Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
Sinisa G.
Reactions:
Postovi: 2599
Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
Garaža: GTS, EVO500, GSI
Lokacija: Beograd, Grac

Re: Motorna ulja

Post od Sinisa G. »

DS9 napisao: 11 Okt 2018, 10:33

Da bi se znalo koje ulje je potrebno trebalo bi znati o kom se vozilu odnosno motoru radi. Dakle koja je to opel omega. benzin ili dizel, godište, KW odnosno konjskih snaga, kodna oznaka motora ukoliko se zna?

Hvala
evo500
benzin
1991
200kw/272ks
C40SE
redni sestak
Slika
:sesir:
Nestado
Reactions:
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Motorna ulja

Post od Nestado »

dragvorl napisao: 11 Okt 2018, 10:55 Jel bi ista skodilo da se u 1.9 mj sipa 0w40 umesto 5w40?
Ne bi skodilo ali nema nekog efekta sem da je bolje za bas hladno vreme.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl »

Pa to me najvise i interesuje.
@ ds9
Tvoje misljenje?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10988
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. »

Пунтилак napisao:Te fore sa "odobrenjima" ( "ovo ulje odobrio VW" ili "Fiat" itd) samo znači da su platili dobru kintu da dobiju potpis fabrike i ništa više.

To je trgovina a ono što je stvarno bitno su Api / ACEA oznake.
Pronađete koja oznaka ide na preporučeno ulje za vaš vaš motor i da li na novom ulju stoji ista takva ili novija , jer nova ulja i standardi se pojavljuju brže nego tehnološke generacije automobila.
U praksi, nove API oznake su "backward compatible" što znači da novije verzije pokrivaju nove motore i sve unazad

Ali hajd, vredi proveriti ipak
Zapravo to je sića. 3000€ je dvogodišnje VW odobrenje za konkretno ulje.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva »

dragvorl napisao: 11 Okt 2018, 15:49 Pa to me najvise i interesuje.
@ ds9
Tvoje misljenje?
Ja sam samo i sipao takvo.
mobil 1 new life 0w40
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl »

Jbg, sad sam vec sunuo bas skoro, sledeci put cu 0W.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Nestado
Reactions:
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Motorna ulja

Post od Nestado »

Drustvo, treba za neki dan da predjem oko 500km za jedan dan. Da li je dobro zameniti ulje? Imam jos 5000km do sledece zamene. Ovo bih cisto uradio da mi ocisti motor.
Korisnikov avatar
MadMike82
Reactions:
Postovi: 208
Pridružio se: 03 Nov 2017, 13:32

Re: Motorna ulja

Post od MadMike82 »

Ako ne planiras da ga vozis tih 500km u crvenim obrtajima, ne vidim razlog da ga menjas...

Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15346
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od pedja »

Ma kakva zamena, samo teraj. 500km je ništa.

Ja planiram da zamenim ulje na nekih 10kkm/7-8mes, umesto na 15/1god, ali samo zato što sam najčešće u gradu, na kratkim relacijama i realno maltretiram auto. Uz to, svakako moram u servis, drugim povodom, pa kada već idem... :D

TapaT

Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Motorna ulja

Post od passenger »

Ne menjaj, vozi.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Nestado
Reactions:
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Motorna ulja

Post od Nestado »

To je to onda. Necu dirati nista. U crvene obrtaje ne ali na autoputu 130-150kmh. :D
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Motorna ulja

Post od passenger »

bato, ja sam sa 27000 km starim uljem terao u crveno moju Corsu, evo dihtuje još uvek :)

nije to sapun da se izliže :mrgreen:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Nestado
Reactions:
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Motorna ulja

Post od Nestado »

Nije naravno. Na drugom autu sam menjao dihtung poklopca ventila i video kakve naslage ulja ima. :D
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

dragvorl napisao: 11 Okt 2018, 15:49 Pa to me najvise i interesuje.
@ ds9
Tvoje misljenje?
Pa, nestado i nikaragva su sve rekli. Eventualno bi neko mogao da smatra da je sa Mobil1 sipao nešto kvalitetnije ulje pa je to donekle bolje, inače mislim da je teško bila šta ustanoviti kada se radi o dva odgovarajuća i slično koncipirana ulja. Laboratorijske analize rabljenog ulja bi pokazale nekakave razlike, ali je pitanje koliko bi to imalo realan značaj. Da smo negde u Norveškoj priča bi bila nešto drugačija. Sad, verovatno bi moglo da se kaže da je 0W-40ica nešto zgodnija, ali ne bih tome davao preveliki značaj, osim ukoliko se auto koristi isključivo za kratke gradske vožnje do nekih npr. 5 km.

***

Sinisa G. napisao: 11 Okt 2018, 15:01
DS9 napisao: 11 Okt 2018, 10:33

Da bi se znalo koje ulje je potrebno trebalo bi znati o kom se vozilu odnosno motoru radi. Dakle koja je to opel omega. benzin ili dizel, godište, KW odnosno konjskih snaga, kodna oznaka motora ukoliko se zna?

Hvala
evo500
benzin
1991
200kw/272ks
C40SE
redni sestak
Slika
:sesir:


Hvala ti vrlo za info.

Sad je donekle jasnije zašto je u taj motor koji je 27 godina star sipana vrhunska (uglavnom) sintetika u gradaciji 10W-60. Takva ulja su najpre namenjena motorima koja su usled kontinuiranog forsiranja teško opterećeni, pa im je radna temperatura znatnije povišena. U takvim uslovima 40ice koje su im najčešće fabrički namenjene su pretanke pa se koriste deblja ulja zato što će ona u tim uslovima ima dovoljan viskozitet.

Međutim, toliko viskozna ulja su donekle odgovarajuća i za vremešne motore čiji su zazoti bitno povećani, jer takvo ulje može (opet kažem donekle) zatvoriti kompresioni prostor umesto da motor duva, tj. može donekle smanjiti potrošnju ulja. Negativne posledice su povećana potrošnja goriva. Takođe ovakve sportske sintetike, generalno uzevši, imaju manje detergenata pa nisu zgodna za duže intervale.

U takve svrhe se odavno koriste znatno jeftinija mineralna ulja gradacije 20W-60, ali ko ne žali para sa ovakvom sintetikom će biti bolje tj. motor će biti čistiji jer je ovakvo ulje znatno rezistentnije termalno nego mineralke..

Ipak, pitanje je da li je to potrebno.


Dakle, za tog rednog šestaka ja nisam našao zvanične opelove navode o upotrebi preporučenog ulja - ali sa obzirom na godište se može preptostaviti da su mu bila preporučena tadašnja ulja po API SG ili SH, inače ACEA tada nije ni postojala.

Sve u svemu, biće da su mu fabrički preporučene mineralke 15W-40 API SG, a za ambijentalne temperature iznad 40 C verovatno i 20W-50.

U to vreme su tek počele da se razvijaju polusintetike ali su se fabričke preporuke oslanjale najčešće na mineralke 15W-40.

Od tada je prošlo gotovo tri decenije - i zaista je pitanje u kakvom je stanju taj motor da bi mu se izabralo najpogodnije neko od današnjih ulja.

Mala digresija, znam jednog majstora koji je desetinama hiljada km vozao petaka iz tog godišta sipajući u njega ulje koje bi procedio od mušterija, gledajući da izabere ono koje nije bilo previše zasićeno od čađi. Reče mi da mu je sve jedno jer ionako troši do oko litar ulja na 1000 km, a mrzi ga da taj motor sređuje. Skoro ga je prodao posle nekih desetak godina, ali mu je karavanska mrcina odradila neopevano ogroman posao.

Hoću da kažem da u taj motor svašta može da se sipa (tj. da svašta može biti odgovarajuće) ali dosta zavisi od potreba, želja i mogućnosti - i naravno od stanja konkretnog motora.

Ako se upotrebe mazivni selektori proizvođača maziva, većina njih će upućivati na neku od uobičajenih sintetika iz 5W-40 gradacije kao i na 5W-30ice, a tek po neki će navesti najverovatniju fanričku preporuku mineralke 15W-40.

Dakle, koliko ulja troši taj motor? Jer, ako troši toliko da mu se za nekih 5000-6000 km treba dosuti dva/tri litra ulja onda će se izabrati nešto dugačija gradacija nego ukoliko troši manje.

ja lično bih sipao u njega bilo koju 10W-40icu, pa ako ne moram za nekih 7000-10000 km da mu dospem više od dva litra ulja onda bih ostao na tome ili na nekoj 5W-40ici. Eventualno bih razmislio da mu na neviđeno sipam neku od elfovih sintetika, najpre iz 5W-50 ili eventualno 10W-50 gradacije koje zvanični distributer Elfa u Srbiji nudi vrlo povoljno. I po specifikaciji (dakle API SG) mu dođe ta_man, a košta 1600 din za 4 L
http://www.profaco.rs/files/pdf/excellium_5w50.pdf

10W-50ica je medoernije koncipirana, a košta 500 din za litar.

Inače, sa bilo kojom 5W-40icom ili 10W-40icom će biti ok, a naravno da može da mu se sipa i neka od mineralki 15W-40.

Sad, ako motor piški na sve strane naravno da će sa polu i sintetikama taj efekat biti izraženiji, ali to samo znači da treba da se to sredi.

Sve u svemu - izbora se ima koliko god se hoće. Da je moje, ja bih mu sipao famovu polusintetiku BM Extra 10W-40 vozao nekih par hiljada km i nakon toga odlučivao da li je potrebna korekcija gradacije. Vrlo slična polusintetika je i nisotecova https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... sae-10w-40

10W-60 gradaciju bih izbegao kada se već taj motor ne forsira, a za potrebu 50ica osim gore navedenih elfova može se razmisliti i o još nekim varijantama drugih proizvođača iz iste gradacije ili za slučaj bitno izraženije potrošnje ulja da se iskoristi neka mineralka 20W-50.

Srećno.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

Sve super objasnjeno ali bih prokomentarisao iz drugacijeg ugla.
Primecujem da si apriori krenuo od pretpostavke da je motor pohaban i trosi ulje zato sto ima xx godina. Ja sa druge strane imam iskustva da motori benzinci iz tog perioda kada je EFI vec bilo standard se retko pohabaju do mere da primetno trose ulje.
Tu negde 0.1-0.2litra na 1.000km je manje vise normalna potrosnja ulja motora 250-350.000km, retko da motor benzinac trosi vise osim ako usled starosti dihtunga negde ne curi (to je puno cesci problem sa godinama).

Nisi ti jedini, mada ne vidim odakle potice to uverenje da se potrosnja toliko povecava sa godinama da je potrebno gusto mineralno ulje.
Ok, razumem za motore iz 60tih godina, dakle 50+godina, koji su u startu sa drugacijim materijalima i zazorima pravljeni ali ne bas za motore posle negde 1982-85 godine koji su predvidjeni za bezolovne benzine.Tada su vec naveliko koriscena polusintetska ulja a i sintetika je koriscena dok su mineralna ulja vec bila pretezno za bas starije automobile tipa VW Buba, Fica i slicni iz 50tih i 60tih konstrukcije.

Jeste, znam da ima pohabanih motora koji dime i trose ulje ali pre bih smatrao izuzecima koji su jako lose odrzavani i imali jako tezak zivot.

Inace, kod tih vec pohabanih motora mineralno gusto ulje jos dodatno ubrzava propadanje.

Primer, kada sam menjao svecice zadnji put pogledam reda radi endoskop kamerom koliko su prljavi klipovi, opste stanje iznutra.
Motor ima 23 godine, nikada otvaran. Vide se tragovi honovanja na cilindrima, dakle fabricko stanje. Potrosnja ulja je oko 0.10 litara, nesto malo i vlazi. Turbo benzinac sa pocetka 80tih, dakle jos vise opterecen od nekog atmo motora u smislu potrosnje ulja (turbina, potpritisak i usis uljnih para itd).
Koristim sintetiku, nje trosi tih 0.10litara. Fabrika je tada jos 80tih dozvolila sintetiku kao opciju.
Odgovori