Kompanija Fijat automobili Srbije (FAS) večeras je u Beogradu premijerno u predstavila u zemlji nove modele Lančie "Ypsilon", "Thema" i "Voyager", koji će biti u prodaji od 1. aprila.
Svečanosti u Belom dvoru prisustvovali su generalni direktor FAS Antonio Ćezare Ferara, ambasador Italije Armando Varikio, komercijalni direktor FAS Džeri Klark, princ Aleksandar i princeza Katarina Karađorđević, koji su i prvi probali udobnost novih Lančinih modela.
Generalni direktor Ferara je izjavio da je predstavljanje novih automobila Lančia još jedna važna prekretnica za FAS, odnosno početak novog poduhvata, sa ciljem prošeirenja ponude u Srbiji.
"Ova godina biće presudna za nas u mnogim različitim aspektima, to je godina kada predstavljamo u Kragujevcu proizvodnju potpuno novog modela za svetsko tržište", rekao je Ferara.
Generalni direktor FAS je ocenio da ove godine neće biti povoljni tržšini uslovi zbog uticaja svetske ekonomske krize i da je zato potreban fleksibilan i inovatiovan pristup.
Ferara je najavio da će u petak 30. marta početi jednomesečni salon automobila u mreži Fijatovih prodajnih salona širom Srbije u kojima ce biti predstavljeno sedam novih automobila za srpsko tržište.
Nova Lančia "Ypsilon", koja je najmanji model Lančie, ima petoro vrata, a u ponudi će biti sa tri verzije motora 1,2 l sa 69 konjskih snaga, 0,9 "tvin er" sa 86 KS i 1,3 multidžet dizel sa 95 KS.
Svi modeli opremljeni su visokotehnološkim "start end stop" sistemom.
"Tvin er" i multidžet motori imaju emisiju ugljen-dioksida od 99 grama po kilometru. Početna cena za 1,2 l, sa silver opremom je 10.900 evra.
Lančia "Voyager" proizilazi iz istoimenog legendarnog Krajslerovog modela koji je rodnonačelnik mini-van segmenta, koji je dobio italijanski izgled i ima bogatu opremu pogodnu za duža putovanja. "Voyager" će biti u ponudi sa 2,8 multi džet motora, sa 163 KS i bogatim gold nivoom opreme, a početna cena će iznosti 37.900 evra.
"Thema" je predvodnica nove Lančie i predstavlja redizajn legendarnog Krajslera 300C i statusni simbol top menadžera, diplomatskoj kora i državnih zvaničnika. Taj model će biti u ponudi samo sa 3.0 multidžet motorom sa 239 KS i sveobuhvatnim Platinum nivoom opreme, a početna cena će iznositi 41.900 evra.
Očekuje se značajno interesovanje
Komercijalni direktor Klark je, predstavljajući nove modele, rekao da postoji samo jedna reč koja opisuje brend Lančie, a to je elegancija iza koje stoji više od 100 godina tradicije i inovacija.
Klark je je izrazio očekivanje da će u Srbiji postojati značajno interesovanje za te automobile, jer su imali veliki uspeh i na drugim tržištima.
"Ne vidim razlog da u Srbiji bude drugačije", naveo je Klark dodajući da su i cene, koje se kreću od 10.900 evra pristupačne.
Klark je dodao da, iako je tržište automobila u Srbiji je u ovom periodu nešto slabije, to nije razlog da se novi Lančijini modeli ne plasiraju u Srbiju.
ponedeljak 2.04.2012 | 00:53 Početak konačnog kraja Opela?
Izvor: Dojče vele
Radnici Opela u Bohumu protive se smanjenu proizvodnje i zatvaranju postrojenja. Međutim, menadžeri ne vide nikakvu alternativu za opstanak postrojenja...
izvor : http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... _id=596501
EDIT
Vidim već je objavljeno, nisam pazio na času
Geza napisao:GM Reportedly Closing Two Opel Plants
Eeee, da ih sad neko pita da li bi pristali da ih kupi Fiat...
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline. Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite. Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
GM je upropastio SAAB, nakon cega su sabotirali prodaju i oterali ga u stecaj.
Opelu su zabranili da prodaje van EU, iako su novim modelima napravili veliki korak napred.
Bas se trude u svom poslu...
Nije tu poenta prodaja Opela kao fabrike, već hiljade patenata u vlasništvu Opela. Saab poseduje neke veoma značajne patente i zbog toga GM ne želi da oni padnu u ruke neke dalekoistočne konkurencije koja bi to mogla da iskoristi za poboljšanje svojih vozila.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
GM je izjavio da ne zeli da Kinezi dodju do njihove tehnologije, i jasno mi je zasto su to uradili, ali sve ima cenu, tj svaki patent. Ako Kinezi hoce da plate, zasto da ne - vise bi zaradili nego prodajom vozila (ne bas bukvalno). Samo ce sebe na kraju oterati u dubiozu, a Kinezi ce svakako doci do onoga sta im treba.
...menadžeri ne vide nikakvu alternativu za opstanak postrojenja.
Pa da...bolje da prave plasticne kutije (Chevrolet) koji donosi vise love
Opel je jedini ozbiljan brend u okviru GM-a pa i njega hoce da uniste kao i Saab.
Lepo ja kazem da bi ovaj svet bio mnogo bolji bez Menadzera i ostalih parazita sistema.