Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

RS5 i nije pravljen da se vozi normalno :)
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd »

Nikako da se setim da napisem neka dodatna iskustva sa 8-brzinskim automatikom.
Skontao sam da mi u laganoj "satni-kreni" voznji 8 brzina vise smeta nego sto koristi...
Elem, neznam kako je kod drugih automatika ali ovaj moj mnogo cesto menja brzine kad se vozi lagano, npr. u koloni sam, pustim kocnicu da lagano krenem, samo pipnem gas on je vec promenio brzinu a nisam presao ni 1300rpm. Kad posle toga trebam da zakocim (stani-kreni rezim), pustam gas a on umesto da usporava (sto bi bio slucaj da je u prvoj) on kao da ubrzava te i ako je jako mala brzina trebam odmah da nogu sa pedale gasa prebacim na kocnicu...ne znam da li me razumete.
To resavam tako sto u velikim kolonama koristim manuelni mod :)

Kad se ubrzava onda menja normalno...po intenzitetu gasa odlucuje da li da menja na 3000 ili 4500 (ako je stisnuto do poda) ali cim opustim papucicu gasa imam osecaj da prebaci 2-3 brizne navise da bi ga doveo oko 1500 ili manje sto zavisi od brzine.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od NexT »

Je*o ti taj automatik ako u koloni gde je njegova najveca prednost moras da koristis manuelni mod...
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Scuderia »

http://www.youtube.com/watch?v=kXI78224lYY

Ovo se cuje kod RS5. Neki kazu da ova prica ne pije vodu jer auto ne bi prosao na pregledu emisije gasova, a i posle sam u tekstu TGa video da ne pominju kapljicu goriva, nego da je jednostavno tako resen izduv i da ima neka 4 moda. Uglavnom to sto se cuje verovatno nema veze sa menjacem, na snimku koji je Floyd postavio, nego sa izduvom.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd »

NexT napisao:Je*o ti taj automatik ako u koloni gde je njegova najveca prednost moras da koristis manuelni mod...
Ma nije to toliko strasno koliko izgleda vec je vise stvar navike tj. ja koji sam godinama vozio iskljucivo manuelce imam takav osecaj.
Onam ko je naviko na automat to je vervatno normalno.

@Scuderia

Pogledaj kazaljku obrtomera...
Tacno se vidi kako skace i cuje se medjugas.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8219
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Ji 4Tze »

A sport mod ne pomaže, trebalo bi da su razvučenije malo brzine...?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd »

Delimicno tj. po meni je sport mod jos gore resenje za grad jer pri naglim ubrzanjima (tu ne mislim na razvlacenje do 150, nego gradska ubrzanja) tera ga mnogo visoko u obrtaje i pravi veliku buku koja ovde nije primerena za gradsku voznju.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

Floyd napisao:Nikako da se setim da napisem neka dodatna iskustva sa 8-brzinskim automatikom.
Skontao sam da mi u laganoj "satni-kreni" voznji 8 brzina vise smeta nego sto koristi...
Elem, neznam kako je kod drugih automatika
Da ne citiram sve, upravo tako treba da radi klasicni automatik menjac.
Posto ima konverter momenta, obicno 2:1 pojacanje motor i treba da se vrti <1500 obrtaja, a kada se ne drzi stisnuta kocnica auto treba sam da se krece.

Kocenja automatikom nema pri pustanju pedale gasa, osim u posebnom manuelnom modu a to nije ni potrebno u gradu.

U gradu se samo drzi noga na kocnici i polagano pusta da sam auto ide na leru ili uz minimalni gas.

Sve opisano u citatu je tipicno ponasanje automatika i njegova najveca prednost za udobnost voznje.

Ja bih rekao da taj 8 brzina automatik radi bas kako treba u kombinaciji sa jacim motorom.

Moj automatik se isto tako ponasa iako ima samo 4 brzine.
Poslednja izmena od ljubitelj u 24 Okt 2012, 23:54, izmenjeno 1 put ukupno.
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ADrei »

ni meni nije jasno zasto je to mana...
cesto vozim s-tronik i u koloni bukvalno samo pustam kocnicu,auto sam krece...
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 »

ljubitelj napisao:
Floyd napisao:Nikako da se setim da napisem neka dodatna iskustva sa 8-brzinskim automatikom.
Skontao sam da mi u laganoj "satni-kreni" voznji 8 brzina vise smeta nego sto koristi...
Elem, neznam kako je kod drugih automatika

Kocenja automatikom nema pri pustanju pedale gasa, osim u posebnom manuelnom modu a to nije ni potrebno u gradu.

Zavisi koliko je inteligentan :) Moze na nizbrdici da pocne da koci.
Kod mene ako se spustam niz strmu planinu i u jednom trenutku samo taknem (al bas je samo dotaknem) kocnicu on ce promeniti u brzinu ili dve nize i poceti da koci motorom sve dok u jednom trenutku ne dodirnem papucicu gasa tada se vraca u normalu.

@Floyd,
Meni je jasno o cemu pricas, ali da bi se takav problem manifestovao treba bas da se potrefi specificna stani/kreni kolona, tako da svaki cas staje ali i stalno ubrzava na recimo preko 20kmh... Tada se desava to sto si opisao, ali za ovih dve ipo godine, u takvim guzvama sam bio samo par puta (i stavio sam ga u manual). Obicno guzve ili ne dolaze do 20kmh ili ne staju svaki cas.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24626
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Kocenja motorom na automatiku ima, nebitno u kom je modu, ali je bitno da je kvacilo u konverteru spojeno, tj. da je izmedju motora i menjaca kruta veza. Kod nekih modela je vec posle druge brzine uvek kruta veza.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

Laki021 napisao: Kod mene ako se spustam niz strmu planinu i u jednom trenutku samo taknem (al bas je samo dotaknem) kocnicu on ce promeniti u brzinu ili dve nize i poceti da koci motorom sve dok u jednom trenutku ne dodirnem papucicu gasa tada se vraca u normalu.
Ne bih voleo da se nadjem u takvoj situacijikada nije suv kolovoz osim ako je tvoj auto sa prednjim pogonom.
ftj
Reactions:
Postovi: 13880
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ftj »

Nije to downshift na 7,000 obrtaja nego promene koje nemaju primetan uticaj na stabilnost i vešanje.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

Pricamo o kocenju pogonskih tockova, prednji ili zadnji pogon ?
Kocenja motorom na automatiku ima, nebitno u kom je modu, ali je bitno da je kvacilo u konverteru spojeno, tj. da je izmedju motora i menjaca kruta veza.
Nema kvacila u konverteru, u D modu nema kocenja motorom, u manuelnom 1. i 2. ima kocenje motorom. Takav je moj a i na dosta drugih sam primetio isto ponasanje.
ftj
Reactions:
Postovi: 13880
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ftj »

Ja rekoh na tom navedenom primeru spajanje pri downshiftovanju je toliko blago da ne utiče na stabilnost ni kad bi se spuštao u krivini nizbrdo po snegu sa zadnjom vučom. Ne bi se bmw ili bilo ko tako igrao sa bezbednošću.

Ne znam kako je na starijim automaticima, najstariji što sam vozio je 2000. golf i čini mi se na svim brzinama preko 40 km/h kada pustiš gas obrtaji nisu padali blizu lera.
Odgovori