Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 »

ljubitelj napisao:Pricamo o kocenju pogonskih tockova, prednji ili zadnji pogon ?


4x4, ne mislim da je problem to sto pominjes.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24628
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

ljubitelj napisao:Pricamo o kocenju pogonskih tockova, prednji ili zadnji pogon ?
Kocenja motorom na automatiku ima, nebitno u kom je modu, ali je bitno da je kvacilo u konverteru spojeno, tj. da je izmedju motora i menjaca kruta veza.
Nema kvacila u konverteru, u D modu nema kocenja motorom, u manuelnom 1. i 2. ima kocenje motorom. Takav je moj a i na dosta drugih sam primetio isto ponasanje.
Nema kvacila, jel? Nije bilo pre, a od pre 20-ak godina su poceli redom da ubacuju. Nikada automatik ne bi dostigao ovakvu efikasnost kao danas da nema kvacila u konverteru koje sprecava klizanje u nekim situacijama.
Ftj ti je upravo naveo primer kada je kvacilo spojeno i obrataji ne padaju brzo kada se pusti gas. To mozes i ti da probas ako imas automatik, na primer prva i drugakada ubrzavas i kada pustis gas obrtaji padnu znacajno, a u visim brzinama i konstantnim brzinama kada probas desice ti se upravo ovo sto je ftj napisao. Obrtaji ce padati zajedno kako voyilo usporava, kao na manuelnom do trenutka dok ne otkaci kvacilo.
ftj napisao: Ne znam kako je na starijim automaticima, najstariji što sam vozio je 2000. golf i čini mi se na svim brzinama preko 40 km/h kada pustiš gas obrtaji nisu padali blizu lera.
Evo i kako izgleda jedna od izvedbi kvacila u koverteru.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 »

Ja sam tek sad shvatio da neki kada kazu da automatik ne koci motorom, da oni zapravo misle kako se obrtaji motora i menjaca mogu razdvojiti u visim brzinama, tj da prakticno motor ne koci jer nije povezan sa tockovima... To definitivno nije slucaj kod iole novijih menjaca, tj motor uvek koci pri vecim brzinama cim se otpusti gas, uvek.

Ja sam prvo mislio da se pricalo da automatik nikad ne koci u fazonu spustanja brzine u stepen nize pa da snazno koci motorom pa sam zato pisao kada cak i to radi, medjutim ovo normalno kocenje motorom pri pustanju gasa uvek radi.

Jedino sto mislim da sam negde citao (tj mota mi se po secanju), da DSG menjaci kada se skine noga sa gasa na duze vreme razdvajaju potpuno motor i tockove, kako bi auto mogao duze da rola (npr priblizavate se semaforu, pa kao da izbacite iz brzine). Istina DSG bas i nije klasicni automatik, ali sto se vozaca tice, automatski je menjac.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd »

Izgleda da se nismo razumeli...
Automatik moze da koci motorom (kako je Laki objasnio, tako je i kod mene) i to nije sporno ali ova situacija je specificna jer jako brzo prebaci u drugu (bukvalno samo se pokrene sa prvom) a u drugoj kad pustis gas na tako maloj brzini nema kocenja motorom...isto je i sa manuelnim menjacem.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

U stedljivom modu bi cak trebao da krece iz 2. brzine...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

dragvorl napisao:
ljubitelj napisao: Kocenja motorom na automatiku ima, nebitno u kom je modu, ali je bitno da je kvacilo u konverteru spojeno, tj. da je izmedju motora i menjaca kruta veza.

Nema kvacila u konverteru, u D modu nema kocenja motorom, u manuelnom 1. i 2. ima kocenje motorom. Takav je moj a i na dosta drugih sam primetio isto ponasanje.
Nema kvacila, jel?

Nema kvacila za funkciju potrebe kocenja motorom, komentar je na tvrdnju je bitno da postoji kruta veza preko kvacila da bi moglo da se koci motorom, sto je netacno.

Kvacilo, lock up, na mom automatiku se aktivira tek pri visokim brzinama a u gradskim brzinama kretanja se to ne dogodi.
I pored toga, kada je u manuelnom modu moze da se koci motorom a kada je Drive modu nema kocenja motorom. Kao sto sam naveo da dosta drugih sam primetio isti nacin rada sto ne znaci da nema i automatika koji su drugacije namesteni za funkciju kocenja motorom.

DSG je nesto sasvim drugo, klasicni manuelni menjac sa dodatom automatikom upravljanja kvacilom.
jako brzo prebaci u drugu (bukvalno samo se pokrene sa prvom) a u drugoj kad pustis gas na tako maloj brzini nema kocenja motorom.
Pa o tome je i bila prica, svaki automatik koji sam probao radi upravo tako u D rezimu rada, i nema kocenja motorom vec je u freilaf kotrljanju a auto se koci pedalom kocnice. U drugim rezimima rada i brzinama kretanja ima i drugacije programirano ponasanje.
Poslednja izmena od ljubitelj u 25 Okt 2012, 17:06, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4937
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od snork »

dragvorl napisao:Kocenja motorom na automatiku ima, nebitno u kom je modu, ali je bitno da je kvacilo u konverteru spojeno, tj. da je izmedju motora i menjaca kruta veza. Kod nekih modela je vec posle druge brzine uvek kruta veza.
Koče motorom i stariji automatici, kod kojih nema kvačila u konvertoru. Hidrodinamički prenos u konvertoru (dva propelera koja se vrte u ulju jedan pored drugog, bez mehaničkog kontakta), jednako prenosi snagu motor-točkovi, kao i točkovi-motor. Može se čak napraviti da i sam menjač ima dodatno kočenje, tako što se pojačava vrtloženje ulja. Na taj način rade retarderi u autobusima/kamionima sa automatskim menjačima.
Ђенерал Јанковић
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

ftj napisao:Ja rekoh na tom navedenom primeru spajanje pri downshiftovanju je toliko blago da ne utiče na stabilnost ni kad bi se spuštao u krivini nizbrdo po snegu sa zadnjom vučom. Ne bi se bmw ili bilo ko tako igrao sa bezbednošću.
Ne slazem se, jesi li probao kako to izgleda prakticno da kocis na nizbrdici samo zadnje tockove a da se prednji slobodno kortljaju ?

Niti sa manuelnim se pri zadnjem pogonu ne koristi kocenje motorom nizbrdo po klizavoj podlozi.
Jedno od osnovnih pravila koriscenja zadnjeg pogona.
Mnogo sam auta vozio sa zadnjim pogonom i uvek se iznova pokazalo da to pravilo vazi.

Sto se tice bezbednosti mora da se obezbedi da zadnji tockovi uvek koce manje od prednjih i da uvek dodje vremenski kasnije do njihove blokade tj klizanja u odnosu na prednje.
Zbog tog razloga uvek u kocionom sistemu postoji neki mehanizam da se oslabi dejstvo zadnjih kocnica, nekada davno je to bio tzv peti cilindar.

U suprotnom garantovana je pirueta pri kocenju.


U krivini je to bas izrazeno, i ne verujem da je BMW napravio takvu glupost i promasaj u dizajnu na vozilu sa zadnjim pogonom.

Lako je probati efekat, dovoljno je na nizbrdici povuci samo rucnu kocnicu ako je na zadnjim tockovima, moze i vrlo blago, pa ce se videti rezultat. To moze da se proba i na autu sa prednjom vucom.

Nikada, nikada ne sme zadnja osovina da ima jace kocenje od prednje na bilo kom pogonu a narocito ne na nizbrdici. Svako pa i najmanje kocenje motorom zadnjih tockova na nizbrdici je pozivnica za gubitak kontrole daljeg kretanja vozila.

Iz tog razloga se i uvek bez obzira na pogon nazad stavljaju gume sa boljim prijanjem u odnosu na gume napred.

Drugim recima, nove gume uvek nazad vec koriscene tada napred ako se menjaju samo 2 gume.
Obavezujuce pravilo bez izuzetka.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 »

Ovo je prvi put da cujem da nove gume idu nazad.

Isto tako za to postoje i kontra argumenti, tj zasto treba nove gume staviti napred...
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Paja »

Filozofija nove gume nazad je pozata nemačka filozofija za zimske gume jer se tako sprečava pravljenje piruete usled gubitka zadnjeg dela pri kočenju. Mogla bi se i nazvati "bitno je bezbedno ukočiti filozofija" za razliku od srpske "važno je krenuti" koja glasi nove (zimske) gume napred.
ftj
Reactions:
Postovi: 13881
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ftj »

Jeste, to stoji u micchelin promo brošurama kako je zabluda da bolje gume treba staviti napred već da je bolja situacija obrnuto jer je bolje da ti auto prokliza preko nosa nego da ti se nekontrolisano otkači zadnji kraj.

@ljubitelj

Upravo ja hoću da ti kažem da se to downshiftovanje u D dešava na mnogo niskim obrtajima da to ne utiče na uznemiravanje vešanja čak ni pri klizavoj podlozi. Pored toga što se downshiftuje na mnogo niske obrtaje(i sve to pri niskim brzinama) i samo spajanje je mnogo blaže nego kad bi naglo pustio kvačilo i napravio piruetu.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9961
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Markoni »

Ja to najbolje znam :kezo:

Tapatalk Post
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Dusan »

:kezo:
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd »

Xepoj87 napisao:U stedljivom modu bi cak trebao da krece iz 2. brzine...
Nisam siguran...u manuelnom modu kad usporavas on menja na dole do M2 gde se zadrzi kad stanes ali ako stojis malo duze prebaci u M1.
Kad pokusas da ga prebacis u M2 on ce to da prihvati ako odmah kreces ali ako stojis opet ga vrati u M1.
ljubitelj napisao:Pa o tome je i bila prica, svaki automatik koji sam probao radi upravo tako u D rezimu rada, i nema kocenja motorom vec je u freilaf kotrljanju a auto se koci pedalom kocnice. U drugim rezimima rada i brzinama kretanja ima i drugacije programirano ponasanje.
Ok, to je to onda.
Nije problem nego treba navika.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24628
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

ljubitelj napisao: Nema kvacila za funkciju potrebe kocenja motorom, komentar je na tvrdnju je bitno da postoji kruta veza preko kvacila da bi moglo da se koci motorom, sto je netacno.

Kvacilo, lock up, na mom automatiku se aktivira tek pri visokim brzinama a u gradskim brzinama kretanja se to ne dogodi.
I pored toga, kada je u manuelnom modu moze da se koci motorom a kada je Drive modu nema kocenja motorom. Kao sto sam naveo da dosta drugih sam primetio isti nacin rada sto ne znaci da nema i automatika koji su drugacije namesteni za funkciju kocenja motorom.
A, znaci ipak ima kvacilo u konverteru. :think:
Ne znam koji auto vozis, ali novija kola imaju 3 stanja kvacila konvertera. Otvoreno, zatvoreno, i kontrolisano klizanje. Dakle ne znaci da ako ti kvacilo nije zakljucano da je skroz otkljucano, nego moze da kliza umereno. No to nije toliko bitno za ovu pricu, ali svakako da je efekat kocenja motorom daleko manji ako je kvacilo raspusteno. Kazem ne znam koji auto vozis, nije ni bitno, ali ocigledno da u D nemas kocenje motorom. Moguce da u manuelnom modu zakljuca kvacilo ili ga stavi u kontrolisano klizanje.

snork napisao:
dragvorl napisao:Kocenja motorom na automatiku ima, nebitno u kom je modu, ali je bitno da je kvacilo u konverteru spojeno, tj. da je izmedju motora i menjaca kruta veza. Kod nekih modela je vec posle druge brzine uvek kruta veza.
Koče motorom i stariji automatici, kod kojih nema kvačila u konvertoru. Hidrodinamički prenos u konvertoru (dva propelera koja se vrte u ulju jedan pored drugog, bez mehaničkog kontakta), jednako prenosi snagu motor-točkovi, kao i točkovi-motor. Može se čak napraviti da i sam menjač ima dodatno kočenje, tako što se pojačava vrtloženje ulja. Na taj način rade retarderi u autobusima/kamionima sa automatskim menjačima.
Nisam izdefinisao do kraja, to je moja greska. Dakle, koce sigurno i ovi bez kvacila, ali daleko losije. Ono sto se secam sigurno je da su mi bas pokazivali u voznji kako se ponasa auto prilikom otpustanja gasa sa i bez spojenog kvacila, gradski uslovi su bili u pitanju, Citroen C5 prve generacije. Kada je kvacilo raspusten obrtomer samo opadne naglo, sada se ne secam tacno na koju vrednost, ali naravno mnogo vise opadne nego kada je kvacilo zakljucano, i efekat kocenja je mnogo manji. Evo nasao sam i klip koji to ilustruje, samo je brzina veca. Pogledajte prvi put, kada je kvacilo zakljucano, i sledeci put kada je otkljucano koliko padnu obrtaji. link
Sto se prenosa snage tice, nisam bas siguran da to funcionise isto na obe strane, vec zato sto konverter ima i statorsko kolo koje preusmerava tok fluida kada motor prenosi snagu na menjac, obrnuto nisam siguran da je efekat istog intenziteta, cak i sumnjam jer se secam sta se desilo u ovom Citrusu. Uglavnom, ako se setim pitacu ove na fakultetu, a pitacu i na jos jednom mestu, mozda i sutra. Evo sta kaze literatura. Francuski DP0 menjac je u pitanju.
Prikačeni fajlovi
1.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori