Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Broj oktana nema vise nikakav znacaj za motore sa direktnim ubrizgavanjem, kod njih nema mogucnosti samodetonacije pa otpornost na detonacije a sto predstavljaju oktani nema poentu.
A to su motori komercijalnih oznaka GDI, TSI, FSI itd.
Te oznake i nazivi su vise marketing, ionako benzini zadnjih 60tak godina su uvek aditivirani.
A to su motori komercijalnih oznaka GDI, TSI, FSI itd.
Te oznake i nazivi su vise marketing, ionako benzini zadnjih 60tak godina su uvek aditivirani.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Meni je Punto zvečao čim sam sipao lošiji benzin...
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
+1
A i sada je valjda kvalitetniji benzin...
A i sada je valjda kvalitetniji benzin...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24647
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Dok god motori budu imali stepen kompresije broj oktana ce biti bitan. Koliko koji motor to moze da iskoristi je samo pitanje.ljubitelj napisao:Broj oktana nema vise nikakav znacaj za motore sa direktnim ubrizgavanjem, kod njih nema mogucnosti samodetonacije pa otpornost na detonacije a sto predstavljaju oktani nema poentu.
A to su motori komercijalnih oznaka GDI, TSI, FSI itd.
Te oznake i nazivi su vise marketing, ionako benzini zadnjih 60tak godina su uvek aditivirani.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Nisu ni novi motori otporni na samodetonacije po svojoj konstrukciji, nego imaju dodatne sisteme koji to sprečavaju. Baš sam se ovih dana udubljivao u tematiku 2.0 TSI motora i čemu mu sve služe varijabilni ventili - između ostalog i za sprečavanje samodetonacija.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24647
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Knock senzor odavno imaju motori, jeste da DI smanjuje zagrevanje komore, sto nikako ne znaci da su detonacije nemoguce.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
@nidza
Naravno - problem postoji samo na manjem broju obrtaja, zato se ventili (i jos gomila drugih stvari) razlicito podesavaju na manjem i na vecem broju obrtaja.
Naravno - problem postoji samo na manjem broju obrtaja, zato se ventili (i jos gomila drugih stvari) razlicito podesavaju na manjem i na vecem broju obrtaja.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Punto nema direktno ubrizgavanje, a ako si imao takav problem onda i elektro sistem sa knock senzorom nije bas bio efikasan.Velja napisao:Meni je Punto zvečao čim sam sipao lošiji benzin...
To zvecanje se uglavnom resilo 80tih godina sa uvodjenjem senzora kliktanja, knock. Sistem (mikrofon) prepozna a kompjuter paljenja prevede da je potrebno kasnjenje paljenja pa to i sprovede i zvecanje nestane. Obicno je dovoljno 1/2 obrta motora da se to izregulise.
Kod Punta se usisava goriva smesa koja moze da se zapali i detonira dok kod direktnog sistema se usisava cist vazduh (u kome je 78% sastava inertni azot) koji ne moze da detonira sam po sebi.
Od kada je nastao GDI 1995. koji usisava i kompresuje samo cist vazduh i time nastalo direktno ubrizgavanje benzina "zvecanje" je nestalo kao tema kod takve vrste motora.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
G-Drive 100 može da se sipa i na Zmaj 2, smer ka aerodromu. Vrlo verovatno ima i u kontra smeru, ali nisam proveravao.
Dobre su i Lotto torbe, kome treba može slobodno da pazari.
Dobre su i Lotto torbe, kome treba može slobodno da pazari.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Ima. Na dosta NISovih pumpi menjaju 98 za G Drive 100. Mi na tenderu nismo smeli da trazimo prosle godine 100ku jer je samo NIS imao, a ove godine ce moci.
- stefankmn
- Pobednik Garaža - Kup takmičenja
- Postovi: 1365
- Pridružio se: 03 Feb 2015, 12:09
- Garaža: VW PASSAT B8 1.6 TDI
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Ima neke NIS pumpe koji izbacile ultra D a umesto toga stavili onaj pojacan dizel sa gazproma, sve to isto ali eto saf na nekim NIS nema tog ultra D
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Stepen kompresije vazduha nije bitan, samodetonacija vazduha se ne desava.dragvorl napisao:Dok god motori budu imali stepen kompresije broj oktana ce biti bitan. Koliko koji motor to moze da iskoristi je samo pitanje.ljubitelj napisao:Broj oktana nema vise nikakav znacaj za motore sa direktnim ubrizgavanjem, kod njih nema mogucnosti samodetonacije pa otpornost na detonacije a sto predstavljaju oktani nema poentu.
A to su motori komercijalnih oznaka GDI, TSI, FSI itd.
Te oznake i nazivi su vise marketing, ionako benzini zadnjih 60tak godina su uvek aditivirani.
-
- Banned
- Postovi: 11254
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Koja je fora ovo sa Molom, kao nemaju vise obican BMB vec je Evo postao obican a uveli su Evo plus koji je aditiviran ? Kakvo mlacenje...
- half man
- Postovi: 1641
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 14:17
- Garaža: Passat b8 ,Infiniti Fx30d S
- Lokacija: Novi Sad
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Jesu i cenu nabiil ?