http://fr.wikipedia.org/wiki/De_La_Chapelle_Parcours
http://www.youtube.com/watch?v=yzmZMM2ty1c





Geza napisao:Znate za ovaj model ?
Meni lepsi od Paganija.Geza napisao:18 GODINA PRIJE PAGANIJA I DE TOMASO JE NAPRAVIO MODEL ZVAN ZONDA
Trebao je biti drugi velikoserijski De Tomaso, za američko tržište, ali šefovima Forda nije se svidio pa je ostao unikat
http://www.autoportal.hr/index.php/zanimljivostic/4678
Ako ste, poput većine zaljubljenika u superautomobile novog tisućljeća, totalni fan Pagani Zonde, od 1999. do 2011. proizvedene u 206. primjeraka, tada nesumnjivo znate i da je model dobio ime po vrsti vjetra koji s Anda puše prema argentinskim ravnicama. Podsjetimo li se da Horacio Pagani nije jedini Argentinac koji je u Italiji osnovao tvornicu sportskih automobila, manje će vas iznenaditi činjenica da se i Alejandro de Tomaso okoristio ovim efektnim imenom na jednom od svojih modela.
De Tomaso Zonda predstavljena je 1971. na salonu u Ženevi kao vrlo logičan i izvjestan kandidat za serijsku proizvodnju. Tvrtka je realizirala ugovor o distribuciji modela Pantera u SAD i Kanadi kroz Fordovu mrežu i model je ondje regularno prodavan u salonima specijaliziranim za Lincoln i Mercury, proizveden u brojkama koje su drugim proizvođačima superautomobila bile i ostale nedostižan san. Činilo se da će Zonda, klasični GT automobil, za razliku od Pantere sa središnje smještenim motorom, biti drugi model u toj prodajnoj mreži, no u Fordu su zaključili da nemaju interesa i model izložen u Ženevi ostao je jedina ikada proizvedena Zonda.
Na papiru Zonda je izgledala zanimljivo: lijepi GT automobil s motorom sprijeda i Fordovim motorom 5.5 V8 sa 350 KS, napravljen na skraćenoj šasiji modela Deauville. Dizajnirao ga je De Tomasov kućni dizajner Tom Tjaarda iz kuće Ghia, koja je tada već bila u rukama argentinskog tajkuna. Automobil je poslan Fordu na evaluaciju, ondje iz nekog razloga prelakiran u crveno, da bi ubrzo potom nestao. Vjerojatno se i danas nalazi u nekom spremištu ili zakutku Fordovog muzeja, negdje u Dearbornu, u dijelu zatvorenom za javnost.
Iskreno, ma koliko Zonda bila lijep automobil, u Fordu su dobro procijenili i opravdano stopirali proizvodnju. Naime, Alejandro de Tomaso je imao jednu iritantnu osobinu: smatrao je da će najbolje rezultate polučiti besramno kopirajući druge uspješne automobile. Limuzina Deauville proporcijama je i nizom detalja doslovno kopirala Jaguar XJ, a coupe Longchamp imitirao je Mercedes-Benz SLC. Najbesramniji je plagijat bio Spider 1600 - de Tomaso se nekako dokopao skica Fiata X1/9 i samo da napakosti Bertoneu, natjerao Tjaardu da napravi prototip koji je gotovo direktna kopija, prije no što Bertone uopće predstavi svoju novu kreaciju!
Nažalost, Tom Tjaarda, u ranim danima genijalan dizajner koji nam je podario prekrasne automobile poput Fiata 124 Spider, Chevroleta Corvette Rondine, pa i same Pantere, iz nekog je, najvjerojatnije financijskog razloga pristajao biti Argentinčev poslušnik i štancati neoriginalne dizajne. Jedan je od njih bila i Zonda, iz nekih kuteva upravo frapantno podsjećajući na Giugiarovo remek-djelo, Maserati Ghibli. Dakako, Giugiaro je Ghibli napravio dok je bio u kući Ghia, tako da je kopiranje modela potpisanog od strane Ghije čak možda bilo i legalno moguće, no u Fordu se vjerojatno nisu željeli upuštati u takvu avanturu, koja bi im mogla donijeti negativni publicitet, pa smo morali čekati još tridesetak godina da prava Zonda zapuše automobilističkim svijetom.