Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12206
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Samo cuvaj staklo...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

samo polako napisao:
Bax napisao: Ako ga ne gazis, nikad ne digne radnu temperaturu ulja , na nivo da sam cisti naslage u sebi.
Bax ajde mi pojasni ovo?
Ako sam dobro shvatio samo na tim velikim obrtajima se postiže radna temperatura ulja na nivo da sam čisti naslage u sebi? :zbunjen:
Najsprostije, ulje se zagreje na normalnih 100+C i ispari voda koja se talozi u njemu a sto je prirodna pojava.
Motor je i napravljen od strane fabrike da se vrti 6000 rpm bez ikakvih problema i po vise sati a kamoli par desetina sekundi pri ubrzavanju i preticanju. Uz naravno uslov da se redovno odrzava (ulje+filter i ostalo).
Nijedan normalan motor se nece pokvariti zato sto se dobro povremeno zavrti, naprotiv to mu pomaze da odrzi kondiciju i da se produzi radni vek.
Ipak, treba prilagoditi uslovima pa tako nikako ne valja da se vozi recimo satima po autoputu leti na +40C pri 6000 obrtaja ili slicno na max pod punim gasom do poda osim ako nije poznato da je taj motor sposoban za tako nesto svojom konstrukcijom.
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Uticaj režima rada na motor

Post od maniaxxx »

Vidim zašto neki pričaju da su NA benzinci spori i tromi, zato što jim je 3000 obrtaja max..a ja baš zato volim NA benzinare, da jih vrtim do 6-7 hiljada i pri tome užiam i ja i motor :mrgreen: .

A šta se tiče blokade, vidi se da Saša nema hondu, nju moraš barem 2 puta na dan u blokadu da nateraš ako hočeš da radi, i što je hladniji motor to bolje je :D
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21882
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Uticaj režima rada na motor

Post od nidza »

Taj 8v u Puntaću je stvarno naštiman da se vozi ko dizel, ali može da se zavrti i treba ponekad. Malo autoputa preko ograničenja je sasvim dovoljno da se pročisti grlo.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 5038
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor

Post od carov2 »

Stvar je ovde prosta, kao i za sve stvari u zivotu, i ovde treba izvuci zlatnu sredinu. Ne trebate ici stalno u pojedine krajnosti, ali povremeno je pozeljno. Znaci slobodno poterajte auto do visokih obrtaja, ne morate do blokade, ali do tacke pada snage slobodno, nece mu nista biti... ;) Cak je i bolje da auto nekad "oseti" visoke obrtaje, nego da ih ne vidi nikad. :)
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 910
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor

Post od YUgisa »

Kod mene cesto bude prvom 45km/h, drugom 83km/h, trecom 126km/h posto je blokada na 7500 :doubleup:
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12206
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Uticaj režima rada na motor

Post od Bax »

Cudan menjac, na vise kola sam imao da je druga na 6500 oko 95-100 km/h
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 910
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor

Post od YUgisa »

Pa moze biti da je duzi menjac ili veci precnik tocka posto i to utice. ;)
Being second is to be the first of the ones who loose...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj režima rada na motor

Post od ljubitelj »

Dok ne zaboravim, povremeno omogucavanje motoru da prodise pozitivno deluje na ventile koji se u tom rezimu obicno rotiraju i time bolje prilagodjavaju sedistima ventila a usput se skida talog koksa.
Kod motora koji se vozi tako da se stalno davi roblem sa ventilima je daleko cesca i izrazenija poajva gde taj efekat samorotacije se i ne dogodi.

Za voznju blizu ili na limitu obrtaja podrazuemva se da je motor jako dobro zagrejan, bar 5 minuta voznje nakon dostizanja radne temperature pa tek onda italo tune up.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Uticaj režima rada na motor

Post od nikaragva »

Jel to okretanje ventila kod svih motora, odnosno konstrukcija ili samo kod nekih?
Moji se stalno onda okrecu :D
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Uticaj režima rada na motor

Post od Saša »

nidza napisao:Taj 8v u Puntaću je stvarno naštiman da se vozi ko dizel, ali može da se zavrti i treba ponekad. Malo autoputa preko ograničenja je sasvim dovoljno da se pročisti grlo.

Tapatalk 4
Upravo to. Još ja vozim na gas od prvog kilometra (i motor je posebno prilagođen tom gorivu), nema tih naslaga i taloga, nema sumpora u gorivu, motor je i posle 3 godine unutra kao da je juče prvi put upaljen, a ulje na zameni skoro kao novo. Relativno često izlazim i na autoput i tu ga pod punim opterećenjem opletem 140-150 km/h jedno sat vremena i mislim da mu je to i više nego dovoljno.

Tapatalk
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragan »

Rakhil napisao:Jok, napisao sam ulenji/raspadne ako se ne vozi adekvatno. Ulenjice se ako ga vozis penzoski non stop, a raspasce se ako ga drzis u crvenom bez prestanka.
Brzina tu ne igra ulogu za motor, samo broj obrtaja je bitan: proturis mu mnogo benzina i vazdua kroz sistem, dignes temperaturu itd. Inace, ulenji se benzinac samo tako, pitaj Dragana kad je kupio Focusa svog koji je presao 80k km po gradu kako je vukao a kako ide sada, bas smo poredili kad ga je kupio. Stvaraju se naslage na izduvu, usisu, leptiri pruzaju vece otpore, cak i glupe sajle poluge zaribaju pomalo kad se ne koriste kako treba.
Jeste bio malo trom, ali je i mapa malo drugacija nego kod tebe, slicnija je ovim punticima, 2000-4000 daje srazmerno najvise, mada ode i preko 6500rpm, ali u tim obrtajima vise pravi buku nego sto vuce... Taj motor u fokusu je mrcina, i spram snage vise pruza nego oba renoova koja vozim, 1.4 16v se lakse vrti i lineaje vuce, na visokim obrtajima je osetno ubedljiviji od fordovog, ali u midrangeu nije uopste, dok rs zbog varijabilnog razvoda zapeva tek na 5500-6000rpm, a ispod toga vuce gotovo ravno iz bunara, gotovo od 1500-1700rpm. Meni se na neki nacin cak i svidi fordov motor jer spram snage u normalnoi voznji cesto ume lepi da povuce...
Ali svejedno, benzinski motor treba povremeno da se izvrti zbog svega sto ste vec pomenuli ovde.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj režima rada na motor

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao:Jel to okretanje ventila kod svih motora, odnosno konstrukcija ili samo kod nekih?
Moji se stalno onda okrecu :D
To je osobina SUS motora, kakvi su u autima. Dakle, kod svih marki i modela na sva goriva pa i na alkohol. Nije to pirueta, vrlo spor proces ali istovremeno i vrlo koristan za zdravlje motora.
Korisnikov avatar
samo polako
Reactions:
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od samo polako »

I koliko vremenski vozite na tim visokim obrtajima?
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13450
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od McGruja »

Par sekundi
Odgovori