Munja666 napisao: 06 Avg 2024, 16:12
drugi auto koji bi služio isključivo za vožnju po gradu, a opet nije previše skup i deluje kvalitetno odrađen, jedino ta baterija je usko grlo, ostale komponente ne bi trebalo da prave problem. Koliko sam uspeo da nadjem podatak slabija baterija od 24.7kwh bi trebalo da ima oko 800-1000 ciklusa punjenja i sa prosečnim dometom oko 150km baterija bi trebalo da izdrži minimum 150k km. .
U idelanim uslovima sporog punjenja i sporog pražnenja, na idealnoj prolećnoj temperaturi (sobni uslovi, i izdrži toliko pa i više ciklusa).
Ali, takav auto koji ima u bateriji još 100.000km života se i ne prodaje, zašto bi neko prodavao skupo plaćeni auto koji je još ispravan i sposoban za korišćenje?
Tamo (Norveška, i bilo gde drugde po svetu) ljudi 5 puta okrenu 1 evro i dobro proračunaju isplativost.
Onda kada njima više nije isplativa eksploatacija bilo zbog kvara ili zbog predstojećeg skupog servisa auto ide u oglase.
Ta baterija i jeste razlog prodaje najčešće sa tim malim kilometražama koje navodiš, sve ostalo na autu je dugotrajnije.
A napisao sam cenu 1 seta baterija (osnova pa sastaviš koliko treba), na jučerašnji dan kod nas sa PDV, nov set.
Ako ideš na 400V sistem onda ide 5 setova serijski kao jedan sklop a onda paralelno dodaješ +5 , +5,+ koliko ti treba kilometara iz jednog punjenja.
Ugrubo, sa nekim popustom baterija izadje na 2,000,000 dinara, da se uradi servis po PSu kako bog zapoveda.
Da li je isplativo, opet se vraćamo na prvi deo, da li je taj neki Golf u prodaji (ili neki drugi elektro) u ispravnom stanju baterija ili nije.
Nissan se nudi maltene na kilo u Norveškoj, gledao oglase i za samo nekoliko stotina evra ceo kompletan EV ...neki i još registrovani.
U oglasu napomena, baterija.
Ja gledao na nemačkoj Vox televiziji reportažu i intervju sa Vanjom iz zagrebačke EV klinike.
On je lepo objasnio da kupuje neispravne aute, iz njih vadi polovne baterije i vrši selekciju valjanih još i onih baš crknutih.
Ove valjane polovne onda prodaje i ugradjuje u te aute kojima radi reparaciju.
Pitali ga što ne stavlja nove baterije/ ćelije i izričito je objasnio da to tehnički ne odgovara jer ne mogu da se usklade stare i nove baterije pri punjenju.
Pitali ga za pisanu garanciju na popravke Tesli, kaže nema takvu mogućnost osim radne garancije pri preuzimanju vozila. Zato i daje takve cene, nema garancije poput proizvodjačke na više godina i ubacuju se polovne baterije umesto polovnih istrošene hemije.
To je upravo u skladu sa onime što svi izvori oko EV baterija govore i pišu, ne postoji nikakva reparacija baterija veće je jedino moguća zamena.
Isplati se ako uzmeš jedno 2-3-4 polovna EV pa onda rasturiš baterije i od tih nekoliko komada zakrpiš jedan u voznom stanju. Ako umeš da radiš sam isplati se, ako plaćaš neku kliniku par hiljada evra za ruke onda baš i ne bih rekao.
Kako god, dobrih ispravnih potpuno EV sa dobrom baterijom a da je povoljne prodajne cene praktično nema nigde, ni kod nas ni preko.
Ono što valja i još je u garanciji košta žestoko, ono drugo je lutrija, samo veća lutrija cenovno nego SUS gde uradiš generalku za 1,500 evra max.
Trend je da cena EV novih pada, čak je i Tesla dobrano prilagodila cene a o predstojećoj plimi kineskih EV svih boja/ brendova i da ne pričamo.
Verujem da za par godina ćemo se sećati ovih cena danas kao istorije a da će i u Evropi EV auti postati dostupni za masovnu nabavku a da će država pronaći nove poreze na EV upotrebu, da li po kilometru (kao AUS) ili nešto treće da puni blagajnu kada se omasovi EV a opadne prihod od naftnih derivata.