Grade tunel kroz centar Beograda?
ZVOR: VEČERNJE NOVOSTI
Beograd -- Oživela ideja da se podzemnom saobraćajnicom povežu savski amfiteatar i Dorćol, pišu Večernje novosti.
ealizacijom projekta "Beograd na vodi" oživljava se skoro sedam decenija stara ideja o tunelu koji bi išao od Kameničke do Francuske ulice, odnosno od prostora na kojem se danas nalazi Ekonomski fakultet, u neposrednoj blizini Glavne autobuske stanice, pa sve do Dorćola.
"Iako je izgradnja odavno počela, tadašnja tehnologija nije omogućavala da bude završen. Danas, to za nas ne bi predstavljalo veliki problem", rekao je premijer Aleksandar Vučić na sednici Skupštine Srbije.
San da se tunelom povežu savski amfiteatar i dunavsko priobalje star je oko 65 godina. Generalnim urbanističkim planom s početka pedesetih, bilo je predviđeno da se probije tunel kroz koji bi išla magistralna saobraćajnica, pa bi vozila izbegla prolazak kroz centar grada.
Čak su i počeli radovi. Kopane su cevi u Ulici Gavrila Principa kod broja 63. Međutim, nije se daleko odmaklo. Probijeno je tačno 56 metara. I tu se stalo. Zvanično zbog pojave podzemnih voda i klizišta. Nezvanično, novac i mehanizacija preusmereni su za izgradnju Novog Beograda.
Izlaz iz tog bazičnog tunela nalazio bi se u blizini velike raskrsnice kod Crkve Aleksandra Nevskog na Dorćolu, na mestu gde se danas nalazi benzinska pumpa.
Strateški, ovim tunelom bi se Karaburma povezala s Novim Beogradom i Zemunom. Vozila bi iz Ulice Venizelosove, tunelom izbijala u savski amfiteatar, odakle bi preko mosta prelazili na levu stranu Save. Takođe, napravila bi se i saobraćajnica, koja bi se povezala s Obrenovačkim putem.
Plan je u to vreme bio dobar, ali san posleratnih arhitekata nije realizovan. Gradilište je pre 60 godina zatvoreno, a najveći deo tunela je zazidan. Danas se koristi prvih desetak metara, gde sada posluje auto-perionica.
Stari savski most dobija još četiri trake
STARI savski most dobiće još po dve saobraćajne trake sa obe strane, a Beograd praktično još jedan most na Savi, najavio je premijer Aleksandar Vučić.
Pomenuta dogradnja saobraćajnica iznad Save planirana je u okviru projekta "Beograd na vodi", a zamišljeno je da kolovozne trake budu zasebne konstrukcije, ali pripojene mostu.
Prema najavama stručnjaka, vozila će pre mosta prolaziti kroz kružni tok, koji bi se nalazio i na novobeogradskoj strani kod skretanja u Ulicu Vladimira Popovića, i na strani Savskog venca. Treći kružni tok biće preko puta zgrade "Bigz", a prolaz kroz novi deo grada omogućila bi nova saobraćajnica - Savski bulevar. Ova ulica, širine 40 metara, protezaće se od sadašnje autobuske stanice, ispod Gazele, do Beogradskog sajma.
U planu je da osim proširenja Starog savskog mosta, Brankov most dobije "blizanca", dok će na Starom železničkom umesto vozova paradirati - pešaci.
Megalomanski poduhvati no cekamo sta ce jos do izbora biti u planu da se gradi
