TNG vs Benzin

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Plin vs Benzin

Post od Paja »

Saša napisao: Motor ima drugačiju glavu, ventile, ležišta ventila, drugačiji katalizator...
Ako je sve navedeno različito u odnosu na beninca onda razlika u ceni dobija smisla. Besmislene su razlike u ceni kada isti uređaj ugrađuje isti servis u dogovoru sa dilerom vozila ili bez dogovora. Tu se zbog zadržavanja garancije kupcu dere koža s leđa.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20668
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Plin vs Benzin

Post od Heinz »

Ne mora na komandama na volanu, može pokazivač da bude na tabli npr.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14327
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Plin vs Benzin

Post od Saša »

@Paja

Prošla su ta vremena dranja kože sa leđa za gasni uređaj, sada ga (doduše naknadno) možeš ugraditi u svakom ovlašćenom servisu i po sasvim redovnim cenama, uz zadržavanje garancije. "Kvaka" je jedino u tome što u tom slučaju garanciju na auto više ne daje FAS već onaj kod koga ste kupili auto i ko vam je ubacio gasni uređaj. Takođe, to nije ni ovaj tipski Landi Renzo uređaj već Stag, Zavoli, Tomaseto ili šta već preferira taj servis, odnosno onaj sa kime već sarađuju (jer retko koji ovlašćeni Fiat servis zaista i ugrađuje te uređaje). I sve to takođe fino radi, pa ko šta više voli - može da izvoli. Meni je ova fabrička varijanta u startu bila jednostavnija i bolja, a ne moram ni da strahujem da li će auto-salon/ovlašćeni servis bankrotirati u međuvremenu ili ne, a ja "izvisiti" za garanciju (kao što se desilo nekim Nišlijama). A da čekam tri godine da izađem iz garancije da bih tek onda ugradio uređaj - ne hvala, do tada će se dvaput otplatiti i ovaj fabrički... :)

Sent from my Samsung using Tapatalk
Poslednja izmena od Saša u 18 Apr 2012, 14:52, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8232
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Plin vs Benzin

Post od Ji 4Tze »

E aj sad da vidimo onaj Mercedes :loool:
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
noob
Reactions:
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:24
Lokacija: Beograd

Re: Plin vs Benzin

Post od noob »

800e je skuplji punto sa plinom :cool!:

Nismo nismo završili :naughty: Nastavak viewtopic.php?f=9&t=787
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7547
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Plin vs Benzin

Post od dag81 »

Ja bas sad kalkulisem jer postoji sansa da 207ica zavrsi kod tasta a da nam on da Astru 1.6 benizn i razliku u ceni.
Sa 207icom mi za 100km otvorene voznje da ne pazim puno kako vozim treba 600din, tj. 4l ED.
Sa Astrom G 1.6 84KS, istim stilom to je oko 6.5-7l benzina minimum, a to znaci plina bar 8l+1l benzina na 100km, sto bi izaslo 8l gas x 80din=640din+150din benzin ukupno 800din na 100km, a da Astra nema ugradjen gas.

Tako da po meni bolje dizlo, jeftiije i lepse se vozi.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24760
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Plin vs Benzin

Post od dragvorl »

Posto vidim da se uveliko raspravlja o fabrickoj ugradnji ne mogu a da ne kazem koju. Vidim da je zamerka da fabricka ugradnja nema neke detalje, kao na primer integrisani pokazivvac nivoa goriva za TNG. Za model kao Punto koji je odavno na zalasku karijere (a budi receno '99. kada je krenuo i ovde je zaista malo ljudi vozilo na TNG) mi se nikako ne cini logicnim da se upusta u proizvodnju sto vise delova za neku podvarijantu modela koji ce uskoro nestati iz proizvodnje, dakle smanjili su troskove i promenili ono sto su morali, i opet izveli modifikacije na motoru (to naravno pise u PR saopstenju, nisam otvarao motor da vidim), koje su mnogo bitnije od prekidaca i pokazivaca nivoa po meni. Ko vec kupuje Punta odavno je morao da se pomiri da auto nece biti u najmodernijem i cool fazonu. E sad, kada se plati malo vise i za malo noviji model, tipa Merc E200 NGT ili Polo Bifuel LPG, dobice i skazaljku za gas na instrument tabli, i dugme za prebacivanje u stilu ostatka unutrasnjosti, pa ko sta voli i hoce da plati dobije, uvek bilo. Sad sto su neki nezadovoljni cenom Punta sa razlogom ili bez to je druga stvar. Inace cu sada okaciti Fiatovo pres saopstenje u vezi fabrickog TNG za Punta i Ideu i jos neke modele:
Punto Classic and Idea: Fiat expands range of LPG/gasoline powered
vehicles


Fiat has launched bifuel versions of the Punto Classic and Idea capable of running on either LPG
or gasoline. These new versions extend the existing LPG range, consisting of the Panda, Grande
Punto and Bravo. This full range – which now includes five models – not only establishes the Fiat
brand as leader in this market, but also demonstrates the Group’s continuing commitment to the
environment through research and development of concrete solutions that are affordable to all and
available today (LPG is a clean, economic fuel which is readily available throughout Italy).
The LPG Punto Classic has a 1.2-litre, 60 hp engine and is available in the Active version at a list
price of €12,000 for the three-door model and €12,700 for the five-door model. The LPG Fiat Idea,
equipped with a 1.4-litre, 77 hp engine, is available in Black Label and Black Energy versions, at
€17,000 and €12,700, respectively. Both models are eligible for the €2,000 government incentive
due to their reduced CO2 emissions level: the LPG Punto Classic emits only 116 g/km and the
LPG Idea 120 g/km.
The toroidal (doughnut-shaped) LPG cylinder is positioned in the spare wheel well, to maximise
trunk space (a tyre kit is fitted as standard). Tank capacity also varies: 31 litres for the Punto
Classic and 34 litres for the Idea (based on the 80% fill limit imposed by law). Naturally, both
vehicles also offer a gasoline option, bringing the maximum range to 1,500km for the Punto
Classic and 1,400km for the Idea. The engine switches to gasoline automatically when LPG tank
is near empty, or whenever the driver chooses using a dashboard-mounted switch.
Fiat’s two new bifuel models are a timely response to rapid and steady growth in demand for
these vehicles. LPG vehicles currently represent around 4.2% of the Italian market, and their
number is growing: 7,500 of these vehicles were registered in Italy in February alone, more than
twice the number registered in February 2008. Furthermore, less than two months after the launch
of the range, over 11,000 customers have already ordered a Fiat LPG vehicle.
This success is the result of a specific choice: while most existing LPG-powered vehicles are the
result of retrofit conversion to gas, Fiat decided to enter the market with a system which it has
designed, manufactured and guaranteed - drawing on its experience in CNG-powered vehicles
-
and marketed via its own sales network.

A product was created which offers the same level of quality, efficiency and safety provided by
gasoline, diesel or natural gas powered vehicles. Built in partnership with FPT (Fiat Powertrain
Technologies) and Landi Renzo, Fiat’s bifuel models use special engines, designed for maximum
integration and reliability with the LPG system, which is factory installed.
Every vehicle is certified,
approved and guaranteed by Fiat, and eligible for the €2,000 government bonus, valid throughout
2009.
The technical specifications of the propulsion system for LPG models (designed and supplied by
FPT) include, depending on the model, a cylinder head with hydraulic tappets or valves and seats
constructed with materials and geometric specifications optimised for LPG operation. Each engine
also has a specially designed intake system to accommodate the LPG injectors, in addition to the
additional electric cabling, which is already incorporated. The reliability of this propulsion system is
guaranteed by a testing programme covering more than 1,000,000 km.

LPG pre-fitting has many advantages over retrofit conversions. The use of purpose-made parts
and materials and the application of dedicated technology mean that customers benefit from Fiat’s
contractual warranty. In addition, modifications to the vehicle’s chassis are made at the point of
manufacture, ensuring the highest standards of comfort and safety, as demonstrated by the
extensive and rigorous testing carried out on the system’s various components. LPG (liquefied
petroleum gas) generates fewer polluting emissions than gasoline or diesel and, most importantly,
does not produce PM-10, one of the principal causes of air pollution in urban centres. For this
reason, LPG-powered vehicles, like CNG-powered vehicles, can be driven in areas subject to
pollution-related traffic restrictions. Another advantage of LPG is that it doesn’t penalise vehicle
comfort or performance.
A final major advantage is that LPG is significantly less expensive than gasoline or diesel: the
Punto Classic or the Idea can be filled up for less than €20. These cars represent a concrete
answer for drivers seeking mobility that is “clean” as well as accessible.
Turin, 13 March 2009
Alfa Romeo Giulietta 120 HP 1.4 LPG Turbo:
Unlike a "transformation" in the aftermarket, the 120 HP 1.4 LPG Turbo engine has been totally redesigned for integration of the LPG system by using specific materials and components and applying dedicated technology. In detail, this engine has valves and valve seats with configurations and materials specially designed for LPG operation. It is equipped with a special intake system and all the additional electrical wiring already built-in. What's more, for this engine Alfa Romeo has developed a brand-new single engine control unit able to manage both types of fuel. Moreover, the LPG system is factory-fitted for maximum reliability and integration (each car is certified, tested and guaranteed by Alfa Romeo Automobiles and, as such, can take advantage of the government incentive schemes in various European countries).
http://www.alfaromeopress.com/press/detail/11406

Evo i slika fabricke ugradnje za neke pominjane modele:

VW Polo Bifuel

Slika
Slika
Slika
Slika

MB E200 NGT stari i novi model, kod njega se prebacuje izmedju goriva uaskom u meni BC-a, zadnja slika:

Slika
Slika
Slika

Slika
Prikačeni fajlovi
gas1.jpg
gas.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Med
Reactions:
Postovi: 591
Pridružio se: 14 Jan 2012, 21:23

Re: Plin vs Benzin

Post od Med »

Ама, причајте шта год оћете...ја се вечерас вратих са "Дугог путовања по Јевропи!"
За десетак дана сам спржио 3600 км, све на гас. У комаду 1300 до Немачке (преко М,А,Д)
а у повратку А,Сло,ХР. Мало смо ишли и до Боденског језера, Цириха, Басела....

Slika Slika Slika

На првој слици је наш наставак, на другој немачки а на трећој аустријски. Свака пумпа у ове две земље ИМА адаптере за наше наставке, само треба да изабереш који пасује.

Ако је тамо гас негде око 0,85 јевра...о чему причамо.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24760
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Plin vs Benzin

Post od dragvorl »

Pricamo o razlici benzin/gas. :rofl:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Plin vs Benzin

Post od dragan »

@dragvorlov veliki post sa slikama iznad - posteno...
ovako i treba da izgleda izbiljno uradjen bi-fuel auto, a sto se tice razloga zasto i punto nije tako odradjen i to se slazem...
ipak mislim da je cena tog uredjaja nesto visa nego sto bi trebalo, tj tacno je tolika koliko su procenili da bi prosecan kupac doplatio da ima i uredjaj za tng u autu...
dag81 napisao:Ja bas sad kalkulisem jer postoji sansa da 207ica zavrsi kod tasta a da nam on da Astru 1.6 benizn i razliku u ceni.
Sa 207icom mi za 100km otvorene voznje da ne pazim puno kako vozim treba 600din, tj. 4l ED.
Sa Astrom G 1.6 84KS, istim stilom to je oko 6.5-7l benzina minimum, a to znaci plina bar 8l+1l benzina na 100km, sto bi izaslo 8l gas x 80din=640din+150din benzin ukupno 800din na 100km, a da Astra nema ugradjen gas.

Tako da po meni bolje dizlo, jeftiije i lepse se vozi.
dag ja znam da si ti pristalica dizela, ali mi ovde nesto bas i ne stima -
prvo poredis dva motora generacijski dosta razlicita...
drugo, nesto mi je malo da 207ica trosi samo 4l voznje u stilu "briga me za potrosnju". da si rekao lagana ili normalna voznja ok, ali ti mislis na koliko toliko ostru voznju i to mi je stvarno mala potrosnja...ako je takva, svaka cast...
ali najvise mi je diskutabilna racunica za astru - racunas da ce potrositi 1l goriva na 100km pored plina sto je mnogo ( osim ako se ne radi o zimskom periodu ). ne znam kako je nastelovan uredjaj, ali meni na kliu na ovim temperaturama prebaci za par desetina sekundi...
po tvojoj racunici bi trebalo da pun rezervoar traje mesec i po dana sa kilometrazom koju trenutno prelazi, ali nije ni blizu tako, cak nije ni bilo zimus...
sto se tice potrosnje plina, na otvorenom auto inace trosi najmanje moguce, pa mi 8l zvuci malo mnogo...ali ne vozim tu astru pa necu dalje da pametujem...

kako god, verujem da za ta dva automobila i nema neke velike razlike po predjenom kilometru, s tim sto je astra veci auto, starije generacije motora i mnogo jednostavniji za odrzavanje od tog pezoa, sa mnogo jeftinijim potencijalnim kvarovima...
pravo poredjenje troskova bi bilo izmedju 307ice i astre sa 16v motorom. tu verujem da bi astru sa trenutnim cenama goriva bilo ipak jeftinije voziti...
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7547
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Plin vs Benzin

Post od dag81 »

Pod opustenu voznju mislim da se ne pazi kako se stiska gas, da se vozi od 80-110, promenjivim tempom.

Ne znam, ali meni je 1.8T trosio otprilike toliko benzina na 100km, a imao sam bas malo grada. Ipak kad je hladan auto tad srce najvise. A tesko da ce 1.4 beznin ili 1.6 benzin tj. konvertovan na gas torsiti manje od 8l plina, racunica je 20% pride na potrosnju benzina, nekad vise nekad manje, ali to je to prosecno.
Iskreno ja ispod 9-10l sa 1.6 vectrom i obicnim uredjajem, i Passatom 1.8T sa sekventom ispod 9-10l nisam spustao, a prosek mi je bio od 10-11l plina. mada istina, nisam vozio ni 80 konstanto, mozda bi sputio tim stilom na malo manje.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Plin vs Benzin

Post od dragan »

meni je na kliu bila drugacija racunica, benzina je islo od 5,6 do oko 8l, a plina od 6,6 do preko 10l brze voznje autoputem...
ukupan prosek je bio uvek izmedju 7,5 i 8l plina, s tim da je to najvise sa voznjom autoputem. po magistrali je uvek bila izmedju 7 i 7,5 ( pricam o plinu, benzina je trosio 6-6,5 magistralom leti i 6,5-7,5 zimi kombinovano ).
benzina pri paljenju je trosio jako malo...bukvalno litar-dva na hiljadu km...
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8232
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Plin vs Benzin

Post od Ji 4Tze »

evo ga "fabrički gas" i garancija na delu..

http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic ... 45&t=26359
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10696
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Plin vs Benzin

Post od Sloba »

Nema garancije na dizne jer su dizne potrošni materijal koji se po komadu prodaje za 100€, ali u setu od 4 komada? Uffff... :uf:

Servisi za ugradnju gasa, u najgorem slučaju, daju garanciju od dve godine ili 100.000 km, šta pre istekne, na kompletan gasni uređaj. Ima i onih koji daju garanciju od tri godine ili onu bez ograničenja u kilometrima, što je čovek i pomenuo u svom tekstu. Kakav crni potrošni materijal. Potrošni materijal su filteri, ostalo je predmet garancije. Sramota.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24760
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Plin vs Benzin

Post od dragvorl »

Potrosni materijal, pilicarenje na delu. :nonono: :kuku:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori