fq400 napisao:
A što se tiče pitanja samog auto puta, i mene zanima kakva je i koja tu računica. Ako nameravaju da otplate, održavaju i profitiraju od ono malo turista što ide u CG i lokalnog stanovništva, mislim da je malo nerealno.
Italija-Rumunija ima jaku robnu razmenu, ova trasa je vrlo pogodna a plan je i da se luka Bar doradi. Italijani guraju pricu kroz EU dokumenta vec dobrih 15tah godina i to je uslo u planove tj fondove pomoci. Rumunija je veliki deo autoputa od Konstance vec izgradila.
Turisti su sporedna prica, glavno ocekivanje je tranzit.
Iz slicnih razloga je trasa Drac (AL) Skoplje Sofija Burgas prioritet EU i intezivno se dovrsava autoput iako nema turista, ili se ne ocekuju u bitnom broju.
Drac Tirana je zavrseno sa obilaznicama, Tirana Debar rade Kinezi kao koncesiju potpuno novu trasu kroz planine, deo kroz MK je u pripremi, kroz BG je zavrsen najveci deo autoputaa a ostatak je u primremi.
Krak Tirana-Elbasan se privodi kraju u ovoj godini, a nastavak gradnje ka Ohridu i dalje Korci pa na Kastoriju je u pripremama i odobren je deo novca iz fondova pomoci.
Krak autoputa do Kastorije je vec izgradjen u samoj Grckoj, tamo tek nema ni traga od turista.
Trasa kojom ide Ibarska ima jak saobracaj tokom cele godine, uvek je puna kamiona.
Ceo Balkan je predvidjen da bude ispresecan mrezom autoputeva.