Dobro veče

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Dobro veče

Post od methane.master »

nikaragva napisao:Ovo je na mene ostavilo najveci utisak:

"AVR Vreme: 06.10.2014 13:35h
TRN - Samo si ti mnogo pametan, kako Vas nije sramota Srbi sto stalno klevetite premijera, covek radi i danju i nocu da sutra bude bolje, a vi ste nikad zadovoljni, zato se i ova drzava raspada jer narod je jedini krivac, nikad nemoz da mu ugodis... MILION PUTA SU REKLI DA JE ANDREJ VUCIC KRENUO U STANU SVOJIH RODITELJA KOJI JE 50 METARA OD MESTA PREBIJANJA... NEGO PIJAN SE UVEK UHVATI ZA STAP I SLJAPA GLUPOSTI... SRBI AKO NASTAVITE OVAKO SA NAPADIMA NA PREMIJERA I NA NJEGOVU PORODICU NECETE DALEKO DA STIGNETE, DOCICE VAM NEKO GORI I BICE VAM JOS LOSIJE... SRAMOTA, MI U DIJASPORI PRATIMO SVAKI VUCICEV POKRET I VERUJTE DA I MI IMAMO PRIMER U MAKEDONIJI KONKRETNO TAKVOG LIDERA GDE BI NAM BIO KRAJ!!!"
Ne znam zašto, ali ovo me potseća na Slobino vreme, negde oko onih demonstracija '96. i kako dopisnik Radio Beograda iz jednog mesta u Srbiji kobajagi intervjuiše slučajnog prolaznika, a u stvari on promeni glas i priča hvalospev o milom predsedniku. :djavo:
Širim haos!
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Dobro veče

Post od nikaragva »

AcaKayak napisao:Jeste, pogotovo što su piloti nekako najveći fanatici za to što rade, to je jedno od znaimanja koje kao dete poželiš da budeš i ostaneš do kraja u tome.
Evo ja sam hteo da budem pilot :)

Ali je tada treba debela veza da uopste prismrdih, ne znam kako je sada, da li se i dalje otimaju za te pozicije.

Barem su me detaljno ispregledali u Batajnici, for free :)
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od Grujic »

Pored veze koja je gotovo sigurno potrebna, fizički uslovi su baš brutalni, tako da oni stvarno je su krem krema, tj krem među onima sa vezom :mrgreen:

Ne ozb, fizički uslovi su... Možda Aca može da prođe ako nije ćorav, ako ne onda bi možda od foruma sastavili jednog da valja :)
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Dobro veče

Post od H4wkeye »

Danas posle autokomande lik u novom Range Roveru sa Wien tablicama leti kroz zaustavnu samo tako, i to kod iskljucenja. Malo je falilo da naguzi Skodu koja je krenula da se iskljuci. I jos da je lik ukocio ma jok. Ulete u desnu traku zamalo da se skrsi i opet u zaustavnu. Posle 2 minuta vidim ga stoji na semaforu i vozi 50 :kuku:
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Dobro veče

Post od dragan »

Grujic napisao:Pored veze koja je gotovo sigurno potrebna, fizički uslovi su baš brutalni, tako da oni stvarno je su krem krema, tj krem među onima sa vezom :mrgreen:

Ne ozb, fizički uslovi su... Možda Aca može da prođe ako nije ćorav, ako ne onda bi možda od foruma sastavili jednog da valja :)
Ako pricate o vojnim pilotima, a kako sam shvatio pricate, gresis. Ja sam u februaru 99. prosao kompletne petodnevne fizicke preglede na batajnici, ukljucujuci i centrifugu i barokomoru. Imao nesrecu da mesec dana kasnije pocne bombardovanje, u podgorici pogode skloniste sa par desetina aviona za obuku i da te godine ne oforme smer pilota na vazduhoplovnom smeru akademije. Ili srecu zavisi kako gledas. Stvar je ugla gledanja, sad ne letim, ali imam drugu satisfakciju, i da budem iskren s obzirom na stanje rv-a danas, vise sam zadovoljan sa ovom situacijom nego nezadovoljan. Pri tome, vezano za tvoj post nikada nikakvu vezu nisam imao, ni ja ni drugi iz moje grupe, bar velika vecina njih. To su neke stvari sa kojima se bar tada nije zajebavalo. Naravno, svaka prica ima svoje izuzetke ali za veliku vecinu vredi ovo sto sam napisao.
Sad iz tehnickih razloga u startu fizicki pregledi nisu tako rigorozni, a kakvo je komplet stanje ne znam.
Pored toga, vezano za pilote i uslove da bi bio isti, mnogo urbanih legendi se prica, koje uopste nisu tacne, kao npr da pilot ne sme da ima kvaran zub i slicno. I da moraju da budu vrhunski sportisti, takodje netacno. Cak profesionalno bavljenje sportom moze da ti odmogne u tome, posebno ako razvijes tzv sportsko srce. Imao sam dugare koji su otpadali na pregledima zbog toga. Mnogo je bitnije ono sa cim se rodis, ne bi verovao kakvi su likovi vrhunski fizicki spremni padali na centrifugi, a kakvi su prolazili, da jedva mogu 4-5 zgibova da urade. Bez veze naravno, takav je pregled specifican, mogu malo vise o tome ako nekoga zanima...
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Dobro veče

Post od Ivan »

Mene zanima, zasto je sportsko srce lose?

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15299
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Dobro veče

Post od Kuzmanovic »

Mene zanima, pa ako te ne bude mrzelo i kada budes imao vremena, slobodno prosiri pricu. Pogotovo me zanima kako radi ta centrifuga i da li je istina da je to "skup sport" u smislu skolovanja.
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Dobro veče

Post od methane.master »

@Ivan

Verovatno zbog uslova u kom se može naći pilot vojnog aviona, koncentracija kiseonika, pritisak, brzina naročito nadzvučna, g-opterećenje.... :nemampojma:



Drug moj je napustio vazduhoplovnu školu u Mostaru jer je negde na kraju 2. godine, nakon pregleda ispalo da je prerastao dozvoljenu visinu u sedećem položaju. Izbedačio se čovek načisto.









Sent using Tapatalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od Grujic »

dragan napisao:
Grujic napisao:Pored veze koja je gotovo sigurno potrebna, fizički uslovi su baš brutalni, tako da oni stvarno je su krem krema, tj krem među onima sa vezom :mrgreen:

Ne ozb, fizički uslovi su... Možda Aca može da prođe ako nije ćorav, ako ne onda bi možda od foruma sastavili jednog da valja :)
Ako pricate o vojnim pilotima, a kako sam shvatio pricate, gresis. Ja sam u februaru 99. prosao kompletne petodnevne fizicke preglede na batajnici, ukljucujuci i centrifugu i barokomoru. Imao nesrecu da mesec dana kasnije pocne bombardovanje, u podgorici pogode skloniste sa par desetina aviona za obuku i da te godine ne oforme smer pilota na vazduhoplovnom smeru akademije. Ili srecu zavisi kako gledas. Stvar je ugla gledanja, sad ne letim, ali imam drugu satisfakciju, i da budem iskren s obzirom na stanje rv-a danas, vise sam zadovoljan sa ovom situacijom nego nezadovoljan. Pri tome, vezano za tvoj post nikada nikakvu vezu nisam imao, ni ja ni drugi iz moje grupe, bar velika vecina njih. To su neke stvari sa kojima se bar tada nije zajebavalo. Naravno, svaka prica ima svoje izuzetke ali za veliku vecinu vredi ovo sto sam napisao.
Sad iz tehnickih razloga u startu fizicki pregledi nisu tako rigorozni, a kakvo je komplet stanje ne znam.
Pored toga, vezano za pilote i uslove da bi bio isti, mnogo urbanih legendi se prica, koje uopste nisu tacne, kao npr da pilot ne sme da ima kvaran zub i slicno. I da moraju da budu vrhunski sportisti, takodje netacno. Cak profesionalno bavljenje sportom moze da ti odmogne u tome, posebno ako razvijes tzv sportsko srce. Imao sam dugare koji su otpadali na pregledima zbog toga. Mnogo je bitnije ono sa cim se rodis, ne bi verovao kakvi su likovi vrhunski fizicki spremni padali na centrifugi, a kakvi su prolazili, da jedva mogu 4-5 zgibova da urade. Bez veze naravno, takav je pregled specifican, mogu malo vise o tome ako nekoga zanima...
Verovatno će biti da mnoge stvari jesu urbane legende, ali sam siguran da za vid baš jesu strogi kriterijumi, a to je i najveći kamen spoticanja :)

A za ostalo piši detaljnije kad uvatiš vremena.
Korisnikov avatar
Mladen7
Reactions:
Postovi: 2131
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Одг: Dobro veče

Post od Mladen7 »

Ivan napisao:Mene zanima, zasto je sportsko srce lose?
Uvećano srce, tj srčane komore, vremenom od bavljenja određenim sportom-to je neka naj jednostavnija definicija.
Loše je to što je u nekim uslovima to ustvari hendikep.
Takođe, ne bi trebalo nikako prekidati sa fiz aktivnostima, jer može izazvati znatno slabljenje srca, izraženije nego kod osoba bez sportskog s. naprimer, koliko ja znam.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Dobro veče

Post od dragan »

Centrifuga je u biti kabina 21ice namestena na ogromni mehanizam uz pomoc kog rotira odredjenom brzinom. Pri tome se i naginje po vertikalnoj osi, u skladu sa brzinom rotacije da bi rezultantna sila gravitacije i rotacije uvek bila takva da deluje vertikalno na smer sedenja. Prostim recima, da te uvek nabija u sediste i da se osetis tezim nego sto jesi, a ne da te nabija u stranu od centra rotacije cele skalamerije.
Pri tom, u samoj kabini je instrumentacija za ekg na koju si povezan tokom celog testa, i jos kojesta a poenta je u sledecem, da se otkrije kako podnosis g opterecenje. Mi smo imali preglede na suvo, bez ikakvih pomagala, anti g odela npr, i bili smo pod opterecenjem od 5,6g. Procedura je da te strpaju u kabinu, prikace ti sta treba, uzmeš palicu sa tasterom ispred sebe u ruke i gledas ispred sebe. Ispred tebe se nalazi jedan limeni nosac lucnog oblika sa vise sijalica koje su ti rasporedjene po celoj sirini vidnog polja. Sve su u startu ugasene, rotacija krece, i kako opterecenje raste tako ti se vidno polje suzava. E, ono treba da se suzi u skladu sa odredjenim standardima, a to proveravaju tako sto ti nasumicno pale odredjene sijalice na jednoj ili drugoj strani ( ne znas na kojoj da bi morao da drzis glavu tacno sa pogledom napred, da nema varanja) tog luka, koje bi trebao da vidis. Kad se sijalica upali, stisnes dugme na palici, isto kao ono za upotrebu naoruzanja aviona :)
Pri tome ti prate ekg i ko zna sta kos, i poenta je da ti organizam odreaguje kako je zamišljeno po nekim vazduhoplovnim medicinskim standardima. Pri tome te naravno prate kamerom, posle su nam dali snimak da pogledamo, ono bude komedija, sav se izoblicis, dobijes podbradak, usi ti se oklempave i sam sebi budes smesan. Jako mi je zao sto nisam sebi presnimio moj pregled, sad bih ga sa zadovoljstvom pogledao opet :)
To je naravno samo jedan deo pregleda jednog dana, a pregledi traju pet. Ako se dobro secam, od pola klase koja je tada konkurisala za avijaciju, oko 120 ljudi, koji su vec probrani na upisu u gimnaziju i svi su u nekoj meri vec zdravi ( na upisu u gimnaziju 95. je na jedno mesto bilo pet kandidata), na kraju tih pregleda nas je proslo oko tridesetak...
Pri tome je recimo moj cimer od kojeg sam fizicki bio spremniji pet puta prosao centrifugu iz prve, a ja sam je ponovio, a bilo ih je mnogo spremnijih od mene koji su pali oba puta. Tu je bilo poslednje rešeto pred konacno rangiranje. Pre toga je bila barokomora ( testiranje funkcionisanja svesti u uslovima nedostatka kiseonika), pre nje ekg itd...
U principu nije neka svemirska tehnologija, ali je zahtevno i zanimljivo. Koliko košta cela igranka od "dobar dan hocu da budem vojni pilot" do prvog samostalnog leta, ne znam niti verujem da uopste moze tako lako da se izracuna.
Mislim na realnu vrednost. Sto se tice vojske, skolovanje u gimnaziji i akademiji kosta izmedju 40 i 50k evra, tj toliko oni potrazuju na sudu onome ko napusti vojsku posle skolovanja. Toliko su bar trazili ljudima iz moje klase. Ali to je sad druga i duga prica, a cifra je krajnje proizvoljna... Mislim da je to realno mnogo vise, ali je vojska takva, dinosaurus, i tako je kako je...
Sto se tice sportskog srca, ne secam se detaljnog objasnjenja, znam da je tumaceno da uvecan miokard ne reaguje na nacin na koji je to potrebno za opterecenje koje podnosi pilot borbenog aviona, zasto, ne znam u detalje ali su i pregledi to dokazali, posto su svi bili iavni i gledali smo jedni druge, jednostavno nije bilo veze da li si odlican sportista ili sasvim prosecan lik, tj nije bilo pravilo da spremniji ljudi prolaze a nespremniji padaju...

Edit - da grujicu, veliko reseto je bilo i na vidu. Ako se dobro secam tolerisala se dioptrija od nule do plus dva, ali nije samo to bilo, ima tu vise pregleda koji su ukljuceni i za slabije kategorije, pa i za vazduhoplovno osoblje koje ne leti. Neke imam i dan danas na svakom pregledu, tipa dubinski vid, recimo. Takodje, ocni pritisak je jako bitan jer moze izazvati glaukom itd. Ima tu sto zajebancija, i jeste selekcija velika. Ako gledas brojke, od hiljadu i kusur ljudi koji su konkurisalj 95. za vojnu gimnaziju, na kraju je sa akademije sa smera avijacije 2003. izaslo manje od 20. Pri tome je vise od polovine konkurisalo u vise navrata za vazduhoplovni smer.
To su neke cifre kojih se ja secam, ako gresim ima ovde jos jedan moj sapatnik koji ce me ispraviti, gledali smo se skoro do samog kraja skolovanja... I nijedan vec duze nije u vojsci :)
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32470
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od trojanac »

Dobro jutro.

Slažem se sa Draganom da nema veze fizička spremnost toliko koliko se čini. Ja sam recimo poslat u 63. padobransku brigadu, najelitniju specijalnu jedinicu tadašnje VJ. Fizička spremnost 1 od 5, među najlošijima tamo. Bilo je mnogo sportista, mnogo baš sposobnih momaka. Posle mesec dana je napravljena selekcija i jako puno ljudi je poslato u prekomandu. Oni problematični poslati ko zna gde, oni dobri ali nisu zadovoljili kriterijume za 63. su poslati u druge specijalne jedinice. Jednostavno, možeš fizički da budeš spreman kao Novak Đoković, ali možda postoji neki razlog zbog kojeg nisi za padobranca. Ja sam bio ubeđen da me šalju, ali sam ostao. Sećam se na pregledu da sam sve prošao bez problema sem kod očnog, slabije vidim na daljinu. Kaže mi lekar da po pravilu ne sme da me pusti i ako ja hoću u prekomandu (mogao sam u BG da budem bliže kući) napisaće da ne prolazim, ali ako imam baš želju da budem padobranac, pustiće me jer to ne utiče u toj meri da može da mi pravi problem. I tako ja ostade. Do kraja vojnog roka sam od cele klase najviše napredovao fizički jer mi bilo bolje da idem da vežbam nego da blejim uz pljugu popodne kad odu oficiri, a imao sam i 14 skokova. I dan danas mi nije jasno po kom kriterijumu sam ja ostao, a neki ljudi su premešteni, jer u to vreme nije ni započeta padobranska obuka i ne znam kako su oni procenjivali ko jeste za to, a ko nije. Uglavnom, poenta je da tu nema neke logike kojom čovek može da se vodi, u smislu da neko jeste za to ili nije. Pričam i za pilote i sve slične poslove. Treba puno toga da se poklopi da prođeš, a veza često nije dovoljna.

Nevezano za ovu priču, jutros krenem na posao i vidim na parkingu gde parkira nas desetak iz moje i zgrade prekoputa. Prvi auto do ulice parkiran je Škoda Fabia mk2, voze komšija i komšinica. Nisam obraćao pažnju ranije ni zagledao auto, samo znam da viđam i nju i njega da voze. Elem, zadnja desna vrata širom otvorena. Na sedištu vidim dečiju flašicu i još neke stvari po kolima. Onako baš čudno. Prvo što mi pada na pamet da je neko otvorio auto i maznuo dečije auto sedište. Možda su zaboravili da ga iznesu ili ko zna. Mada se sećam dobro slučaja jednog komšije dok sam još živeo na Novom Beogradu. Njemu su klinci (ima ih četvoro) izašli i ostavili vrata polu otvorena, a on je nosio neke stvari, nije obratio pažnju i tako ostalo celu noć. Ujutru kad sam krenuo na posao vidim otvoren auto (Felicia karavan), a pošto se znamo dobro imam njegov broj pa sam ga zvao odmah i on dođe, ne veruje, ali se odmah setio da su sigurno klinci ostavili. Nije ništa nedostajalo, tako da je super prošao. Nadam se da je i kod ovog komšije neki sličan slučaj i da ništa ne nedostaje. Pitaću ga baš kad ga vidim. Inače, pošto sam žurio na posao, alarmirao sam komšiju iz moje zgrade koji je tu duže od mene, da potraži vlasnika Fabie, valjda ga je našao.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11344
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Dobro veče

Post od TheWickerMan »

Ovo jutros epidemija otvorenih vrata. Idem pešaka na bus, u dvorištu pod nadstrešnicom stoji Golf 4, zadnja desna vrata otvorena širom a nigde nikog. Navejavala je kiša noćas ata vrata su do kraja nadstrešnice, možda je i ušlo malo vode.
Korisnikov avatar
Neo
Reactions:
Postovi: 1725
Pridružio se: 16 Mar 2013, 22:11
Garaža: Toyota Rav4
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od Neo »

Meni kad su jedna vrata otvorena, upaljene su 3 sijalice na plafonu. Jel moze to da isprazni prosecan, ispravan akumulator?
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21981
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Dobro veče

Post od nidza »

Sve može da isprazni akumulator, pitanje je samo u kom periodu. Ako zaboraviš preko noći, verovatno nećeš imati problem, ali ako ostane duže vrlo verovatno će akumulator biti ispražnjen.
Odgovori