Iskustvo jednog vozača, možda nekome bude potrebno.
Odlaskom na tehnički pregled utvrđeno je da se broj motora ne vidi zbog korozije.
Od istog sam dobio uput za ekspertizu. Isti košta 1000 rsd.
Ekspertiza se vrši u MUP-u u ulici 29. Novembra.
Predaja dokumenata se vrši od 9:00 do 10:00 i nije potrebno dolaziti ranije.
Ekspertiza se vrši od 10:00 do 11:00. Nije potrebno da dolazite ranije i da brinete o redu jer sudski veštak po utvrđivanju svih zahteva odlazi kod načelnika po pečat i obično oko 12:00 donosi sve zahteve zajedno i deli ih vlasnicima vozila.
Zatim sa tim zaključkom (papirom) idete u Ljermontovu. Pre ulaska u sobu 2 na šalteru AMSS iskopirate zaključak, saobraćajnu dozvolu i kupite popunjenu uplatnicu (240 rsd) republičke administrativne takse koja košta 1800 rds. Kada uplatite to na šalteru komercijalne banke u istoj prostoriji idete u sobu 2 gde predajete pomenuto i čekate da vas prozovu. Dobijete uput za prekucavanje broja motora.
Sa uputom za ukucavanje broja motora idete u AK Kompresor na Dorćolu, radno vreme od 7 do 19, gde vam vrše ukucavanje. Samo ukucavanje traje 10 minuta a čekanje je u zavisnosti od broja vozila ali računajte oko sat vremena. Plaća se 1800 rsd. Dobijete dva papira. Jedan primerak predajete u MUP kada vadite novu saobračajnu dozvolu i ona ulazi u vašu dokumetaciju a drugi čuvate dokle god posedujete vozilo.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Nema potrebe da vozila starija od 15. godina idu dva puta na tehnicki. Dovoljno je jedanput, strog tehnicki i dovedu se ljudi u red. Takodje, za nova vozila prvi tehnicki ne treba da bude pre nekih 2-3 godine starosti. A isto tako, tablice treba da vaze neograniceno osim ako se ne ostete.
20.540 registracija + 1200 tehnicki, Mercedes A170. Fora je sto sam u MUP stigao 15 min pre kraja radnog vremena, kompovi vec ugaseni i ostao sam bez saobrajajne dozvole do sutra.
Plus sto su tablice mozda dobrog materijala ali neko zeli da se cesce menjaju ili je proizvodjac napravio neki poluproizvod koji je "samo da prodje". Evo primer iz okoline, u Sloveniji, moj stric je kupio auto 2003. godine, kasnije ga prodao komsiji. Auto je i dalje na istim onim prvim tablicama. Verovatno oni znaju nesto sto mi ne znamo. Plus 30-40e po karakteru za personalizovane tablice.
Njihov izgovor je bio da proizvodjac koji radi tablice je dao 7 godina garancije na svetlorefletkujucu foliju koja je na njima. I zato je rok 7 godina, glupost! Zasto sada nove tablice ne rade drugacije? Apsolutno nema razloga da tablice imaju rok trajanja.
Inače apropo priče o neteranju kola na tehnički, kolega sa fakulteta je pre nekoliko godina imao Lagunu na FR table (ima FR papire) koju je uredno registrovao tj plaćao osiguranje odavde... Auto nije išao do FR a uredno je prolazio tamo tehnički
...
Novina je da će biti strogo kontrolisana emisija izduvnih gasova kod svakog automobila.
- Kod nas su, nažalost, navikli da skinu katalizator čim se zapuši i tako nastave da voze i mnogo više zagađuju sredinu. Tako više neće moći. Moraće da kupe i stave novi ili polovni, ali dobar katalizator - objašnjavaju na tehničkom servisu.
...
Već vidim razne "poslovne" ideje "preduzimljivih" ljudi koji rade za 5 minuta straha.
Razume se, vrlo je jednostavno.
Prema godistu prve registracije imas dozvoljene vrednosti za svaki pojedini model auta.
Kod benzinca lambda vrednost mora da bude 1+-0.03 (tada se pali lambda lampica, ne sme da svetli na tabli), kod dizelasa dimnost manja od propisane prema homologaciji za to vozilo.
Tipicne vrednosti ispravnog auta su 0.05-0.2% udela CO, 11-15% CO2, a kolicina cestica HC dosta zavisi od temperature.
Glavno je da motor pri merenju mora da bude zagrejan na radnu temperaturu inace se merenje ne obavlja kako treba i bice lako pogresni (losi) rezultati testa.
Uglavnom, iole odrzavan i ispravan auto sa elektronskim sistemom ubizgavanja glatko prolazi na testu izduvnih gasova. Podrazumeva se da ima fabricki nivo opreme, kat ili filter ili koju vec kombinaciju za obradu izduvnih gasova.
Karburatorski motori kao i dizeli sa klasicnim mehanickim ubrizgavanjem, to su oldtimeri uglavnom, mogu da budu problematicni usled mehanicke pohabanosti ali se to desava na bas velikim kilometrazama.
Meni su sada na oba auta merili izduvne gasove, stanje je odlicno a sve je jos fabricko.