Turbina se zavrti vec od 280 obrtaja pa na vise, na leru vec puni toliko da je radni pritisak u cilindru veci od atmo motora. Jeste da je kompresioni odnos manji, obicno ne bas toliko mali kao sto je kod tebe (8,0:0 je malo za turbo benzince, obicno su u okolini 9).
Ne znam zasto je potrebno toliko kod tebe zavrteti turbinu, kod mene se vec na 1,200 krece pod opterecenjem bez problema a na 1,800 turbina dostize regulisani pritisak koji dalje ne raste. Vec od lera /750/ motor snazno vuce bez rupe ili pauze.
Iskra je licenca Boscha, klasicne Bosove traju neograniceno.
Pa vidis da je kod Z10 nesto napravljeno po cemu se razlikuje pouzdanost i dugotrajnost bobine od drugih. Sta je nisam ih otvarao da vidim sta bi moglo da bude.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 28 Maj 2018, 18:25
od Saša
A da li ste se zapitali da to crkavanje bobina nije možda do vlasnika, odnosno da li je menjao redovno svećice na svakih 30.000 odnosno na svakom drugom malom servisu, kako je fabrika predvidela redovnim planom održavanja? Čisto sumnjam da ih većina vlasnika redovno odnosno preventivno menja.
TT
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 28 Maj 2018, 18:38
od dragvorl
Bobine crkavaju i na drugim kolima, nije to nesto Fiatu svojstveno.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 28 Maj 2018, 19:15
od Saša
Naravno, niti je to uopšte izraženo kod Punta.
TT
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 28 Maj 2018, 20:22
od snork
ljubitelj napisao: 28 Maj 2018, 16:06
Turbina se zavrti vec od 280 obrtaja pa na vise, na leru vec puni toliko da je radni pritisak u cilindru veci od atmo motora. Jeste da je kompresioni odnos manji, obicno ne bas toliko mali kao sto je kod tebe (8,0:0 je malo za turbo benzince, obicno su u okolini 9).
Ne znam zasto je potrebno toliko kod tebe zavrteti turbinu, kod mene se vec na 1,200 krece pod opterecenjem bez problema a na 1,800 turbina dostize regulisani pritisak koji dalje ne raste. Vec od lera /750/ motor snazno vuce bez rupe ili pauze.
Kad govorim o 2.0 turbo, mislim na onaj koji sam ja vozio, a to je Lancia Thema koja bi sada bila stara 30 godina. Velika, teška turbina, sa izuzetno izraženom turbo rupom. Sigurno da je kod Kappe bolje, pogotovo onaj 5-cilindrični, koji se ugrađivao od 1998.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 28 Maj 2018, 20:40
od Kuzmanovic
Saša napisao:A da li ste se zapitali da to crkavanje bobina nije možda do vlasnika, odnosno da li je menjao redovno svećice na svakih 30.000 odnosno na svakom drugom malom servisu, kako je fabrika predvidela redovnim planom održavanja? Čisto sumnjam da ih većina vlasnika redovno odnosno preventivno menja.
TT
Meni crkle za 3 godine i 20 hiljada km, NGK svecice uzete u Mass Company, da li su kineske ili original bem li ga.
Sent from my P10 Lite using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 28 Maj 2018, 20:52
od Saša
Evo moj auto je na 126.000 i 7+ godina, originalne bobine i dalje, ali su svećice uredno menjane na svakih 30.000, original NGK kod ovlašćenih.
TT
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 31 Maj 2018, 02:28
od Eskimko
Imao sam ovakav problem kao na snimku dok motor ne postigne radnu temperaturu i zamena bobine je resila problem.
Ako neko ima slicnu situaciju da zna
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 03 Jun 2018, 05:02
od Eskimko
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 03 Jun 2018, 05:03
od Eskimko
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 05 Jun 2018, 12:08
od Eskimko
Da li je neko pokusavao da stavi Led canbus pozicije napred i da li prijavljuje gresku nainstrument tabli?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 19 Jun 2018, 14:45
od Saša
Punto vs. S3
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 19 Jun 2018, 14:46
od rage_man
Eskimko napisao:Da li je neko pokusavao da stavi Led canbus pozicije napred i da li prijavljuje gresku nainstrument tabli?
Stavio,ne prijavljuje gresku
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 23 Jun 2018, 22:09
od snork
Da se vratim na problem sa cilindrom kvačila, o kome su Darko KG i ostali pisali ovde pre 5 meseci.
Kod mene se problem manifestovao na isti način - prilikom pritiskanja kvačila počne da cvili, škripi, a na kraju i zastajkuje prilikom puštanja. Kada je auto hladan sve radi dobro, a onda tokom vožnje postaje sve gore. Leti počne već posle par minuta gradske vožnje, zimi posle npr. pola sata. Ako je vožnja po putu, gde nema čestog pritiskanja kvačila, problem se i ne pojavi.
Na kraju se dešavalo da se kvačilo zaglavi u donjem položaju, pa da ga moram nogom ili rukom povući (nezgodno prilikom kretanja iz mesta). Na kraju sam zamenio cilindar kvačila koji je spojen sa papučicom. To je bilo pre dve godine, a auto je imao 9 godina i 55000 km. Sada, posle dve godine i pređenih 13000 km, pojavio se isti problem.
Ovde je neko pisao da je problem u gumi oko osovine klipa i da pomaže podmazivanje belom silikonskom mašću. Tako mi i izgleda - da se guma prilikom pritiskanja papučice deformiše i koči osovinu. Naprskao sam dosta bele masti na to mesto, kao i na oprugu koja vraća papučicu. Međutim, nije pomoglo.
Da li postoji mogućnost da treba zameniti cilindar na strani lamele? Mada škripanje jasno dolazi iz kabine.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 24 Jun 2018, 09:37
od Saša
Loš kvalitet zamenskog dela... Mada ni originalni (koliko vidim) nije bio puno bolji, odnosno kako se kome zalomilo. Bojim se da ćeš ga morati ponovo menjati.
Kod mene inače još uvek nema nikakavog škriputanja tog cilindra (skoro 129.000 km i 7.5 godina) ali ponekad zna kao da nešto "pucne" kada puštam papučicu (ne čuje se ništa ali osetim to na nozi). I ne svaki put, tek ponekad i ne prečesto, ne mogu ni da ustanovim neko pravilo kada i zašto se to dešava... Ne diram dok ne procvrči ili papučica ne bude htela više da se sama vrati.