dragan napisao:nazalost, najvise ih ubija ekologija, i performanse su sve manje u prvom planu. da nisu vec bi bar deo njih imao 300ks napred sa lsd-om i bio osbiljno brzi. autoindustrija neprestano napreduje, pre 10 godina je smesno bilo 250ks na prednjoj osovini u alfi 147gta, a sada svaki ozbiljniji proizvodjac hh-va ima jaci auto u ponudi...
Ne bih se slozio, najvise ih ubija prednji pogon kao limit. Ali bih se slozio da vec neko vreme perfomanse nisu ono sto je prioritet.
Prosto ne moze se preneti preko upravljavkih tockova vise od 150-200KS a kamoli 300KS, pri tome je jako bitno razgraniciti maksimalno mogucu snagu motora od stvarne snage motora koja se dostize u voznji.
Tih 250KS ili koliko vec se retko koristi van pravca a upravo je to podrucje van pravca ono sto bitno izdvaja auto konstrukcije tipa GT86.
I pre 20 godina je bilo 250KS na prednjoj osovini sa ili bez lsd nebitno i pokazalo se da je i onda i sada previse divlje za voznju uz sve trikove ukrucenja.
Torque steer je neizbezan pratilac prednjeg pogona i samo je pitanje koliko je prigusen, a toliki konjici pogotovu kada nije idealna i suva podloga su vise rizicna igra nego stvarno uzivanje u voznji.
Tacno je da mnogi proizvodjaci danas imaju ponudu prednjeg pogona u HH sa jakim motorom ali to je i dalje sa svim problemima koje sam po sebi donosi prednji pogon i uglavnom se konjica ne moze preneti efikasno na podlogu.
Sto vise proklizavanja guma ili cak paljenja ukazuje da je motor prejak za mogucnosti sasije i samog vozila a to se cesto dogodi i pre nego sto se stigne do max obrtaja i max snage.
Auti sa prednjim pogonom kojima ne proklizavaju tockovi su jako retki i danas, isto kao i pre par decenija.
Naravno pricam o poredjenju iste snage motora u autu sa prednjim u odnosu na zadnji pogon i efektima proklizavanja na podlozi.
GT86 nije ni pravljen za masovnu kupovinu ni da bude jeftin a njegova prednost je ponasanje u voznji i nesto sto se tesko opisuje a tako je subjektivno- osecaj u sedistu.
To nije auto napucan snagom za trkanje na pravcu, ko hoce da se trka ima i puno snaznijih a i vece kubikaze ali nece imati to sto moze da ponudi mala Tojota/ Subaru.
Kao sto i mala Mazda MX5 nema neke ultra perfomanse na papiru ali je takva konstrukcija da vozacu pruza mnogo uzivanja.
Ili Honda S2000 koja je istom filozofijom atmo motor +zadnji pogon u maloj karoseriji.
Ja bih razdvojio uvek prednji od zadnjeg pogona kao vaznije razlike u odnosu na broj konja pod haubom ili koji delic sekunde.
A i samih HH sa prednjim pogonom ima u mnogo siroj ponudi modela.
Naravno stvar je subjektivnog odabira, ja bih pre recimo odabrao zadnji pogon sa 250KS nego prednji sa 350KS
