Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

Može da se radi čipovanje ali naravno u paketu osim mapa goriva, turba ide i mapa redukcije /SCR/ kao i DPF koje moraju biti uskladjene sa ostalim mapama za ceo radni opseg motora.

Pa i sama fabrika je napravila motor putem čipovanja, tj softverskih mapa kojima upravlja procesima saogrevanja/ oksidacije/ i redukcije što u motoru što posle u obradi gasova.
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od YUgisa »



Mislim da ima korisnih informacija.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od Ivan »

Kao sto rekoh, euro6 dtemp (sto je kao euro6 +) su znacajno osetljiviji, kod nas za takav motor nemam poverenja u nikog.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4838
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od carov2 »

Revo se računa kao naš ili?

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

NenadNR
Reactions:
Postovi: 202
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od NenadNR »

Euro 7 je planiran za 2026, a do tada ce se Euro 6 poostravati da bi se postepeno doslo do Euro 7 standarda. Poslednje Euro 6 verzije je jako tesko dostici. Zbog toga motori I upravljanje njima postaje bas komplikovano.

Odavno vec nije dovoljno da ECU prima informacije sa senzora i na osnovu toga u upravlja motorom. ECU sada mora da predvidi sta ce se desavati. Za to se koriste modeli u ECU-u preko kojih se simulira sta se desava u motoru. Na primer senzori temperature u izduvnom sistemu se koriste samo za zastitu katalizatora I filtera cestica. Sve ostalo se radi u odnosu na modelovane temperature. Ako se cipovanjem to poremeti i modelovane temperature vise ne odgovaraju stvarnim krecu problemi.

Dodatna komlikacije je sto je zbog hibridnih sistema deo strukture zahtevanog momenta (torque demand) prebacen u centralnu upravljacku jedinicu. Pedala gasa vise nije spojena na ECU nego na tu jedinicu koja onda odlucuje sta ce ko da radi i salje zahtevani moment ka ECU. Pride jos upravljacke jedinice automatskih menjaca isto ucestvuju u zahtevanom momentu pa nekad nije dovoljno samo cipovati motor.

Ako je kalibracija motora u fabrici dobro uradjena za podizanje performansi 10-20% na novijim automobilima nije potrebno dirati mape ubrizgavanja, paljenja, pritiska I ostalo.
ROCK
Reactions:
Postovi: 2735
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: Chip-tuning

Post od ROCK »

Zato samo petrol :)
Još uvek...
NenadNR
Reactions:
Postovi: 202
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od NenadNR »

Ma i petrol postaje bas komplikovan zbog ekologije, a razvoj dizel motora za putnicke automobile je skoro prestao.

Na primer regeneracija filtera cestica kod benziskih motora je ozbiljna problematika. Ne moze kao kod dizela, nego mora kontrolisano da se dovodi vazduh da se ne bi spalio filter. Citav sistem senzora i aktuatora se dodaje na izduvni sistem radi toga.

Sa raspolozivim tehnologijama, da nema filtera cestica i da je katalizator nazad kao kod trkackih automobila mogao bi da se napravi benziski motor za serijske automobile sa 2 litre radne zapremine i 600ks, a da pri tome ne kosta bogatstvo.
Daki1
Reactions:
Postovi: 1
Pridružio se: 03 Jul 2020, 00:44

Re: Chip-tuning

Post od Daki1 »

Pozdrav svima kupio sam bmw e91 318d 122ks hteo bi da ga cipujem pa sad dali moze I do koliko. Hvala puno unapred
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9954
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Chip-tuning

Post od Markoni »

Uvek moze. Ide na oko 150 KS.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

bmw_ki
Reactions:
Postovi: 7
Pridružio se: 15 Jul 2020, 14:50
Garaža: BMW 520d F10

Re: Chip-tuning

Post od bmw_ki »

Molio bih za savet i preporuku
Imam BMW F10 520D 140KW
Dali je neko radio chip tuning na tom modelu i eventualnu preporuku kod koga da se radi
Hvala
ftj
Reactions:
Postovi: 13875
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ftj »

Idi malo unazad po temi, prica se da ne treba da se radi zbog adblue-a.
bmw_ki
Reactions:
Postovi: 7
Pridružio se: 15 Jul 2020, 14:50
Garaža: BMW 520d F10

Re: Chip-tuning

Post od bmw_ki »

ftj napisao: 16 Jul 2020, 14:24 Idi malo unazad po temi, prica se da ne treba da se radi zbog adblue-a.
Pogledao sam, ja nemam gde da dodajem adblue, ili ja ne znam da treba :o
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7493
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dag81 »

Ako je VW,Skoda ni nemas ga.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока

bmw_ki
Reactions:
Postovi: 7
Pridružio se: 15 Jul 2020, 14:50
Garaža: BMW 520d F10

Re: Chip-tuning

Post od bmw_ki »

znak na haubi je BMW, verovatno je i ispod motor njegov
Molio sam komentar od nekog ko je čipovao taj motor
Korisnikov avatar
antivenom
Banned
Reactions:
Postovi: 541
Pridružio se: 18 Mar 2019, 13:06

Re: Chip-tuning

Post od antivenom »


bmw_ki napisao: Imam BMW F10 520D 140KW

dag81 napisao:Ako je VW,Skoda ni nemas ga.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Pa hit padoh sa stolice covek kaze da ima BMW a dobija odgovor ako je VW, Skoda....
Mislim...
Odgovori