Kružni tok(ovi) kod Ušća

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

ftj napisao: 29 Okt 2024, 12:27 Dobro je, semafor ce raditi radnim danima od 7:30 do 10:00 i od 14:30 do 18:30.
Nadam se da će imati mogućnost da ga daljinski pale jer kolaps nije ograničen samo na ove termine. Tj. u tim terminima je garantovan, ali vrlo često se zagužva i u drugo vreme.

Da se ja pitam, a ne pitam se, semafor bi radio stalno. Koga briga što je u situacijama bez gužve mrvicu prohodnije? Imaš i pre i posle semafore, nećeš ništa posebno tu da dobiješ. Par desetina sekundi. Koga briga za to. A kad se nenadano napravi gužva, semafor ne radi, a ti dolaziš iz pogrešnog pravca tako da ti KT bude blokiran - imaš solidan problem. Zato ne vidim zašto ne bi radio stalno. KT sa više traka je sranje i kad nije gužva, samo malo manje.

Da ne pominjem budalaštinu sa crvenim i trepćućim žutim. Jasno mi je zašto je moralo, jer zeleno ovde ne može da znači "vozi slobodno". Ali ćeš sad imati paljenje crvenog kad si par metara pred semaforom bez ikakve najave, nagla kočenja, znači opet kritične situacije i čukanja. Malo šta me je u zadnje vreme iznerviralo kao ova budalaština, možda zato što je bilo očigledno unapred da će to biti promašaj. Gledaš kako stvari idu nizbrdo bez ikakvog razloga. Nije čak ni ničija korist pa da razumeš. M-o-r-o-n-i.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20535
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od Heinz »

Sjebaće nam Slaviju i Autokomandu dodatno. Bravo za Šapketa. Spominje Barselonu, Berlin... samo što tamo postoji još nešto osim semafora.
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1497
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od pedalaš »

U zoni kružnog toka Ušće je pre oko 7-10 dana sjebao ( rovom prekopao ) biciklističku stazu ( na više mesta ).
I to i dalje tako stoji.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od ljubitelj »

paliic napisao: 28 Okt 2024, 19:38
ftj napisao:

dosta njih se zajebe pa skrene za usce pa posle izvlace situaciju. Pored toga voznja deluje malo na ziletu a ovo nije ni 2% guzve.
Ovde se odlično može videti šta je glavni razlog kolapsa u kružnim tokovima - pogledajte na snimku 2:20 min i tamo sivi auto koji dolazi sa Sajmišta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Da, slažem se obuka vozača je neophodna izgleda za mnoge ovakve...

Ovaj totalno ne zna da vozi, prebrojao sam dok je stajao imao je 9 (devet) prilika da se laganica uključi.
Ne znam, ili je prvi drugi put seo u auto pa ga ne poznaje i boji se da vozi ili je baš početnik ili je kupio dozvolu...liči da je ovo poslednje s obzirom kako je odabrao putanju.

Nije samo kružni tok, stalno mi se dešava da kada neko udje u raskrsnicu i treba prosto da skrene desno (a nema nikoga ispred sebe, prazan pešački) umesto da samo okrene volan i brzo (dovoljno) skrene počne da koči i skoro se zaustavi i onda sa 5km/h nekako uspe da uhvati putanju i skrene.
I onda pri tome se formira kolona na zelenom semaforu od auta iza njega koji bi da nastave pravo a kojima je takodje potpuno slobodna putanja.

Da ih pitaš koji problem imaju u vožnji verujem da ne bi znali da odgovore, niti ne vide problem što bespotrebno dugo blokiraju ostalima prolaz kroz inače slobodnu raskrsnicu.

A na kružnom toku odugovačenje dovodi do katastrofe.

Inače, prošao pre neki dan kroz ovaj kružni na snimku i sasvim je ok po meni, dovoljno široko pregledno jasno sve obeleženo, dobar asfalt...ne vidim problem osim u vozačima.
( i nepoštovanju saobraćajnih pravila).
Bilo i 4-5 autobusa tako da nije ono prošao kroz prazan tok.
Bilo negde oko 11 prepodne i onda popodne nešto posle 5.
Bez stresa, lagano :)
Korisnikov avatar
Gazu
Reactions:
Postovi: 2720
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od Gazu »


grujicd napisao:KRUŽNI TOK SA VIŠE TRAKA JE SRANJE.
Amin!Slika Dve trake maksimum.

I da dodam, a možda je već i rečeno. Jednostavno zvuči prestrojavanje, ali ovo je u jednoj konstantnoj krivini, i niko tu ne može komotno da se prestroji jer su mali razmaci između različitih ulaza i izlaza u kritičnom tok.

Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od ljubitelj »

grujicd napisao: 28 Okt 2024, 20:42 @paliic

Potpuno mi je jasno zašto je taj vozač čekao da mu se raščisti situacija. Ako voziš 100% po propisima mnogo je veća šansa da će doći do udesa. Šta je bilo da se uključio u prvu traku, što je mogao više puta?
Meni nije jasno. Pročitao sam post i nikako ne vidim smisao u čemu je razlika ovog u odnosu na druge kružne tokove. Šta je posebnost, šta je drugačije?

Uključi se u prvu traku i ispred je vozila koja su daleko iza njega u kružnom toku, da gas, i već je na svom izlazu pre nego što stignu oni iza.

Jedno 5-6 prilika je imao takvih kada je veliko zaostajanje vozila koja tek nailaze...a ispred i pored njega prazno.

Ne znam zašto se vozači boje da stisnu gas kada se uključuju i treba brzo nešto da urade, neće se auto pokvariti...jedino ako je neki neispravan koji ne može da ubrzava ili tako nešto pa ajde vozač zna da mora da bude potpuno prazan KT bez vozila jer drugačije (usporeno mora) ne bi mogao.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

Spoljašnja traka mu jeste bila slobodna dovoljno puta, ali druga i treća nisu, uvek je bilo nekog na 20-30m. Problem je što su vozači iz te dve trake krenuli na most i od tačke u narednih desetak metara će krenuti da se isključuju i da seku njegovu spoljašnju traku. Sa velikom verovatnoćom može da se uzme da NEĆE očekivati da im on iz prve trake seče putanju. Da li su u pravu? Nisu. A da li će iz druge i treće trake kružnog toka po automatizmu ići u drugu i treću traku na Brankovom mostu - HOĆE. To je jednostavno tako. Možemo mi da čitamo zakone, možemo da gledamo SAT, neće promeniti praksu većine vozača.

A ta praksa pri tom nije ni toliko neočekivana jer je iznuđena protokom saobraćaja. Kad imaš više traka i dominantan pravac - većina će nastaviti "svojom" trakom i kroz kružni tok i u istu tu "svoju" traku će se isključiti posle. Pa to je uostalom i jedini način da kružni tok ima istu protočnost kao obična raskrsnica i cela poenta zašto je napravljen sa više traka.

Zato je kružni tok sa više traka sranje.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20535
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od Heinz »

Ovaj je debil jer može da se uključi u desnu traku, pa da se prestrojava posle gde već hoće da ide - ako ne želi da kruži spoljnom, kao što bih ja recimo kružio ako idem za Zemun. A ovi što bi ga gotovo sigurno isekli - to se rešava u trenutku pred koliziju vrlo lako.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

Mislim da sam dovoljno puta do sada izrekao šta mislim o kružnom toku sa više traka :mrgreen:

Retko o čemu imam ovako kategorično mišljenje, obično sam onaj koji u svemu može da vidi i plus i minus...
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21802
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od nidza »

Sa našim vozačima, gde su pomešani oni koji voze kako treba i većina koja seče najkraćim putem, jeste problem. Moraš da paziš i na jedne i na druge.

I dalje mislim da je trebalo da odvoje dodatnu traku za prvo skretanje udesno, na svim izlazima, ili makar na ona dva protočnija, da se uopšte ne mešaju sa kružnim tokom.
Korisnikov avatar
paliic
Reactions:
Postovi: 198
Pridružio se: 20 Okt 2016, 09:33

Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od paliic »

Evo primera sa Bogoslovije. U jutarnjem špicu bukvalno proletim kroz isti bez većih problema krajnje desne ili iz srednje trake. Pri tome ostavim bar 4-5 auta koja su bila ispred mene dok smo ulazili. Gotovo uvek svi ispred mene čekićaju ka unutrašnjem prstenu. Ja čekam tak min prostora da mogu da dohvatim spoljašnji i obrnem 3/4 kruga za čas. Gotovo svi kojo dolaze sa Pančevca uredno stoje kao kipovi i ako su već debelo ušli u traku kružnog toka.. Jednostavno je to tako naučeno i nema tu pomoći (osim semafora )


Sent from my iPhone using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od ljubitelj »

grujicd napisao: 29 Okt 2024, 18:44 Spoljašnja traka mu jeste bila slobodna dovoljno puta, ali druga i treća nisu, uvek je bilo nekog na 20-30m. Problem je što su vozači iz te dve trake krenuli na most i od tačke u narednih desetak metara će krenuti da se isključuju i da seku njegovu spoljašnju traku. Sa velikom verovatnoćom može da se uzme da NEĆE očekivati da im on iz prve trake seče putanju.
Ja drugačije vidim redosled dogadjanja i ne vidim taj problem da seku njegovu putanju.

Da, ima 20-30metara iza njega i za mene je to ogroman prostor u koji može sa lakoćom da udje i već izadje iz KT dok oni iz te 2 trake stignu do te pozicije gde on stoji.
Milion puta sam tako uradio i milion puta nije bilo nikakvih sečenja putanje bilo koga.

Ali, mora da se stisne pedala gasa.

Pa u gradu se vozi na 5-10metara izmedju vozila po bulevarima i ulicama, tih 20metara je luksuz što se prostora tiče. Recimo od Sajma do odvajanja nadvožnjakom za Čukaricu, tu je 3+3 a delimično i 4+4 trake i dosta je gust saobraćaj a prestrojavanje se dogadja čak i na manje od 5 metara u špicu. I nešto nema tih sečenja a ni problema, nisam primetio ili se navikao ko će znati.
Doduše ravno je, nije nizbrdica kao spuštanje sa Brankovog.


Ne znam šta bi ti rekao, da li si vozio po kružnom sa 5-6 prstenova, traka? Ja jesam, pratiš kako drugi voze, naučiš, navikneš se da je više vozila, više gledaš i to je to....kružni tok je uglavnom rešenje za veću protočnost u odnosu na semafore.
Gde je mnogo veća verovatnoća ukrštanja i treba više paziti.

Pa kružni na Slaviji je isto sa 3 prstena plus još i tramvaji koji imaju prednost u odnosu na sve tokove. I 6 uključenja -isključenja povezuje.
I tako je već decenijama, i pre iscrtavanja i sada, isti je prostor.
Nema semafora i sasvim lepo funkcioniše.
Ranije pre iscrtavanja po meni i protočnije, bolje i brže se prolazilo.

Po svetu ima kružnih sa po više traka, i nešto nisam čuo niti primetio da se sa toliko straha priča kao ovde o vožnju u i kroz KT.
Ok, na tom mestu je novost kružni i remeti se godinama ustanovljen ritam i navike vozača ali opet nisu vozači pretprogramirani roboti da ne mogu sami da primete promenu i prilagode se novom stanju.

Šta znam, razumem tvoju poentu oko mogućih ukrštanja ali to vidim samo kada je gust saobraćaj u kružnom a ne gotovo prazan ili poluprazan kružni kao u ovoj situaciji koju komentarišemo.

Po meni, tu je moglo glat 6-7 vozila da se uključi i prodje kružni dok je ovaj 1 za celo to vreme stajao neodlučan da krene.
I dovoljno je da se nekoliko takvih vozača koji ne znaju da se uključe tako ko sidro zaglave i blokiraju protok ostalima.

Napisao sam iskustvo, nije to samo u kružnom i najobičnije skretanje u desno kod nekih je problematična radnja.
Ja to svrtstavam u nedostatak veštine tih vozača, ne u opštu manu kružnih tokova sa 2,3,4 traka/ prstenova.

Da su bili pametni i organizovani kao što nisu mogli su iskopirati rešenje ukrštanja Cvijićeve i Mije Kovačevića (ili kako se beše zove taj deo ulice) u 2 nivoa.
Prostora ima procenio bih, skuplje je ali i protočnije tako da se reši.
Isto tako smatram glupom idejom da se ukloni stari savski most a na isto mesto postavi novi jer se ništa ne dobija bitno a nema mesta za most recimo 4+4 ili 5+5 traka koji bi postao glavni most umesto Brankove (koji i nije problem već dalje u tunel koji je uzan sa samo 2+2 a mesta nema za širenje).
I onda nakon mosta da se ulazi u tunel, posle 150-200metara samo.

Umesto toga pošto je Sava plitka reka može se napraviti tunel ispod Save počevši od Dejtonke i da se izadje kod Pančevca sa par odvojaka (jednosmernih).
Uglavnom na tom pravcu, ne nužno te tačke povezivanja,

Prvo mi pada na pamet rešenje iz Beča ispod Dunava tunel, slično da razreši ukrštanje nadzemnog saobraćaja.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

Daleko od toga da ne može da se vozi kroz taj KT. Nego sam besan, tu sam raskrsnicu prolazio sa 0 mozga, a sad moram da se maksimalno koncentrišem i da se nadam da neće biti iznenađenja od strane drugih vozača. Odavno sam shvatio, ako imam dve slične putanje, biram onu koja ima manje stresa. A ovo sad je kontra od toga, ode moja stress free raskrsnica.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od McGruja »

I to je poenta, do sada bez opterećenja smo vozili, a sada svaki put si na ivici
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10914
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od sebekkg »

U subotu popodne sam prolazio autoputem od aerodroma ka nisu. I guzva je već bila od aerodroma. I kako sam stigao do isključenja kod geneksa počeli smo da milimo ili da se zaustavljamo. Kontam za srefnju traku i ove za ukljucivanje kod arene, sc i ak ali i leva je stajala pojednako iako bi svi trebali da idu pravo. Gledam ispred mene niko ne menja traku ali opet sporo se ide i od ak odjednom se ide 100 iako ima auta. Stvaro sve veći duduci za volanom. Kako ono neko izdržava svaki dan ja stvarno ne znam.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Slika
Odgovori