dragvorl napisao: 11 Okt 2018, 15:49
Pa to me najvise i interesuje.
@ ds9
Tvoje misljenje?
Pa, nestado i nikaragva su sve rekli. Eventualno bi neko mogao da smatra da je sa Mobil1 sipao nešto kvalitetnije ulje pa je to donekle bolje, inače mislim da je teško bila šta ustanoviti kada se radi o dva odgovarajuća i slično koncipirana ulja. Laboratorijske analize rabljenog ulja bi pokazale nekakave razlike, ali je pitanje koliko bi to imalo realan značaj. Da smo negde u Norveškoj priča bi bila nešto drugačija. Sad, verovatno bi moglo da se kaže da je 0W-40ica nešto zgodnija, ali ne bih tome davao preveliki značaj, osim ukoliko se auto koristi isključivo za kratke gradske vožnje do nekih npr. 5 km.
***
Sinisa G. napisao: 11 Okt 2018, 15:01
DS9 napisao: 11 Okt 2018, 10:33
Da bi se znalo koje ulje je potrebno trebalo bi znati o kom se vozilu odnosno motoru radi. Dakle koja je to opel omega. benzin ili dizel, godište, KW odnosno konjskih snaga, kodna oznaka motora ukoliko se zna?
Hvala
evo500
benzin
1991
200kw/272ks
C40SE
redni sestak
Hvala ti vrlo za info.
Sad je donekle jasnije zašto je u taj motor koji je 27 godina star sipana vrhunska (uglavnom) sintetika u gradaciji 10W-60. Takva ulja su najpre namenjena motorima koja su usled kontinuiranog forsiranja teško opterećeni, pa im je radna temperatura znatnije povišena. U takvim uslovima 40ice koje su im najčešće fabrički namenjene su pretanke pa se koriste deblja ulja zato što će ona u tim uslovima ima dovoljan viskozitet.
Međutim, toliko viskozna ulja su donekle odgovarajuća i za vremešne motore čiji su zazoti bitno povećani, jer takvo ulje može (opet kažem donekle) zatvoriti kompresioni prostor umesto da motor duva, tj. može donekle smanjiti potrošnju ulja. Negativne posledice su povećana potrošnja goriva. Takođe ovakve sportske sintetike, generalno uzevši, imaju manje detergenata pa nisu zgodna za duže intervale.
U takve svrhe se odavno koriste znatno jeftinija mineralna ulja gradacije 20W-60, ali ko ne žali para sa ovakvom sintetikom će biti bolje tj. motor će biti čistiji jer je ovakvo ulje znatno rezistentnije termalno nego mineralke..
Ipak, pitanje je da li je to potrebno.
Dakle, za tog rednog šestaka ja nisam našao zvanične opelove navode o upotrebi preporučenog ulja - ali sa obzirom na godište se može preptostaviti da su mu bila preporučena tadašnja ulja po API SG ili SH, inače ACEA tada nije ni postojala.
Sve u svemu, biće da su mu fabrički preporučene mineralke 15W-40 API SG, a za ambijentalne temperature iznad 40 C verovatno i 20W-50.
U to vreme su tek počele da se razvijaju polusintetike ali su se fabričke preporuke oslanjale najčešće na mineralke 15W-40.
Od tada je prošlo gotovo tri decenije - i zaista je pitanje u kakvom je stanju taj motor da bi mu se izabralo najpogodnije neko od današnjih ulja.
Mala digresija, znam jednog majstora koji je desetinama hiljada km vozao petaka iz tog godišta sipajući u njega ulje koje bi procedio od mušterija, gledajući da izabere ono koje nije bilo previše zasićeno od čađi. Reče mi da mu je sve jedno jer ionako troši do oko litar ulja na 1000 km, a mrzi ga da taj motor sređuje. Skoro ga je prodao posle nekih desetak godina, ali mu je karavanska mrcina odradila neopevano ogroman posao.
Hoću da kažem da u taj motor svašta može da se sipa (tj. da svašta može biti odgovarajuće) ali dosta zavisi od potreba, želja i mogućnosti - i naravno od stanja konkretnog motora.
Ako se upotrebe mazivni selektori proizvođača maziva, većina njih će upućivati na neku od uobičajenih sintetika iz 5W-40 gradacije kao i na 5W-30ice, a tek po neki će navesti najverovatniju fanričku preporuku mineralke 15W-40.
Dakle, koliko ulja troši taj motor? Jer, ako troši toliko da mu se za nekih 5000-6000 km treba dosuti dva/tri litra ulja onda će se izabrati nešto dugačija gradacija nego ukoliko troši manje.
ja lično bih sipao u njega bilo koju 10W-40icu, pa ako ne moram za nekih 7000-10000 km da mu dospem više od dva litra ulja onda bih ostao na tome ili na nekoj 5W-40ici. Eventualno bih razmislio da mu na neviđeno sipam neku od elfovih sintetika, najpre iz 5W-50 ili eventualno 10W-50 gradacije koje zvanični distributer Elfa u Srbiji nudi vrlo povoljno. I po specifikaciji (dakle API SG) mu dođe ta_man, a košta 1600 din za 4 L
http://www.profaco.rs/files/pdf/excellium_5w50.pdf
10W-50ica je medoernije koncipirana, a košta 500 din za litar.
Inače, sa bilo kojom 5W-40icom ili 10W-40icom će biti ok, a naravno da može da mu se sipa i neka od mineralki 15W-40.
Sad, ako motor piški na sve strane naravno da će sa polu i sintetikama taj efekat biti izraženiji, ali to samo znači da treba da se to sredi.
Sve u svemu - izbora se ima koliko god se hoće. Da je moje, ja bih mu sipao famovu polusintetiku BM Extra 10W-40 vozao nekih par hiljada km i nakon toga odlučivao da li je potrebna korekcija gradacije. Vrlo slična polusintetika je i nisotecova
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... sae-10w-40
10W-60 gradaciju bih izbegao kada se već taj motor ne forsira, a za potrebu 50ica osim gore navedenih elfova može se razmisliti i o još nekim varijantama drugih proizvođača iz iste gradacije ili za slučaj bitno izraženije potrošnje ulja da se iskoristi neka mineralka 20W-50.
Srećno.