Kamera za kola
Re: Kamera za kola
Moraš naći žicu odredjene debljine. Mislim da im je preosetljiva kontrola napona i onda sa debljom žicom povećava otpornost i eto ti problema. Ako si dodavao uzemljenje sa mase jel bilo ok. Kako izgleda činč kabl jel ima na sebi dodatnu žicu ili ne?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Re: Kamera za kola
@cvetkozor
Koje se auto kamere proizvode u Srbiji? Prvi put to čujem.
Kao višegodišnji korisnik kamera, ne bih rekao da je displej bitna stavka. Imam A119 sa displejem i 70mai bez. Daleko je praktičnija 70mai. Manja je, a snimci se pregledavaju na telefonu preko wifi veze i aplikacije. Danas da kupujem kameru, wifi bi mi bio obavezna stavka. A119 je odlična ali nema wifi i izuzetno je dosadno vaditi karticu, stavljati u laptop, čekati ga da se upali itd. Sa 70mai se povežem za par sekundi i vidim/skinem šta mi treba. Karticu nisam nikada izvadio.
Što se hardwire kita tiče, nije neophodan. Za mene čak ni poželjan jer ostaviti kinesku elektroniku bez nadzora da radi na 12V meni nije bezbedno. Imam, ali nikad nisam imao hrabrosti da ugradim. Takođe ne želim da mi nešto prazni akumulator ako ne vozim kola par dana. Ne želim da mi akumulator ostane na tom graničnom naponu. Umesto toga, kupio sam powerbankove. Vezani su na napajanja koja stižu uz kamere i pune se dok se vozi. Po gašenju auta, kamere rade na struju iz powerbanka, satima. Neko će reći ne valja powerbank ostavljati u kolima. Moguće, ali više poverenja imam u uređaj koji potpisuje Varta nego u neki hardwire sa Alija. Powerbank takođe ima zaštitu od kratkog spoja i ograničenu struju koju isporučuje. Jedina bitna opcija za ovakvo povezivanje je da kamera ima detekciju pokreta, kako ne bi snimala non stop. Mada, često u kadru bude drvo ili nešto što non stop mrda od vetra, prolaze vozila itd pa se snima više nego što snimaju one sa samo parking modom. Meni tako odgovara. Kartica od 128GB može da zadrži sasvim dovoljno snimka.
@Bax
Uzmi pa prelemi spojeve gde si nastavljao kablove. Možda je signal toliko slab da mu otpor spoja pravi problem. Ne verujem da je u pitanju dužina kabla jer ti si sigurno stavio deblje žice nego te koje si nastavljao. Mogao si da kupiš činč kablove za televizor i da nadovežeš bez sečenja.
@sebekkg Deblja žica znači manji otpor. Bolje da je deblja.
Koje se auto kamere proizvode u Srbiji? Prvi put to čujem.
Kao višegodišnji korisnik kamera, ne bih rekao da je displej bitna stavka. Imam A119 sa displejem i 70mai bez. Daleko je praktičnija 70mai. Manja je, a snimci se pregledavaju na telefonu preko wifi veze i aplikacije. Danas da kupujem kameru, wifi bi mi bio obavezna stavka. A119 je odlična ali nema wifi i izuzetno je dosadno vaditi karticu, stavljati u laptop, čekati ga da se upali itd. Sa 70mai se povežem za par sekundi i vidim/skinem šta mi treba. Karticu nisam nikada izvadio.
Što se hardwire kita tiče, nije neophodan. Za mene čak ni poželjan jer ostaviti kinesku elektroniku bez nadzora da radi na 12V meni nije bezbedno. Imam, ali nikad nisam imao hrabrosti da ugradim. Takođe ne želim da mi nešto prazni akumulator ako ne vozim kola par dana. Ne želim da mi akumulator ostane na tom graničnom naponu. Umesto toga, kupio sam powerbankove. Vezani su na napajanja koja stižu uz kamere i pune se dok se vozi. Po gašenju auta, kamere rade na struju iz powerbanka, satima. Neko će reći ne valja powerbank ostavljati u kolima. Moguće, ali više poverenja imam u uređaj koji potpisuje Varta nego u neki hardwire sa Alija. Powerbank takođe ima zaštitu od kratkog spoja i ograničenu struju koju isporučuje. Jedina bitna opcija za ovakvo povezivanje je da kamera ima detekciju pokreta, kako ne bi snimala non stop. Mada, često u kadru bude drvo ili nešto što non stop mrda od vetra, prolaze vozila itd pa se snima više nego što snimaju one sa samo parking modom. Meni tako odgovara. Kartica od 128GB može da zadrži sasvim dovoljno snimka.
@Bax
Uzmi pa prelemi spojeve gde si nastavljao kablove. Možda je signal toliko slab da mu otpor spoja pravi problem. Ne verujem da je u pitanju dužina kabla jer ti si sigurno stavio deblje žice nego te koje si nastavljao. Mogao si da kupiš činč kablove za televizor i da nadovežeš bez sečenja.
@sebekkg Deblja žica znači manji otpor. Bolje da je deblja.
Re: Kamera za kola
Cinc kabl ima unutra 3 zice, jedna je za prenos rikverc plus-a.sebekkg napisao: 25 Jul 2024, 23:09 Moraš naći žicu odredjene debljine. Mislim da im je preosetljiva kontrola napona i onda sa debljom žicom povećava otpornost i eto ti problema. Ako si dodavao uzemljenje sa mase jel bilo ok. Kako izgleda činč kabl jel ima na sebi dodatnu žicu ili ne?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Nista nije oklopljeno, i zice su jadne i nikakve. Ja sam kabl nastavio sa drugim koji ke bio od stare kamere, ali taj je bio mrvicu deblji.
Probacu da ih zalemim sutra.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Kamera za kola
@Dare4x4 ja smetnuo sam uma konduktivnost obrnuto proporcionalna otpornosti 
@Bax meni je npr činč ima jednu žicu van plašta i nju sam kačio na +12v na multimediji, tako da na strani multimedije sam samo nakačio činč, a kablovi za + i - su ostali nenakačeni. Tek je tako radila kamera kako treba.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk

@Bax meni je npr činč ima jednu žicu van plašta i nju sam kačio na +12v na multimediji, tako da na strani multimedije sam samo nakačio činč, a kablovi za + i - su ostali nenakačeni. Tek je tako radila kamera kako treba.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Re: Kamera za kola
Druze, na zalost nijedna se ne proizvodi u Srbiji. Garmin i TrueCam evropski, ako uma fabrike nisu u Kini, Mio koreanski a sve ostalo koliko znam su cistokrvni kinezi. Pokusao sam da objasnim Ljubitelju da se ljudi prilikom kupovine kamere nece susretati sa pojmom el. kondenzator vec super kapacitor.
Nemam nista protiv power bank-a. Misljenja sam da se preko noci isprazne, a auto ga jako sporo puni. Imam i ja Vartinu od 20k mAh. Ja sam je skidao i nosio u kucu na punjenje dok se nisam smorio. Sada radi samo na upaljacu. U tome je razlika izmedju eksterne baterije i battery pack-a. Battery pack se moze daleko brze napuniti
Kamere sa displejem nude veci konfor prilikom inicijalnog podesavanja ili setovanja. Stvar ukusa.
Pominjao si hardwire sa AliE. I ja sam protivnik toga. Svaki proizvodjac nudi kao dodatnu opremu uz svoje kamere i odgovarajuci hardwire. Znaci iskljucivo od proizvodjaca. Ja ga nemam i ne planiram da ga uzimam zbog start-stop sistema. Imam i drugi auto za po gradu, tako da ovaj zna da stoji danima parkiran. Garantovano bi lose uticalo na akumulator.
Inace koristim MioVue 955, posle neprijatnog iskustva sa TrueCam H25 koju navodno koristi nemacka i ceska policija.
Srdacan pozdrav!
Nemam nista protiv power bank-a. Misljenja sam da se preko noci isprazne, a auto ga jako sporo puni. Imam i ja Vartinu od 20k mAh. Ja sam je skidao i nosio u kucu na punjenje dok se nisam smorio. Sada radi samo na upaljacu. U tome je razlika izmedju eksterne baterije i battery pack-a. Battery pack se moze daleko brze napuniti
Kamere sa displejem nude veci konfor prilikom inicijalnog podesavanja ili setovanja. Stvar ukusa.
Pominjao si hardwire sa AliE. I ja sam protivnik toga. Svaki proizvodjac nudi kao dodatnu opremu uz svoje kamere i odgovarajuci hardwire. Znaci iskljucivo od proizvodjaca. Ja ga nemam i ne planiram da ga uzimam zbog start-stop sistema. Imam i drugi auto za po gradu, tako da ovaj zna da stoji danima parkiran. Garantovano bi lose uticalo na akumulator.
Inace koristim MioVue 955, posle neprijatnog iskustva sa TrueCam H25 koju navodno koristi nemacka i ceska policija.
Srdacan pozdrav!
- Saša
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kamera za kola
Kad bi se nekako mogla iskoristiti postojeća kamera u automobilu (recimo ona koja služi za prepoznavanje znakova, razne asistencije i slično) to bi bilo baš idealno... Ne znam kako to neko već nije integrisao/primenio? u stvari jeste - Tesla ima tu opciju koliko znam, snimci sa njenih kamera se mogu pogledati i koristiti... Vozićemo i to jednog dana, valjda... 

Re: Kamera za kola
Probacu sa nekim znatno debljim kablovima, ako to ne pali, onda neko bezicno povezivanje....sebekkg napisao: 25 Jul 2024, 23:43 @Dare4x4 ja smetnuo sam uma konduktivnost obrnuto proporcionalna otpornosti
@Bax meni je npr činč ima jednu žicu van plašta i nju sam kačio na +12v na multimediji, tako da na strani multimedije sam samo nakačio činč, a kablovi za + i - su ostali nenakačeni. Tek je tako radila kamera kako treba.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Kamera za kola
Proverite da li vam paše nešto sa Fitcamx sajta, videh to skoro.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Kamera za kola
cvetkozor@, ne postoji pojam super kapacitor kod bilo koga ko se iole razume u materiju, kamoli kod servisera.
To možda na nekoj pijaci buvljoj, neko neupučen negde nešto načuo i tako to onako u prolazu...
Drugo, ne postoje jedno kanalne , dvokanalne ni tronakanale kamere koje su analogne, i o kojima se priča,
Ne treba brkati kanale sa situacijom gde je 2 ili 3 kamere fizički upakovano u 1 zajedničko kućište ili zajednički snimač. (a ima takvih pakovanja, recimo ono što se stavlja na unutrašnji retrovizor.)
Kod IP digitalnih kamera se priča može svesti na"kanale" tj strimove paketa koji su medjusobno nezavisni sa jedne kamere.
Ono što ima 1, 2 .,3 ili više kanala su snimači, DVR ili NVR i kod njih se primenjuje pojam kanal, i to sa razlogom.
Taj tvoj post tako napisan je više zbunjujući nego što bilo šta objašnjava nekome ko čita a nema pojma na šta se odnosi, iako nije pogrešan u suštini nije dobro tako pisati o ipak stručnim stvarima (i pojmovima), a to jedan serviser bilo kojeg tehničkog usmerenja bi trebao da pazi kada piše.
Mi smo ovde na forumu pomalo osetljivi na novinarski način pisanja, pomene se nešto ali poluifnormacije ili ne baš tačno...
pozdrav i dobrodošao.
ps. ja ne volim da krijem ono što mislim, zato javno a ne privatno o stvarima koja su javno napisane.
I da naravno da se slažem sa konstatacijom oko uporedivih kamera po klasi cene koštanja.
Kako god, kamere za auto su postale baš jeftine, na ALiju kreće ponuda več od 300-400 dinara (na akciji) do nekih 1.500 dinara za HD rezoluciju bez displeja.
A cena kod nas po radnjama je neka sasvim druga.
To možda na nekoj pijaci buvljoj, neko neupučen negde nešto načuo i tako to onako u prolazu...
Drugo, ne postoje jedno kanalne , dvokanalne ni tronakanale kamere koje su analogne, i o kojima se priča,
Ne treba brkati kanale sa situacijom gde je 2 ili 3 kamere fizički upakovano u 1 zajedničko kućište ili zajednički snimač. (a ima takvih pakovanja, recimo ono što se stavlja na unutrašnji retrovizor.)
Kod IP digitalnih kamera se priča može svesti na"kanale" tj strimove paketa koji su medjusobno nezavisni sa jedne kamere.
Ono što ima 1, 2 .,3 ili više kanala su snimači, DVR ili NVR i kod njih se primenjuje pojam kanal, i to sa razlogom.
Taj tvoj post tako napisan je više zbunjujući nego što bilo šta objašnjava nekome ko čita a nema pojma na šta se odnosi, iako nije pogrešan u suštini nije dobro tako pisati o ipak stručnim stvarima (i pojmovima), a to jedan serviser bilo kojeg tehničkog usmerenja bi trebao da pazi kada piše.
Mi smo ovde na forumu pomalo osetljivi na novinarski način pisanja, pomene se nešto ali poluifnormacije ili ne baš tačno...
pozdrav i dobrodošao.
ps. ja ne volim da krijem ono što mislim, zato javno a ne privatno o stvarima koja su javno napisane.
I da naravno da se slažem sa konstatacijom oko uporedivih kamera po klasi cene koštanja.
Kako god, kamere za auto su postale baš jeftine, na ALiju kreće ponuda več od 300-400 dinara (na akciji) do nekih 1.500 dinara za HD rezoluciju bez displeja.
A cena kod nas po radnjama je neka sasvim druga.
Re: Kamera za kola
Evo preporuke za jedan proizvod renomiranog kineskog brenda u oblasti automobilskih multimedija ATOTO
Uz njega ide i prednja i zadnja (ujedno rikverc)kamera. Radi na upaljac i montira se gde vam je zgodno. Nije ugradna. Ja uzeo za Clia i platio sa carinom oko 150 eura. Linux je platforma.
Uz njega ide i prednja i zadnja (ujedno rikverc)kamera. Radi na upaljac i montira se gde vam je zgodno. Nije ugradna. Ja uzeo za Clia i platio sa carinom oko 150 eura. Linux je platforma.
Re: Kamera za kola
Nije bilo do kablova, nego su kineski cincevi, toliko su jadno napravljeni, da se jedan zguzvao i spojio i napravio kratak spoj......Bax napisao: 26 Jul 2024, 09:21Probacu sa nekim znatno debljim kablovima, ako to ne pali, onda neko bezicno povezivanje....sebekkg napisao: 25 Jul 2024, 23:43 @Dare4x4 ja smetnuo sam uma konduktivnost obrnuto proporcionalna otpornosti
@Bax meni je npr činč ima jednu žicu van plašta i nju sam kačio na +12v na multimediji, tako da na strani multimedije sam samo nakačio činč, a kablovi za + i - su ostali nenakačeni. Tek je tako radila kamera kako treba.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Kamera za kola
Najbolje je da posečeš činčeve (oni su ionako loš spoj sam po sebi) i sve direktno prevezeš- zalemiš ako je iole predvidjanje da potraje instalacija duže vremena u istom autu.
Ja kada god mogu izbegavam nastavljanje rastavljivim spojevima na autu i što više idem na varijantu da se zalem ili u hilzne pa pod šraf fiksirano. I naravno sve izoluje od spoljnog vazduha.
Ja kada god mogu izbegavam nastavljanje rastavljivim spojevima na autu i što više idem na varijantu da se zalem ili u hilzne pa pod šraf fiksirano. I naravno sve izoluje od spoljnog vazduha.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10675
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Kamera za kola
@ljubitelj
Čovek priča pametno, ne znam zašto imaš potrebu da pokažeš da neko ne zna, a ti znaš... bezveze.
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Čovek priča pametno, ne znam zašto imaš potrebu da pokažeš da neko ne zna, a ti znaš... bezveze.

Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Re: Kamera za kola
Verujem da ce biti tako. Naravno uz par ili nekoliko stotina eura vise. Proizvodjaci automobila se nece zadovoljiti cenom integracije. Trazice i svoju zaradu.Saša napisao: 26 Jul 2024, 09:11 Kad bi se nekako mogla iskoristiti postojeća kamera u automobilu (recimo ona koja služi za prepoznavanje znakova, razne asistencije i slično) to bi bilo baš idealno... Ne znam kako to neko već nije integrisao/primenio? u stvari jeste - Tesla ima tu opciju koliko znam, snimci sa njenih kamera se mogu pogledati i koristiti... Vozićemo i to jednog dana, valjda...![]()
Re: Kamera za kola
Malo ćemo sačekati da se to desi.
Pa pogledajte samo koliko današnjih kola ima senzor kiše, a ne zatvara sam prozore ako kiša počne. Ili kao moj auto, ima senzor osvetljenja, a pali unutrašnja svetla bezuslovno. Sad, ima "welcome lights" tj pali oborena svetla kad ga otključam u mraku, a unutrašnja svetla pali nezavisno da li je mrak ili nije. Kao da su ga programirali pakistanski frilenseri. Ima sav hardver ali neko nije umeo da dopiše još par linija koda tamo negde.
Pa pogledajte samo koliko današnjih kola ima senzor kiše, a ne zatvara sam prozore ako kiša počne. Ili kao moj auto, ima senzor osvetljenja, a pali unutrašnja svetla bezuslovno. Sad, ima "welcome lights" tj pali oborena svetla kad ga otključam u mraku, a unutrašnja svetla pali nezavisno da li je mrak ili nije. Kao da su ga programirali pakistanski frilenseri. Ima sav hardver ali neko nije umeo da dopiše još par linija koda tamo negde.