2WD ili 4WD?
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32129
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: 2WD ili 4WD?
Ma ova slika je samo primer. Izlaz je kraći i verovatno pod većim nagibom. Nije problem da izlazim u rikverc jer ne izlazim direktno na put, a ako ne ide, nemam mogućnost da ga okrenem. Zato pitam šta je bolje, da se naviknem da teram u rikverc po suvom, pa kad padne sneg da bude lakše. Ja sve mislim da je bolje u napred da idem, najviše zbog kontrole, jer je prilično usko.
Posetite www.garaza.rs !
Re: 2WD ili 4WD?
Drugar,kada je zidao zgradu,na ulaz u garazu je stavio grejace,tako da ne moze da bude zaledjeno,sto me je odusevilo kada sam video...
Pazi trojke,ako mozes u rikverc da ga na pocetak izlaza nateras tako da krenes da se penjes sa ispravljenim tockovima,onda nemas frke sa rikvercom...
A ako je jos veci uspon od ovoga,moguce da ce ti zatrebati rikverc...
Mada opet,nikada ne znas ni kakav sneg ce da padne... Ako padne onaj kao stiropor,nemas frke,jer se razidje kao perje...
Ako padne onaj lepljivi od koga grudva lomi celicna vrata,onda imas problem i verovatno ce napadati toliko da ce da se uglanca i bude klizav do zla Boga...
Pa onda ako malcice i zaledi,nehebao si ga...
Ali opet,to sam moras da procenis da li mozes ili ne da izadjes...
Probaj,pa ako ne moze,asov ili lopatu u ruke i rascistis,pa sledeci put u rikverc
Dakle,daleko manja verovatnoca za proklizavanje je u rikverc,ali ako ne mozes da izadjes,a da ne zviznes auto,dzaba prijanjanje uz podlogu,onda ti je asov daleko pametniji izbor
Pazi trojke,ako mozes u rikverc da ga na pocetak izlaza nateras tako da krenes da se penjes sa ispravljenim tockovima,onda nemas frke sa rikvercom...
A ako je jos veci uspon od ovoga,moguce da ce ti zatrebati rikverc...
Mada opet,nikada ne znas ni kakav sneg ce da padne... Ako padne onaj kao stiropor,nemas frke,jer se razidje kao perje...
Ako padne onaj lepljivi od koga grudva lomi celicna vrata,onda imas problem i verovatno ce napadati toliko da ce da se uglanca i bude klizav do zla Boga...
Pa onda ako malcice i zaledi,nehebao si ga...
Ali opet,to sam moras da procenis da li mozes ili ne da izadjes...
Probaj,pa ako ne moze,asov ili lopatu u ruke i rascistis,pa sledeci put u rikverc

Dakle,daleko manja verovatnoca za proklizavanje je u rikverc,ali ako ne mozes da izadjes,a da ne zviznes auto,dzaba prijanjanje uz podlogu,onda ti je asov daleko pametniji izbor

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: 2WD ili 4WD?
Za takve pristupe podno grejanje je obavezno. Al investitori neće da se otvore...
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32129
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: 2WD ili 4WD?
Lopatanje mi ne gine, od toga ne bežim. Interesovalo me ovo za proklizavanje, da ne overim zid sa strane. Al ko zna i koliko će snega da padne ove sezone. Rano je još misliti o tome.

Danas možda, ali nekad davno niko nije mislio o tome. Kečevi i Lade su izlazili bez problema.ftj napisao:Za takve pristupe podno grejanje je obavezno.

Posetite www.garaza.rs !
Re: 2WD ili 4WD?
Ako imaš mesta za mali zalet ne bi trebalo da bude problema.
Re: 2WD ili 4WD?
Ovako sa slike mi se cini da mozes da izadjes bez problema...slican uspon je bio i u garazi koju sam ranije koristio a tu sam sa Alfom izlazio lagano.
Ako ne budes mogao ne preostaje ti nista nego da ga zamenis za neki dzip
Ako ne budes mogao ne preostaje ti nista nego da ga zamenis za neki dzip

- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32129
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: 2WD ili 4WD?
Aman, slika je ilustracije radi. Ima mesta i za mali zalet. Ma biće to ok, samo da navežbam po suvom da ulazim i ovako i onako.
Posetite www.garaza.rs !
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: 2WD ili 4WD?
Slicna je situacija kod mene, ukopana garaza, ali kraca je nizbrdica nego na slici. Prosle zime sam izlazio bez ikakvih problema voznjom napred, cak i bez da cistim sneg, jer me ujutru pre posla mrzi. Ali je zato mnogo veci problem spustanje u rikverc, jer auto prokliza, a treba pogoditi garazu koja nije bas siroka.
Kad bi na ovoj slici krenuo da ga spustas u rikverc i ako se zanese, velika je verovatnoca da se zakaci zid
Kad bi na ovoj slici krenuo da ga spustas u rikverc i ako se zanese, velika je verovatnoca da se zakaci zid
Re: 2WD ili 4WD?
Da, pricamo i prijanjanju gume na podlogu jer je to limit koji odredjuje kretanja vozila.perfiko napisao:@ljubitelj
Koliko sam ja video u tvojim linkovima se govori isključivo o prijanjanju gume na podlogu.
Dakle deli se trakcija odnosno prijanjanje, a ne vučna sila,
Ono što si napisao da se zakretanjem upravljačkih točkova određuje samo željeni pravac kretanja, a da vučna sila deluje uvek u pravcu ose vozila važi za RWD vozila.
Da, deli se sila trenja kotrljanja, odnosno prijanjanje i naravno da ne vucna sila.
Na krugu sila ne posmatramo uopste osu vozila vec samo odnos sila koje deluju na dodirnoj povrsini gume i podloge. Tu vucna sila/ kocenje ima samo jedan pravac, poduznu osu gume (90stepeni u odnosu na glavcinu) ma kako da su zakrenuti tockovi.
Tako da pravac delovanja vucne sile u odnosu na osu vozila koju navodis nije ono sto se posmatra.
U pravu si, ja sam se prebacio i posmatrao samo prednje tockove kojima se upravlja.Da li je zaista tako? Kazes kod zadnjeg pogona (pretpostavljam na zadnjim gumama) postoji jedna komponenta sile, a druga je 0. To bi koliko sam ja shvatio bilo tacno u slucaju da guma ne prenosi pogonsku silu na podlogu. Ukoliko prenosi, a auto je u krivini, mora prenositi i bocnu komponentu i uzduznu
Na zadnjim gumama je tako kako si naveo a auto je u krivini.
Re: 2WD ili 4WD?
Trojke ne znam koliko možeš da se setiš koliko je moja garaža od kapije i koliki je uspon.djiuliju napisao:Slicna je situacija kod mene, ukopana garaza, ali kraca je nizbrdica nego na slici. Prosle zime sam izlazio bez ikakvih problema voznjom napred, cak i bez da cistim sneg, jer me ujutru pre posla mrzi. Ali je zato mnogo veci problem spustanje u rikverc, jer auto prokliza, a treba pogoditi garazu koja nije bas siroka.
Kad bi na ovoj slici krenuo da ga spustas u rikverc i ako se zanese, velika je verovatnoca da se zakaci zid
Ugl, ja uvek ulazim na rikverc.
Dok sam vozio letnje gume morao sam da čistim sneg do betona.
Sa zimskim gumama nemam problem da izađem po neočišćenom snegu dok ne bude predubok, s tim da praktično nemam nkakav zalet (možda imam pola metra).
Proklizavanje na kočenju prilikom ulaska je moguće ako je sneg ugažen i uglačan pa je krenuo da se ledi. Stvar je prakse koliko ćeš se brzo spuštati i koliko ćeš dozirati kočnicu da ne prokliza. Čak i kad prokliza klizanje je kratko, ali ako su zidovi sa obe strane moglo bi da bude čupavo. Ulaskom u napred nećeš izbeći klizanje, ali ćeš sebi olakšati manevrisanje ako je potrebno.
Nema apsolutnog saveta. Stvar je prakse i konkretne lokacije, ali stoji da je opasniji ulazak u garažu nego izlazak, a to uvek možeš da rešiš čišćenjem ili posipanjem soli.
Re: 2WD ili 4WD?
@ljubitelj
Ja napišem post u kom kažem da zakretanjem točkova određujemo pravac delovanja vučna sile (ne sila trenja), a ti mi u odgovoru na moj post kažeš da je vučna sila uvek pod uglom 0
Takođe:
Što dovodi do toga da je i ovo netačno:
Ja napišem post u kom kažem da zakretanjem točkova određujemo pravac delovanja vučna sile (ne sila trenja), a ti mi u odgovoru na moj post kažeš da je vučna sila uvek pod uglom 0
U ovom slučaju nisi u pravu, jer (gledao ili ne gledao) gde vučna sila deluje ona na FWD automobilu ne deluje uvek u pravcu ose vozila, već u pravcu u kome su zakrenuti pogonski točkovi.ljubitelj napisao:perfiko napisao:
Zakretanjem upravljačkih točkova kod FWD automobila određuješ istovremeno i pravac vučne sile i putanju (silu želje). Dakle točkovi vuku automobil u željenom pravcu sve dok postoji dovoljna količina sile trenja da to podrži.
Hajde molim te da nam nacrtaš dijagram sila koje deluju na upravljačku osovinu FWD automobila.Čisto da vidim koja je to sila koja prenosi želju vozača?
Zakretanjem tockova odredjuje se samo i jedino zeljenu putanju kretanja, levo -desno. To je bocna komponenta sile, ugao 90%. To je sila koja je zaduzena za prenosenje zelje vozaca.
Pravac vucne sile je uvek konstantan i iznosi 0% i nikada se ne menja niti zavisi od zakretanja upravljackih tockova.
Takođe:
Ovo nije tačno, jer na prednje točkove RWD automobila (prilikom skretanja) deluju iste sile trenja (kotrljanja u pravcu suprotnom od pravca kratanja i klizanja-bočno na pravac kretanja kao i kod FWD automobila, razlika je samo što ne deluje vučna sila.ljubitelj napisao:
Kod RWD ima uvek i jedino samo jedna sila na tocku, na prednjem bocna pod uglom od 90stepeni koju "trosi" u punom kapacitetu zakretanje tockova, i na zadnjem poduzna pod uglom od stepeni koju "trosi" u potpunosti vuca tockova.
Što dovodi do toga da je i ovo netačno:
Odnosno zbog težeg prednjeg dela vozila (a sile trenja zavise od pritiska) veće sile trenja (i bolje prijanjanje) ostvaruju na uzbrdicama upravljački točkovi FWD auta, ali isto tako zbog veće težine zadnjeg dela vozila veću silu trenja (i bolje prijanjanje) ostvaruju pogonski točkovi RWD auta, pa zato RWD na uzbrdici ima veću vučnu silu, ali FWD ima bolje upravljanje.ljubitelj napisao:
Kod zadnjeg pogona uvek postoji samo jedna komponenta, poduzna ili poprecna, dok je ona druga komponenta sile 0. Ta jedna komponenta sila stoga moze da iskoristi svih 100% moguceg trenja kotrljanja.
FWD tipicno dostize 71% moguce trakcije prednje gume a RWD dostize tipicno 100%.
FWD pozadi dostize 100%, RWD pozadi dostize 100%.
Na prednjem tocku granica gubljenja trakcije, upravljivosti na volanu, je visa gotovo 40% za istu tezinu jid RWD.
Kako je FWD napred tezi za oko 10-15%, ukupna razlika moguce trakcije je 25-30% u korist RWD pri 2 auta identicne mase samo razlicitog pogona i raspodele napred nazad.
Efektivno to izgleda u praksi kao da RWD ima jos 25% rezerve trenja u trenutku kada je FWD vec presao u klizanje i izgubljena kontrola volanom nad putanjom daljeg kretanja.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: 2WD ili 4WD?
@trojke,
ne znam kako stojite sa finansijama (mislim cela zgrada). mogli biste da napravite iznad krov, sa celicnom konstrukcijom, ali ne celom sirinom prolaza, vec ostavite sa strane jedno 20-30cm, da padne sneg, ali na onom srednjem delu ipak da pokrije(kuda idu gume). zavisno od duzine ulaza, ali ne verujem da bi bila velika investicija kada se podeli na sve stanare sa kolima, a znacilo bi vam ufff.

ne znam kako stojite sa finansijama (mislim cela zgrada). mogli biste da napravite iznad krov, sa celicnom konstrukcijom, ali ne celom sirinom prolaza, vec ostavite sa strane jedno 20-30cm, da padne sneg, ali na onom srednjem delu ipak da pokrije(kuda idu gume). zavisno od duzine ulaza, ali ne verujem da bi bila velika investicija kada se podeli na sve stanare sa kolima, a znacilo bi vam ufff.

Re: 2WD ili 4WD?
Kriticna su zadnja 2-3 metra pri vrhu pa se tu treba obezbediti od mogucnosti stvaranja leda.
Sneg nije problem.
Led se najlakse resava grejnim kablovima, pouzdano jeftino i lako za upotrebu.
Ali mora da se ugradi u kolovoz prethodno pa zahteva planski pristup.
I inace, ne bi bilo lose da se na vrhu postavi konveskno ogledalo.
Sneg nije problem.
Led se najlakse resava grejnim kablovima, pouzdano jeftino i lako za upotrebu.
Ali mora da se ugradi u kolovoz prethodno pa zahteva planski pristup.
I inace, ne bi bilo lose da se na vrhu postavi konveskno ogledalo.
Re: 2WD ili 4WD?
Moze trojke i da sazida novu zgradu sa ravnom garazom...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.