Stranica 123 od 261
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 13 Dec 2018, 21:56
od rage_man
Eskimko napisao:Saša napisao: 05 Dec 2018, 21:09
Polovna? Nova?
TT
Polovna, 20 evropskih novcanica
Posle zamene obavezno raditi reset klapne kad motor dostigne radnu temp. 3 puta gas do 5 000 obrtaja
Moze li se ovo uraditi i sa trenutnom klapnom, mislim ima li kakvog efekta?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 13 Dec 2018, 22:02
od Saša
Nema. Jedino ako si je skidao "na živo", sa datim kontaktom ključem.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 13 Dec 2018, 22:07
od rage_man
Jok, nisam nista dirao, pomislih samo na kalibraciju
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 13 Dec 2018, 22:38
od Saša
Ako te zeza probaj sa čišćenjem (prskanjem pomoću "carburator cleanera"). Ako ne pomogne - ne gine zamena.
Inače, crkava zato jer je kondenz od uljnih isparenja (iz "iberlufa) plus prašina i druge nečistoće vremenom ulepe motorić pa više ne radi kako treba ili čak i skroz crkne.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 14 Dec 2018, 23:55
od Eskimko
rage_man napisao: 13 Dec 2018, 21:56
Eskimko napisao:Saša napisao: 05 Dec 2018, 21:09
Polovna? Nova?
TT
Polovna, 20 evropskih novcanica
Posle zamene obavezno raditi reset klapne kad motor dostigne radnu temp. 3 puta gas do 5 000 obrtaja
Moze li se ovo uraditi i sa trenutnom klapnom, mislim ima li kakvog efekta?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Nisam siguran al nista ne kosta da probas. Al pre toga obavezno skini klemu na pola sata pa onda ugrej motor na 90 stepeni i probaj.
I sto kaze Sale probaj ocisti klapnu imas slike u mojim postovima ja sam skidao staru i cistio. Ovo prskanje bez skidanja to je slaba vajda
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 14 Dec 2018, 23:57
od Eskimko
Spa-Francorchamps napisao: 13 Dec 2018, 21:47
Primetio sam da se od skoro, kad palim Punta, čuje neki čudan zvuk.
Pali sasvim normalno, ali kad se okrene ključ i u trenutku kad motor počne da radi, čuje se neko zavijanje koje traje sekund, dva... Nakon toga sve radi normalno. Ima neko ideju šta može da bude?
mozda zadrzis kljuc predugo u polozaju za paljenje. Tj drzis kljuc u tom polozaju dok se motor pokrenuo pa se cuje bendiks.
Mozes da snimis pa postavi snimak da cujemo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 15 Dec 2018, 15:20
od Spa-Francorchamps
Sad sam čistio sneg, pa upalih auto... Nisam snimio zvuk, ali ono što se čuje ipak bih najbolje opisao kao neko krčanje, kao da metal kači o neki metal, jednom kraće i jednom duže, sekund ili dva... Nakon toga sve normalno... Pokušaću da snimim tak zvuk.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 15 Dec 2018, 19:12
od Eskimko
Spa-Francorchamps napisao: 15 Dec 2018, 15:20
Sad sam čistio sneg, pa upalih auto... Nisam snimio zvuk, ali ono što se čuje ipak bih najbolje opisao kao neko krčanje, kao da metal kači o neki metal, jednom kraće i jednom duže, sekund ili dva... Nakon toga sve normalno... Pokušaću da snimim tak zvuk.
Moguce je da ti je automat na anlaseru neispravan pa ne vraca bendix u pocetni polozaj pa kad se auto upali bendix je uzubljen i dalje na zamajac
Najbolje da snimis pa postavi link ovde za snimak
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 15 Dec 2018, 21:13
od Piros
Imao sam takav problem na Puntu i zavrsio servisiranjem alansera. Ne secam se tacno sta je problem u alanseru, ali cesta pojava kod Punta. Mehanicar mi je tako rekao i znam da mi je preporucio da to brzo odradim inace ce mi stradati alanser. Nije bendix u pitanju, cini mi se da je neka fora da se ne vracaju cetkice kako treba.
Poslato sa Nokia5 uz pomoc tapatoka
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 16 Dec 2018, 06:44
od snork
Ali ako se anlaser vrti posle starta motora, to znači da je ostao uzupčen, pa je upravo reč o ovome što je napisao Eskimko. On se pri startu motora zavrti možda do 500 obr/min i to traje sekund-dva. Naravno da će stradati ako se vrti na radnim obrtajima motora i to duže vremena. Tako da bih rekao da govorite o istom kvaru.

Četkice su (kao i kod svakog jednosmernog motora), stalno prislonjene na komutator i one će prve propasti pri takvom radu. Nisu teške za zamenu, ali ako odu ležajevi, tu već ima više posla.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 16 Dec 2018, 10:45
od Piros
Slazem se i meni se tako culo, ali koliko se secam nije menjan bendix. Alanser mora da se rasturi, ali da li se menja caura ili tako neka " sitnica" stvarno se ne secam.
Poslato sa Nokia5 uz pomoc tapatoka
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 21 Dec 2018, 21:37
od Eskimko
Punto 1.2 8v trzne 3 4 puta kad se pusti gas u prvoj drugoj brzini... ima dosta po forumima ali nigde nema konkretno da je neko resio problem.
Imate li neki predlog.
Svecice menjane pre 10 000 km a kablovi pre 7 000.
Kablovi tesla a svecice NGK bkr5ez
Donji nosac motora takodje zamenjen
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 22 Dec 2018, 00:09
od Geza
Cimne i meni kad je hladno vreme, kad se ugreje motor nema problema.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 23 Dec 2018, 04:15
od snork
To se dešava na svakom autu u prvoj i, ponekad, drugoj brzini i sasvim je normalno. Posebno kod slabijih automobila, kod kojih su ove brzine "kratke" i posebno ako se motor zavrti do visokih obrataja, pa onda naglo pusti gas. Takođe je bilo više izraženo nekada kod karburatorskih motora, dok sada elektronska regulacija bolje uspeva da se izbori sa takvim naglim gušenjem motora, ali se ipak ponekad primeti.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 04 Jan 2019, 10:36
od Saša