Auto-klima
Re: Auto-klima
E jbg kad čovek nije precizan.
Ja imam samo jedan ventilator ispred oba hladnjaka i nemam pojma kad se pali.
Ja imam samo jedan ventilator ispred oba hladnjaka i nemam pojma kad se pali.
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Auto-klima
Bas tako, mislio sam na ventilator hladnjaka klime. Ostatak ventilacije radi odlicno.
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Auto-klima
djiuliju napisao:Pajo, mm, ne misli on na ventilator u kabini vec na ventilator ispred hladnjaka.


Širim haos!
Re: Auto-klima
Ventilator se pali onda kada je potrebno a tu potrebu odredjuje senzor pritiska freona. Kod dobro projektovane klime za celogodisnju primenu nije korektno da se ventilator pali zajedno sa kompresorom kako je opisano, ovake su konkretno Harris/ GM gde ukljucivanje prve ili druge brzina ventilatora zavisi od visine pritiska u sistemu. Zimi nije potrebno toliko hladjenje kao leti.NexT napisao:Istog trenutka kada se upali kompresor, pali se i ventilator.
Bar je tako na svim kolima koja sam vozio, od Pezoa do Mercedesa.
Time se regulise protok vazduha shodno stvarnim potrebama rashladnog ciklusa za optimalni rad.
Stariji po konstrukciji sistemi su imali direktno vezan ventilatora na kompresor i rade onda zajedno.
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Auto-klima
Da li se senzor pritiska freona nalazi na dehidratoru tj isparivacu? I da li postoji mogucnost da se kupi i zameni bez zamene dehidratora?
Ovo je majstor naveo kao moguci problem. Konkretno kad iskopcam konektor na dehidratoru sistem pali lampicu koja oznacava kvar nekog od motora na hladnjaku i service engine i ukljucuje oba ventilatora, verovatno kao preventivu od pregrevanja. Cim vratim konektor na dehidratoru sve se normalizuje, ukljucuje se kompresor ali ne i ventilator na hladnjaku klime.
Takodje, jedno podpitanje..da li postoji mogucnost da se klima ne ukljucuje na pravi nacin i da zbog toga ni ne pali ventilator? tj da se kompresor ukljucuje ali da zbog slabog pritiska u sistemu (lose zaptiven sistem,curi na spojevima) senzor pritiska detektuje nizak pritisak i istog trenutka iskljucuje kompresor kao zastitnu meru od kvara jer dobija signal da je sistem prazan?
Ovo pitam zato sto je sistem bas brzo izgubio freon, po recima majstora.
Ovo je majstor naveo kao moguci problem. Konkretno kad iskopcam konektor na dehidratoru sistem pali lampicu koja oznacava kvar nekog od motora na hladnjaku i service engine i ukljucuje oba ventilatora, verovatno kao preventivu od pregrevanja. Cim vratim konektor na dehidratoru sve se normalizuje, ukljucuje se kompresor ali ne i ventilator na hladnjaku klime.
Takodje, jedno podpitanje..da li postoji mogucnost da se klima ne ukljucuje na pravi nacin i da zbog toga ni ne pali ventilator? tj da se kompresor ukljucuje ali da zbog slabog pritiska u sistemu (lose zaptiven sistem,curi na spojevima) senzor pritiska detektuje nizak pritisak i istog trenutka iskljucuje kompresor kao zastitnu meru od kvara jer dobija signal da je sistem prazan?
Ovo pitam zato sto je sistem bas brzo izgubio freon, po recima majstora.
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Auto-klima
Trebalo bi da ima takvu zastitu koja ne dozvoljava da se ukljuci klima ako nije dobar pritisak. E sad, kako to odreaguje u praksi, tj koliko brzo i kakav znak da, to ne znam
Re: Auto-klima
Možda ima neki termostat ili senzor? Na Stilu se palio sigurno, na Alfi nemam pojma iskreno da ti kažem.codemaker napisao:eeeee, ima i treće - radi i hladi ali krči!
To kod mene
Ni na kućnoj klimi ne vrti uvek ventilator spoljne jedinice, nego prema potrebi. Možda zbog malo gasa nikad nije ni dostigao dovoljnu temperaturu na isparivaču, pa se ni ventilator nije palio?
Proveri ti to ne sa bilo kojim električarem, nego sa nekim ko poznaje u prste tvoj model auta.
Tapatalk HD
Re: Auto-klima
Senzor pritiska se nalazi na kondezatoru, izmenjivacu na strani visokog pritiska, koji se hladi putem ventilatora ispod haube.somi-car napisao:Da li se senzor pritiska freona nalazi na dehidratoru tj isparivacu? I da li postoji mogucnost da se kupi i zameni bez zamene dehidratora?
tj da se kompresor ukljucuje ali da zbog slabog pritiska u sistemu (lose zaptiven sistem,curi na spojevima) senzor pritiska detektuje nizak pritisak i istog trenutka iskljucuje kompresor kao zastitnu meru od kvara jer dobija signal da je sistem prazan?
Moze da se kupi i menja se zasebno, stariji sistemi imaju 2 ili 3 senzora pritiska koji su on-off tipa sto se tice struje a razlikuju se po boji kucista.
Na oko 18 bara ukljucuje I brzinu ventilatora, na oko 25bara II brzinu a na oko 35bara gasi kompresor.
Noviji sistemi imaju kontinualni senzor pritiska koji salje signal ECU sa tacnim pritiskom i isto se menja zasebno.
Obe vrste senzora se lako menjaju i to dok je sistem pod pritiskom jer je napravljeno da se pri odvrtanju senzora automatski zatvara ventil koji se nalazi u lezistu na koji se srafi senzor. Potreban je jedan okasti kljuc, tako da moze lako i na putu da se popravi/ zameni.
Senzor niskog pritiska se nalazi na susacu/ dehidratoru u delu sistema gde je nizak pritisak ili na samom ulasku u kompresor. On obicno na oko 2-3 bara iskljuci kompresor da ne bi stradao usled nedostatka freona.
Na kompresoru postoji i termicki senzor koji ga iskljucuje kada temperatura dostigne oko 50C radi njegove zastite. Taj senzor se sam resetuje kada se kompresoru ohladi, a upravlja kvacilom kompresora.
Odnosi se na klasicni kompresor sa elektromagnetnim kvacilom na remenici.
Tipicno pritisak se krece od oko 5 -6 bara do oko 28 bara unutar sistema zavisno na kome delu sistema se meri.
Za svaki sistem treba pogledati krive pritisak- temperatura kao i kolicinu freona koju sadrzi sistem.
Kod mene na autu je GM sistem koji sadrzi 950 grama freona, ima 3 senzora visokog pritiska, jedan senzor niskog pritiska i 2 termicka senzora, sve to kontrolise zasebni ECU koji upravlja radom ventilatora hladnjaka.
AKo se freon brzo gubi, za recimo 10tak dana, onda sistem ima neku povecu rupu koju treba pronaci. Na mestu gde curi freon ostaje jasno vidljiv masan trag.
Problem moze da bude ako pusta isparivac koji je u kabini vozila duboko zakopan negde unutar kokpita pa se ne vidi dok se rasklopi i stigne do njega.
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Auto-klima
Evo napunio sam klimu na cliu, prvi put od kad je napravljen (2004.) Masina je izvukla oko 450 grama freona, a staje oko 650 sto znaci da je za ovo vreme nestalo oko 200gr. Koliko treba da nestane gasa da klima ne bi radila ne znam, sada posle punjenja radi isto kao i pre, znaci taj gubitak nije uticao na funkcionalnost. U sustini, nisam ni morao ovo da radim, al ajd, ne moze da skodi...valjda. Nadam se da nece da se ispostavi da sam trebao da naranim svinje i ne diram nista
Re: Auto-klima
Baš tako.
Tapatalk HD

Tapatalk HD
Re: Auto-klima
Nista ne fali ako si zamenio ulje i gas
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Daleko od toga da skodi, cak je prepuricljivo za "zdravlje" sistema.
@Djijuliju
teoretski nije moguce da se ne oseti razlika u hladjenju sa toliko gasa manje
@Djijuliju
teoretski nije moguce da se ne oseti razlika u hladjenju sa toliko gasa manje
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Auto-klima
Promenio sam i gas i ulje, sve kako treba.
Nuk, nisam merio precizno, sve se svodi na osecaj na ruci koliko hladno duva. Razlika ne moze da bude prevelika, jer bih primetio da pre nije bilo kako treba. Kako god, bitno da ladi
Nuk, nisam merio precizno, sve se svodi na osecaj na ruci koliko hladno duva. Razlika ne moze da bude prevelika, jer bih primetio da pre nije bilo kako treba. Kako god, bitno da ladi
Re: Auto-klima
I tih 450g koje si imao u sistemu, je dovoljno da ladi
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Auto-klima
To ti pricam. Nego, jel vremenom i ulje nestaje ili ne? To nesto nisam obratio paznju.