Nove ili polovne gume
- sasa lbg
- Postovi: 1575
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Nove ili polovne gume
Ala preterujete sa gumama...ja nazad vozim gume vec 70 kkm i nisu dosle do granicnika ,napred su michelin sa 25-30 kkm i nema govora da su prikraju.
neXus
neXus
- Day Walker
- Postovi: 23525
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Nove ili polovne gume
Ja imam drugaciju teoriju.. Dzapa ti vrhunske gume pozadi ako ti ne mozes da skrenes ili da krenes zbog losih prednjih
Mislim da bez dobre trakcije na pogonskim prednjim tockovima ne moze ni najbolja guma na svetu da ti pomogne (na zadnjoj osovini).

Mislim da bez dobre trakcije na pogonskim prednjim tockovima ne moze ni najbolja guma na svetu da ti pomogne (na zadnjoj osovini).
Brzine idu u H-a !!!




Re: Nove ili polovne gume
Ako se setim slikaću Semperite pozadi, koji su bili napred, a najtrajnija guma na ADAC testu. Ovo im je bilo drugo leto. Treće će sigurno biti poslednje, ako uopšte izdrže do zime.
Tapatalk 4
Tapatalk 4
Re: Nove ili polovne gume
Znači godinu dana vožena guma je loša?Day Walker napisao:Ja imam drugaciju teoriju.. Dzapa ti vrhunske gume pozadi ako ti ne mozes da skrenes ili da krenes zbog losih prednjih![]()
Mislim da bez dobre trakcije na pogonskim prednjim tockovima ne moze ni najbolja guma na svetu da ti pomogne (na zadnjoj osovini).

A može i drukčije..voziš po kiši prednji kraj drži jer imaš nove gume, zadnji kraj ti pobegne jer misliš da je sve OK jer na volanu osečaš da gume drže..i evo tebe u malinama

Zato sam i rekao da bezveze da opet počinjemo debatu, svaku ima svoju teoriji šta je bolje. Ja da mogu stvaljao bi svakih par meseci sve 4 nove gume

http://www.ajforeignauto.com/index.php? ... cle&id=155
- ivancho
- Postovi: 3850
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Nove ili polovne gume
Po pravilu (doduše koji se ne poštuje) ako se nenjaju dve gume, nove uvek idu pozadi. Objašnjenje je - upravljivost. Napred su i volan i direktno kočenje i sve vezano za kontrolu. Dok su pozadi samo gume. Tako makar kažu proizvođači.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2
Re: Nove ili polovne gume
Tvoje mišljenje je klasično mišljenje koje provladava na našim prostorima kad su u pitanju zimske gume. Bitno je da su prednje dobre da bi mogao da kreneš, dok je kod Nemaca obrnuto. Oni smatraju da je manja šteta ako ne kreneš od toga da auto uđe u spin zbog loših zadnjih guma.Day Walker napisao:Ja imam drugaciju teoriju.. Dzapa ti vrhunske gume pozadi ako ti ne mozes da skrenes ili da krenes zbog losih prednjih![]()
Mislim da bez dobre trakcije na pogonskim prednjim tockovima ne moze ni najbolja guma na svetu da ti pomogne (na zadnjoj osovini).
- Day Walker
- Postovi: 23525
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Nove ili polovne gume
Ja pricam o letnjim gumama 
@Slovenac, ma ne kazem da je god dana guma losa, mislim uopsteno na neke celovandere

@Slovenac, ma ne kazem da je god dana guma losa, mislim uopsteno na neke celovandere

Brzine idu u H-a !!!




Re: Nove ili polovne gume
Nadam se da nećeš morati da probaš kako je kad izgubiš zadnji kraj zbog loših zadnjih guma, pogotovo na prednjoj vuči.Day Walker napisao:Ja imam drugaciju teoriju.. Dzapa ti vrhunske gume pozadi ako ti ne mozes da skrenes ili da krenes zbog losih prednjih![]()
Mislim da bez dobre trakcije na pogonskim prednjim tockovima ne moze ni najbolja guma na svetu da ti pomogne (na zadnjoj osovini).
I ja volim da se gume podjednako pojedu pa zato stavljam bolje napred al poenta je da nikada razlika u šari ne bude drastična u korist prednje osovine.
Re: Nove ili polovne gume
Celave nisu ni za napred ni za pozadi. A kao sto kolege vec pomenuse bitnija je bolja, novija guma, na zadnjoj osovini...
Re: Nove ili polovne gume
Day Walker napisao:Ja pricam o letnjim gumama
@Slovenac, ma ne kazem da je god dana guma losa, mislim uopsteno na neke celovandere
@Srbine

Evo primer...guma stavljena u trečem mesecu ( nova ), slikana je avgusta, bacena krajem oktobra. Vidi se i da imaju zadnje dosta više profila.

Re: Nove ili polovne gume
Znam. Isto je i sa letnjim, samo je kod njih momenat gubitka gripa mnogo kasnije nego po snegu, ali je suštinski isto.Day Walker napisao:Ja pricam o letnjim gumama
- Day Walker
- Postovi: 23525
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Nove ili polovne gume
Ako na leto uzmem samo 2 nove, svakako idu napred jer zadnje ne mogu na prednju osovinu iz razloga sto imaju te neke konuse (zareze ili kako god da se to zove).
Al zato su dosta bolje od trenutnih prednjih
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Al zato su dosta bolje od trenutnih prednjih
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!




- dag81
- Postovi: 7508
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Nove ili polovne gume
Kakve zareze? Nazubljena?
Sto se tice trajnosti zavisi od stila voznje, i gde se vozi, grad ili otvoreno.
Evo primer iz AKSa posto im od prosle godine menjamo gume. Stavljene nove Pirelli C gume i Conti, na Craftere i T5ice.
Dosli na prolece da stave letnje, ja
Gume pojedene kao da su presle bar 30-40k km, vise od pola.
Pitam ja prvog tog sto je dosao koliko je presao od zime, kaze oko 8000km. Reko dobro, mozda je to samo njemu. Drugi dolazi isto, treci isto, 5ti isto, svi oko 10.000km presli gume katastrofa. Dolazi jedan krafter vidim bolje, pitam njega koliko j epresao kaze blizu 20.000km Reko tvoje su najbolje ovi svi urnisali, kaze on ja vozim medjugradsku dostavu. Elem poenta, grad ih urnise, kombiji natovareni i dzabe sve. Sad smo stavili Baruma pa cemo videti na prolece.
Primer 2,
Drugar vozi Punta 19jtd ima GY Asimetric 2 215/45R17. presao mozda 12-13k km, gume dosle do ispod 4mm sare, prednje. Vozi jako ostro i samo grad. Drugi auto, ista guma 225/45 R17, Superb 170KS, vozi se dosta otvoreno guma presla cini mi se preko 20k km, bolje izgleda i ima sigurno 5mm sare, isto prednja.
Primer 3.
Uzmem caletu 2 polovne Michelinke proletos Saver +,DOT 3x12, imala oko 6mm sare, mozda nesto sitno manje. Skinuo sa nekog Scenica, tj. otkupio a on stavio 16''. Presao je 20k km, napred, vangradska voznja 90%, brzina 100-120, sada imaju nesto malo ispod 5mm.
Primer 4.
Tigar Winter 1 195/60R15, Astra G. Voznja svaki dan NS-ZR-NS,all season, guma po recima coveka koji vozi (sluzbeni auto) presla 60.000km, sara, 6mm, 5.5mm, da dobro ste sve procitali. Ni ja nisam verovao pa sam pitao drugara sa tog Faksa ciji je auto da li je istina, i on mi potvrdio. Istina guma je deformisana bila, ali sara za nepoverovati i to od Tigra, kome je prosek uglavnom oko 25-30k km, jer se pojede sa strana 90% vidjenih, a ova je bila ravnomerno potrosena.
Zakljucak, guma traje kako se vozi, tj. iskljucivo njena trajnost zavisi od nacina voznje, sredine, asfalta, to je sto se tice sare.
A sto se tice mog iskustva guma moze biti upotrebljiva do 40ak hiljada km, posle toga dzabe i sara i sve ona je gotova za bilo kakve performanse.
Sto se tice trajnosti zavisi od stila voznje, i gde se vozi, grad ili otvoreno.
Evo primer iz AKSa posto im od prosle godine menjamo gume. Stavljene nove Pirelli C gume i Conti, na Craftere i T5ice.
Dosli na prolece da stave letnje, ja

Pitam ja prvog tog sto je dosao koliko je presao od zime, kaze oko 8000km. Reko dobro, mozda je to samo njemu. Drugi dolazi isto, treci isto, 5ti isto, svi oko 10.000km presli gume katastrofa. Dolazi jedan krafter vidim bolje, pitam njega koliko j epresao kaze blizu 20.000km Reko tvoje su najbolje ovi svi urnisali, kaze on ja vozim medjugradsku dostavu. Elem poenta, grad ih urnise, kombiji natovareni i dzabe sve. Sad smo stavili Baruma pa cemo videti na prolece.
Primer 2,
Drugar vozi Punta 19jtd ima GY Asimetric 2 215/45R17. presao mozda 12-13k km, gume dosle do ispod 4mm sare, prednje. Vozi jako ostro i samo grad. Drugi auto, ista guma 225/45 R17, Superb 170KS, vozi se dosta otvoreno guma presla cini mi se preko 20k km, bolje izgleda i ima sigurno 5mm sare, isto prednja.
Primer 3.
Uzmem caletu 2 polovne Michelinke proletos Saver +,DOT 3x12, imala oko 6mm sare, mozda nesto sitno manje. Skinuo sa nekog Scenica, tj. otkupio a on stavio 16''. Presao je 20k km, napred, vangradska voznja 90%, brzina 100-120, sada imaju nesto malo ispod 5mm.
Primer 4.
Tigar Winter 1 195/60R15, Astra G. Voznja svaki dan NS-ZR-NS,all season, guma po recima coveka koji vozi (sluzbeni auto) presla 60.000km, sara, 6mm, 5.5mm, da dobro ste sve procitali. Ni ja nisam verovao pa sam pitao drugara sa tog Faksa ciji je auto da li je istina, i on mi potvrdio. Istina guma je deformisana bila, ali sara za nepoverovati i to od Tigra, kome je prosek uglavnom oko 25-30k km, jer se pojede sa strana 90% vidjenih, a ova je bila ravnomerno potrosena.
Zakljucak, guma traje kako se vozi, tj. iskljucivo njena trajnost zavisi od nacina voznje, sredine, asfalta, to je sto se tice sare.
A sto se tice mog iskustva guma moze biti upotrebljiva do 40ak hiljada km, posle toga dzabe i sara i sve ona je gotova za bilo kakve performanse.
Re: Nove ili polovne gume
ja nemam pojma koliko mi traju gume... uvek kupim nove i vozim ih max 10.000km, ni na jednim felnama se do sad nisam duze kotrljao 

Re: Nove ili polovne gume
Pa zato ja tvoje gume stalno vidjam na oglasima, r18, r19, ....r24.. 
