srdjanyo napisao:Fiat se sprema da digne sidro,čim istekne ugovior.Ima puno razloga:
-pruga
-Auto-Put
-Kanal Dunav-Morava-Vardar
-10000€ se potrošilo po radniku.
Poslato sa MediaPad 7 Youth 2 uz pomoć Tapatoka
Ma odlicna analiza. Spucati 2 milijarde u fabriku i dici sidro.
Neće oni nigde. Autoput i pruga nisu dovoljno jak razlog jer su od 2012. i pored toga napravili, otpremili i (što je najvažnije) prodali preko 320.000 primeraka 500L. I dalje ovde imaju najjeftiniju radnu snagu u celom regionu, najniže poreze i druge dažbine, a ko zna kakve su im još ustupke dali ovi naši i na koji rok (to samo možemo da nagađamo). Plus, ta fabrika i cela fama oko nje su odavno postali političko pitanje i uopšte ne sumnjam da će vlast (koja god da bude) opet ukrljati u sve to neku lovu kao dodatni podsticaj.
dragvorl napisao:Radno vreme je samo jedna komponenta finalne cene. Ja mislim da su oni vise tu zbog subvencija koje daje drzava. Kao Lear u NS, napravice im grad/drzava skroz novu lokaciju pored AP koju ce oni kao za neku sicu da rentiraju. Dobice subvencije za radnike, mozda i grace period za porez...a kad to prestane idu dalje, Moldavija ili ko zna vec gde...
Ja mislim da si, na žalost, u pravu. Fiat je ovde prvo zbog toga i ako ne nastave da dobijaju slične ustupke, možda i odu. Lopovi iz tadašnje vlasti su im dali tako dobre subvencije da je prosto glupo ne pomisliti da su zbog toga od Fiata napunili džepove i obezbedili sebe i potomstvo a šta će sad da se desi, nadam se ne ono najgore po radnike.
srdjanyo napisao:Fiat se sprema da digne sidro,čim istekne ugovior.Ima puno razloga:
-pruga
-Auto-Put
-Kanal Dunav-Morava-Vardar
-10000€ se potrošilo po radniku.
Poslato sa MediaPad 7 Youth 2 uz pomoć Tapatoka
Ma odlicna analiza. Spucati 2 milijarde u fabriku i dici sidro.
Na koncu svega,novi model neće dodeliti još najmanje godinu dana.U drugim državama gde imaju fabrike,oni sveukupno pomažu autoindustriju u istoj,ovde to ne čine.Fiat ne izlazi iz KG na Tigrovim ili Trayal gumama ili sa staklima iz neke naše (mrtve) fabrike stakla,koliko ja znam.Da ne pominjem angažovanje nekog dizajnerskog tima iz Srbije...
Ako su oni uložili 2 milijarde sa njihove strane,koliko smo tek mi(poreski obaveznici) uložili?I ko nam je predočio taj zamuljeni ugovor sa FCA.Ako ga ikada predoče javnosti,dićiće nam se kosa na glavi.A mašine na liniji za proizvodnju se lako rasklope i odvezu na drugu lokaciju.
Ti stvarno mislis da ce oni istrazivanje i razvoj da tek tako prebace u neku drzavu koja nema niti tradiciju niti skorije iskustvo sa tom granom? Pa Audi/VW je od 1993. u Madjarskoj, imaju jednu od najvecih fabrika motora na svetu i najvecu u Evropi i tek su prosle godine oformili R&D tamo. Sreca je sto za tog mucenog Fiata komponentasi ista proizvode ovde, a nece sigurno u nekoj socijalistickoj na infuziji firmi da rade delove koje nemaju nista, ni kadar, ni infrastrukturu, obrazovanje...Nema potrebe da pucamo mi na razvoj, samo neka dodju ovde i da rade bilo sta da drzava ne bude na gubitku, neka to bude i na srednje duge staze, pa je dobro za nas.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Aha, a jel bolje da par hiljada ljudi sede kuci, svercuju, ili sta vec? Po meni je bolje ovako, da taj novac ako vec mora da se baci bar delimicno zavrsi u rukama sitne raje. Onda ce ta boranija otici u radnju, ostaviti novac za jos neciju platu, porez, itd. Onda kada se malo razvije industrija veci je potencijal da ce doci i neki novi do tacke kada nece biti vise potrebna ogromna subvencija. Nije to svojstveno samo nama, subvencije da fabrika ostane u zemlji daje recimo i Italija.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Ma,brate,mili u Italiji taj novac i ostaje.Ovde,koja god firma radi ima inostranu upravu i novac odnosi na Devičansko-Kajmanska ostrva.Svi nešto trange frange rade ovde.Ovde novac odlazi u druge zemlje.
Otkud znas da ostaje, firma je strana? Znaci sigurno odlazi novac, samo je pitanje u kom procentu. Sta si ti mislio, da je Fiat dosao ovde jer se porodica Agnelli zauzela da Srbiji omoguci prosperitet... A i sve ostale firme koje outsourcuju poslove.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Industrija automobila "Revoz" iz Novog Mesta u Sloveniji danas počinje proizvodnju nove verzije modela "renoa tvingo". Projekat ukupno vredi 450 miliona evra, pri čemu država daje subvencije od 22,5 miliona evra.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
dragvorl napisao:Otkud znas da ostaje, firma je strana? Znaci sigurno odlazi novac, samo je pitanje u kom procentu. Sta si ti mislio, da je Fiat dosao ovde jer se porodica Agnelli zauzela da Srbiji omoguci prosperitet... A i sve ostale firme koje outsourcuju poslove.
Otišli smo daleko.Samo sam živi svedok da ljudi ovde rade za razne "investicione fondove".Banke takođem