Benzinski motor sa startnim gasom

Tehnička pitanja i objašnjenja
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od ljubitelj »

Ja sam vozio model i sa servom i sa klimom, turbo dizel i bilo je cimanja pri svakoj promeni opterećena.
Uključiš/isključiš klimu i jasno se oseti...

Kod benzinaca o kojima pričamo, naslov teme, se odvija vrlo glatko pokretanje po puštanju kvačila.
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15376
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od pedja »

yaroslav-88 napisao:Znaci da je ipak to vise vezano za VW i za vozila koja imaju iste motore tipa Skoda. U svakom slucaju znaci mi informacija.

Hvala
Ma kakvi vezano za brend. Dosta automobila će krenuti.

Moj Suzuki kreće bez gasa, i to lepo.

TapaT

Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21805
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od nidza »

Nije isto. Dodaje sam gas za klackalicu, tj. ne polaziš iz lera, vec bude oko 1000-1100 kad se pusti kvačilo.
NenadNR
Reactions:
Postovi: 205
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od NenadNR »

Da probam jos jednom.
Sa benziskim motorom se moze krenuti i bez da se pomera leptir gasa i podizu obrtaji pre nego sto kvacilo uhvati. Koristi se spominjana rezerva momenta. Pomera se ugao paljenja i podize moment motora u skladu sa hvatanjem kvacila. Tek posle se pomera leptir posto je kontrola preko pritiska u usisu sporija od kontrole paljenjem.
Ukratko receno dodavanje gasa na benziskim motorima nije direktno povezano sa pomeranjem leptira gasa. ECU ce po potrebi pomerati paljenje, pritisak posle kompresora i pritisak u usisu. Po zahtevanom pritisku u usisu se racuna potreban polozaj leptira gasa.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20535
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od Heinz »

Zato atmo :)
Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 981
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od motorista »

@NenadNR, hvala na objašnjenju. :doubleup: Moj na »Fiesti« menja i obrtaje (i to je, kažu, za 1,25 16v normalno). Nisam baš zadovoljan kako to radi, možda zato što sam navikao da sam kompenzujem, a i kriva momenta motora je prilično nepovoljna.

Apropo »Golfa II«, da li je njegov atmosferski dizel imao centrifugalni regulator broja obrtaja? Ukoliko jeste, onda je on sam kompenzovao uticaje promena otpora kretanja.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21805
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od nidza »

NenadNR napisao: 21 Okt 2022, 08:19 ECU ce po potrebi pomerati paljenje, pritisak posle kompresora i pritisak u usisu. Po zahtevanom pritisku u usisu se racuna potreban polozaj leptira gasa.
O tome ja sve vreme pišem, ECU će sve da uradi, jer je predefinisano svako stanje u mapi, uz povratne informacije sa aktivnih senzora. Potpuno nam je nebitno šta se dešava, da li je benzin, dizel, da li može da se krene bez gasa. Nije čak ni pitanje da li može da se krene bez gasa, pokretač teme se interesuje za kola koja dodaju gas pri puštanju kvačila, a tema je krenula u smeru koji nije odgovor na pitanje. Nije to malo dodavanje gasa ako ga digne sa 750 na 1100 i ne da mu da siđe ispod dodajući dodatan gas kada krene da ga obara opterećenje polaska.

Znači ponovo, nije 750rpm polazak i korekcije paljenja, smeše, šta god, već 1100rpm i održavanje višeg ler gasa dok se ne završi polazak.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20535
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od Heinz »

Ovde je zabuna čini mi se jer dodavanje gasa nije isto što i povećanje broja obrtaja. Sa istim gorivom radi motor ako sam dobro razumeo Nenada NR, ali po drugim parametrima.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 981
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od motorista »

^ Sa istim gorivom i sa istim brojem obrtaja, ali sa različitim obrtnim momentom.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20535
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od Heinz »

Napisao je "bez pada broja obrtaja", tako da se može i tako tumačiti.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od ljubitelj »

motorista napisao: 21 Okt 2022, 09:31
Apropo »Golfa II«, da li je njegov atmosferski dizel imao centrifugalni regulator broja obrtaja? Ukoliko jeste, onda je on sam kompenzovao uticaje promena otpora kretanja.
Jeste, i atmo dizel i turbo dizel imaju istu pumpu. Bosch VE (Verteiler Einspritz) sa centrifugalnim reglerom i sa razvodnikom po cilindrima.
Čista mehanika, nema nikakve regulacije pomoću senzora.
Nije kao kod Bošovih ubrizgavanja tog vremena kod benzinaca koji trenutno (neprimetno) prepoznaju i odreaguju unapred na buduću očekivanu promenu otpora.

Dizeli tog doba su jako grubog rada, Bošova na leru ima donji mehanički limiter VE pumpe taj koji "reguliše" broj obrtaja, i to se podešava promenom dužine poluge a što je mogao lako svaki vozač.
Dodatno G2 dizel je imao i mehanički "sauh" na sajlu koji je podizao obrtaje /položaj poluge reglera i ugao ubrizgavanja.
Sllužio je za lakši hladni start kada je temperatura -5C i niža, tadašnji dizeli uglavnom nisu mogli ili su teško palili kada je -8C ili hladnije bez te pomoći pomeranja ugla.

Te pumpe sam štelovao na više auta...pogotovu "sauh "sajlu odnosno termički servo element koji je imao AUdi (100)u svojoj varijanti tog dizel motora.

Ostao mi negde i komplet radioničkih uputstava za Bošove VE pumpe.
NenadNR
Reactions:
Postovi: 205
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od NenadNR »

Po novijim standardima nije dozvoljeno povecanje broja obtraja motora pre nego sto auto krene.
Lambda mora ostati 1 tako da je osnovna kolicina goriva ista. Stvari se komplikuju oko regulacije ugla, broja i raspodele goriva kod ubrizgavanja.
nidza napisao: 21 Okt 2022, 09:42
O tome ja sve vreme pišem, ECU će sve da uradi, jer je predefinisano svako stanje u mapi, uz povratne informacije sa aktivnih senzora.
Odavno ECU ne funkcionise ovako. Zbog EURO normi ECU mora da predvidi sta ce se desiti. To je nemoguce sa predefinisanim tabelama i sa korekcijom sa senzorima. Na primer kod naglog ubrzanja dok ECU dobije informaciju od MAP senzora i izracuna potrebnu kolicinu goriva, lambda odavno vise nije 1.
Ne postoji vise mapa goriva u ECU. Postoji model protoka vazduha i odatle se racuna potrebno gorivo. Postoje stotine ovakvih modela u ECU. Senzori se naravno i dalje koriste. Pretezno za korekciju i adaptaciju modela plus OBD.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od McGruja »

Jel model mapa?
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15376
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od pedja »

nidza napisao:Nije isto. Dodaje sam gas za klackalicu, tj. ne polaziš iz lera, vec bude oko 1000-1100 kad se pusti kvačilo.
Tako se ponaša moj auto. Kako puštam kvačilo, kreće lagano i polako diže obrtaje do nešto preko 1000, kada se skroz pusti kvačilo.

Posle ide do četvrte, bez gasa, ali već od druge je ispod 1000 obrtaja.

U petu nisam probao :D

Šta je bilo njegovo pitanje/tema - laički, bez stručnih izraza?

TapaT

yaroslav-88
Reactions:
Postovi: 7
Pridružio se: 13 Okt 2022, 09:04

Re: Benzinski motor sa startnim gasom

Post od yaroslav-88 »

Da li kod mercedasa A 160 iz 2011 godine mogu ocekivati nesto slicno? Benzinac je naravno u pitanju.

Ili da preformulisem, da li taj motor ima elektricnu kontrolu gasa?

Hvala puno
Odgovori