A zna li neko uopšte čije gorivo sipa Shell (Coral Srbija). U Leskovcu je skoro otvorena njihova pumpa, radi se o franšizi. Do otvaranja sam sipao na OMV-u ili MOL-u. Koristim euro dizel ili aditivirani dizel za Peugeot 207 1,6 hdi sa DPF-om. Uključivao je regeneraciju gotovo pravilno na nekih 350 - 450 km. Kada sam prešao na Shell (takođe običan ili aditiviran), uključuje regeneraciju na 700 - 850 km (u zadnjih 3.000 km). Logičan je zaključak da prilikom sagorevanja stvara manje čađi. Pitao sam dvoje radnika na pumpi odakle im stiže dizel. Objasnili su mi da navodno dovoze gorivo iz Grčke i da ga skladiraju u NIS-ovom skladištu koje su iznajmili. Rekoše mi i mesto skladišta, nisam zapamtio, znam da za to mesto nisam ni čuo. E sad da li je tako, Bog bi ga znao. Zato i pitam da li neko ima neku pouzdaniju informaciju o poreklu dizela na Shell-u
Posto imam isti motor, regeneracija zavisi iskljucivo od uslova voznje. Ne znam da li aditivi koje stavljaju imaju veze sa time (sa cadji u DPF).
Meni je prosek oko 500km uvek - da li sipao kod nas ili u Italiji, Hrvatskoj i slicno... zadnjih 80.000k je u intervalu 450-600km regeneracija (ja vozim vecinom otvoren put).
Nisam obracao paznju da li sa nekim gorivom je drugaciji interval, on interval uci po stilu voznje i parametrima (otvoren put, grad, koliko ima startova, itd itd)...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Ja najviše sipam na Lukoilu, jer mi je to najbolja varijanta koja je dostupna u Pirotu, a stalno Menjam(skuplji/jeftiniji), naravno, kao i sa ostalim, ja nisam primetio nikakvu razliku.
potpuno, potpuno subjektivni utisak mi je da mi je motor malo tiši kad sipam lukoil ekto dizel (1,6 hdi, citro) u odnosu na bilo koji drugi. potrošnja, vuča itd mi je sve isto bez obzira na gorivo koje sam sipao (a šaram i po brendovima i između običnog i aditiviranog).
Sad sam napunio gas na Knezpetrolu. U rezervoar od 30 litara su napunili 42! Kaze devojka za kasom-to su te neke temperaturne razlike. Desavalo se 2-3 litre vise,toliko stane,al 12?! Opasno se krade
Pre neki dan bio u ovlašćenom, kažu pre par nedelja bili kod njih stranci, Audi Q3 , sipali gorivo na Nisu, na autoputu, auto se ugasio, neće više da upali, u rezervoaru nešto beličasto, pokazivali mi fotke.
Jbm li ga, teško da poveruje čovek, ne znam da li je moguće ADblue da su sipali...
lanset napisao: 17 Sep 2024, 00:19
Zna li neko ima li u Beogradu da se kupi benzin 95 E5? Od skoro sipam na mol-u gorivo ali ne pise ni E5 ni E10.
Valjda je svaki benzin kod nas aditiviran kao E5 (alkoholom) jer je to odavno kod nas uobičajena mešavina pogotovu zimskog benzina.
A mislim i da je obavezno po EN/SRPS standardu za bezolovni 95 da sadrži i alkohol u mešavini u nekom procentu.
Bilo je neke priče da će i kod nas da se uvede taj način označavanja po novome gde će pisati u nazivu procenat aditiviranog alkohola pa da kupac odmah zna/bira pri sipanju.
Ja sam prije nekoliko godina točio u Segedinu na Shell pumpi najskuplji dizel koji se nudio, odmah nakon kretanja auto počeo nenormalno štucati.
Kad sam presao granicu, blizu Sombora sam otisao na Knez Petrol jer sam vidio da se nudi neki ADI dizel... natočio do vrha i auto se preporodio. Očito mu je neki aditiv u tom dizelu bio po volji. A ono u Shellu je neko MOL- ovo smeće.
NIS pumpa...isto odlično iskustvo kao i na Lukoilu.
Nigdje drugdje mi ne pada na pamet točiti u Srbiji.