Kupovina e-Golf
Kupovina e-Golf
Pozdrav svima!
Ne mogu da nađem ni jednu temu na forumu gde se pominje VW e-Golf pa rekoh da pitam da li neko ima iskustva sa pomenutim vagenovim elektro modelom. Ima ih dosta na oglasima i cena im varira u zavisnosti od godišta i pređene kilometraže od 10k do preko 20k evra za primerke iz 2019/20. Ima ih u dve varijante sa slabijom 25kwh i jačom 35kwh baterijom. Primerci sa jačom baterijom su od 2017. godine i dosta su skuplji od ovih sa slabijom baterijom do 2016. godine. Sam e-Golf izgleda gotovo identično i gotovo istih dimenzija i mesta u kabini kao Golf 7 sa SUS motorom. Performanse na papiru izgledaju odlično, jedino domet nije previše sjajan cca 100-tinak km sa slabijom baterijom što je i više nego dovoljno za grad... Elem ono što je najveća nepoznanica je koliki je životni vek baterije kod ovog Golfa i koliko košta zamena baterije i da li je kod nas u Srbiji uopšte izvodljiva reparacija/zamena iste?
Ne mogu da nađem ni jednu temu na forumu gde se pominje VW e-Golf pa rekoh da pitam da li neko ima iskustva sa pomenutim vagenovim elektro modelom. Ima ih dosta na oglasima i cena im varira u zavisnosti od godišta i pređene kilometraže od 10k do preko 20k evra za primerke iz 2019/20. Ima ih u dve varijante sa slabijom 25kwh i jačom 35kwh baterijom. Primerci sa jačom baterijom su od 2017. godine i dosta su skuplji od ovih sa slabijom baterijom do 2016. godine. Sam e-Golf izgleda gotovo identično i gotovo istih dimenzija i mesta u kabini kao Golf 7 sa SUS motorom. Performanse na papiru izgledaju odlično, jedino domet nije previše sjajan cca 100-tinak km sa slabijom baterijom što je i više nego dovoljno za grad... Elem ono što je najveća nepoznanica je koliki je životni vek baterije kod ovog Golfa i koliko košta zamena baterije i da li je kod nas u Srbiji uopšte izvodljiva reparacija/zamena iste?
Poslednja izmena od Munja666 u 04 Avg 2024, 16:12, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Kupovina e-Golf
Ta tema je u vezi sa Golf GTe, hibridom, primarno na pogon benzinskim motorom. Ja sam mislio na e-Golfa koji je isključivo na električni pogon.
Re: Kupovina e-Golf
Ja ni telefon ne bih kupio sa baterijom starijom od godinu dana, a kamoli auto.
Mislim da je to što želiš lutrija. Ali, ako si spreman na to, što da ne.
Nema golf neke specijalne baterije, i sve stare vremenom, ni jedna ne može pobeći od hemijske degradacije.

Mislim da je to što želiš lutrija. Ali, ako si spreman na to, što da ne.
Nema golf neke specijalne baterije, i sve stare vremenom, ni jedna ne može pobeći od hemijske degradacije.
Re: Kupovina e-Golf
Slažem se da je lutrija i da je za razliku od automobila sa SUS motorom kod EV ključna stvar baterija i da od nje zavisi da l je auto dobra kupovina ili si se ukanalio, jer cena iste može da ide do skoro polovine vrednosti novog vozila. S druge strane viđao sam na testovima (uzimam YT testove sa rezervom) primerke e-Golfa koji su 2014-2015 godište i prešli preko 200.000km i dalje sa fabričkom baterijom prelaze cca 70-80km što je i dalje za samo gradsku vožnju prihvatljivo. Zanima me da li neko iz prve ruke ko je vozio taj auto neki duži period ili zna nekog ko je vozio kakvi su utisci. Kod ovakvog auta je presudno da imaš garažu/dvorište sa mogućnošću svakodnevnog punjenja preko noći. Zapravo sve se vrti oko te baterije koja nemam predstavu da li kod nas uopšte može da se reparira ili da se kupi zamenska i po kojoj ceni...
Re: Kupovina e-Golf
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Kupovina e-Golf
Da, video sam ranije njihovu stranicu. Promakla mi je ova objava. Hvala za link! Po njihovim rečima jedini minus je drastično opadanje dometa zimi, i cene nove baterije u ovlašćenom servisu. Servis je u Zagrebu i momci deluju baš profi. Šteta što kod nas nema ovakav neki servis ili možda ima al' ja ne znam

Re: Kupovina e-Golf
Nema ništa više ovde.
Re: Kupovina e-Golf
Ima kod nas, odavno se rade zamene ćelija. u Rumi ima kompletna proizvodna radionica koja čak može da sastavi novu bateriju od novih ćelija a prema donetom uzorku stare baterije. I to ne samo za auto pakete baterija već i za razne druge uredjaje.
Uglavnom delimična zamena ćelija je neisplativa na duži rok, prosto hemijski proces kod nezamenjenih ćelija nastavlja degradaciju istih pa onda dolazi na red opet zamena....
pa nakon nekog vremena opet zamena nekih sledećih, i tako ukrug dok se praktično sve ne zameni.
Ne postoji popravka hemijskog procesa niti reversno ozdravljenje ćelije-akubaterije a da traje barem 5 godina i da neko da pismenu garanciju ili novčani depozit ako ne bude tako.
Tako da sve te reklame su manje više dovodjenje u zabludu da je trajno izvršena popravka i više neće biti potrebe za popravkom paketa baterija, a nije tako pokazala praksa
Druga stvar je BMS elektronika, kao što se valjda misli u objavi za ovaj Golf e da je zamenjeno. Elektronika crkne/ pregori/ zameni se novom i teraj dalje. isto je kao da je nova pošto i jeste novo proizvedena koja se stavlja.
I treća stvar je cena svega što se radi, iako može sve da se zameni- popravi nije baš i isplativo često da se to uradi nego se ide na krpež /delimično /pa godinu dve tri da se produži život starom paketu baterija.
Pričam o litijum jonskoj hemiji, neke druge hemije nisu problematične i mogu se baterije sasvim lepo dugoročno održavati u životu - recimo ono što je Tojota u Priusima upotrebila.
Uglavnom delimična zamena ćelija je neisplativa na duži rok, prosto hemijski proces kod nezamenjenih ćelija nastavlja degradaciju istih pa onda dolazi na red opet zamena....
pa nakon nekog vremena opet zamena nekih sledećih, i tako ukrug dok se praktično sve ne zameni.
Ne postoji popravka hemijskog procesa niti reversno ozdravljenje ćelije-akubaterije a da traje barem 5 godina i da neko da pismenu garanciju ili novčani depozit ako ne bude tako.
Tako da sve te reklame su manje više dovodjenje u zabludu da je trajno izvršena popravka i više neće biti potrebe za popravkom paketa baterija, a nije tako pokazala praksa

Druga stvar je BMS elektronika, kao što se valjda misli u objavi za ovaj Golf e da je zamenjeno. Elektronika crkne/ pregori/ zameni se novom i teraj dalje. isto je kao da je nova pošto i jeste novo proizvedena koja se stavlja.
I treća stvar je cena svega što se radi, iako može sve da se zameni- popravi nije baš i isplativo često da se to uradi nego se ide na krpež /delimično /pa godinu dve tri da se produži život starom paketu baterija.
Pričam o litijum jonskoj hemiji, neke druge hemije nisu problematične i mogu se baterije sasvim lepo dugoročno održavati u životu - recimo ono što je Tojota u Priusima upotrebila.
Re: Kupovina e-Golf
Dobro, da li znaš nekoga ko je reparirao bateriju konkretno na e-Golfu kod nas i kako se eventualno pokazao taj čitav proces?
P. S. Jedini servis u Rumi koji sam našao ovako na brzinu je Servis Rotor022 - servis baterija za akumulatorske alate. Pretpostavljam da nisi na njih mislio. Ako imaš kontakt telefon (ili neko drugi sa foruma) bio bih zahvalan.
P. S. Jedini servis u Rumi koji sam našao ovako na brzinu je Servis Rotor022 - servis baterija za akumulatorske alate. Pretpostavljam da nisi na njih mislio. Ako imaš kontakt telefon (ili neko drugi sa foruma) bio bih zahvalan.
Re: Kupovina e-Golf
Ja bi kod kupovine polovnog E auta, odvezao u Hr u onaj servis. Oni pregledaju/rese i onda voznja.
Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk
Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk
Re: Kupovina e-Golf
https://www.facebook.com/rotor022/?locale=sr_RSljubitelj napisao: 05 Avg 2024, 16:19 Ima kod nas, odavno se rade zamene ćelija. u Rumi ima kompletna proizvodna radionica koja čak može da sastavi novu bateriju od novih ćelija a prema donetom uzorku stare baterije. I to ne samo za auto pakete baterija već i za razne druge uredjaje.
Jel to ovo?
Nije problem da ih pitamo. Ne mora neka egzotika, recimo Model 3 dijagnostika i popravak, mada ja iskreno mislim da bi se takav servis reklamirao malo bolje.
- zdushan
- Postovi: 2113
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Kupovina e-Golf
Kriju se, da ne ugroze energetsku bezbednost srbije.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Kupovina e-Golf
Ne znam nikoga ko je uspešno i trajno reparirao/ popravio niti jednu jedinu litijum jonsku ćeliju/bateriju ikada. Ni kod nas ni u svetu, jedva da može reciklaža a i to veoma teško.Munja666 napisao: 05 Avg 2024, 16:33 Dobro, da li znaš nekoga ko je reparirao bateriju konkretno na e-Golfu kod nas i kako se eventualno pokazao taj čitav proces?
P. S. Jedini servis u Rumi koji sam našao ovako na brzinu je Servis Rotor022 - servis baterija za akumulatorske alate. Pretpostavljam da nisi na njih mislio. Ako imaš kontakt telefon (ili neko drugi sa foruma) bio bih zahvalan.
Uvek se išlo na menjanje litijum jonskih ćelija/baterija a uspešnost je zavisila od sreće na koji kvalitet ćelija natrčiš jer unapred ni za jednu ćeliju ne dobijaš nikakav pisani test kapaciteta, niti krive punjenja i pražnjenja pa da znaš unapred šta plaćaš.
I pri tome ima jedan zez, u jedno paketu baterija moraju da budu sve ćelije približno istog hemijskog stanja, ne radi se mešanje starih i novih.
Kako e auto ima više komada paketa baterija može pojedinačni paket da se zameni a opet u njemu sve ćelije/baterije....e sad cena akcije je ono što sreću kvari.
Prosto kupiš Li Ion ćeliju pa šta ti bude, ni ime proizvodjača nije garancija kvaliteta samo po sebi. U praksi imao sam ćelije stare po 20godina koje i dalje rade a i sveže iskustvo da je 1 godinu i 1 mesec potrajala ćelija.
Ne, nije taj servis koliko se sećam iz razgovora od pre nekoliko godina. Proveriću telefon koji sam dobio pa zovi za dalje.
Što se tiče tog nekog e golfa, pitaj vlasnika što više detalja o stanju baterija, o dometu zimi pa ćeš možda znati da proceniš stanje i eventualno preostali radni vek.
I zašto ga prodaje uopšte jer ko kupi e auto uglavnom da kupuje zbog cene vožnje a ne zbog same ekologije pa prodaja uglavnom ide kada naidje problem sa vožnjom bilo paketa baterija bilo samog motora (a i oni se kvare).
Ako već tražiš baš e auto ima Nisan Leaf-a u ponudi na tone, i to prilično jeftino može da se izdogovara cena. I vrlo retko ispravnih pa je potrebno ulaganje upravo u paket baterija.
Re: Kupovina e-Golf
Pogledao kod njih cene za nove npr, Li Ion paket baterija 18x65mm sastavljen od Samsung ćelija, 84V 20Ah 1,8kWh košta 80.500 dinara sa PDVom.
Za 54 kWh (što je 350-400km) je potrebno 30 ovih paketa.
Za 54 kWh (što je 350-400km) je potrebno 30 ovih paketa.