Veštak: Da vozač BMW-a nije išao 100 na sat, nesreće ne bi bilo
Saobraćajni veštak Predrag Đorđević istakao je u svom nalazu o saobraćajnoj nesreći u Požeškoj ulici od 5. septembra 2011. da bi nesreća bila izbegnuta da je vozač BMW poštovao ograničenje brzine od 40 kilometara na sat umesto što je vozio 97.
Pijani vozač upravljao automobilom brzinom od 97 kilometara na sat
Na zahtev Dragane Jelić, sudije Prvog osnovnog suda u Beogradu, stalni sudski veštak Predrag Đorđević izradio je nalaz o nesreći u kojoj je radnik “Gradske čistoće” Redžep Arifi poginuo, a pet osoba povređeno kada se BMW, koji je vozio Boris Matić, zakucao u kamion komunalnog preduzeća koji je vozio Aleksandar Ćuso. Prema nalazu veštaka, do nesreće ne bi došlo da je Matić poštovao ograničenje od 40 kilometara na sat.
- Pod uslovom da je vozač BMW poštovao ograničenje od 40 kilometara na sat, sigurno bi mogao da zaustavi automobil ispred mesta gde je došlo do sudara. Time bi izbegao saobraćajnu nesreću iako je vozač kamiona nepropisno reagovao i nije poštovao znak za prvenstvo prolaza pri uključenju iz sporedne na Požešku ulicu - napisao je Đorđević, pozivajući se na formule i proračunate brzine kretanja, tragove kočenja i zaustavni put automobila i kamiona.
Udar putničkih kola prevrnuo je kamion "Gradske čistoće"
Iako je konstatovao da bi poštovanjem ograničenja brzine vozač BMW izbegao sudar, veštak je u zaključku nalaza svu krivicu za saobraćajnu nesreću prepisao vozaču kamiona Aleksandru Ćusu.
- Na osnovu svih rezultata i sprovedenih analiza ove saobraćajne nezgode, mišljenja sam da je do sudara došlo zbog propusta vozača kamiona. Vozač nije poštovao saobraćajnu signalizaciju i neoprezno je ušao u raskrsnicu - stoji u nalazu veštaka, što je bio osnov za pokretanje optužnice tužioca uprkos činjenici da je kod vozača BMW izmereno 1,56 promila alkohola u krvi i da je više od dva puta prekoračio brzinu.
Vozač nije video automobil
U izjavi posle nesreće vozač kamiona Aleksandar Ćuso rekao je da je pažljivo ušao u raskrsnicu i da nikog nije video.
- Prednjim delom sam bio na tramvajskim šinama kada sam začuo udarac. Nisam video ni šta me je udarilo niti sam video odakle se automobil pojavio. Pažljivo sam ušao u raskrsnicu, pogledao sam levo, ali nije bilo ni pešaka ni vozila - izjavio je Ćuso.
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/375394 ... ne-bi-bilo