
Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
RS5 i nije pravljen da se vozi normalno 

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Nikako da se setim da napisem neka dodatna iskustva sa 8-brzinskim automatikom.
Skontao sam da mi u laganoj "satni-kreni" voznji 8 brzina vise smeta nego sto koristi...
Elem, neznam kako je kod drugih automatika ali ovaj moj mnogo cesto menja brzine kad se vozi lagano, npr. u koloni sam, pustim kocnicu da lagano krenem, samo pipnem gas on je vec promenio brzinu a nisam presao ni 1300rpm. Kad posle toga trebam da zakocim (stani-kreni rezim), pustam gas a on umesto da usporava (sto bi bio slucaj da je u prvoj) on kao da ubrzava te i ako je jako mala brzina trebam odmah da nogu sa pedale gasa prebacim na kocnicu...ne znam da li me razumete.
To resavam tako sto u velikim kolonama koristim manuelni mod
Kad se ubrzava onda menja normalno...po intenzitetu gasa odlucuje da li da menja na 3000 ili 4500 (ako je stisnuto do poda) ali cim opustim papucicu gasa imam osecaj da prebaci 2-3 brizne navise da bi ga doveo oko 1500 ili manje sto zavisi od brzine.
Skontao sam da mi u laganoj "satni-kreni" voznji 8 brzina vise smeta nego sto koristi...
Elem, neznam kako je kod drugih automatika ali ovaj moj mnogo cesto menja brzine kad se vozi lagano, npr. u koloni sam, pustim kocnicu da lagano krenem, samo pipnem gas on je vec promenio brzinu a nisam presao ni 1300rpm. Kad posle toga trebam da zakocim (stani-kreni rezim), pustam gas a on umesto da usporava (sto bi bio slucaj da je u prvoj) on kao da ubrzava te i ako je jako mala brzina trebam odmah da nogu sa pedale gasa prebacim na kocnicu...ne znam da li me razumete.
To resavam tako sto u velikim kolonama koristim manuelni mod

Kad se ubrzava onda menja normalno...po intenzitetu gasa odlucuje da li da menja na 3000 ili 4500 (ako je stisnuto do poda) ali cim opustim papucicu gasa imam osecaj da prebaci 2-3 brizne navise da bi ga doveo oko 1500 ili manje sto zavisi od brzine.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Je*o ti taj automatik ako u koloni gde je njegova najveca prednost moras da koristis manuelni mod...
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
http://www.youtube.com/watch?v=kXI78224lYY
Ovo se cuje kod RS5. Neki kazu da ova prica ne pije vodu jer auto ne bi prosao na pregledu emisije gasova, a i posle sam u tekstu TGa video da ne pominju kapljicu goriva, nego da je jednostavno tako resen izduv i da ima neka 4 moda. Uglavnom to sto se cuje verovatno nema veze sa menjacem, na snimku koji je Floyd postavio, nego sa izduvom.
Ovo se cuje kod RS5. Neki kazu da ova prica ne pije vodu jer auto ne bi prosao na pregledu emisije gasova, a i posle sam u tekstu TGa video da ne pominju kapljicu goriva, nego da je jednostavno tako resen izduv i da ima neka 4 moda. Uglavnom to sto se cuje verovatno nema veze sa menjacem, na snimku koji je Floyd postavio, nego sa izduvom.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ma nije to toliko strasno koliko izgleda vec je vise stvar navike tj. ja koji sam godinama vozio iskljucivo manuelce imam takav osecaj.NexT napisao:Je*o ti taj automatik ako u koloni gde je njegova najveca prednost moras da koristis manuelni mod...
Onam ko je naviko na automat to je vervatno normalno.
@Scuderia
Pogledaj kazaljku obrtomera...
Tacno se vidi kako skace i cuje se medjugas.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8219
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
A sport mod ne pomaže, trebalo bi da su razvučenije malo brzine...?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Delimicno tj. po meni je sport mod jos gore resenje za grad jer pri naglim ubrzanjima (tu ne mislim na razvlacenje do 150, nego gradska ubrzanja) tera ga mnogo visoko u obrtaje i pravi veliku buku koja ovde nije primerena za gradsku voznju.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Da ne citiram sve, upravo tako treba da radi klasicni automatik menjac.Floyd napisao:Nikako da se setim da napisem neka dodatna iskustva sa 8-brzinskim automatikom.
Skontao sam da mi u laganoj "satni-kreni" voznji 8 brzina vise smeta nego sto koristi...
Elem, neznam kako je kod drugih automatika
Posto ima konverter momenta, obicno 2:1 pojacanje motor i treba da se vrti <1500 obrtaja, a kada se ne drzi stisnuta kocnica auto treba sam da se krece.
Kocenja automatikom nema pri pustanju pedale gasa, osim u posebnom manuelnom modu a to nije ni potrebno u gradu.
U gradu se samo drzi noga na kocnici i polagano pusta da sam auto ide na leru ili uz minimalni gas.
Sve opisano u citatu je tipicno ponasanje automatika i njegova najveca prednost za udobnost voznje.
Ja bih rekao da taj 8 brzina automatik radi bas kako treba u kombinaciji sa jacim motorom.
Moj automatik se isto tako ponasa iako ima samo 4 brzine.
Poslednja izmena od ljubitelj u 24 Okt 2012, 23:54, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
ni meni nije jasno zasto je to mana...
cesto vozim s-tronik i u koloni bukvalno samo pustam kocnicu,auto sam krece...
cesto vozim s-tronik i u koloni bukvalno samo pustam kocnicu,auto sam krece...
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
ljubitelj napisao:Floyd napisao:Nikako da se setim da napisem neka dodatna iskustva sa 8-brzinskim automatikom.
Skontao sam da mi u laganoj "satni-kreni" voznji 8 brzina vise smeta nego sto koristi...
Elem, neznam kako je kod drugih automatika
Kocenja automatikom nema pri pustanju pedale gasa, osim u posebnom manuelnom modu a to nije ni potrebno u gradu.
Zavisi koliko je inteligentan

Kod mene ako se spustam niz strmu planinu i u jednom trenutku samo taknem (al bas je samo dotaknem) kocnicu on ce promeniti u brzinu ili dve nize i poceti da koci motorom sve dok u jednom trenutku ne dodirnem papucicu gasa tada se vraca u normalu.
@Floyd,
Meni je jasno o cemu pricas, ali da bi se takav problem manifestovao treba bas da se potrefi specificna stani/kreni kolona, tako da svaki cas staje ali i stalno ubrzava na recimo preko 20kmh... Tada se desava to sto si opisao, ali za ovih dve ipo godine, u takvim guzvama sam bio samo par puta (i stavio sam ga u manual). Obicno guzve ili ne dolaze do 20kmh ili ne staju svaki cas.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24626
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Kocenja motorom na automatiku ima, nebitno u kom je modu, ali je bitno da je kvacilo u konverteru spojeno, tj. da je izmedju motora i menjaca kruta veza. Kod nekih modela je vec posle druge brzine uvek kruta veza.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ne bih voleo da se nadjem u takvoj situacijikada nije suv kolovoz osim ako je tvoj auto sa prednjim pogonom.Laki021 napisao: Kod mene ako se spustam niz strmu planinu i u jednom trenutku samo taknem (al bas je samo dotaknem) kocnicu on ce promeniti u brzinu ili dve nize i poceti da koci motorom sve dok u jednom trenutku ne dodirnem papucicu gasa tada se vraca u normalu.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Nije to downshift na 7,000 obrtaja nego promene koje nemaju primetan uticaj na stabilnost i vešanje.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pricamo o kocenju pogonskih tockova, prednji ili zadnji pogon ?
Nema kvacila u konverteru, u D modu nema kocenja motorom, u manuelnom 1. i 2. ima kocenje motorom. Takav je moj a i na dosta drugih sam primetio isto ponasanje.Kocenja motorom na automatiku ima, nebitno u kom je modu, ali je bitno da je kvacilo u konverteru spojeno, tj. da je izmedju motora i menjaca kruta veza.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ja rekoh na tom navedenom primeru spajanje pri downshiftovanju je toliko blago da ne utiče na stabilnost ni kad bi se spuštao u krivini nizbrdo po snegu sa zadnjom vučom. Ne bi se bmw ili bilo ko tako igrao sa bezbednošću.
Ne znam kako je na starijim automaticima, najstariji što sam vozio je 2000. golf i čini mi se na svim brzinama preko 40 km/h kada pustiš gas obrtaji nisu padali blizu lera.
Ne znam kako je na starijim automaticima, najstariji što sam vozio je 2000. golf i čini mi se na svim brzinama preko 40 km/h kada pustiš gas obrtaji nisu padali blizu lera.