Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20581
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Heinz »

fq400 napisao: A što se tiče pitanja samog auto puta, i mene zanima kakva je i koja tu računica. Ako nameravaju da otplate, održavaju i profitiraju od ono malo turista što ide u CG i lokalnog stanovništva, mislim da je malo nerealno.
Računica je prosta, politička. Do Čačka je moralo da se stigne autoputem.
Kinezi nisu hteli da uđu u projekat jer su tražili državne garancije za promet i nisu ih dobili, valjda vam je jasna isplativost. Znate i kako izgleda autoput BG-Niš kad nema Turaka.
Poslednja izmena od Heinz u 23 Jul 2015, 13:51, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48199
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Geza »

Ne bi to drvo skoro palo samo od sebe. Dokle god je obod stabla zdrav drvo može da stoji uspravno.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11446
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od starac vujadin »

Naravno, zato ga je i trebalo zaobići.
ftj
Reactions:
Postovi: 13981
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od ftj »

@fq400

nije poenta tog autoputa (samo)da se ide do CG. Sigurno da ne bi bio isplativ kao deo koridora 10 koji prolazi kroz nasu zemlju ali bi bio znacajan za nase potrebe tj. za razvoj velikog dela Srbije.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48199
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Geza »

Postojanje autoputa ne garantuje razvoj. U praksi kod nas imaš primer da samo deo koji gravitira prema BG ima neku značajnu privrednu aktivnost, dok svi ostali nemaju neke pogodnosti od njega. Slažem se da treba država da se poveže sa komšijama i da treba da se unapredi bezbednost putovanja.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Rakhil »

Meni taj put lezi ko budali samar, nema problema sa time. Ali stoji da ce negde biti poluautoput, stoji da je malo vise politicka odluka, i stoji da isplativost nije toliko jasna kao sto se prica. Stoji i da ga zovemo uporno koridor 11 sto nema veze sa mrezom koridora nego je klasicno srpsko lozenje. To da ljudi ginu na Ibarskoj uopste nije argument za pravljenje autoputa nego za sedanje u buldozer i rusenje svega uz ibarsku, za pocetak - to je opet politika svrsenog cina od koje pizdim.

Sto se mene tice, nek bude dobrih puteva svuda, nista tu lose ne vidim, ali ako mi isti projektant koji ne zna sta mu je na trasi pa sjebe hrast i baziliku tvrdi kako je put dobro uradjen i bas bitan, ja imam opravdan razlog da budem skeptican. Isto tako ne mogu da opravdam nacin na koji se komunicira sa ljudima i bahatost sa kojom se nastupa u svakoj situaciji, pa nek je truo hrast sto puta.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20581
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Heinz »

Za hrast ne bih više komentarisao, ali kako su mogli da znaju da je bazilika ispod zemlje?
Kad bi se Rim izgradio da su sačuvali sve što je bilo ispod zemlje?
U BG imamo Tašmajdan na mestu groblja, na Košutnjaku školu na mestu groblja, na Starom Sajmištu restoran u mrtvačnici logora...
ftj
Reactions:
Postovi: 13981
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od ftj »

Rusenje svega oko ibarske je malo nerealno resenje slozices se. Ja nisam cuo da ce biti poluautoput, tj. kolko znam planiran je pun profil za bg-preljina(primeti da ja sigurno nisam rekao koridor 11).
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Rakhil »

Za baziliku nemam pojma kad je otkrivena, to jeste bitno za pricu, ali nemam podatak.

Rusenje svega pored Ibarske bas i nije nerealno kao sto izgleda, jer ako je bitnija kafana od ljudskih zivota na koje se pozivamo, onda je bitniji i hrast, istom logikom. Nije to infrastrukturni projekat ko da idemo na Mars, tacno se zna gde su crne tacke a mesta za prosirenje ima pun kurac usput, da se ne lazemo. Poenta cele price je da kad mi Zorana kaze da je to dobar i bitan put, ja ne verujem dok ne saznam svaki bogovetni detalj. Ako je svaka prethodna vlast pravila sranje zadnjih 50 godina, to ne daje ovima ili prethodnima za pravo da sve rade precicama umesto da jednom postave stvar na zdrave osnove.
Korisnikov avatar
aviator
Banned
Reactions:
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od aviator »

Mnoge deonice tih "koridora" projektanti trase nisi ni preleteli a kamo li provezli ili, da ne čuju, prepešačili!!!
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20581
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Heinz »

Google Earth zakon :-)

TT
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od dragan »

Ajde to za baziliku još i nekako da poverujem da je bila nepoznata... Pa i da kažem da mi je ok epilog.
To i jeste način konzerviranja. Eno u mitrovici gde god kreneš da kopaš iskipačeš nešto, jbg, prestonica rimskog carstva, dobar deo iskopina je zatrpan posle iskopavanja, mada ima i otvorenih delova i samo jedan i to nebitan je uništen nekom gradnjom, a najbitniji objekat, carska palata je pre neku godinu kompletno natkrivena i zatvorena i obilazi se kao turistička atrakcija. Za ovo što je zatrpano sve se lepo zna šta je i gde je, i zemlja ga čuva...
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20581
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Heinz »

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od ljubitelj »

fq400 napisao: A što se tiče pitanja samog auto puta, i mene zanima kakva je i koja tu računica. Ako nameravaju da otplate, održavaju i profitiraju od ono malo turista što ide u CG i lokalnog stanovništva, mislim da je malo nerealno.
Italija-Rumunija ima jaku robnu razmenu, ova trasa je vrlo pogodna a plan je i da se luka Bar doradi. Italijani guraju pricu kroz EU dokumenta vec dobrih 15tah godina i to je uslo u planove tj fondove pomoci. Rumunija je veliki deo autoputa od Konstance vec izgradila.
Turisti su sporedna prica, glavno ocekivanje je tranzit.

Iz slicnih razloga je trasa Drac (AL) Skoplje Sofija Burgas prioritet EU i intezivno se dovrsava autoput iako nema turista, ili se ne ocekuju u bitnom broju.

Drac Tirana je zavrseno sa obilaznicama, Tirana Debar rade Kinezi kao koncesiju potpuno novu trasu kroz planine, deo kroz MK je u pripremi, kroz BG je zavrsen najveci deo autoputaa a ostatak je u primremi.
Krak Tirana-Elbasan se privodi kraju u ovoj godini, a nastavak gradnje ka Ohridu i dalje Korci pa na Kastoriju je u pripremama i odobren je deo novca iz fondova pomoci.
Krak autoputa do Kastorije je vec izgradjen u samoj Grckoj, tamo tek nema ni traga od turista.

Trasa kojom ide Ibarska ima jak saobracaj tokom cele godine, uvek je puna kamiona.

Ceo Balkan je predvidjen da bude ispresecan mrezom autoputeva.
Korisnikov avatar
fq400
Reactions:
Postovi: 1458
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:59
Garaža: Lancer

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od fq400 »

@ftj

Ne vidim neki razvoj u tom delu, niti naznake da bi tamo (ili bilo gde drugde) moglo nešto da se razvije što bi moglo da isplati i održava auto-put. S obzirom da možda neće biti reč o 'pravom' auto-putu, onda možda i ima svrhe.

@ljubitelj

Nisam znao za ideju transporta Rumunija - Italija, ali to mi nekako deluje na dugačkom štapu, pogotovu što uspeh zavisi od četiri zemlje, od čega dve nisu i neće biti u EU u dogledno vreme. Ibarska svakako ima promet, ali ne vidim kojom magijom će neko hteti da vozi auto-putem po ekonomskoj ceni. Ne računam turiste, ali njih ima premalo i neredovno.

Da je 'ekonomski ambijent' malo zdraviji, pozdravio bih izgradnju, ovako mi deluje kao politička bajka koju populacija voli da sluša pred spavanje, a šta i kada će biti od samog projekta niko živ ne zna. Naravno, račun plaća 'država', tako da nema odgovornosti.

Ne kažem da ne treba praviti put, naravno da treba, ali paralelno sa njim treba omogućiti uslove da se taj put iskoristi, naplati i održava kako treba što ne vidim da je slučaj. Sama činjenica da se jedno drvo pojavilo kao problem (šta god bio razlog) mi ne uliva poverenje da bilo ko tu ima dugoročnu ideju, viziju i umeće da se nosi sa nečim što je suštinski odlučujuće za jedan region, pa i zemlju.
Odgovori