
Zatvaranje EGR ventila
Re: Zatvaranje EGR ventila
Bio bih zahvalan ako neko moze da da uputstvo za skidanje i ciscenje istog. Prvenstveno me interesuje vag , tj. moja fabijana
.

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24760
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zatvaranje EGR ventila
Boldovano mi nikako nije logicno. Kako se sporije zagreva motor kada dobija manje goriva? Cilj EGR-a je bas da smanji temperaturu u komori.robbief napisao: edit2: rec majtora o EGR-u: "egr ventil se potpuno otvara kad je motor hladan da bi deo izduvnih gasova vratio u cilindre na dodatno sagorevanje i smanjio dimljenje.zbog velike kolicine garezi (lose gorivo) egr zablokira ostane otvoren i kad je motoru potreban hladnija smesa(zbog toga je tu i interkuler)on ga i dalje puni vrelim gasovima a usisnu granu i senzor garezi.zatvaranjem egr-a malo sporije zimi zagrevas motor i vise zagadjujes okolinu.egr se blokira,zatvara fizicki a elektronski je i dalje prisutan.najbolje resenje jeste ciscenje ako je moguce.zakljucak izvedi sam"

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zatvaranje EGR ventila
po ovom bi se tekstu reklo da je njegova funkcija sem u ove tri situacije mala ili ti zanemarljiva.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24760
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zatvaranje EGR ventila
U ova tri nabrojana slucaja EGR je neaktivan.Aktivan je pri malom opterecenju motora, recimo kada se krstari nekom umerenom brzinom.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zatvaranje EGR ventila
Povodom tog boldovanog.
Ako je EGR tu da smanji temperature, a ima dva stanja, onda znaci da moze da ucini i suprotnu stvar, odnosno da poveca temperaturu.
Kako, pa na pocetku gura vrele gasove, a ne hladne, i motor se pre ugreje. Kasnije ih ne gura, jer je zatvoren.
Opste je poznato da se zaprljan egr ventil najbolje primeti po tome da je auto mrtav na malim obrtajima.
Ako je EGR tu da smanji temperature, a ima dva stanja, onda znaci da moze da ucini i suprotnu stvar, odnosno da poveca temperaturu.
Kako, pa na pocetku gura vrele gasove, a ne hladne, i motor se pre ugreje. Kasnije ih ne gura, jer je zatvoren.
Opste je poznato da se zaprljan egr ventil najbolje primeti po tome da je auto mrtav na malim obrtajima.
Re: Zatvaranje EGR ventila
Nije bas tako. Kako mislis da ga hladi kad je zatvoren, to je onda isto kao i da ga nema.
Nego, mislim da je moguce bas da pri hladnom motoru je dominantna komponenta grejanja toplog vazduha koji se vraca nazad u motor dok pri zagrejanom motoru do izrazaja vise dolaze drugi pomenuti efekti koji doprinose hladjenju komore.
Nego, mislim da je moguce bas da pri hladnom motoru je dominantna komponenta grejanja toplog vazduha koji se vraca nazad u motor dok pri zagrejanom motoru do izrazaja vise dolaze drugi pomenuti efekti koji doprinose hladjenju komore.
Re: Zatvaranje EGR ventila
Zimi malo sporije diže motor radnu temperaturu kada je zatvoren EGR.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Re: Zatvaranje EGR ventila
Pa ne hladi ga aktivno, nego pasivno.Laki021 napisao:Nije bas tako. Kako mislis da ga hladi kad je zatvoren, to je onda isto kao i da ga nema.
Pda, upravo sam tako nesto i rekaoLaki021 napisao: Nego, mislim da je moguce bas da pri hladnom motoru je dominantna komponenta grejanja toplog vazduha koji se vraca nazad u motor dok pri zagrejanom motoru do izrazaja vise dolaze drugi pomenuti efekti koji doprinose hladjenju komore.

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24760
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zatvaranje EGR ventila
Nema sta da ga hladi kada je zatvoren, radi kao i da nema EGR, dakle radi sa punom kolicinom svezeg vazuha i goriva. Da jos jednom naglasim, pri hladnom motoru EGR je van funkcije.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zatvaranje EGR ventila
Pda, hladi ga tako sto ga ne greje, ili ti nemoj da mi pomazes i vec si mi pomogao 
Kako je neaktivan pri hladnom motoru? Zar nije bas tu uloga pri grejanju motora?

Kako je neaktivan pri hladnom motoru? Zar nije bas tu uloga pri grejanju motora?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24760
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zatvaranje EGR ventila
Ne citas, ne citas kolega. Ulogu sam mu napisao na prosloj strani, a imas i sken iz knjige na ovoj strani malo vise.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zatvaranje EGR ventila
U pravu si 
Kad je prljav ne zatvara dobro i eto problema kada je masina hladna, odnosno tada dobijas simptome. Tako sam ja barem imao.

Kad je prljav ne zatvara dobro i eto problema kada je masina hladna, odnosno tada dobijas simptome. Tako sam ja barem imao.
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Zatvaranje EGR ventila
Sa nasim "kvalitetnim" gorivom poslednje sto treba da nas brine je ekologija. Jer ako prodavci i drzava ne brinu o tome, zasto bi se i ja cimao oko toga.
Radije bih brinuo o tome da mi auto radi ispravno i da ne potrosim xxxx cifru da bi ga popravio.
Radije bih brinuo o tome da mi auto radi ispravno i da ne potrosim xxxx cifru da bi ga popravio.
Re: Zatvaranje EGR ventila
verujte, necete vi da sa vasim autima toliko unistite prirodu, koliko ce je unistiti ovi sa stalnim ratovanjima, bombardovanjima,nadzemnim nuklearnim probama(cak i podzemnim), i stalnim krcenjem suma. Zato se ne brinite, ako vec postoji neki kvalitetan postupak da se to skine, ili zalije,kako vec, onda je to super, i treba odraditi, ali ako se dobro secam, da u slucaju da se ne odradi dobro, tj. onaj lim sto se zavari na nekoj cevcici, bude tanak, i vremenom oslabi i deo njegao ode u motorce, onda... cao zdravo