Promena stepena prenosa

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Post od ljubitelj »

maniaxxx napisao: 05 Okt 2024, 12:56
ljubitelj napisao: 05 Okt 2024, 10:41
Gaginh0 napisao: 05 Okt 2024, 09:46

Nisam rekao da nije tačno, lepo sam pitao.

Golf 5 dizel je manje trošio u šestoj nego u petoj, što dalje implicira da na njega ne odnose ista pravila fizike kao na male benzince?
Lepo si pitao i lepo sam odgovorio, tačno ili ne možeš i sam ako imaš takve opisane uslove da proveriš.

Postoji Golf 5 dizel sa 1,400 kubika turbo dizelom ili takve slične male kubikaže sa 6 brzina ?

Ne znam kako si došao do toga da ne važe ista pravila fizike a kada se radi o prilično različitim motorima koje si uzeo da porediš?

Ponašanje tako drugačijih motora 1,4 tb i 2,0 td je sasvim logično različito po pitanju specifične potrošnje i pri tome 2,500 benzinca je neki evivalent 1500 obrtaja dizela.

Adekvatno poredjenje nekakvog dizela bi impliciralo da voziš 130 km/h u šestoj na 1,500 obrtaja motor zapremine 1.4, ili u petoj na 2000 obrtaja. Šta bi bilo veće opterećenja za motor, šta bi ti odabrao kao stepen prenosa da voziš?

Milosg je napisao već pa da ne ponavljam suštinu kako se lakše savladava (pre)veliko opterećenje.
Postoji toyotin 1.4 d od 90.konja i 200nm sa 6 brzina i moze se voziti u 6 ceo dan ako treba..
Da pa, kakve to veze ima sa temom potrošnje u niskim obrtajima sa opterećenim motorom.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Post od ljubitelj »

dag81 napisao: 05 Okt 2024, 13:19
Kad bi se stavio menjac sa 6br u auto sa 5 brzina, isti motor, na istim obrtajima bi se vrteo motor.
:plusone:
Baš tako, obrtaji motora moraju biti uskladjeni sa obrtnim koji je na raspolaganju tako da motor ne bude opterećen. Motor najmanje troši kada je u području maksimalnog obrtnog.

Kada je motor na granici potrebne snage za date uslove vožnje usled premalih obrtaja mora jače da se stisne pedala a to znači i više troši nego kada je rasterećen.

Da li menjač ima 5 6 7 ili 30 brzina je sporedno ako nije takav prenosni ukupni odnos da je motor u režimu obrtaja minimalne potrošnje.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24614
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Promena stepena prenosa

Post od dragvorl »

Skoljkasti dijagram pokazuje nabolje kada motor najmanje trosi.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Promena stepena prenosa

Post od motorista »

Pogledajte nekoliko krivih momenta, snage i potrošnje za benzince i dizele — naročito obratite pažnju na grafik potrošnje. Dok kod benzinaca osciliraju, kod dizelaša su osetno linearniji (delom zato što kod dizela nema optimalnog stehiometrijskog odnosa količine vazduha i goriva) i kod njih češće ima smisla voziti pri što nižem broju obrtaja, u cilju snižavanja potrošnje. Benzinac je po ovom pitanju složeniji i ne može se dati prosta a dovoljno tačna generalizacija.

Sećam se »Pola« s kraja osamdesetih, »86C«: sa benzincem od 1039 kubika, karburatorom i katalizatorom je imao 45 KS, osnovna varijanta je neke 1989. imala 4 brzine a uz doplatu se mogao dobiti menjač sa 5. Auto je bio ekonomičniji po tadašnjim metodama merenja sa četvorostepenim, a mislim da ni ubrzanje do 100 nije bilo bolje sa petostepenim. Prosto, pri tim uslovima je osnovni menjač bio optimizovaniji, a verovatno je petostepeni imao prednost u nekim drugim. Uzgred, ne znam kako je dobijena peta brzina, ali ako je kao što je očekivano dodat set pete, onda je možda on u većem broju slučajeva predstavljao već i osetniji dodatni otpor za tako slabašan motor.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od ljubitelj »

Upravo tako, peti je dodat na postojeći optimizovani četvorostepeni i VW je to zvao 4+E menjač.
Peta je bila tu da smanji buku kada se vozi brže od 90-100km/h.

U četvrtoj je taj auto dostizao maksimalnu deklarisanu brzinu, u petoj je bio sporiji.
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13302
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Promena stepena prenosa

Post od shandu90 »

Ja samo da dodam da je moj dobro izolovan i stvarno je mizerna buka i pri vecim obrtajima. Vise se cuje vetar nego motor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Promena stepena prenosa

Post od motorista »

ljubitelj napisao: 06 Okt 2024, 12:29Upravo tako, peti je dodat na postojeći optimizovani četvorostepeni i VW je to zvao 4+E menjač.
Mislim da ovaj konkretno nije imao oznaku E. Nisam siguran, jer sam imao četvorostepenu varijantu.

Bio je tih, kasnije je »Folksvagen« predstavio »86« sa utišanim motorom, »Polo Kupe Genesis« (valjda se tako izgovara) iz neke 1991. Nisam ih viđao uživo.

EDIT:
Haha, to je zapravo bila edicija posvećena grupi Dženesis, nikakve veze sa utišanim motorom kako je preneo ili »Automobil« ili »Automotor«, sećam se da sam u jednom od ta dva časopisa pročitao vest... :)

https://classicsworld.co.uk/history/spe ... 0-genesis/
Odgovori