Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Korisnikov avatar
meidling
Reactions:
Postovi: 1134
Pridružio se: 02 Feb 2017, 19:16
Garaža: Volvo XC90 II D4
Lokacija: Wien_Leskovac

Re: Chip-tuning

Post od meidling »

Ja bih ti preporucio tuningbox koji mozes svaki put pre odlaska na servis da demontiras za par minuta.Dosta podesavanja preko aplikacije I prednost je sto su sledeca 2 reprogramiranja besplatno tako da mozes koristiti I na novom automobilu.Samo se placa prepravka kablova ukoliko nisu isti priključci.Za 7 godina korišćenja nisam imao nikakvih problema
www. chiptuning . com

Gesendet von meinem SM-N975F mit Tapatalk



Volvo XC90 II D4
NenadNR
Reactions:
Postovi: 202
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od NenadNR »

Na poslu smo na jednom benzinskom motoru ispitivali na probnom stolu zasto dolazi do kvara turbokompresora sa nekim od tih uredjaja koji presrecu signale ka ECU. Ispostavilo se da je zbog modifikovanja vrednosti nekih senzora ECU pogresno racunao broj obrtaja turbokompresora i na punom gasu na vecoj nadmorskoj visini broj obrtaja je prelazio limit.
Slicna prica je i sa temperaturom izduvnih gasova. Vecina automobila nema senzor nego se temperatura racuna preko parametara rada motora.
Cim se nesto promeni cipovanjem ili nekim uredjajem dosta stvari u ECU ne radi vise kako treba.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

Imam nejasnoća oko senzora temperature izduvnih gasova pa biih molio za pojašnjenje kako izgleda signal koji daje.
Na autu (volvo 940 turbo B230FT motor) imam senzor temperature izduvih gasova koji je fizički smešten u kućište EGR ventila, i po uputstvu trebao bi da bude PTC otpornik.

Pokušavao sam kao da merim signal da vidim šta daje ali nije bilo uspeha.
Samo sam našao podatak da (u verziji softvera ECU za japan model) pali lampicu na tabli kada temperatura izduva dostigne 950C.
To je nešto povezano uz rad oksidacionog katalizatora, tako sam shvatio to praćenje temperature.


Moj motor je verzija za Skandinaviju i tu ne treba ( prema knjižici koja je došla uz auto) da se pali lampica. I zaista mi se nije nikada upalila lampica.

Kako da proverim, da saznam da li je senzor ispravan, da li radi, i uopšte kako se meri korektno signal sa takvog senzora.

Nisam nikada primetio nikakav problem u radu motora ali eto intrigira me zašto je senzor fizički ugradjen ako već lampica i taj ceo sklop upozorenja nije aktivan.
Iz dosade fabrika nije ugradila sigurno...

I nije mi jasno zašto je još tada ugradjivan EGR sistem na benzinca, i to samo te jedne jedine modelske godine. Doduše trebalo bi da tada motor ispunjava ULEV 2 Kalifornijske standarde pa možda ima neke veze sa time, zbunjuje me jer auto je pravljen za skandinavsko tržište.

Ni godinama pre (tih 365 dana koliko je ugradjivano) a ni par godina posle EGR na taj motor nije fabrika stavljala. Baš mi je čudno??
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1805
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od milosg »

Ne znam da li ti je ovaj post koristan @ljubitelj , možda si to već video:
https://turbobricks.com/index.php?threa ... el.361487/

Ovaj tip je stavio otpornik kao zamenu za taj senzor ali je ispisao neke vrednosti u zavisnosti od temperature...
I then did what I should have done from the beginning, measure the ohm readings on the temp senor from my mangled EGR valve during different temperatures.
At ambient temperatures it showed around 130k-140k ohms. When heating it a bit with a blowtorch to "similate exhaust temperatures" it showed around 40k-70k ohms.
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1805
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od milosg »

I izgleda da su menjali otpornike, sa istog linka: there are two different temp sensors as you notice. a PTC type (temp rises -> resistance rises) and NTC type. (temp rises -> resistance falls) That's all I know. I wonder why they switched.
NenadNR
Reactions:
Postovi: 202
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od NenadNR »

EGT senzor je uglavnom K tip termopar. Tesko se moze ista direktno izmeriti. Kod EGT senzora je problem veliki raspon temperature koji mogu da mere pa je promena otpora mala. Kada se stavi pull up otpornik voltaza koja se dobije je nekoliko mV.
EGT kod benzinskih motora se koristi zbog ogranicenja kod novijih Euro normi. Nije dozvoljeno koristiti bogatu smesu pri vecim opterecenjima. Recirkulacijom izduvnih gasova se smanjuje temperatura izduvnih gasova i povecava otpornost na detonacije i paljenje. Za kontrolu EGR-a potrebno je znati temperaturu gasova koji prolaze kroz ventil i zato je na Volvo-u tamo senzor. Sada se ta temperatura racuna preko modela u ECU. Ne mogu tacno znati sta su hteli sa EGR- om tada. Verovatno da smanje potrosnju i nesto oko ekologije. Radio sam baznu kalibraciju benzinskih motora tako da se nisam nesto mnogo zanimao obradom izduvnih gasova. Eventualno strategijom ubrizgavanja goriva da se smanje cestice u izduvnim gasovima.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7487
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dag81 »

Imao sam pre nekoliko godina Tuning box, dobio uz auto. Ne secam se koja je marka bila.
Pozitivno je sto je auto isao bolje, lakse i bolje primao gas.
Negativno, sto je lagao bord potrosnju goriva, 35-40 %. Nikada nije prelazio 5.5l van grada, a realno je trosio 7-7.5l. A4 B8 multitronik.
Nisam nesto dugo vozio sa tim, a ni sam auto oko godinu dana pa ne znam za ostale posledice.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

@ milosg, hvala za link. Da koristili su i NTC i PTC varijantu, kod mene bi trebalo po broju šasije da je PTC koliko sam ja uspeo da provalim iz oznaka,

@ nenadr, hvala puno na objašnjenju.

K termopar ima 2 žice koliko znam iz njihovog korišćenja u mernim instrumentima a ovde na Volvou je 1 žica,. I oni sami navode da je promenljivi otpornik.

Ima logike da je senzor unutar EGRa, e sad on je manje više stalno hladan pošto je i EGR manje više stalno zatvoren i nema protoka. Ili barem ja ne umem da primetim rad EGRa.
EGR je montiran sa potpuno druge strane motora, daleko od izduvne grane povezan cevkom nekih 90-100cm dužine.

Kada je EGR zatvoren kroz njega nema protoka izduvnog gasa a time je i temperatura stajaćeg gasa mala (uglavnom dosta manja od 950C).

Kako god, to je rešenje uvedeno na prelazu sa EUro 1 na Euro 2 normu u Evropi.
I posle godinu dana ukinuto a i bez EGR sistema Volvo je izdao approval zvanični tj, prolazio je test izduvnih gasova novouvedeni Euro 2 bez potrebe za EGR.

Ali ovaj model nema drugu lambda sondu za kontrolu rada katalizatora, ta potreba kada je konstruisana elektronika 1982. nije bilo ni u najavi.
Izmedju drugoga zato taj motor nije mogao da zadovolji Euro 3 zahtev.

Na kraju krajeva nije mnogo ni bitno EGR još uvek radi a ako i crkne rešavaćemo sa varanjem otpornikom kao što su opisali na linku.

Novi Pierburg EGR je em preskup (košta kao ceo polovan motor otprilike) em je teško dobavljiv... pričamo o motoru iz 70tih godina inače.
NenadNR
Reactions:
Postovi: 202
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od NenadNR »

Isti je princip i sa jednom zicom. Tada je masa senzora direktno na motoru. Tako je pre bilo sa svim senzorima temperature. Posle se preslo na dve zice gde masa ide u ECU da bi se izbegle smetnje od bobina, alternatora i ostalog
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10851
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Chip-tuning

Post od sebekkg »



Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Slika
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9947
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Chip-tuning

Post od Markoni »

Teško za gledanje. :)

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk

Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10851
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Chip-tuning

Post od sebekkg »

Reda veličine cepan'ca.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Slika
Odgovori