Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
nenad.fil
Reactions:
Postovi: 1378
Pridružio se: 21 Maj 2012, 19:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nenad.fil »

Fabija je ključna reč. Jurio si ga gde? Na ravnom? Autoputu? Može 1.2 tsi lepo da se zaleti, ne kažem, ali je u brdsko-planinskim krajevima neupotrebljiv. I kada ga stisneš, ne može mnogo toga prosto, ima baš malo kubika i Nm.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9057
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Milos »

Gledaj Nenade kako ide

https://youtu.be/_uaKLlZVa3M?t=64
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

nenad.fil napisao:
U Beogradu mi je potrošnja (sa ne baš nežnom nogom na gasu) bila od 9-11 litara lagano. Kada bi ga žena vozila (penzos style) bord bi pokazivao 6l.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Mislim da ovo dosta objasnjava. Ja recimo kod mene na atmo benzincu max stedljivom voznjom mogu da postignem mozda litru manju potrosnju od klasicne, to je 10ak% razlike, ali ti imas razliku 50+%, sto je ipak velika razlika.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

nenad.fil napisao:Nemam edit na telefonu.


Taj bedni tsi (za mene) isporučuje nešto smesno Nm tipa 170, i uz smešnu kubikažu ne može Bog zna sta da uradi u automobilu od 1300 i kusur kilograma.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
170Nm isporucenih iz motora je vrlo solidno uz dobar prenos. Toliko, slicno je imao Porse924 ili Mercedes E klase. I mogu vrlo fino da se voze. Oktavia sa 4 coveka je blize 1700-1800kg i naravno da mora da se motor od neto 1200 kubika vozi u nizem stepenu prenosa.

Golf3 dizel ima oko 125-130Nm zavisno od verzije SDI motora. Naravno i on mora dobro da se zavrti.

Porediti mogucnosti motora 2200 sa motorom 1200 kubika uvek daje isti rezultat, veoma lako se oseti 2 puta jaci motor u ma kom vozilu.

To je prosto tako i svako ko zeli perfomanse kao prioritet prvo na listi treba da bude kubikaza.

Ne znam kakvo iskustvo imas sa motorima 3500-4000 kubika, Mercedes 220CDI je naspram toga, kako ti zoves, smesan. Vozio sam takav malo jaci motor malo vece kubikaze, lepo se oseti bas pri obilazenju zapremina. Samo taknes gas i vec letisss...
Korisnikov avatar
schonenk
Reactions:
Postovi: 1968
Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
Lokacija: beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od schonenk »

Kad pocne prica o zapremini uvek dobijem inspiraciju za ovaj primer :)

Slika
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Velja »

nenad.fil napisao: Jbt nas trojica u kolima (uzbrdica )nismo mogli da obiđemo golfa 3 dizela, na putu za Čačak. PUN GAS i neće. Pritom, uzbrdica je bila blaga ali dugačka jedno 600-800 metara.
nenad.fil napisao:Ma bio sam u "naletu" sto bi se reklo i mislio sam da ću da ga samo prešišam pošto je bila relativno blaga uzbrdica i pravac. Bio sam u petoj, prebacio u četvrtu i na kraju ga bezuspešno vijao u trećoj. Papučica do poda i neće. Da vraćam u drugu i teram obrtaje na milion bi već bio overkill, tako da sam odustao jer je nailazila krivina.

Upravo ono o čemu sam pisao juče... I atmosferac sa više ccm bi se ode obrukao pred bilo kojim turbo-dizelom. Razliku u potrošnji u ovoj situaciji neću ni da pomenem :)
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15275
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Kuzmanovic »

Pa s obzirom da je uspon dugacak 800 metara, razlika u potrosnji i nije velika. :)

Sent from my Tapatalk using Alcatel One Touch Idol
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od starac vujadin »

Meni se nikada nije desilo da se "obrukam" pred dizelom (s kojim mogu da budem konkuretan po snazi, niti nešto jačim), ni na uzbrdici. Samo spustim koju brzinu niže i tu sam...ali, ah da...to je strašno i zabranjeno raditi...buka, obrtaji, troši se benzin, neizdržljivo, horor... :)

A tek što volim kad vidim zabezek posle početne prepotencije na uzbrdici ("sad kad ga potopim") kad mi odmakne par metara u prvom udaru obrtnog momenta, ali kada vide da posle ne odmiču onda krene nerviranje jer se ne događa ono što bi očekivali...a kad ponestane brzina za šaltanje naviše, onda ćao jer gde on umire tu ja počinjem :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

schonenk napisao:Kad pocne prica o zapremini uvek dobijem inspiraciju za ovaj primer :)
Primer za sta, da postoji turbina koja toliko povecava zapreminu usisanog vazduha :think:
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan »

Da nisam probao vise puta dizela od 200ks protiv benzinaca od 200ks pa da poverujem u neke ovde price, da stvar bude smesnija dizel odmice kako ulazi u obrtaje, a ne kontra :)

Uzbrdo je situacija jos izrazenija.

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
nenad.fil
Reactions:
Postovi: 1378
Pridružio se: 21 Maj 2012, 19:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nenad.fil »

Ljubitelj, mislim da je bio tdi a ne sdi ali nema veze.


Starče, nemam nista protiv obrtaja i teranja u crveno ali da vraćam u drugu brzinu na 70-80km/h da bih obišao auto nije mi palo na pamet, jednostavno slabiji sam.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Velja »

I dizelaši imaju menjače, uglavnom sa šest brzina.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od starac vujadin »

nenad.fil napisao:Starče, nemam nista protiv obrtaja i teranja u crveno ali da vraćam u drugu brzinu na 70-80km/h da bih obišao auto nije mi palo na pamet, jednostavno slabiji sam.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Otkud znaš da teram u crveno i da vraćam u drugu plus dodaješ da to izgled akao radim iz nekog kompleksa i da se nešto kao napinjem kada to radim? Čemu to projektovanje? Ii što je potapanje dizela opušetna i rutinska stvar, a šaltanje naniže napinjanje i umiranje? To sam pitanje već postavio ovde,... Ili idemo svi normalno umereno na putu, ujednačenom brzinom ili će svako da upotrebi adute koje ima, pa ćemo videti čiji su aduti jači...
Da nisam probao vise puta dizela od 200ks protiv benzinaca od 200ks pa da poverujem u neke ovde price, da stvar bude smesnija dizel odmice kako ulazi u obrtaje, a ne kontra :)
Uzbrdo je situacija jos izrazenija.


Da,pozmata mantra da je 200 "nečijih" konja vrednije od 200 "tuđih" konja...200ks je 200ks. Onda se ide na sledeću stavku, a to su menjač i kg...i tu realno dizel redovno gubi pri istoj snazi. No, da ne bude "ja ovako, ti onako" sve to ima na papiru.

Moji poslednji kometari po ovoj temi su i bili vezani za argumente koji se koriste u priči oko dizela i benzina i da je potrebno imati ujednačene kriterijume, a nisam ni pričao (sem u prethodnom postu) o benzin vs. dizel jer je to tema u kojoj nema pobednika i pobeđenih ako se svako drži sopstvenog terena. Jedino ako krene da ljubitelji dizela prišivaju sebi osobine i prednosti koje ima i benzin i obratno tu dolazi do konflikta.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Velja »

Pa nije isto kad do tih 200 ks treba da čekaš 6-7k obr, a to potraje u navedenoj situaciji ili kad ti ih moment sa 1600 obr ekspresno dobaci na 3500-4000. Vreme isporuke te snage je na strani dizla.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan »

Pusti ti mrtvo slovo na papiru i suplje price, evo dragan i ftj mogu da potvrde kako se drze benzinci protiv malo slabijeg dizela sa znacajno vise obrtnog, a svi smo slicne tezine, pritom je kod mene duzi menjac od standardnog koji je losiji za medjuubrzanja.

Pravili smo nekoliko rolling startova i uvek smo kretali maltene isto i kako smo ulazili u obrtaje tako sam ja poceo da odmicem, dakle ni reci o umiranju :)

To je samo sa foruma od benzinaca slicne snage, u praksi ima jos mnogo primera...

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Odgovori