Redom, i EFB i "običan" aku imaju isti broj ploča, ili se razlikuje za 2-3 komada, zanemarljiva razlika je od aku do aku. I običan ,može da ima više ploča od EFB, nema pravila koje je netačno navedeno. Broj ploča odredjuje proizvodjač prema ciljnoj grupi čemu će služiti akumulatora, to da li je EFB ili nije EFB uopšte ništa ne odredjuje po tom pitanju,
Ploče su stalno uronjene u elektrolit sumpornu kiselinu i stalno su mokre, i netqačno je navedeno da se kao održava nekakva aktivna supstanca vlažnom.
Ne postoji nikakva posebna aktivna supstanca, radi se o olovu sa dodatiim kalcijumom, tzv. Ca-Ca tehnologija koja se koristi već 20tak godina minimum i identični su "običan" i EFB i po pločama i po kiselini i po ciklusu oksidacije odnosno redukcije.
Ne postoji krunjenje niti postoji trošenje aktivne supstance, a različiti materijali se koriste kao podloga za nanos olovnog premaza, i iste su i kod EFB i ako običnog aku a najčešće se koristi na bazi plastike.
Energija punjenja zavisi od površine ploča i debljine sloja olova, to što piše je nebuloza.... i potpuno je identična kod običnog i EBF akumulatora ISTE težine nanetog olova.
Unutrašnji otpor običnog i EFB akumulatora je identičan, jer su to potpuno identični akumulatori po pitanju fiziko hemijskih osobina, i zavisi od povšine ploča pre svega. ( a ona je ista u akumulatorima iste veličine, razlike u površini do jednog do drugog proizvodjača su zanemarive)
mogucnost pojave sulfatizacije na plocama, tj., prelazak elektrolita u tvrdu masu koja se lepi za ploce i tako dodje do kratkog spoja
Ovo je takva glupost da ne treba ni komentarisati, potpuno pogrešna predstava šta je svrha elektrolita.
Ugred sulfatizacije se dešava na ploči isklljučivo a ne prelazi tečnost /elektrolit/ u tvrdu masu.
Sulfatizacija je prateći hemijski proces i dešava se na svakom akumulatoru olovnog tipa, uključivo i EFB.
Ne može se sprečiti, i sulfatizacija dovodi do smanjenja aktivne površine ploča odnosno smanjenja kapaciteta i nema veze ni sa kakvim kratkim spojevima.
EFB nije ništa skuplji u izradi od običnog akumulatora ISTOG kapaciteta u Ah i ISTE struje u Amperima.
Proizvode se običan i EFB na istoj proizvodnoj traci.
Dakle, tekst koji si preneo od nekog je pun pogrešnih premisa, i nekoliko apsolutno netačnih navoda a što sugeriše da je napisao neko ko veze nema sa tematikom, verovatno neko iz prodaje ili marketinga neke firme.
Ono što jeste razilka EFB i običnog akumulatora jeste da po pravilu EFB ima nešto veće ploče (isti broj) koje su premazane debljim slojem paste i stoga imaju veću aktivnu površinu pri istim spoljnim gabaritima kutije.
Zbog toga jesu nešto skuplji u odnosu na standardne (manje jačine obično) akumulatore u proizvodnji.
Po pitanju perfomansi i standardni i EFB mogu da podnesu oko 500-800 ciklusa, i po tome su identični.
Original standardni akumulatora za prvu ugradnju je izdržljiviji i trajniji od aftermarket EFB akumulatora, dakle običan aku je bolji od EFB. Iato tako standardni aftermarket akumulator je i do 3 puta manje trajan od onog standardnog iz prve ugradnje.
Da rezimiram, standardni i EFB su identični akumulatori osim razlike što se drugačije "pakuju" u kutiju iste dimenzije. I identičnu krivu U/I punjenja imaju.
Predlažem da otvoriš i standardni i EFB akumulator i uveriš se sam da su isti.
I da, standardni akumulatori sa klasičnim sepratorima izmedju ploča (to su oni crni bitumenski) se odavno ne proizvode, a za njih može da se uvaži navedeni kopirani tekst po pitanju unutrašnjeg otpora, izdržljivosti i drugog pomenutog.
Takvih nema već 30tak godina u auto industriji pa je stoga tekst koji njih poredi sa EFB promašena tema.
AGM je potpuno druga priča, imaju drugačiju krivu U/I punjenja, viši radni napon i svašta još nešto...uopšte se ne mogu porediti sa EFB.
Suština je da EFB mora da ide u auto koji ga zahteva jer standardni obično fitzički ne može da stane a da je isith Ah/ A. Što se struje tiče autu je potpuno svejedno standardni ili EFB, sve dok su istih nazivnih karakteristika.