BusPlus i Komunalna policija

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od nikaragva »

Woodoo napisao:Slika
Sto ulaze kroz prozore, kada su im vrata otvorena? :kezo:

trojanac napisao:i trkleljišu kao da putnici nose drogu.
A kao ne nose? :kezo:
Korisnikov avatar
stefanan
Reactions:
Postovi: 9520
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od stefanan »

Citam sad u novinama,linije na kojima su stalne kontrole, i ima spisak od 10-15 linija. Jel to znaci da ce u svakom autobusu na njima biti kontrolor tj kondukter bolje reci ?
Korisnikov avatar
samo polako
Reactions:
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od samo polako »

Da.
Ne znam samo koliko će , redovne platiše, putnici moći da trpe kašnjenja autobusa zbog tih kontroli.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od zuzazu »

Na B92 naidjoh na zanimljiv komentar. Verujem da ce biti interesantan clanovima foruma, vezan je za bezbednost u saobracaju


Gledam ovaj našarani japanski autobus, i razmišljam kome li je palo na pamet da onolika dvokrilna vrata prelepljuje zelenom i crvenom folijom sa ogromnim belim slovima, kao da su u Beogradu 360 dana u godini magluštine guste kao testo.

Međutim, prednja vrata, hiperbolično označena (prelepljena zeleno-belom neprovidnom folijom) kao ulaz nisu slučajno fabrički napravljena od providnog stakla. Postoji i podzakonski akt kojim je to bliže određeno, a to je član 72. Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima. Dakle, u ovom pravilniku, član 72, stav 2, jasno i nedvosmisleno je napisano:

"...Bočna okna u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 30%..."

A bočna okna u ravni vozača definisana su u članu 4, stav 11:

"11) bočna okna u ravni vozača su sve providne površine na bočnoj strani vozila od vetrobranskog stakla prema zadnjem kraju vozila do zadnjeg stuba prednjih vrata, odnosno površine koja je upravna na uzdužnu osu vozila, a koja prolazi kroz naslon sedišta vozača u položaju za vožnju."

Dakle, autobus GSP na slici, sa neprovidnim zeleno-belim prednjim vratima, tehički je neispravan i nebezbedan za saobraćaj! Nadam se da će saobraćajna policija, u skladu sa zakonom, da reaguje i dosledno kažnjava GSP i Direkciju za saobraćaj kao njihovog osnivača i naredbodavca ove opasne lakrdije.
(Grubo kršenje propisa, 16. jul 2012 02:50)
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od zuzazu »

Na spisku kontrolisanih linija nema autobusa 15 i 18.

Pomenuti prolaze kroz deo grada gde su stasavali za mladje generacije mozda nepoznati - Centa, Catana, Lj. Zemunac, Carapan, Fidza i ovi dobro poznati iz poslednje plejade. Klinci koji jos nisu zgrabili svoj prevoz jedva cekaju da se dokazu. Ako ne oni, puci ce film nekome iz propalog Teleoptika, Zmaja, ima samo da puca po necijim ledjima :palica:
Uz to ce i Djogani da im pevaju. Gagi i Soni su krenuli iz petnaje. :presrecan:

EDIT by mod: ne slati vise uzastopnih poruka.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od snork »

Izvor: http://www.e-novine.com/srbija/srbija-t ... inuse.html
Otvoreno pismo gradonačelniku
BusPlus Beograđanima doneo samo minuse

Slika

Šest meseci nakon uvođenja novog sistema naplate i kontrole karata za prevoz, najavljene su nove mere koje će od sredine jula početi da primenjuje BusPlus u javnom prevozu u Beogradu. Te mere predviđaju uvođenje “koordinatora” koji će putnicima “asistirati” pri validaciji kartica i sprečavati ulazak onih putnika koji nemaju karte za vožnju. Po novim pravilima u vozila će se ulaziti isključivo na prednja i zadnja vrata dok će srednja biti rezervisana isključivo za izlaz iako su baš ta vrata predviđena za ulazak putnika sa dečijim kolicima. S druge strane, za šest meseci postojanja, BusPlus još uvek nije svoj sistem doveo u funkcionalno stanje



Šest meseci nakon uvođenja BusPlus-a, gradske službe planiraju sprovođenje mera koje su usmerene isključivo na povećanje profita preko leđa korisnika javnog prevoza. Korisnici, odnosno građani i građanke Beograda, jedini izgleda treba da menjaju svoje navike i da se prilagođavaju ovim merama. Tu obavezu očigledno nemaju ni BusPlus, ni Direkcija za javni prevoz, ni GSP, ni Lasta. Štaviše, oni nisu u stanju da vode računa ni o bazičnim stvarima vezanim za funkcionisanje jednog ovakvog sistema, pri čemu ne mislim na skandal koji je pratio izdavanje personalizovanih kartica i ne mislim na vozila GSP-a za koja se tvrdi da navodno prolaze rigorozne svakodnevne kontrole nakon kojih na ulicu izlaze „tehnički ispravna“ i to bez svih sedišta, sa polomljenim sedištima i staklima, bez ispravnog osvetljenja putničkog salona, prljava, zamazana, sa rupama u podu vozila, sa motorom koji ispušta izduvne gasove u putnički salon i tome slično.

Šest meseci nakon uvođenja BusPlus-a mi i dalje slušamo priču o neophodnosti validiranja radi optimizacije broja vozila. Ne treba biti stručnjak da bi se shvatilo da je za optimizaciju i planiranje javnog saobraćaja neophodno sprovesti posebnu anketu o tome kako prosečni Beograđani koriste javni prevoz i kuda žele da idu koristeći isti. Podaci o broju ulaska u vozila postojećeg sistema tu ne pomažu.

Slika

Živopisno: Autobusi GSP u letnjoj šemi
Photo: Večernje novosti

Šest meseci nakon uvođenja BusPlus-a mi u vozilima javnog prevoza i dalje nemamo umrežene displeje (one sa brojem i nazivom linije kao i onaj unutrašnji za najavu sledećeg stajališta) i BusPlus kompjutere. Iako imamo te unutrašnje „novatronic“ displeje, oni ničemu ne služe jer Kent Kart/Lanus ne zna ili ne želi da ih umreži i stavi u funkciju.

Šest meseci nakon uvođenja BusPlus-a mi na vebsajtu istog, kao i na vebsajtu DJP i Laste nemamo mapu ITS2 sistema odnosno 1. 2. i 3. zone u okviru tog ITS-a. Pa kad poželim da odem na plac i da platim kartu, ja to ne mogu jer ne znam koju zonu da izaberem. A ne znaju ni u BusPlus-u ni u DJP ni u Lasti! Zašto? Zato što mapa za ITS2 ne postoji. Pitaju me u Direkciji za broj linije koju koristim, ali ne umem da im odgovorim jer Lasta svoje prigradske linije ne obeležava tako da to svima bude jasno i čitljivo.

Šest meseci nakon uvođenja BusPlus-a mi na staničnim informacionim displejima i dalje dobijamo informaciju o udaljenosti vozila izraženu u broju stanica. Kako takva informacija može biti korisna? Kakva je to vremenska odrednica „1 Sta.“, „3 Sta.“, „5 Sta.“ ili „46 stanica“? Koliko je to minuta, sati, dana...? Šest meseci nakon uvođenja BusPlus-a nama nije omogućeno da putem interneta proverimo trenutnu poziciju svakog od gradskih i prigradskih autobusa koja se u tom trenutku nalaze u saobraćaju.

Šest meseci nakon uvođenja BusPlus-a pojavljuju se nezvanične informacije da validatori brzo prazne akumulatore autobusa, a da to nisu glasine nedavno sam mogao i sâm da se uverim. Pošto je vozilo sa linije 53 ostalo u kvaru, ušao sam u autobus na liniji 23 da dovršim započetu vožnju. Bio je to jedan od poslednjih polazaka (oko 23h) i dogodilo se upravo to: signalna lampica za akumulator je bila uključena, a led osvetljenje u vozilu je nestalo. Vozili smo se u potpunom mraku zbog BusPlus-a.

Slika
Idilično: BusPlus u zimskoj varijanti

Šest meseci nakon uvođenja BusPlus-a niko ne postavlja pitanje zašto su validatori ugrađeni na svim vratima kada je od samog početka planirano da se ulazak u vozila obavlja isključivo preko prednjih i zadnjih vrata. Iako je to platilo privatno preduzeće, šta će se dogoditi ako Grad odluči da iskoristi mogućnost otkupa sistema? Račun će se ispostaviti građanima i građankama Beograda, oni će platiti sve te nepotrebne validatore.

Nije problem u BusPlus-u i elektronskoj naplati karata, problem je u ljudima koji se time bave. A ti ljudi su produkt korupcije i partijske države. Oni su nesposobni za poveren im posao. Ni ovo ne bi bio problem da među tim partijskim vojnicima ima odgovornih i inteligentnih osoba koje su u stanju da shvate svet oko sebe, osoba koje su u stanju da, ako ništa drugo, barem putem interneta pronađu potrebnu informaciju i tako bar pokušaju da reše problem.

Za to vreme, zahvaljujući donaciji EU (u okviru projekta prekogranične saradnje), u Subotici se očekuje start elektronskog sistema naplate javnog prevoza – SuBus-a. Oni u vozilima neće imati fensi „touch screen“ kompjutere i validatore, ali će imati sve ono što jedan ovakav sistem mora da ima: kada vozač na kasi „otvori“ polazak, na displeju vozila će se automatski ispisati broj i naziv linije. Plaćanje prevoza će biti omogućeno i pre ulaska u vozilo, putem automata za prodaju karata koji će biti postavljeni na stajalištima. Stajališta će biti opremljena displejima koji će na osnovu kretanja vozila u realnom vremenu, tačno u minut i sekund odbrojavati dolazak sledećeg vozila. Imaće i vizuelnu i audio najavu sledećeg stajališta, ali preko displeja postavljenog unutar vozila, tako da svi putnici i vide i čuju naziv tog sledećeg stajališta.

Što je najstrašnije, sve navedeno proizvodi, postavlja i održava domaća fabrika. Subotičani će sa 100 posto domaćim proizvodom istog trenutka i bez ikakve muke dobiti sve ono što BusPlus nema, a što jedan ovakav sistem mora da ima.

Dobra vest je da „BusPlus“ verovatno može baš sve što i „SuBus“. Samo što neko mora da počne da radi svoj posao u interesu građana i građanki Beograda, a ne isključivo u interesu gradskih službi i privatnih preduzeća.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
samo polako
Reactions:
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od samo polako »

Najbolji su tv reporteri kada uđu u 11-11:30h i anketiraju par penzionera o situaciji u vezi BusPlus-a ili prevoza uopšte.

Junaci uđite u špicu!
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Korisnikov avatar
mljacko
Reactions:
Postovi: 277
Pridružio se: 24 Jan 2012, 08:09
Garaža: Fiat Punto s 55, K2 rolericu i Scout biciklicu
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od mljacko »

Katastrofa.
Danas na Banjici (kod solitera) samo se zaustavio autobus.
Prvo je nekih 10tak minuta stajao, na 20 m od stanice.
Morao je da priceka da autobus pre nas pregledaju.
Onda smo prisli stanici i otvorio je vrata.

Uslo 5-6 konduktera koji proveravaju karte.
Ko nema, a nece da kupi doplatnu kod vozaca, izlazi napolje.
Ako se suprostavi, ispred busa je komunalna policija, (2 policajca) koji su tu da rese problem.
Poprilicno brzo su pregledali nama koji imamo karte, ali ovi sto nemaju dosta usporavaju stvar.
U mom autobusu je bilo dvoje njih koji nisu hteli da izadju, iako je komunalac usao.
Pravili su frku i galamu i zbog njih smo izgubili jos nekih 6, 7 min...
Naravno, na kraju su izasli.

Stanicu posle nase, uslo je bas puno ljudi.
Predpostavljam da su to oni koji su bili izbaceni iz autobusa pre, pa su samo otisli na drugu stanicu.
Posto niko od njih nije kucao kartu i svi su pljuvali novi sistem. :kezo:

Na kraju sam kasnila 20 minuta na posao.
Guzva je ogromna.
Autobus ne moze da pridje stanici, nego stoji iza ovog gde pregledaju i to pravi najveci problem, jer kontrola stoji na toj stanici i gleda vise autobusa.
Guzva, a nervoza samo raste.

Mislim da ovo nece da funkcionise, jer su ljudi poprilicno nezadovoljni i nervozni.
http://www.facebook.com/rokovnici" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13567
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od Grujic »

Nije mi tu lap top, probacu na majcin komp da prebacim klip i okacim, pa vi saljite dalje kako izgleda kontrola bus plus kontrolora & komunalne policije. Ko da zandarmerija i SAJ oslobadjaju otet autobus...
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od NexT »

Sreca pa nemam potrebu da se vozam GSPom, inace bih nekome nanu naninu. Prosao sam jutros pored autobusa koji su proveravali. Ja bih istog trenutka zvao policiju (normalnu policiju, ne one djubretare sa znackama) i rekao da me napadaju i maltretiraju u GSP. Stvorili bi se za 2 minuta.
Korisnikov avatar
stefanan
Reactions:
Postovi: 9520
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od stefanan »

Au koji smor :glavomuzid: Jos ja leti ne kupujem nikad markicu jel idem vecinom kolima,ali cesto udjem u bus za 1-2 stanice i tad mi ne pada na pamet da placam kartu pa makar mi i djilas licno usao sa komunalcima. Kad mi krene faks tad cu kupiti sigurno jer se onda vise vozim posebno 23,mada mislim da ovo nece izdrzati jos 2 meseca
Korisnikov avatar
samo polako
Reactions:
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od samo polako »

Biseri te kontrole vrše samo na početnim a posle može da ulazi ko kako hoće!
Smešno!

Zamislite ovo. Staje autobus, ne otvara srednja vrata, neki momci ladno otvoriše vrata na onaj sigurnosni prekidač sa spoljne strane i uđoše. Dođe kontrola i kao nešto poče da drami, ovi pokazaše uredno karte, vozač totalno zbunjen, a meni nekako drago zbog svega.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Korisnikov avatar
7footer
Reactions:
Postovi: 628
Pridružio se: 19 Jan 2012, 17:53
Garaža: Lexus GS 450h, Chevrolet Trax, Yamaha Stryker
Lokacija: Svet

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od 7footer »

Често се возим аутобусом јер тамо куда идем обично немам где да паркирам (а и ако нађем место морам аутобусом јер је далеко). Ових смарача има к'о го*ана! Не могу да уђем у превоз а да не наиђу! Купио сам ону пластичну, има да ставим једно 1000дин. и убудуће само куцам пред њима када их видим, боли ме уво.
Pozdrav
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10993
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od Uroš S. »

Ne znam što je toliki problem platiti kartu ili markicu? Jel kradete hleb iz prodavnice ili gorivo na pumpi inače ne plaćate ili šta?
Korisnikov avatar
samo polako
Reactions:
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Javni prevoz - BusPlus

Post od samo polako »

Uvek plaćam kartu!

I želim da je platim ali zauzvrat želim i da se poštuje red vožnje i da vozila koliko toliko izgledaju normalno.

Za sada sam od njih dobio Izraelsko-Palestinsku granicu ili pojas Gaze a putovanje kao u Indijskim provincijama.

I Uroše nemoj da mi sviraš da svi treba da plate kartu i da će jednog dana biti bolje, to mene kao putnika tačnije ispravnog putnika ne ZANIMA to je njihov problem a ne moj.
A i što bi me zanimalo, ja sam moju kartu platio!

Ako ne budu primenjivali moje zahteve a oni su prosti, redovan red vožnje i koliko toliko ispravna i čista vozila uskoro i ja prelazim u ilegalu!

ps
:pivo:
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Odgovori