Merenje prosečne brzine na auto-putu
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Pa to bi trebalo svuda da bude normalno. Kod nas je po pravilniku za radare greska uredjaja do 100 (ili 120 zab sam) ±3 kmh. Preko toga ±3 %.
I to bi trebalo da se uzima u obzir, zasto uzimati nekom dozvolu ko je na granici. Pogotovo sto postoje delovi gde sa tih 72 nikog nije ugrozio.
Sto se tice autoputa ista prica. Tolerencija da, jer je ovako jako smesno drzati se neke ispravnosti u drzavi gde mnogi ne odgovaraju za bilo sta i to je ono sto boli i iritira.
I to bi trebalo da se uzima u obzir, zasto uzimati nekom dozvolu ko je na granici. Pogotovo sto postoje delovi gde sa tih 72 nikog nije ugrozio.
Sto se tice autoputa ista prica. Tolerencija da, jer je ovako jako smesno drzati se neke ispravnosti u drzavi gde mnogi ne odgovaraju za bilo sta i to je ono sto boli i iritira.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ja sam popio kaznu za prekoračenje od 1 km/h!
Vozio sam celih 51km/h!
Snimak radara postoji, lepo uslikano sa 51km/h. Tog vikenda je tolerancija bila NULA!
Vozio sam celih 51km/h!
Snimak radara postoji, lepo uslikano sa 51km/h. Tog vikenda je tolerancija bila NULA!
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13587
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Kod nas se vrednost sa radara uzima kao konačna, to je stav
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
MUP je trazio napismeno od direkcije za mere stav o konacnoj brzini. Nisu zeleli sami da odlucuju o tome. Bila je neka nada da ce prihvatiti to.
Ali onda katastrofa, odgovor direktorke direkcije je bio da je taj rezultat konacan iako se ljudi koji se bave samim uredjajima ne slazu sa time. Pa vi vidite.
Inace je taj stav sad vec mator 6 godina odp. Njima odgovara to i nema potrebe za nekom "revizijom" ili kako se vec kaze.
Ali onda katastrofa, odgovor direktorke direkcije je bio da je taj rezultat konacan iako se ljudi koji se bave samim uredjajima ne slazu sa time. Pa vi vidite.
Inace je taj stav sad vec mator 6 godina odp. Njima odgovara to i nema potrebe za nekom "revizijom" ili kako se vec kaze.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
@Grujic
Naravno,s tim što nekad imaju toleranciju proizvoljno a nekad nemaju uopšte.
Pitao sam pandura za toleranciju, reče da tog vikenda su dobili naredbu zbog akcije pojačane kontrole da nema tolerisanja prekoračenja.
PS snimljen sam kad se sa jače uzbrdice izlazi na ravan deo i odmah se naleće na radar, vrlo namazano od strane saobraćajaca.
Naravno,s tim što nekad imaju toleranciju proizvoljno a nekad nemaju uopšte.
Pitao sam pandura za toleranciju, reče da tog vikenda su dobili naredbu zbog akcije pojačane kontrole da nema tolerisanja prekoračenja.
PS snimljen sam kad se sa jače uzbrdice izlazi na ravan deo i odmah se naleće na radar, vrlo namazano od strane saobraćajaca.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13587
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Da da, odgovor je bio da ta greška može da postoji, ali ne mora te se eto uzima izmerena vrednost kao konačna 

- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
A to nije ranije bila tolerancija od tipa 10% ili koliko već? I to je onda ukinuto, ili nikad nije ni bilo?
Zapažam i kako svi kukamo na cenu goriva, ali kad treba ići 150 na autoputu, to onda šta košta da košta.
(Dobro, ja nisam u toj kategoriji s mojom astricom, al aj, kad sam u društvo s bajama, onda mogu i ja da se osećam kao baja.
)
Inače, mislim da je suludo zagovarati veće brzine na autoputu. Ne samo zbog ispravnosti automobila, već i što su to brzine u kojima se gine zbog male greške. Sigurno da se sigurnije osećaju oni u SUV-ovima. I super što se svi u SUV-ovima osećaju bezbednije, ali na osnovu toga zagovarati veće brzine zvuči meni sebično. Ko da ste rekli "ko j*be onog tamo u Toyoti Aygo il' tako neki auto iz kinder jajeta". Svi smo zajedno na putu, ne samo džipisti, i treba svi da budemo što bezbedniji.
Dakle, slažem se s tobom oko toga koja je najoptimalnija brzina po pitanju potrošnje, to su ti "vrhovi", ali mi je racionalna odluka i to umereno povećanje brzine kojim se skraćuje vreme putovanja na uštrb relativno malog gubitka efikasnosti.
Zapažam i kako svi kukamo na cenu goriva, ali kad treba ići 150 na autoputu, to onda šta košta da košta.
Inače, mislim da je suludo zagovarati veće brzine na autoputu. Ne samo zbog ispravnosti automobila, već i što su to brzine u kojima se gine zbog male greške. Sigurno da se sigurnije osećaju oni u SUV-ovima. I super što se svi u SUV-ovima osećaju bezbednije, ali na osnovu toga zagovarati veće brzine zvuči meni sebično. Ko da ste rekli "ko j*be onog tamo u Toyoti Aygo il' tako neki auto iz kinder jajeta". Svi smo zajedno na putu, ne samo džipisti, i treba svi da budemo što bezbedniji.
Da, ja sam pogrešno u glavi konvertovao 70 milja na čas. To je oko 115 km/h. No opet, ja u tom grafu ne bi gledao gde se nalazi maksimum, pa da bude preporuka ići tom brzinom. Graf ima čitav jedan segment gde je kao visoravan, tu je solidno blag pad, i zato računam da najoptimalnije ići onom brzinom pri kraju "visoravni". A to je onda oko 115 km/h, i možemo reći da je OK ići i malko brže, pa neka to bude 120-130 km/h. Čak i tih dodatnih 10 km/h su možda skupi, al ajde...
Dakle, slažem se s tobom oko toga koja je najoptimalnija brzina po pitanju potrošnje, to su ti "vrhovi", ali mi je racionalna odluka i to umereno povećanje brzine kojim se skraćuje vreme putovanja na uštrb relativno malog gubitka efikasnosti.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13587
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Raskorak na relaciji pravilnik-realnost je kod nas tradicija.
Svojevremeno je Kurir napravio revoluciju kada je recimo 2006. objavio da je po pravilniku da se brzina meri isključivo u odlasku. Brzo nakon toga je to izmenjeno da može i u dolasku.
Ona za laserski radar Prolaser 3, kod nas je valjda bio homologovan/sertifikovan, kako god, za merenje sa stalkom, a ne iz ruke kao što su redovno radili, itd.
Za oba slučaje je pisano ne zna se broja kazni koje su prošle naravno.
Sada je kod nas to čak na visokom nivou jer su svi uređaji sa integirasnom kamerom, i uvek imaš sliku ili snimak. A u drugim zemljama koje su čak i daleko razvijenije i dalje mere pištoljem iz ruke, pa tu brzinu realno mogu da pripišu kome god hoće, prosto za to postoji mogućnost.
Svojevremeno je Kurir napravio revoluciju kada je recimo 2006. objavio da je po pravilniku da se brzina meri isključivo u odlasku. Brzo nakon toga je to izmenjeno da može i u dolasku.
Ona za laserski radar Prolaser 3, kod nas je valjda bio homologovan/sertifikovan, kako god, za merenje sa stalkom, a ne iz ruke kao što su redovno radili, itd.
Za oba slučaje je pisano ne zna se broja kazni koje su prošle naravno.
Sada je kod nas to čak na visokom nivou jer su svi uređaji sa integirasnom kamerom, i uvek imaš sliku ili snimak. A u drugim zemljama koje su čak i daleko razvijenije i dalje mere pištoljem iz ruke, pa tu brzinu realno mogu da pripišu kome god hoće, prosto za to postoji mogućnost.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Mislim da je pokriveno sve osim deonice Nis - Dimitrovgrad. Cak i Milos Veliki bi trebalo da ima na 4-5 mesta.Grujic napisao: 13 Avg 2022, 11:41 Ako je bukvalno ceo auto-put pokriven to je zaista nov nivo kontrole.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13587
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Al šta znači sve?
Od rampe do rampe, ili ima nekih zona između gde se ne meri?
Od rampe do rampe, ili ima nekih zona između gde se ne meri?
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Pa dobro, šta vam je to toliko bitno? Treba vam neka deonica gde možete isprobavati maksimalnu brzinu vašeg automobila?
Vozite lepo po ograničenjima i briga vas gde su stavili kamere.

Vozite lepo po ograničenjima i briga vas gde su stavili kamere.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Sve osim deonoce Niš - Preševo...H4wkeye napisao:Mislim da je pokriveno sve osim deonice Nis - Dimitrovgrad. Cak i Milos Veliki bi trebalo da ima na 4-5 mesta.Grujic napisao: 13 Avg 2022, 11:41 Ako je bukvalno ceo auto-put pokriven to je zaista nov nivo kontrole.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13587
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ne vozimo svi po ograničenju, kao što ni ti ne poštuješ sva pravila u životu, a kad se na nešto uvede 100% nadzor to nije prijatno ako te tangira, ako te ne tangira nikom ništaSaša napisao: 13 Avg 2022, 18:11 Pa dobro, šta vam je to toliko bitno? Treba vam neka deonica gde možete isprobavati maksimalnu brzinu vašeg automobila?![]()
Vozite lepo po ograničenjima i briga vas gde su stavili kamere.
- shandu90
- Postovi: 13405
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu

Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ako dobro shvatam na isključenjuma su dominantno postavljene kamere. I to i za trenutnu brzinu. I sad tu je tipa 80 na sat. Ti voziš "lepo" po ograničenju 130 na sat i OP lepo i bezbedno usporenje na 80 100 koliko god. I tako 13 puta do Niša. Plus radovi. Ekstra bezbedno. A to dzukaštvo već uveliko primenjuju tako što se nacrta radar na bukvalno par metara iza sumanutog iznenadnog ograničenja i ljudi ne vide znak od žbuna kamiona čega god i kooočenje. Sve baš lepo. I bezbedno. Bukvalno jedina zemlja da znam da je retardiranija od nas ili je tu negde je Bosna. I to je sve.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk