Motorna ulja
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Uroše, zimi je potrošnja ulja značajno manja. posebno na turbo motorima. Normalno je da nivo i raste, posebno kod motora sa direktnim ubrizgavanjem benzina, zbog većeg efekta kondenza benzina na cilidrima i dospevanja u karter. Zato čim nastupi vrućina ili negde odeš na dalju vožnju pod većim opterećenjem, kao auto put, sve će to ubrzano potrošiti.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Uroš S.
- Postovi: 10993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Motorna ulja (opšta tema)
I sa tim se slažem i to je primetno. Još sam letos znao i da ga razvlačim do visokih obrtaja na pravcima, sad samo lagano.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
@MAD MAX
Interesantno da je nova m5ica presla na 5w30 a to ulje ocigledno nije dobro za turbo motore i direktno ubrizgavanje. Izgleda u bmwu ne prate forume pa nisu informisani.
Sent from my U8815 using Tapatalk 2
Interesantno da je nova m5ica presla na 5w30 a to ulje ocigledno nije dobro za turbo motore i direktno ubrizgavanje. Izgleda u bmwu ne prate forume pa nisu informisani.
Sent from my U8815 using Tapatalk 2
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Nova M5 ima uljnu pumpu promrnjive geometrije a to menja stvar u korenu, a ja nisam rekao da niko ne koristi 5w-30 u turbu. Ali eto radi tog ulja i te pumpe u Americi su imali pometnju i zakivanje motora i povlačenje sa tržišta hiljade vozila. Euro norme i standardi teraju proizvođače na ovakve poteze. Eto recimo renault je u RS i Turbu strogo zabranjivao ling life ulja, baš kao i BMW do skora. A od skora krenule havarije.
Znači ftj, nije baš svačije divaniti.
Znači ftj, nije baš svačije divaniti.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
-
- Postovi: 163
- Pridružio se: 30 Sep 2012, 15:22
- Garaža: Fabia 1.2 TSI, Florida 1.4 HDI, Tempo 1.1
- Lokacija: Beograd
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Mange
Ne. Kažem samo da je Castrol posle 7000 km mnogo crn, neuporedivo crnji od fabričkog ulja posle 11000 km. Boja im je bila uporediva do oko 2-3 hiljade km.
Mislim da Uroš nije imao problema sa potrošnjom ulja koje je fabrički bilo sipano, kao što ga niko nije imao. problemi sa potrošnjom su nastali kada su nam sipali Castrol.
Potrošili su u servisu "tone" Fam ulja verovatno donje klase koja koštaju po 250 din./l. Piši ako si imao iskustvo sa sintetikama 5W-40 ili 5W-30. Boraniju od ulja možeš da pronađeš i kod ostalih proizvođača. Tako i većina sudi o Optimi na osnovu Super Viska i Long Life-a, a ne zna se koje je gore.
Ne. Kažem samo da je Castrol posle 7000 km mnogo crn, neuporedivo crnji od fabričkog ulja posle 11000 km. Boja im je bila uporediva do oko 2-3 hiljade km.
Mislim da Uroš nije imao problema sa potrošnjom ulja koje je fabrički bilo sipano, kao što ga niko nije imao. problemi sa potrošnjom su nastali kada su nam sipali Castrol.
Potrošili su u servisu "tone" Fam ulja verovatno donje klase koja koštaju po 250 din./l. Piši ako si imao iskustvo sa sintetikama 5W-40 ili 5W-30. Boraniju od ulja možeš da pronađeš i kod ostalih proizvođača. Tako i većina sudi o Optimi na osnovu Super Viska i Long Life-a, a ne zna se koje je gore.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
nisam neki strucnjak, ali ovo je tacno, kod mene od svih elf ulja ( koje sipam, bilo ono smece ili ne ) jedino ide upravo 5w40 koje jedino ispunjava 0710 standard.MAD MAX napisao:Nova M5 ima uljnu pumpu promrnjive geometrije a to menja stvar u korenu, a ja nisam rekao da niko ne koristi 5w-30 u turbu. Ali eto radi tog ulja i te pumpe u Americi su imali pometnju i zakivanje motora i povlačenje sa tržišta hiljade vozila. Euro norme i standardi teraju proizvođače na ovakve poteze. Eto recimo renault je u RS i Turbu strogo zabranjivao ling life ulja, baš kao i BMW do skora. A od skora krenule havarije.
Znači ftj, nije baš svačije divaniti.
isto vazi i za renoove benzinske turbomotore bez direktnog ubrizgavanja, sta ce biti obaveza za ovu novu generaciju direct injection-a videcemo...
posle vec odradjenih par malih servisa sto se tice potrosnje ulja mogu reci da je u prvih 5-6 000km gotovo zanemariva, reda 1-2dl, a posle toga za 3-4 000km potrosi jos toliko...to je normalno zbog trosenja aditiva u ulju...
jos jedna bitna stavka je da je interval u odnosu na zapadni program odrzavanja skracen na pola, sa 20 000 na 10 000km ( kod mene nikad ni toliko ne doceka, uvek bude koju stotinu km ranije ).
smatram da je to sasvim dovoljno ( uz osnovna pravila o voznji hladnog motora i ostalo ) da se svaka opasnost po motor svede na minimum i rizik samo u slucaju kupovine ulja na trafici u maloj krsni...
ostalo je malo preveliko teoretisanje za moj ukus...
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Moje ulje je crno uvek...
Od 40.000km,do sada na 130.000...
Castrol edge je krenuo da pokazuje trunke cadji posle 7.000km na 37.000km,kada sam uradio servis...
Mobil 5w-30 ESP Formula,ulje koje je preporuceno za moj auto,a i dobio sam Mercedesovu Mobil knjizicu,sto znaci da je Mobil sigurno dobar za moj auto,mi je uvek bio kompletno crn,radio sam servise i na 10 i na 15.000km...
Jel to znaci da ni Mobil ne valja? Sta pricate,garezi i treba da bude...
Jednom mi potrosi pola litre ulja,drugi put litru,nekada ni pola litre,a sada mi otislo litar i po ulja...
Uvek isto ulje. To uopste ne mora da bude povezano sa kvalitetom ulja...
Ti na 15.000km neces primetiti da si stao na 500 vise semafora,neces primetiti da si 100 puta vise stisnuo gas na 500 obrtaja nego prethodnih 15.000km...
Neces meriti koliko si km presao na otvorenom,koliko u gradu,koliko stajanja u mestu...
I eto ocas posla razlike u potrosnji ulja...
Auto trosi onoliko ulja koliko mu treba...
Takodje,verovatnoca da je nase neko ulje bolje od nekog u koje su ulozeni milioni da se razvije i koje svuda vazi kao jedno od najboljih ulja je blizu nuli...
Tako da te vase iznenadne price i poredjenje nekog levog ulja sa Castrolom i slicnima i jos govoriti kako su neuporedivo bolja, ne piju vodu nikome ko iole razmislja svojom glavom...
I te price da kod nas uvoze ulje c kvaliteta,a da mi proizvodimo a kvalitet su smesne.
Od 40.000km,do sada na 130.000...
Castrol edge je krenuo da pokazuje trunke cadji posle 7.000km na 37.000km,kada sam uradio servis...
Mobil 5w-30 ESP Formula,ulje koje je preporuceno za moj auto,a i dobio sam Mercedesovu Mobil knjizicu,sto znaci da je Mobil sigurno dobar za moj auto,mi je uvek bio kompletno crn,radio sam servise i na 10 i na 15.000km...
Jel to znaci da ni Mobil ne valja? Sta pricate,garezi i treba da bude...
Jednom mi potrosi pola litre ulja,drugi put litru,nekada ni pola litre,a sada mi otislo litar i po ulja...
Uvek isto ulje. To uopste ne mora da bude povezano sa kvalitetom ulja...
Ti na 15.000km neces primetiti da si stao na 500 vise semafora,neces primetiti da si 100 puta vise stisnuo gas na 500 obrtaja nego prethodnih 15.000km...
Neces meriti koliko si km presao na otvorenom,koliko u gradu,koliko stajanja u mestu...
I eto ocas posla razlike u potrosnji ulja...
Auto trosi onoliko ulja koliko mu treba...
Takodje,verovatnoca da je nase neko ulje bolje od nekog u koje su ulozeni milioni da se razvije i koje svuda vazi kao jedno od najboljih ulja je blizu nuli...
Tako da te vase iznenadne price i poredjenje nekog levog ulja sa Castrolom i slicnima i jos govoriti kako su neuporedivo bolja, ne piju vodu nikome ko iole razmislja svojom glavom...
I te price da kod nas uvoze ulje c kvaliteta,a da mi proizvodimo a kvalitet su smesne.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
I meni hoce da potrosi mobil1 new life koje sipam, ali kada ga ocepim po autu putu leti na 40 stepeni.
Menjam ga na 15000, nekad cak i na 18, ali nikad nisam dolivao vise od 200-300, mozda 500ml na ceo interval.
I to uglavnom je bilo na prve 2 izmene. Evo sad sam presao 4000km od izmene ulja, jos uvek nista. Mozda necu morati ni da dolivam. Mozda je mobil1 odradio u prve dve izmene pranje motora, pa sad sve fercera kako treba.
Menjam ga na 15000, nekad cak i na 18, ali nikad nisam dolivao vise od 200-300, mozda 500ml na ceo interval.
I to uglavnom je bilo na prve 2 izmene. Evo sad sam presao 4000km od izmene ulja, jos uvek nista. Mozda necu morati ni da dolivam. Mozda je mobil1 odradio u prve dve izmene pranje motora, pa sad sve fercera kako treba.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
mislim da je vreme da ga zamenisXepoj87 napisao:Moje ulje je crno uvek...
Od 40.000km,do sada na 130.000...

sto se tice tamnjenja ulja, na sva tri auta se javi pre ili kasnije, na 2-3 kod renoa i na hiljadu-dve km vise kod forda, sa jednom bitnom razlikom, posle ugradnje plina se taj period najmanje utrostruci.
ja sam pvo mislio da to znaci da se ulje manje "prlja" i da se period zamene moze produziti, medjutim u razgovoru sa jednim kolegom sa posla koji dosta cita o uljima cuo sam da plin degradira neke druge osobine ulja tako da bi interval trebao da bude isti ( i stvarno, kod automobila sa fabrickim plinom nigde nisam nasao da je servisni interval duzi )...
tamnjenje ulja je normalna pojava...
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Motorna ulja (opšta tema)
vozim dizele od 2000. i ulje je uvek bilo crno.
na 1.9 TDI od 90KS uvek sipao 10/40 mobil i crno je posle 100-200km, taj je trosio oko litar izmedju zamena na 6-7.000
sada 1.9 CDTI opel (multijet 150KS) 5/30 opelovo zamensko ulje, isto odmah crno, ne trosi nista sa zamenama jednom godisnje ili 15-20.000, nema dolivanja
na 1.9 TDI od 90KS uvek sipao 10/40 mobil i crno je posle 100-200km, taj je trosio oko litar izmedju zamena na 6-7.000
sada 1.9 CDTI opel (multijet 150KS) 5/30 opelovo zamensko ulje, isto odmah crno, ne trosi nista sa zamenama jednom godisnje ili 15-20.000, nema dolivanja
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Ja u Octaviu od prvog dana sipam Castrol 5w-30, u kom rezimu vozim imali ste prilike da vidite u mojoj temi
i nikad mi nije trosila ulje. Desavalo mi se par puta i da doguram cak do 18500, bez zamene. Jedan jedini put je bio ovog leta pred servisni interval kada sam dolio oko 100-150ml, tako da je meni Castrol odlican.

There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
- Uroš S.
- Postovi: 10993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Ti imaš vezu u Autočačku pa čik nek ti sipaju fuš ulje, ima da padne ribanje direktora odma 

Re: Motorna ulja (opšta tema)
E sad si mi upropasti post. 

There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32208
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Kako vidite da vam je ulje crno? Na šipci za merenje?
Posetite www.garaza.rs !
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Sad su se ubacili i dizelaši, a to je druga priča, posebno po crnilu - čađi u ulju. Moderni dizeli sa DPF u auspuhu se jako izraženi an stvaraje čađi u ulju. Čađ povećava gustinu ulja, pa je pravilo korišćenje 5W-30 low - saps ulja, koja imaju izražena deterđentska svojstva i aditive koji drže ćađ u ulju i ne dozvoljava njihovo taloženje. Nekorišćenje ovih ulja izaziva "sklerozu" motora, zaribavanje i sl, i to na nekoj niskoj kilometraži. Znači potuno drugačija priča nego kod turbo - benzinaca.
Drugo, novo nasuto ulje nije idealno, već i njemu treba par stotina kilometara da "prorade" aditivi a planirani viskozitet dobija tek sa određenom količinom čađi u sebe. Zato pojedini proizvođači prave "komore" neke manje zapremine, u kojima uvek ostane neka količina starog ulja, i odmah oboji novo.
Poređenje motora 2,0 fsi i 1,2 tsi u potrošnji ulja nije moguća zato što tsi većinu ulja potroši na turbinu, a samo ulje ima značajno veću radnu temperaturu i teže uslove rada. Zato sam naveo, da ja imam tsi, nikada u njega ne bi koristio ulja sa zadnjom gradacijom 30.
Drugo, novo nasuto ulje nije idealno, već i njemu treba par stotina kilometara da "prorade" aditivi a planirani viskozitet dobija tek sa određenom količinom čađi u sebe. Zato pojedini proizvođači prave "komore" neke manje zapremine, u kojima uvek ostane neka količina starog ulja, i odmah oboji novo.
Poređenje motora 2,0 fsi i 1,2 tsi u potrošnji ulja nije moguća zato što tsi većinu ulja potroši na turbinu, a samo ulje ima značajno veću radnu temperaturu i teže uslove rada. Zato sam naveo, da ja imam tsi, nikada u njega ne bi koristio ulja sa zadnjom gradacijom 30.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB