Re: Motorna ulja
Poslato: 17 Nov 2018, 14:01
@DS9 Prvo, hvala na prethodnom odgovoru.
Pogledao sam u međuvremenu linkovanu temu sa renault foruma.
Auto je kupljen polovan u julu 2017 sa nekih 58-9k km. Po dotadašnjoj istoriji održavanja servisi su rađeni jednom godišnje sa korišćenjem Elf 10w40 ulja (nije tačnije navođen model).
Od kad je auto kod mene, rađen je jedan mali/redovan servis. Iako sam razmišljao o prelasku na čisto sintetičko ulje, nakon kretkog razgovora sa majstorom ubedi me čovek da "nema potreba da bacaš/m pare" i trenutno ulje u sistemu je Elf EVOLUTION 700 STI 10W40. Tad izneseni argumenti su bili da je motor starije konstrukcije, da se od starta (od kad je tim potora krenuo sa proizvodnjom) išlo na korišćenje polusintetike, da je konkretan agregat već koristio polusintetiku i da mu ona ne škodi, da eto mogu da skratim vremenski interval sa 15k km na 10k km ako baš hoću zbog korišćenja polusintetike umesto sintetike.
U svakom slučaju, obzirom da sam sad na neke 2-3k km od tog servsa na 10k km, opet sam pred dilemom dali ostati na http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... 10w40.html
ili pak ići na nešto od:
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w30.html
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w40.html
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w40.html
Cene za pomenutu polusitetiku i potenticjalne sitnetičke varijante nisu o takvom odnosu(rasponu) da bi mi to igralo neku ulogu sa finansijske strane. Tako da bih išao na bolju varijantu, ako tim nešto zaista dobijam a da nije placebo efekat "e sad je mnogo bolje jer si dao 500 din više". Slično sam ispitivao sa gorivom, i video da nemam razlike ni u potrošnji ni u odzivu na gas ako sipam bmb 95 ili 98 (ili čak one max pro čuda i kako ih već krste na kojim pumpama). Možda postoji razlika kod modernijih agregata. Ovaj moj je ne prezentuje.
Da skratim, i da se vratim na temu. Nadam se da je sad bar što se tiče Elf ulja slika malo jasnija na koja tačno mislim.
Što se tiče FAM-a, on mi kao relevantna izbaci sledeća:
https://fam.co.rs/savetnik.html?tip_voz ... oSavetnik=
Ako nekom ne radi link zbog vikenda: Fenix premium sae 5w40, fenix premium sae 5w30, fenix bmb extra sae 10w40.
Prostim poređenjem cena istih gradacija ova dva proizvođača sam utvrdio ono što sam pomenuo u prethodnom postu - da se cene bitno ne razlikuju.
Pa kad već razmišljam o prelasku na sintetiku, ne odbijam da razmislim ni o korišćenju maziva domaćeg zato i cela ova prepiska. Ako domaći proizvod ima jednak ili bolji kvalitet, ne vidim potrebu za diskvalifikacijom zbog nekog zvučnijeg stranog brenda, a pritom taj stran brend nije duplo jeftiniji ili slično.
Izvinjavam se na preopširnom postu.
Pogledao sam u međuvremenu linkovanu temu sa renault foruma.
Konkretnije: vozilo je Clio IV 2014 godište sa pomenutim D4F agregatom. Okviran način eksploatacije je pretežno gradska vožnja sa nekiih ~30km dnevne vožnje radnim danima. Bar jednom mesečno vožnje na otvorenom putu od par stotina km. Na godišnjem nivou nekih 15k km pređem sa tim autom.DS9 napisao: 17 Nov 2018, 01:50 Ako želite konkretnije, onda bi smo morali da znamo koje Elf ulje upoređujemo sa kojim famovim, o kom se vozilu radi, koje je godište, i okviran način eksploatacije tj. godišnja kilometraža i sl.
Auto je kupljen polovan u julu 2017 sa nekih 58-9k km. Po dotadašnjoj istoriji održavanja servisi su rađeni jednom godišnje sa korišćenjem Elf 10w40 ulja (nije tačnije navođen model).
Od kad je auto kod mene, rađen je jedan mali/redovan servis. Iako sam razmišljao o prelasku na čisto sintetičko ulje, nakon kretkog razgovora sa majstorom ubedi me čovek da "nema potreba da bacaš/m pare" i trenutno ulje u sistemu je Elf EVOLUTION 700 STI 10W40. Tad izneseni argumenti su bili da je motor starije konstrukcije, da se od starta (od kad je tim potora krenuo sa proizvodnjom) išlo na korišćenje polusintetike, da je konkretan agregat već koristio polusintetiku i da mu ona ne škodi, da eto mogu da skratim vremenski interval sa 15k km na 10k km ako baš hoću zbog korišćenja polusintetike umesto sintetike.
U svakom slučaju, obzirom da sam sad na neke 2-3k km od tog servsa na 10k km, opet sam pred dilemom dali ostati na http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... 10w40.html
ili pak ići na nešto od:
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w30.html
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w40.html
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w40.html
Cene za pomenutu polusitetiku i potenticjalne sitnetičke varijante nisu o takvom odnosu(rasponu) da bi mi to igralo neku ulogu sa finansijske strane. Tako da bih išao na bolju varijantu, ako tim nešto zaista dobijam a da nije placebo efekat "e sad je mnogo bolje jer si dao 500 din više". Slično sam ispitivao sa gorivom, i video da nemam razlike ni u potrošnji ni u odzivu na gas ako sipam bmb 95 ili 98 (ili čak one max pro čuda i kako ih već krste na kojim pumpama). Možda postoji razlika kod modernijih agregata. Ovaj moj je ne prezentuje.
Da skratim, i da se vratim na temu. Nadam se da je sad bar što se tiče Elf ulja slika malo jasnija na koja tačno mislim.
Što se tiče FAM-a, on mi kao relevantna izbaci sledeća:
https://fam.co.rs/savetnik.html?tip_voz ... oSavetnik=
Ako nekom ne radi link zbog vikenda: Fenix premium sae 5w40, fenix premium sae 5w30, fenix bmb extra sae 10w40.
Prostim poređenjem cena istih gradacija ova dva proizvođača sam utvrdio ono što sam pomenuo u prethodnom postu - da se cene bitno ne razlikuju.
Pa kad već razmišljam o prelasku na sintetiku, ne odbijam da razmislim ni o korišćenju maziva domaćeg zato i cela ova prepiska. Ako domaći proizvod ima jednak ili bolji kvalitet, ne vidim potrebu za diskvalifikacijom zbog nekog zvučnijeg stranog brenda, a pritom taj stran brend nije duplo jeftiniji ili slično.
Izvinjavam se na preopširnom postu.