Svetla kao „oči“, prednji hladnjak kao „usta“, prednji deo kao „lice“ – i naravno, automobil kao „telo“ s „ramenima“ i „kukovima“ koje prate konture blatobrana. Ove antropomorfske sličnosti se koriste i danas. Kako su nastale, i zašto? Prvi automobili bili su „kočije bez konja“, bez posebnih ukrasa. Počevši od 1930. „proizvođači kočija“ (eng: coachbuilders, ime koje se koristi i danas) postali su stručnjaci za rad s metalom. Oni oblikuju ploče metala ručnim radom, direktno na drvenom ramu, praveći istinski jedinstvene modele sa zaokruženim, senzualnim linijama za koje se čini da teže organskom idealu. Sa razvojem industrijske proizvodnje, oblici su pojednostavljeni, jer oprema za pravljenje šablona iz tih vremena nije omogućavala previše prefinjenosti i trodimenzionalnosti. U jednom trenutku, kasnih 1960-ih, dve stilske inspiracije su se primetno razdvojile. Razlika između „antropomorfskog automobila“ i „automobila sutrašnjice“ jasno je predstavljena u modelima 33 Stradale i Carabo – dvoma Alfa Romeo modelima koji su izrađeni na istoj tehničkoj osnovi.
- Pročitajte više:
https://blog.garaza.rs/alfa-romeo-price ... -montreal/