
Merenje prosečne brzine na auto-putu
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24713
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Sad si ih ubedio, narocito ove sto stanu na pumpi pa cekaju. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Pa ozbiljno, 130 km/h je taman neka granica ekonomičnosti u svakom smislu, preko toga potrošnja skače neproporcionalno u odnosu na dobitak na brzini. A kao putna brzina je tih 130 i više nego dobro. Sećam se kad je bilo ograničenje 120 km/h, tada sam u sebi razmišljao da je još samo malo više to bi bilo ono pravo i taman, jer realno po GPS-u to je manje pa po kazaljci možeš voziti i 135-140 km/h bez problema i to je onda to. Sada baš to imamo i meni je to super. Kome se žuri neka plaća kazne.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- schonenk
- Postovi: 1968
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Pretpostavljam da nemaju zakonsku obavezu da stave znakove upozorenja pre navedenih deonica gde ce snimati?
Mada pitanje je suvisno kad bolje pogledam, snimaju sve...
Mada pitanje je suvisno kad bolje pogledam, snimaju sve...
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
E a kad se setim onih priča još oko kažnjavanja za pojaseve, kao ma ko će to ovo-ono..a sad svi vezani, voze kao dresirani po AP....samo polako, biće još rigoroznije, pogotovo sa ovim kamerama što snimaju trenutnu brzinu pa džaba odmaranje na pumpama.
- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Meni u celoj priči jedino smeta kad neko od nas plati kaznu, iako se trudimo da vozimo savesno, a s druge strane neki guzonja se iživljava, i nikom ništa. Barem da nisu ti drski i bahati gozonjini sinovi i guzonje toliko upadljivi, lakše bi se pomirio.
Pored toga, 130 na sat mi je OK brzina, ali mi je razumljivo da nemamo isto mišljenje svi o tome, ipak ja vozim i stariji i manji auto.
Al kad negde lupe bezveze ograničenje 30 na sat u gradu bez neke potrebe, ili van naseljenog mesta kad stave neko apsurdno prenisko ograničenje, i to mi smeta.
Hoću reći, neka i budemo izdresirani, ali onda sve da nas dresiraju.
Pored toga, 130 na sat mi je OK brzina, ali mi je razumljivo da nemamo isto mišljenje svi o tome, ipak ja vozim i stariji i manji auto.
Hoću reći, neka i budemo izdresirani, ali onda sve da nas dresiraju.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Eno u Bosni stavili radar svako malo, i ljudi voze po propisima. Mislim mene to nervira i ne volim tamo da vozim, ali jbga voze po propisima.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7527
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ove kamere su kljucne za bezbednost u saobracaju na AP.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24713
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ako cemo tako ni 130 nije bas ekonomicna brzina kao sto nije ni 150. Uvek moze sporije i ekonomicnije. Realno na tim malim razdaljinama jako su male vremenske ustede ako se ide par desetina kmh brze. Posle 80-90 na sat potrosnja skace eksponencijalno sa brzinom.Saša napisao: 12 Avg 2022, 22:14 Pa ozbiljno, 130 km/h je taman neka granica ekonomičnosti u svakom smislu, preko toga potrošnja skače neproporcionalno u odnosu na dobitak na brzini. A kao putna brzina je tih 130 i više nego dobro. Sećam se kad je bilo ograničenje 120 km/h, tada sam u sebi razmišljao da je još samo malo više to bi bilo ono pravo i taman, jer realno po GPS-u to je manje pa po kazaljci možeš voziti i 135-140 km/h bez problema i to je onda to. Sada baš to imamo i meni je to super. Kome se žuri neka plaća kazne.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Evo gledam na 100km konstantnom brzinom (sto jelte u vecini voznji nije slucaj) 120 je 50 min, a 150 je 40min.


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Po tom grafu bi trebalo da je upravo 130 najoptimalnije kad se gledaju potrošnja i vreme putovanja. Mislim, tek tu negde počinje efikasnost značajnije da opada.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Merenje prosečne brzine na auto-putu
@Dragvorl
Da, ali ako uzmemo u obzir ograničenje na magistralnom pravcima od 80 km/h (a što je ako se ne varam i minimalna dozvoljena brzina na autoputu) jednostavno trebaš i moraš voziti brže na autoputu od tih 80-90 km/h jer se onda gubi smisao vožnje po njemu. OK, i veća bezbednost je takođe jedan od važnih aspekata autoputa ali brže kretanje i veći protok saobraćaja su po meni ipak značajniji. A ako već idemo brže tu se onda postavlja pitanje optimalne i maksimalne bezbedne i ekonomične vožnje a tu je onda (na ovom stepenu razvoja infrastrukture i vozila) - 130 km/h prilično dobro odmereno.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Da, ali ako uzmemo u obzir ograničenje na magistralnom pravcima od 80 km/h (a što je ako se ne varam i minimalna dozvoljena brzina na autoputu) jednostavno trebaš i moraš voziti brže na autoputu od tih 80-90 km/h jer se onda gubi smisao vožnje po njemu. OK, i veća bezbednost je takođe jedan od važnih aspekata autoputa ali brže kretanje i veći protok saobraćaja su po meni ipak značajniji. A ako već idemo brže tu se onda postavlja pitanje optimalne i maksimalne bezbedne i ekonomične vožnje a tu je onda (na ovom stepenu razvoja infrastrukture i vozila) - 130 km/h prilično dobro odmereno.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Minimalna dozvoljena brzina na auto-putu je 50km/h.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Mislio sam da je 80.
. 50 baš i nije bezbedno kad se uzmu u obzir brzine ostalih.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ping @nikaragvaGazu napisao:Po tom grafu bi trebalo da je upravo 130 najoptimalnije kad se gledaju potrošnja i vreme putovanja. Mislim, tek tu negde počinje efikasnost značajnije da opada.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24713
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Iz prvog grafikona je prilicno jasno kada krece da opada efikasnost.Gazu napisao: 13 Avg 2022, 01:05 Po tom grafu bi trebalo da je upravo 130 najoptimalnije kad se gledaju potrošnja i vreme putovanja. Mislim, tek tu negde počinje efikasnost značajnije da opada.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ja se slazem da je 160 kmh po cajgeru sasvim ok i da ne treba voziti brze.