Avioni nacionalne avio-kompanije ovih dana kasne i do šest sati, pišu Novosti.
Nacionalna avio-kompanija trenutno saobraća sa svega pet "boinga" i dva ATR, a u pomoć po potrebi pristiže i letelica "Aviogeneksa".
Kvar na samo jednom avionu dovoljan je da poremeti red letenja. Zato su zabeležena kašnjenja na pojedinim linijama "Jata" od dva do šest sati. Tačnije, saobraćaj se ovih dana odvija sa planiranim operativnim kašnjenjima.
Za vikend, jedan "boing" je zbog kvara bio prizemljen u Parizu. Takođe, u nedelju je nakratko iz saobraćaja ispao i jedan ATR. Tehnički problem u ponedeljak je imao avion srpskog prevoznika i u Amsterdamu. U pitanju je bila zaptivka na kargo vratima, pa je avion kasnio u dolasku više od šest sati.
"Zbog redovnih pregleda aviona i tehničkih razloga, imali smo kašnjenja proteklih dana" - kažu u "Jatu".
"O svim promenama reda letenja putnici su bili na vreme obavešteni."
Do kraja maja u flotu "Jata" iz hangara "Tehnike" trebalo bi da se vrate jedan "boing" i jedan ATR. Sredinom juna sa popravke stiže još jedan "boing", tako da će nacionalni avio-prevoznik početak sezone dočekati sa sedam "boinga" i tri ATR.
Na usluzi će biti i "Aviogeneksov" avion. To, međutim, nije dovoljno da se izgura sezona, pa se očekuje da će početkom juna u flotu "Jata" stići bar dva "erbasa" nabavljena na lizing od slovenačke "Adrije".
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=715641
I odmah zatim vest sa Blica.
Dramatično: Putnici iz Srbije već 24 sata u Amsterdamu čekaju let za Beograd
Više od 20 putnika iz Srbije već 24 sata na aerodromu Shipol u Amsterdamu čekaju let za Beograd. Situacija je tim alarmantnija jer se među njima nalaze i bebe, mala deca i jedna starija osoba sa zdravstvenim problemima.
Avion je trebalo da poleti juče u 10.30 na liniji Amsterdam - Beograd. Po redu letenja na sajtu Aerodroma Beograd, postoji let koji je, prema poslednjim informacijama, trebalo je da stigne u srpsku prestonicu u 11.45 sati. Međutim, još nema potvrada da tim letom stižu zarobljeni putnici.
Ovu vest je redakciji "Blica" javila Snežana Kaplanović, majka Jelene Kaplanović (21) iz Beograda, koja se nalazi među putnicima na Shipolu. Ona je ogorčena, jer, kako kaže, putnici su od 10.30 do sinoć u 02.00 sata bili na Shipolu, s tim što su im ljudi iz “Jata” na svakih pola sata obećavali da će avion da poleti za pola sata, bez dodatnih objašnjenja o razlogu odlaganja leta.
- Putnici su ležali po stolovima i zvali službene telefone, ne bi li nekako uspeli da se domognu bar hotela. U dva ujutru uspeli su da alarmiraju holandsku policiju, pa su tek tada smešteni u hotel. U 07.00 ujutru su opet odvezeni na aerodrom, na kome i dalje čekaju više informacija. Nečuveno! - ispričala nam je Snežana Kaplanović.
Pošto je kartu ćerke, koja je u Amsterdam sletela iz SAD, kupilaa u kompaniji KLM - Er Frans, Snežana kaže da joj ni iz te kompanije nisu mogli dati više informacija, sem što su je jutros obavestili da su putnici i dalje zadržani u Amsterdamu.
- Iz kompanije KLM su mi jutros objasnili da su putnici i dalje u Amsterdamu, kao da to ne znam i ja - kaže Kaplanovićeva.
Iz kompanije KLM su nam rekli da je u pitanju avion "Jata" i da ne znaju u čemu je konkretno problem. U "Jatu" do ovog trenutka nismo uspeli da saznamo niti u čemu je problem, niti kada će putnici moći da konačno polete za Beograd.
U Aerodromu Beograd su nam potrvdili da let iz Amsterdama od juče kasni, ali nisu imali informaciju kada će avion sleteti u Beograd.
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/383640 ... za-Beograd