Da pa, kakve to veze ima sa temom potrošnje u niskim obrtajima sa opterećenim motorom.maniaxxx napisao: 05 Okt 2024, 12:56Postoji toyotin 1.4 d od 90.konja i 200nm sa 6 brzina i moze se voziti u 6 ceo dan ako treba..ljubitelj napisao: 05 Okt 2024, 10:41Lepo si pitao i lepo sam odgovorio, tačno ili ne možeš i sam ako imaš takve opisane uslove da proveriš.Gaginh0 napisao: 05 Okt 2024, 09:46
Nisam rekao da nije tačno, lepo sam pitao.
Golf 5 dizel je manje trošio u šestoj nego u petoj, što dalje implicira da na njega ne odnose ista pravila fizike kao na male benzince?
Postoji Golf 5 dizel sa 1,400 kubika turbo dizelom ili takve slične male kubikaže sa 6 brzina ?
Ne znam kako si došao do toga da ne važe ista pravila fizike a kada se radi o prilično različitim motorima koje si uzeo da porediš?
Ponašanje tako drugačijih motora 1,4 tb i 2,0 td je sasvim logično različito po pitanju specifične potrošnje i pri tome 2,500 benzinca je neki evivalent 1500 obrtaja dizela.
Adekvatno poredjenje nekakvog dizela bi impliciralo da voziš 130 km/h u šestoj na 1,500 obrtaja motor zapremine 1.4, ili u petoj na 2000 obrtaja. Šta bi bilo veće opterećenja za motor, šta bi ti odabrao kao stepen prenosa da voziš?
Milosg je napisao već pa da ne ponavljam suštinu kako se lakše savladava (pre)veliko opterećenje.
Promena stepena prenosa
Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
dag81 napisao: 05 Okt 2024, 13:19
Kad bi se stavio menjac sa 6br u auto sa 5 brzina, isti motor, na istim obrtajima bi se vrteo motor.

Baš tako, obrtaji motora moraju biti uskladjeni sa obrtnim koji je na raspolaganju tako da motor ne bude opterećen. Motor najmanje troši kada je u području maksimalnog obrtnog.
Kada je motor na granici potrebne snage za date uslove vožnje usled premalih obrtaja mora jače da se stisne pedala a to znači i više troši nego kada je rasterećen.
Da li menjač ima 5 6 7 ili 30 brzina je sporedno ako nije takav prenosni ukupni odnos da je motor u režimu obrtaja minimalne potrošnje.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24614
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Promena stepena prenosa
Skoljkasti dijagram pokazuje nabolje kada motor najmanje trosi.



Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Promena stepena prenosa
Pogledajte nekoliko krivih momenta, snage i potrošnje za benzince i dizele — naročito obratite pažnju na grafik potrošnje. Dok kod benzinaca osciliraju, kod dizelaša su osetno linearniji (delom zato što kod dizela nema optimalnog stehiometrijskog odnosa količine vazduha i goriva) i kod njih češće ima smisla voziti pri što nižem broju obrtaja, u cilju snižavanja potrošnje. Benzinac je po ovom pitanju složeniji i ne može se dati prosta a dovoljno tačna generalizacija.
Sećam se »Pola« s kraja osamdesetih, »86C«: sa benzincem od 1039 kubika, karburatorom i katalizatorom je imao 45 KS, osnovna varijanta je neke 1989. imala 4 brzine a uz doplatu se mogao dobiti menjač sa 5. Auto je bio ekonomičniji po tadašnjim metodama merenja sa četvorostepenim, a mislim da ni ubrzanje do 100 nije bilo bolje sa petostepenim. Prosto, pri tim uslovima je osnovni menjač bio optimizovaniji, a verovatno je petostepeni imao prednost u nekim drugim. Uzgred, ne znam kako je dobijena peta brzina, ali ako je kao što je očekivano dodat set pete, onda je možda on u većem broju slučajeva predstavljao već i osetniji dodatni otpor za tako slabašan motor.
Sećam se »Pola« s kraja osamdesetih, »86C«: sa benzincem od 1039 kubika, karburatorom i katalizatorom je imao 45 KS, osnovna varijanta je neke 1989. imala 4 brzine a uz doplatu se mogao dobiti menjač sa 5. Auto je bio ekonomičniji po tadašnjim metodama merenja sa četvorostepenim, a mislim da ni ubrzanje do 100 nije bilo bolje sa petostepenim. Prosto, pri tim uslovima je osnovni menjač bio optimizovaniji, a verovatno je petostepeni imao prednost u nekim drugim. Uzgred, ne znam kako je dobijena peta brzina, ali ako je kao što je očekivano dodat set pete, onda je možda on u većem broju slučajeva predstavljao već i osetniji dodatni otpor za tako slabašan motor.
Re: Promena stepena prenosa
Upravo tako, peti je dodat na postojeći optimizovani četvorostepeni i VW je to zvao 4+E menjač.
Peta je bila tu da smanji buku kada se vozi brže od 90-100km/h.
U četvrtoj je taj auto dostizao maksimalnu deklarisanu brzinu, u petoj je bio sporiji.
Peta je bila tu da smanji buku kada se vozi brže od 90-100km/h.
U četvrtoj je taj auto dostizao maksimalnu deklarisanu brzinu, u petoj je bio sporiji.
- shandu90
- Postovi: 13302
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Promena stepena prenosa
Ja samo da dodam da je moj dobro izolovan i stvarno je mizerna buka i pri vecim obrtajima. Vise se cuje vetar nego motor.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Promena stepena prenosa
Mislim da ovaj konkretno nije imao oznaku E. Nisam siguran, jer sam imao četvorostepenu varijantu.ljubitelj napisao: 06 Okt 2024, 12:29Upravo tako, peti je dodat na postojeći optimizovani četvorostepeni i VW je to zvao 4+E menjač.
Bio je tih, kasnije je »Folksvagen« predstavio »86« sa utišanim motorom, »Polo Kupe Genesis« (valjda se tako izgovara) iz neke 1991. Nisam ih viđao uživo.
EDIT:
Haha, to je zapravo bila edicija posvećena grupi Dženesis, nikakve veze sa utišanim motorom kako je preneo ili »Automobil« ili »Automotor«, sećam se da sam u jednom od ta dva časopisa pročitao vest...

https://classicsworld.co.uk/history/spe ... 0-genesis/