Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Pa ništa... onda nam je svejedno šta kupujemo/iznajmljujemo...
Da se ja pitam, ispunio bih staru JAT-ovu i jugoslovensku želju i kupio par B747-400 na kredit ili lizing.
Da se ja pitam, ispunio bih staru JAT-ovu i jugoslovensku želju i kupio par B747-400 na kredit ili lizing.

Ђенерал Јанковић
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Nemamo para ni ovo sto imamo da odrzavamo a kamoli desetke i 747ce, najvise sto smo imali u floti to je bilo jednog trenutka i vise se nece u skorije vreme ponoviti, a imali smo pet DC-10 aviona sto iznajmljeno sto u vlasnistvu 


Re: Vazduhoplovi
Znam da se kod nas svi žale da nema novca, ali i ovde na forumu smo par puta zaključili da zemlja i nije toliko siromašna, koliko se mnogo krade, neracionalno troši i ne postoji vizija i plan razvoja.
JAT ne treba da očekuje pomoć države, već da ekonomski posluje. Znači, kupi avione na lizing ili kredit i otplati ih posle nekog vremena.Ništa drugo.
JAT ne treba da očekuje pomoć države, već da ekonomski posluje. Znači, kupi avione na lizing ili kredit i otplati ih posle nekog vremena.Ništa drugo.

Ђенерал Јанковић
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Jat je bio idealna krava muzara, koliko je samo od njegovih sredstava pravljeno po nekadasnjoj zemlji. Da li treba da se podseca: U periodu 2002. godine do danas izdvojeno je bez nadoknade ili prodato za neadekvatnu cenu skoro sve što je kompanija imala, osim flote. Bez nadoknade su izdvojene celine JAT Tehnika, Hoteli Slavija, Apartmani Kopaonik, JAT Ketering. Za neadekvatnu cenu su prodati aerodromi Tivat, Podgorica, Vršac i Pilotska akademija JAT-a. Ukupna vrednost ovih objekata procenjuje se na 250 miliona evra.
Vlada Srbije prodala je aerodrome Podgorica i Tivat sa pripadajućim poslovnim prostorijama za 10 miliona dolara u decembru 2002. godine, dok je samo u aerodrom Tivat JAT investirao 160 miliona maraka (80 miliona evra). JAT je na kraju dobio samo 5 miliona dolara od ovog iznosa i to u kompenzaciji za usluge opsluživanja aviona na tim istim aerodromima. Ipak tu je dobijena neka nadoknada a za izdvojene hangare, hotele i apartmane nije bilo nadoknade.Pored navedenih primera, JAT u Hrvatskoj ima nekretnine u vrednosti od 50 miliona evra. Reč je u apartmanima u Puli i zgradama koje koristi Kroacija Airlines širom Hrvatske koji treba da se povrate na sudu. Vrednost JAT-ove flote sa datumom 31.12.2007. godine iznosila je zajedno sa motorima 90 miliona evra, a u završnom računu za 2010. godine iskazana je vrednosti od 30 miliona evra. Iako ovaj primer izgleda fascinantan još je veća šteta u prikazivanju nematerijalnih ulaganja, tj. vrednosti slotova i licenci.
Možda najveća vrednost JAT-a leži u pravima za letenje (slotovi). Pojedine slotove imamo već više od 50 godina, a oni su od skoro postali predmet trgovine u svetu. Oni će tek dobijati na vrednosti obzirom na porast saobraćaja i nove evropske regulative koje će proizvesti dejstvo od 01. januara 2014. godine. Za sada su na berzi slotovi u Americi i na aerodromu Heatrow u Londonu. Američki slotovi toliko vrede da je čak jedna Emiratska kompanija nudila kupovinu flote JAT-u za predavanje prava korišćenja na letenje. Samo slot za aerodrom London Heatrow vredi 40 miliona evra. Od 2014. vrednovaće se i slotovi za Amsterdam, Dizeldorf, Frankfurt i Pariz. Procenjuje se da ukupna vrednost slotova iznosi između 250-300 miliona evra. I sta sada da kazemo gde su zavrsile silne pare od prodaje Jat-a :trljamoci:
Vlada Srbije prodala je aerodrome Podgorica i Tivat sa pripadajućim poslovnim prostorijama za 10 miliona dolara u decembru 2002. godine, dok je samo u aerodrom Tivat JAT investirao 160 miliona maraka (80 miliona evra). JAT je na kraju dobio samo 5 miliona dolara od ovog iznosa i to u kompenzaciji za usluge opsluživanja aviona na tim istim aerodromima. Ipak tu je dobijena neka nadoknada a za izdvojene hangare, hotele i apartmane nije bilo nadoknade.Pored navedenih primera, JAT u Hrvatskoj ima nekretnine u vrednosti od 50 miliona evra. Reč je u apartmanima u Puli i zgradama koje koristi Kroacija Airlines širom Hrvatske koji treba da se povrate na sudu. Vrednost JAT-ove flote sa datumom 31.12.2007. godine iznosila je zajedno sa motorima 90 miliona evra, a u završnom računu za 2010. godine iskazana je vrednosti od 30 miliona evra. Iako ovaj primer izgleda fascinantan još je veća šteta u prikazivanju nematerijalnih ulaganja, tj. vrednosti slotova i licenci.
Možda najveća vrednost JAT-a leži u pravima za letenje (slotovi). Pojedine slotove imamo već više od 50 godina, a oni su od skoro postali predmet trgovine u svetu. Oni će tek dobijati na vrednosti obzirom na porast saobraćaja i nove evropske regulative koje će proizvesti dejstvo od 01. januara 2014. godine. Za sada su na berzi slotovi u Americi i na aerodromu Heatrow u Londonu. Američki slotovi toliko vrede da je čak jedna Emiratska kompanija nudila kupovinu flote JAT-u za predavanje prava korišćenja na letenje. Samo slot za aerodrom London Heatrow vredi 40 miliona evra. Od 2014. vrednovaće se i slotovi za Amsterdam, Dizeldorf, Frankfurt i Pariz. Procenjuje se da ukupna vrednost slotova iznosi između 250-300 miliona evra. I sta sada da kazemo gde su zavrsile silne pare od prodaje Jat-a :trljamoci:

Re: Vazduhoplovi
sto se tice pilotske akademije, nisam siguran da je poklonjena od strane jata... kupila ju je smatsa, delom na ime prebijanja dugova od ranije, ali mislim da tu niti jat niti neko drugi nije na gubitku, barem ne u odnosu na ove druge transakcije. posle toga je dosta ulozeno u aerodrom vrsac, a i kupljen je odredjeni broj cesni 172 radi osavremenjivanja flote i zapocinjanja malo ozbiljnijeg bavljenja obukom u letenju...
prica se jos razvija koliko znam, nisam detaljno upucen, ali sam ovako nesto cuo...
@cosmo - mislim da si u pravu, jako retko vidim dc10 i md11, u bilo kojoj varijanti... gotovo da cesce vidim an124 cargo nego bilo koji od ova dva aviona, i verujem da za to postoji debeo razlog... postoje drugi mnogo ekonomski efikasniji long range avioni...
prica se jos razvija koliko znam, nisam detaljno upucen, ali sam ovako nesto cuo...
@cosmo - mislim da si u pravu, jako retko vidim dc10 i md11, u bilo kojoj varijanti... gotovo da cesce vidim an124 cargo nego bilo koji od ova dva aviona, i verujem da za to postoji debeo razlog... postoje drugi mnogo ekonomski efikasniji long range avioni...
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
jel vidis kako se radi...? 
evo me u nocnoj na pauzi, danas se radilo izgleda prilicno...

evo me u nocnoj na pauzi, danas se radilo izgleda prilicno...
Re: Vazduhoplovi
Kupljena kao sto se kupuje cigla od mangupa na ulici.dragan napisao:sto se tice pilotske akademije, nisam siguran da je poklonjena od strane jata... kupila ju je smatsa
Kupljena kao zgrada u Bul Umetnosti.
Prodata kao Ketering, hoteli ili desetke.
Otcepljena kao Tehnika.
Oteta, kao deo zemljista ne kome je nova zgrada kontrole.
Oteta, kao crvena zgrada robno carinskog magacina.
Oteta, kao deo na kome je garaza.
Sada ce i AB da otme jedan od tri sprata ofucane zgrade Letacke Operative.
Svi su dosli po svoje, Jat nikada nista nije imao, a istorija i gruntovnice se laziraju.
Na sramotnoj web stranici SMATSA pilotske akademije okruglo dve recenice o istoriji akademije pod JAT, a na skoro svakoj fotografiji cesne sa Jat oznakama.
Inace, u svemu je dobro sto se ovaj biser vazduhoplovstva nije ugasio i sto ce nastaviti da zivi, makar i OTET
Re: Vazduhoplovi
da sad ne ulazim u po ko zna koju beskrajnu polemiku u kojoj niko ne moze da dokaze svoje tvrdnje, ali bi svako poginuo uveren da je bas to sto on kaze suva istina, ako ti kazes, eto, sve si u pravu...
Re: Vazduhoplovi
U potpunosti se slazem, ja jesam u pravu i zato ne treba ulaziti u polemiku
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Tvrdim-nepobediv sam. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V