NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32204
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Svašta svi mi radimo dok je automobil u pokretu, a nismo ni svesni koliko ugrožavamo i druge i sebe. Nažalost, tako je, ali svaka čast Texu na iskrenosti. Upravo ovakvi postovi su potrebni da nas malo osveste i kad nam nešto slično padne na pamet, setićemo se ovoga, pa ćemo reći sami sebi, bolje da stanem.
Posetite www.garaza.rs !
Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Tako sam ja hteo da mokri kisobran bacim nazad na pod ispred zadnjeg sedista u toku voznje i znaci takav me grc u ramenu uhvatio, samo sam stiso kvacilo i kocnicu i u zaustavnu.methane.master napisao:@Zamalo da uspem, ali prilikom pokušaja da se oslobodim drugog rukava uhvatio me je grč u ramenu, u prevodu, boli u PM i ne mogu da se pomerim
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Gaginh0
- Postovi: 9555
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Najgore je kad moram da skinem jaknu u toku voznje, znaci ako sam sam to je skoro pa nemoguca misija, ali ako ima nekog na suvozacevom mestu da mi povuce desni rukav, onda oTpusteno... 

- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Ja sam vise puta imao situacije sa kojekakvim letecim gmazovima u kolima- nimalo prijatno, suvise opasno.
Jednom sam se samozapalio sa cigaretom, mislim da sam negde to i pominjao i jednu veoma opasnu situaciju koju je Next pomenuo a koja umalo da se zavrsi tragicno i koju ne bih opisivao zbog sramote i nevidjene licne gluposti.
Sent from my SK17i using Xparent Blue Tapatalk 2
Jednom sam se samozapalio sa cigaretom, mislim da sam negde to i pominjao i jednu veoma opasnu situaciju koju je Next pomenuo a koja umalo da se zavrsi tragicno i koju ne bih opisivao zbog sramote i nevidjene licne gluposti.
Sent from my SK17i using Xparent Blue Tapatalk 2
Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
pisi slobodno, niko te ne zna
Treba nam tema o izgovorima za pandure kad nas zaustave

Treba nam tema o izgovorima za pandure kad nas zaustave

Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Ma napisi Nuk, pravicu se da te ne poznajemnuk napisao:Ja sam vise puta imao situacije sa kojekakvim letecim gmazovima u kolima- nimalo prijatno, suvise opasno.
Jednom sam se samozapalio sa cigaretom, mislim da sam negde to i pominjao i jednu veoma opasnu situaciju koju je Next pomenuo a koja umalo da se zavrsi tragicno i koju ne bih opisivao zbog sramote i nevidjene licne gluposti.
Sent from my SK17i using Xparent Blue Tapatalk 2

- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32204
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Prepoznajte se...
Osam najčešćih grešaka vozača
Zadatak instruktora vožnje je da polaznika nauči osnovnim tehnikama upravljanja vozilom, ali i ponašanju u saobraćaju. Da ga upozna sa zakonskim odredbama i njihovom primenom u svakodnevnoj vožnji, ali i nauči a prepozna opasne situacije i kako se one izbegavaju.
Slavoljub Sandić radi kao instruktor vožnje oko 35 godina. Za to vreme obučio je preko 2.500 kandidata. Svaki dan je na beogradskim ulicama i kako kaže, nagledao se svega i svačega. Generalno, kultura u saobraćaju je na veoma niskom nivou i saobraćajne propise ne poštuje ogroman broj vozača - konstatuje Sandić.
I dok neke od grešaka nisu prevelika pretnja po bezbednost, već su više „ples po nervima“ ostalih učesnika u saobraćaju, neke su ozbiljan rizik po bezbednost. Najgore od svega je to što dolaze od ljudi koji nisu početnici što se njihov broj meri u desetinama u toku jednog dana. Iskusni učitelj vožnje za „Auto Bild“ navodi najčešće opasno ponašanje vozača.
1. Vožnja iznad ograničenja
Ubedljivo najčešći prekršaj. Iako je brzina u naselju ograničena na 50 kilometara na sat, veliki broj vozača se ne libi da papučicu stisne do 80 kilometara na čas.
To dovodi do niza situacija koje zahtevaju komplikovana i rizična rešenja. Primera radi, ako se neko uključuje malo neopreznije iz sporedne ulice pri brzini do 50 km/h teško može da dođe do iznenađenja, dok veća brzina može da uzrokuje nagli prelazak u suprotnu traku - priča Slavoljub Sandić.
2. Nepropuštanje pešaka
Teško je i pretpostaviti koliko se puta dogodi u toku dana da automobile jednostavno projuri, iako pešak stoji na pola ulice nasred pešačkog prelaza. Problem koji jedino može da se reši uvođenjem video-nadzora jer nema toliko pripadnika saobraćajne policije koji bi pisali kazne. Od prvog časa kandidate učim da obraćaju pažnju na pešake. Još na 50 metara od pešačkog prelaza govorim im da pripaze i da obrate pažnju da li kod pešaka postoji namera da stupi na kolovoz. Često se dešava da se pešaci pojave iza autobusa koji se zaustavio na stanici i to su veoma opasne situacije – objašnjava sagovornik “Auto Bilda”.
3. Nepoštovanje znaka “Stop” i obrnutog trougla
Ako se vozaču koji se kreće putem sa prvenstvom prolaza iznenada iz sporedne ulice pojavi vozilo na daljenosti od 15 metara, pri brzini koja nije veća od dozvoljene, biće problema jer je pitanje da li će moći bezbedno da se zaustavi ili će morati da pribegava komplikovanim rešenjima. Zato je, navodi Slavoljub Sandić, veoma opasno nepoštovanje prvenstva prolaza, a ukoliko se kandidatima „usadi” zaustavljanje na znak „Stop“ napravljen je bitan korak ka izbegavanju potencijalno opasnih situacija.
4. Telefoniranje u vožnji
Ponašanje koje je, nažalost, prisutno kod ogromnog broja vozača. To za posledicu ima smanjenje pažnje, pa se zato često dešava da vozač koji telefonira ili kuca sms poruku naglo koči ili menja pravac kretanja. Zato polaznicima uvek skrećem pažnju da gledaju retrovizor i proveravaju da li vozači iza njih telefoniraju. Video sam na desetine opasnih situacija koje su uzrokovane upotrebom mobilnog telefona – priča Sandić.
5. Opasna vožnja motociklista
Naš sagovornik objašnjava da mnogi vozači dvotočkaša ne poštuju pravila u gradskoj vožnji i da su prava pretnja. Ne samo da se provlače između automobila dok kolona stoji, već to rade pri brzinama od 50 ili 60 kilometara a sat. Njihov način razmišljanja je da ih svi vide, što je velika zabluda. Jer zaista je teško pratiti njihovo retanje kad su čas sa leve, čas sa desne strane. Takav način vožnje je najopasniji po njih same jer pad sa motocikla često znači višestruke povrede, a još ako se uzme u obzir koliko vozača motocikala nema zaštitnu kacigu i ostalu opremu, jasno je koliki su rizik - navodi Sandić
6. Držanje odstojanja
Vozači u Beogradu, ali i u Srbiji, imaju naviku da se “nabijaju” u automobil ispred.
Dovoljan je jedan trenutak neopreznosti da dođe do kasnog kočenja i za tili čas ste skrivili sudar. Često se dešava da dođe do sudara više automobila, gde po pravilu najveću štetu pretrpi automobil koji se alazi u sredini jer pretrpi udarac i sa prednje i sa zadnje strane. Vozači naročito treba da budu oprezni kada se približavaju semaforu jer teško je predvideti da li će neko kad se upali žuto svetlo dati gas i projuriti ili naglo pritisnuti kočnicu. Nažalost, ima dosta automobila kojima zadnja stop-svetla ne rade, što je dodatna opasnost - objašnjava iskusni instruktor vožnje.
7. Nepropisno prestrojavanje
Prekršaj koji se na gradskim ulicama može videti na svakih nekoliko minuta. Tu spada i naglo menjanje traka, a naročito na mestima gde je u desnoj traci parkiran automobil sa upaljena sva četiri migavca, ili na delovima puta gde se formirala kolona. Ovakvo ponašanje, prema rečima našeg sagovornika je takođe veoma opasno, jer pri prelasku iz jedne u drugu traku automobil može da se nađe u “mrtvom uglu” vozača koji se nalazi ispred.
8. Neuključivanje pokazivača pravca
Evo kako ova greška izgleda u praksi. Automobil ispred vas odjednom bez uključenog migavca skreće desno. Kad neko menja pravac prirodno je da ukoči i eto problema ukoliko to ne očekujete. U Beogradu se veliki broj lakših saobraćajnih nezgoda dogodi kao direktna posledica vožnje bez uključivanja pokazivača pravca.
Izvor: Blic
Osam najčešćih grešaka vozača
Zadatak instruktora vožnje je da polaznika nauči osnovnim tehnikama upravljanja vozilom, ali i ponašanju u saobraćaju. Da ga upozna sa zakonskim odredbama i njihovom primenom u svakodnevnoj vožnji, ali i nauči a prepozna opasne situacije i kako se one izbegavaju.
Slavoljub Sandić radi kao instruktor vožnje oko 35 godina. Za to vreme obučio je preko 2.500 kandidata. Svaki dan je na beogradskim ulicama i kako kaže, nagledao se svega i svačega. Generalno, kultura u saobraćaju je na veoma niskom nivou i saobraćajne propise ne poštuje ogroman broj vozača - konstatuje Sandić.
I dok neke od grešaka nisu prevelika pretnja po bezbednost, već su više „ples po nervima“ ostalih učesnika u saobraćaju, neke su ozbiljan rizik po bezbednost. Najgore od svega je to što dolaze od ljudi koji nisu početnici što se njihov broj meri u desetinama u toku jednog dana. Iskusni učitelj vožnje za „Auto Bild“ navodi najčešće opasno ponašanje vozača.
1. Vožnja iznad ograničenja
Ubedljivo najčešći prekršaj. Iako je brzina u naselju ograničena na 50 kilometara na sat, veliki broj vozača se ne libi da papučicu stisne do 80 kilometara na čas.
To dovodi do niza situacija koje zahtevaju komplikovana i rizična rešenja. Primera radi, ako se neko uključuje malo neopreznije iz sporedne ulice pri brzini do 50 km/h teško može da dođe do iznenađenja, dok veća brzina može da uzrokuje nagli prelazak u suprotnu traku - priča Slavoljub Sandić.
2. Nepropuštanje pešaka
Teško je i pretpostaviti koliko se puta dogodi u toku dana da automobile jednostavno projuri, iako pešak stoji na pola ulice nasred pešačkog prelaza. Problem koji jedino može da se reši uvođenjem video-nadzora jer nema toliko pripadnika saobraćajne policije koji bi pisali kazne. Od prvog časa kandidate učim da obraćaju pažnju na pešake. Još na 50 metara od pešačkog prelaza govorim im da pripaze i da obrate pažnju da li kod pešaka postoji namera da stupi na kolovoz. Često se dešava da se pešaci pojave iza autobusa koji se zaustavio na stanici i to su veoma opasne situacije – objašnjava sagovornik “Auto Bilda”.
3. Nepoštovanje znaka “Stop” i obrnutog trougla
Ako se vozaču koji se kreće putem sa prvenstvom prolaza iznenada iz sporedne ulice pojavi vozilo na daljenosti od 15 metara, pri brzini koja nije veća od dozvoljene, biće problema jer je pitanje da li će moći bezbedno da se zaustavi ili će morati da pribegava komplikovanim rešenjima. Zato je, navodi Slavoljub Sandić, veoma opasno nepoštovanje prvenstva prolaza, a ukoliko se kandidatima „usadi” zaustavljanje na znak „Stop“ napravljen je bitan korak ka izbegavanju potencijalno opasnih situacija.
4. Telefoniranje u vožnji
Ponašanje koje je, nažalost, prisutno kod ogromnog broja vozača. To za posledicu ima smanjenje pažnje, pa se zato često dešava da vozač koji telefonira ili kuca sms poruku naglo koči ili menja pravac kretanja. Zato polaznicima uvek skrećem pažnju da gledaju retrovizor i proveravaju da li vozači iza njih telefoniraju. Video sam na desetine opasnih situacija koje su uzrokovane upotrebom mobilnog telefona – priča Sandić.
5. Opasna vožnja motociklista
Naš sagovornik objašnjava da mnogi vozači dvotočkaša ne poštuju pravila u gradskoj vožnji i da su prava pretnja. Ne samo da se provlače između automobila dok kolona stoji, već to rade pri brzinama od 50 ili 60 kilometara a sat. Njihov način razmišljanja je da ih svi vide, što je velika zabluda. Jer zaista je teško pratiti njihovo retanje kad su čas sa leve, čas sa desne strane. Takav način vožnje je najopasniji po njih same jer pad sa motocikla često znači višestruke povrede, a još ako se uzme u obzir koliko vozača motocikala nema zaštitnu kacigu i ostalu opremu, jasno je koliki su rizik - navodi Sandić
6. Držanje odstojanja
Vozači u Beogradu, ali i u Srbiji, imaju naviku da se “nabijaju” u automobil ispred.
Dovoljan je jedan trenutak neopreznosti da dođe do kasnog kočenja i za tili čas ste skrivili sudar. Često se dešava da dođe do sudara više automobila, gde po pravilu najveću štetu pretrpi automobil koji se alazi u sredini jer pretrpi udarac i sa prednje i sa zadnje strane. Vozači naročito treba da budu oprezni kada se približavaju semaforu jer teško je predvideti da li će neko kad se upali žuto svetlo dati gas i projuriti ili naglo pritisnuti kočnicu. Nažalost, ima dosta automobila kojima zadnja stop-svetla ne rade, što je dodatna opasnost - objašnjava iskusni instruktor vožnje.
7. Nepropisno prestrojavanje
Prekršaj koji se na gradskim ulicama može videti na svakih nekoliko minuta. Tu spada i naglo menjanje traka, a naročito na mestima gde je u desnoj traci parkiran automobil sa upaljena sva četiri migavca, ili na delovima puta gde se formirala kolona. Ovakvo ponašanje, prema rečima našeg sagovornika je takođe veoma opasno, jer pri prelasku iz jedne u drugu traku automobil može da se nađe u “mrtvom uglu” vozača koji se nalazi ispred.
8. Neuključivanje pokazivača pravca
Evo kako ova greška izgleda u praksi. Automobil ispred vas odjednom bez uključenog migavca skreće desno. Kad neko menja pravac prirodno je da ukoči i eto problema ukoliko to ne očekujete. U Beogradu se veliki broj lakših saobraćajnih nezgoda dogodi kao direktna posledica vožnje bez uključivanja pokazivača pravca.
Izvor: Blic
Posetite www.garaza.rs !
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Najčešće moje greške - 1 i 4....
Često mi se dešava (u Sremskoj Mitrovici) da me pešaci gledaju belo kad stanem pred pešačkim i propustim iste.

Često mi se dešava (u Sremskoj Mitrovici) da me pešaci gledaju belo kad stanem pred pešačkim i propustim iste.

Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Koja kazna sleduje kad vas uslikaju da ste parkirani na ovim "linijama"!?



- Kuzmanovic
- Postovi: 15276
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Gaginh0
- Postovi: 9555
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Znam da sam negde procitao i ne mogu da se setim gde 

- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Ja mislim da je tu mandatna kazna od 5000 rsd. Nema poena.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobra
Kolika je kazna na nezaustavljanje na znak saobracajca?
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
- Kuzmanovic
- Postovi: 15276
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobracaju
Jel saobracajac regulisao raskrsnicu pa si prosao iako ti je rekao da stanes? Ili je krenuo da te zaustavi na putu pa si ti samo produzio?
Za ovo prvo moze da ti bude kazna 5000 din i vodi se kao ometanje sluzbenog lica u vrsenju duznosti(ili tako nekako), a za ovo drugo mozda moze da bude i krivicna prijava, pisano je u drugoj temi (viewtopic.php?f=35&t=225&p=127890&hilit ... lo#p127851 ).
Za ovo prvo moze da ti bude kazna 5000 din i vodi se kao ometanje sluzbenog lica u vrsenju duznosti(ili tako nekako), a za ovo drugo mozda moze da bude i krivicna prijava, pisano je u drugoj temi (viewtopic.php?f=35&t=225&p=127890&hilit ... lo#p127851 ).
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: NEpostovanje propisa i greske koje pravimo u saobra
Zaustavljaju na bulevaru, stoje u skroz desnoj traci, ja idem levom i u momentu kada sam bio skoro paralelan sa njima saobracajac izlazi u srednju traku i mase palicom, ja ga u momentu prolazim jer mislim da zaustavlja ovog iz srednje ispred koga je iskocio.
Gledam iza u retrovizor i vidim da se okrenuo zamnom i da me gleda, ja nastavio lagano svoju voznju i gledam hoce li zamnom krenuti, nisu reagovali, nisam ni imao razloga da ne stanem, sve po PSu.
Stvarno puno prelazim i ovakav pokusaj zaustavljanja, ako je to i bio nigde nisam video...
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Gledam iza u retrovizor i vidim da se okrenuo zamnom i da me gleda, ja nastavio lagano svoju voznju i gledam hoce li zamnom krenuti, nisu reagovali, nisam ni imao razloga da ne stanem, sve po PSu.
Stvarno puno prelazim i ovakav pokusaj zaustavljanja, ako je to i bio nigde nisam video...
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2