Fin enterijer, vise opreme (a deluje kao osnovna verzija) - dakle, ocekuje nas porast cena kod Vitare kao sto je i S-Cross pogodio prilikom restajlinga...
Primetio sam, mada TS ekran deluje slabije i od Premium paketa sadasnjeg (to je drugi po redu).
Mada, vec vidim upravo te promene koje su zadesile i S-Cross: bukvalno ocekujem da opreme budu prakticno identice, sto je odlicno, posto je kod njega drugi nivo vec dovoljan za 90% kupaca u Srbiji.
A bice onda zanimljivo videti cenovno pozicioniranje kod nasih dilera - Vitara sigurno nece poskupeti kao S-Cross (~2k po nivou opreme, mada su na njemu i spoljasnje promene bile opseznije), e sad da li ce ostati jeftinija ili ne, i kolike ce biti razlike... Jedva cekam da vidim.
Vozim Suzuki vitaru (1.6, benzinac, prednji pogon, drugi nivo opreme, cena 15040E) godinu dana, oko 20000km. Evo mojih zapazanja:
Pozitivno:
1. Snazan, proveren i pouzdan benzinski 1.6 motor sa 4 cilindra i 120KS, za razliku od konkurencije koja u slicnom cenovnom razredu nudi slabe motore male zapremine sa 3 cilindra;
2. Pouzdana i proverena mehanika;
3. Pregrst opreme koja funkcionise besprekorno, od kamere za voznju u rikverc, preko grejanja sedista, tempomata do infotainmenta koji se upari sa mobilnim telefonom (poziv na glas, muzika i navigacija sa telefona se miroruju na infotainment);
4. Rekordno mala potrosnja za benzinski motor te snage, za sada u mesovitoj voznji i 20000 predjenih km: 6,23l/100km (mereno punjenjem do vrha posto kompjuter pokazuje za 0,3-0,4 manje od stvarne potrosnje), otvoreni put: 4,9-5,3l, grad: 6,8-7,4l, autoput na 120Km/h i 3000 obrtaja: 6,5l;
5. Odlicna pozicija za upravljacem i dobra preglednost u svim pravcima;
6. Stabilnost u zavojima je odlicna, naginjanje uprkos visini vozila, je minimalno;
7. Veliki klirens za voznju van asfalta i za prelazak preko ivicnjaka;
8. Dobra kombinacija udobnosti, agilnosti i okretnosti;
9. Odlicno dimenzionisan auto u svim dimenzijama, nudi tacno onoliko prostora u kabini i u prtljazniku koliko je dovoljno da zadovolji prosecne potrebe cetvoroclane porodice;
10. Odlicno ubrzava prilikom preticanja, kada se zavrti iznad 4000 obrtaja;
11. Jevtinije odrzavanje na duze staze benzinskog 1.6 motora (prvi servis na 15000km kostao me u ovlascenom servisu 106e), nema turbinu pa ne zahteva paznju na pocetku i na kraju voznje, a umesto kaisa ima lanac.
Negativno:
1. Kvalitet plastike nije na nivou ostalih delova automobila, a narocito je donji deo pored nogu vozaca i suvozaca u vidu pregrada za sitnice osetljiv na ostecenja;
2. Lagana vrata na cije zatvaranje je potreubno privikavanje i kada neko prvi put ulazi u auto sigurno nece uspeti da vrata zatvori iz prvog pokusaja, a sa prtljaznikom je jos gora situacija;
3. Međuubrzanja ispod 3000 obrtaja bi mogla biti bolja (ako hoćete da značajno ubrzate morate ručicu menjaca za jedan ili dva stepena nize, da bi dostigli bar 4000 obrtaja, iznad kojih auto "poleti");
4. Zvucna izolaciia podvozja nije na visokom nivou, sto se narocito primeti voznjom po losem i neravnom putu.
Sve u svemu tesko je pronaci automobil koji po ovoj ceni nudi vise i za sada sam jako zadovoljan.
Svaka obzervacija na mestu
Samo bih da savetujem vlasnike da probaju da urgiraju u servisu da se podese zazori vrata/gepeka, vezano za problem zatvaranja