakana tema.
Ovo što sam pisao se radi širom Evrope, praksi a i kod nas naravno. Čisto tehnička je stvar stručnosti ili nestručnosti postavljanja dijagnoze tako da ne vidim smisao tvoje dileme ko kod nas stručno obavlja posao.
Kao što doktor može da uradi analize i merenja pa onda postavi dijagnozu i leči a može i da pogadja pa redom prepisuje šarene pilule dok možda ne nabode.
Svako ima svoj izbor kako želi da rešava problem.
Dozvoli da ja postavim onome ko traži mišljenje dijagram toka rešavanja na moj način, bez patetisanja ako već ne poznaješ/ne veruješ/ majstorima koji se bave dijagnostikom nekog problema drugačije od tvojih pogleda.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Da imam garazu, sad bih otishao da pochnem radove
Hvala na pozitivizmu a svracacu i posle.
Ako neko zna za pouzdanu a povoljnu varijantu ( za slucaj da su karike/klip jer sa glavom bih mogao da se izborim ) neka slobodno da predlog u pp ( ili ovde, ne znam kakva su pravila sajta).

Hvala na pozitivizmu a svracacu i posle.
Ako neko zna za pouzdanu a povoljnu varijantu ( za slucaj da su karike/klip jer sa glavom bih mogao da se izborim ) neka slobodno da predlog u pp ( ili ovde, ne znam kakva su pravila sajta).
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Imao je snimak Mirko Rasic kad je radio Punta sa propalim motorom, ali su mu zeznuli kanal.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Na tako maloj kilometraži klip i karike da su mehanički očetećeni a pohaban cilindar može ako je fabrička greška u izradi motora ili totalno zanemareno održavanje -ulje, filtera ulja i filter vazduha.
Taj motor ne troši ulje normalno, i ne otvara se tek tako.
Taj motor ne troši ulje normalno, i ne otvara se tek tako.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Jel mogao neko da mu zalomi svecicu npr?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
kako mislis da zalomi svecicu, pa da je nesto zalomilo naprailo bi havariju na motoru, to se desilo mom drugaru u voznji.
slazem se da na ovako maloj km sanse da je ostecen klip, cilindar ili karike su uglavnom u domenu teorije ili ako motor nije odrzavan uopste ali nista nije nemoguce.
@DejanZ10
Glavu ako skines hteo ne hteo moraces da je das na obradu jer se to po difoltu radi kad se skida glava, ne mora nista drugo ali ravnanje je obavezno a naravno treba prekontrolisati i siceve i naleganje ventila kao i samo ispitivanje glave po pritiskom , suludo je skinuti je a ne poravnati i staviti nov dihtung, to ne znam dal neko radi.
slazem se da na ovako maloj km sanse da je ostecen klip, cilindar ili karike su uglavnom u domenu teorije ili ako motor nije odrzavan uopste ali nista nije nemoguce.
@DejanZ10
Glavu ako skines hteo ne hteo moraces da je das na obradu jer se to po difoltu radi kad se skida glava, ne mora nista drugo ali ravnanje je obavezno a naravno treba prekontrolisati i siceve i naleganje ventila kao i samo ispitivanje glave po pritiskom , suludo je skinuti je a ne poravnati i staviti nov dihtung, to ne znam dal neko radi.
- Saša
- Postovi: 14289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Naravno, glava je aluminijumska, jako stegnuta i čim kreneš odvrtati šrafove ona se već izvitoperila taman dovoljno da ne bude dobro i ravnomerno naleganje na dihtung odnosno blok motora i doći će u relativno kratkom vremenskom roku do progorevanja dihtunga i onda sve iz početka. Zato obavezno mora ravnanje posle skidanja.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Evo ti je jedna dobra tema.
Procitaj malo jos gradiva
https://cbc.rs/threads/9988-gumice-ventila
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Procitaj malo jos gradiva
https://cbc.rs/threads/9988-gumice-ventila
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
I ne treba nikakav ovlasceni ili neovlasceni servis koji samo fiat radi jer taj motor je tako prost a i sama intervencija da moze bilo koji iole ozbiljniji majstor tj servis
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Intervencija jeste prosta, ali cena nije prosta, u poredjenju sa cenom auta na trzistu.
On dakle obrni okreni za malo duze resenje ovog problema mora da otvori motor, i radi generalnu ili osvezenje.
Onda ako ima srece pa da je potreban samo remont glave, stvar ce biti resena za 250e, a moze i da se ispali pa da da 250e, a on i dalje trosi ulje.
Ja sam se malopre setio ja sam nekad na Peugetu radio zamenu tih gumica, i to je resilo stvar ali samo prvih 15.000km, posle je opet krenuo da pije ulje, pa je usledilo osvezenje motora.
Ta zamena gumica ventila na zivo je kretkog daha, zato sto ostane to tamo zakoksano oko ventila, i brzo se ponovo provali.
Ja bih mu ili sam skinuo glevu, pa probao da savladam tu servisnu radnju, ili bih mu sipao jeftino ulje(srv interva na 30.000km), do sledece tacke, tj novog pogorsanja, situacije. Mozda i ne dodje do sledece tacke pogorsanja za zivotnog veka auta....
Mozda bih probao i Italo tuning, pa da malo isforiram stvari, u oba smera. Pogotovo ako se auto vozi bapski.
On dakle obrni okreni za malo duze resenje ovog problema mora da otvori motor, i radi generalnu ili osvezenje.
Onda ako ima srece pa da je potreban samo remont glave, stvar ce biti resena za 250e, a moze i da se ispali pa da da 250e, a on i dalje trosi ulje.
Ja sam se malopre setio ja sam nekad na Peugetu radio zamenu tih gumica, i to je resilo stvar ali samo prvih 15.000km, posle je opet krenuo da pije ulje, pa je usledilo osvezenje motora.
Ta zamena gumica ventila na zivo je kretkog daha, zato sto ostane to tamo zakoksano oko ventila, i brzo se ponovo provali.
Ja bih mu ili sam skinuo glevu, pa probao da savladam tu servisnu radnju, ili bih mu sipao jeftino ulje(srv interva na 30.000km), do sledece tacke, tj novog pogorsanja, situacije. Mozda i ne dodje do sledece tacke pogorsanja za zivotnog veka auta....
Mozda bih probao i Italo tuning, pa da malo isforiram stvari, u oba smera. Pogotovo ako se auto vozi bapski.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.