O presretačima
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: O presretačima
Nemaju ni laser ni radar
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: O presretačima
http://www.b92.net/mobilni/automobili/330656Odlika Vascara 5000 SB, pored velike preciznosti i nemogućnosti ometanja, jeste i prilična ”samostalnost” jer je ovaj sistem vezan sa automobilom samo preko napajanja i signala iz računarske jedinice motora ”matičnog vozila” koji mu pruža informaciju o brzini kretanja samog presretača. Jednostavan princip rada omogućuje ovom uređaju i ogromnu preciznost jer se merenje brzine zasniva na osnovnim referentnim tačkama, koje mogu predstavljati bilo šta na putu.
Na primer, prilikom početka praćenja, vozeći za automobila koji krši propise, dovoljno je da operater u vozilu startuje merenje, a kompjuter automatski izabere neku referentnu tačku na, oko ili iznad puta (bilbord, nadvožnjak, veliki saobraćajni putokaz, drvo itd.), pre nego što praćeni automobil prođe pored ili ispod nje. U tom momentu, sistem je uzima za koordinatu i kada presretač koji prati vozilo, prođe pored iste, jednostavnom računicom uz pomoć vremena i pređenog puta, dobija se prolazna brzina vozila.
Upravo ova jednostavnost i brzina rada čine Vascar 5000 SB jednim od najboljih uređaja u praksi. Iako su se pojavile priče da je ovaj uređaj moguće ometati, to možemo odmah demantovati, jer sam princip rada ne ostavlja mesta sumnji. Naime, Vascar 5000 SB ne emituje nikakve zrake ili impulse da bi ometanje imalo smisla i bilo efektno - on jednostavno snima i proračunava vreme i brzinu kretanja objekata.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: O presretačima
Ok a ne pada na sudu jer uzima u obzir ljudski faktor koji određuje mernu jedinicu?
Sad čitam, bio sam ubeđen da mora da ima neki laser...
Sad čitam, bio sam ubeđen da mora da ima neki laser...
Boringly average, but also perfect for school run mums
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: O presretačima
U kom smislu ljudski faktor?
edit:
Verovatno ima više verzija PolCam-a, ali evo sa sajta njihovog
edit:
Pa baš tu nisu slični.H4wkeye napisao:Ja mislim da su slicni u tome kako mere brzinu. U svakom slucaju ne mozes da ometas sa nekim anti-radarom i tim sranjima.Grujic napisao:Pa PolCam ne radi bas na istom principu kao Vascar
Verovatno ima više verzija PolCam-a, ali evo sa sajta njihovog
Inače, vidi se razlika na prvi pogled, kada je SAT išao sa njima pa su demonstracije radi izmerili brzinu vidi se da meri mnogo brže nego ostali koji moraju da imaju distancu pređenuPolCam EC-II is a user friendly, multipurpose in-car video recording system, developed for traffic control and speed measurement using Doppler Radar technology. Unique system architecture is designed so to be installed on almost any vehicle. The advanced technology makes it possible to use it in any weather conditions, day and night.
-
- Site Admin
- Postovi: 1906
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: O presretačima
Vec smo par puta pricali o tome kako radi Vascar. Nema sta na sudu ti da dokazujes nikakav ljudski faktor. Ljudski faktor samo "klikne" da krene merenje i to je sve. Uredjaj ima atest i "bazdaren" je. Ti uredjaji su postojali i u manuelnoj formi jos pre 50 godina. https://en.wikipedia.org/wiki/VASCAR
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: O presretačima
Ne znam tacno koju verziju ima Lancer.Grujic napisao:U kom smislu ljudski faktor?
edit:
Pa baš tu nisu slični.H4wkeye napisao:Ja mislim da su slicni u tome kako mere brzinu. U svakom slucaju ne mozes da ometas sa nekim anti-radarom i tim sranjima.Grujic napisao:Pa PolCam ne radi bas na istom principu kao Vascar
Verovatno ima više verzija PolCam-a, ali evo sa sajta njihovog
Inače, vidi se razlika na prvi pogled, kada je SAT išao sa njima pa su demonstracije radi izmerili brzinu vidi se da meri mnogo brže nego ostali koji moraju da imaju distancu pređenuPolCam EC-II is a user friendly, multipurpose in-car video recording system, developed for traffic control and speed measurement using Doppler Radar technology. Unique system architecture is designed so to be installed on almost any vehicle. The advanced technology makes it possible to use it in any weather conditions, day and night.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ne brže od života!
Nasao sam ovu sliku od Vascar, i tacno ako podelite kao na slici 81 m sa 1.8 s dobicete 160 na sat. Znaci stopuju vreme i predjeni put izmedju dva objekta i uzimaju srednju brzinu.


http://radartest.com/article.asp?articleid=5500Here's how it works. Assume you're driving down a stretch of divided Interstate roadway. Coming at you is a state trooper with VASCAR. As he spots you he'll look for a reference point where he can begin timing you. Many states paint broad white stripes across the road for this purpose but if the trooper is in open country he's unlikely to have these available. So he will improvise and make use of other landmarks: tar strips, road signs, and shadows across the road all serve nicely. At night he will use the flash of your headlights against reflective road signs, median barriers, reflective mileage markers or even discarded soft drink cans at roadside. As the front of your car passes his mark the trooper flips on his time switch, activating the internal timer. As you continue to approach him he will choose another reference point, wait until you hit the mark then turn off the timer. Now your elapsed time between the two reference points is stored in the computer.
The next step is simple. He passes you, U-turns through the median and drives to the first reference point. Here he turns on the distance switch, travels to the second point and turns it off, recording the distance you traveled. The computer handles the number crunching and displays your average speed to 0.1 mph. The hardware's accuracy tolerance is plus or minus 1 percent. Since at freeway speeds the minimum recommended clock is one tenth of a mile, the operator can miss his marks by a fair distance and still get a clock within a 2-3 percent accuracy window.
Since the operator has to take an active role in using the device, VASCAR has never been popular with lazy officers. But in the hands of an aggressive trooper, especially when used from an unmarked car, VASCAR can be deadly.
Knowing how meeting clocks are done, study up on the others:

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Pisali smo ovde o tome, čak smo i komentarisali sa YT snimke ovih naših, lepo se vidi T-vreme, D-distanca i na kraju iskoči brzina...
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: O presretačima
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: O presretačima
Jel to znaci da on mora ici neko vreme iza mene identicnom brzinom, da bi mi izeo meru?
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: O presretačima
Ne, moze i sa velike razdaljine da ti izmeri brzinu, ne mora da ide tvojom brzinom. Moze i u krivini da meri.
- zrnkemiki
- Postovi: 698
- Pridružio se: 18 Mar 2014, 11:33
- Garaža: Audi A5 2.0 190KS
- Lokacija: BG | NS | BL
Re: O presretačima
Sinoc sam se us*ro samo tako na ap NS-BG. Malo procepio masinu 200+ kad u jednom trenutku samo vidim blinkere i kako neko blica iza mene, pustim gas, sklonim se desno, a ono projuri BMW7 sa jedno 250kmh, a vec sam bio spreman za zatvor 
Sent from my GT-I9505

Sent from my GT-I9505
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: O presretačima
Pa da, Volvo je to uveo u svoja vozila još '68.Dzoni_m napisao:Vec smo par puta pricali o tome kako radi Vascar. Nema sta na sudu ti da dokazujes nikakav ljudski faktor. Ljudski faktor samo "klikne" da krene merenje i to je sve. Uredjaj ima atest i "bazdaren" je. Ti uredjaji su postojali i u manuelnoj formi jos pre 50 godina. https://en.wikipedia.org/wiki/VASCAR

- pankoz
- Postovi: 771
- Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
- Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
- Lokacija: Vojvodina
Re: O presretačima
U Petak,negde oko 8h izjutra pri povratku sa letovanja iz Grčke,imao sam vrlo zanimljivu situaciju par km od ulaska u Makedoniju.Naime,tačno na samom graničnom prelazu prilikom kontrole putnih isprava počne mi regeneracija DPF-a.Prođem granični prelaz i magistralnim putem vozim negde oko 100 km/h i vozim u trećoj da se regeneracija što kvalitetnije i brže odradi.Usporim u jednom momentu na 79 km/h (kao da mi je neko došapnuo) i uključim tempomat.Vozim tako nekoliko minuta i odjednom se iza mene stvorila bela Octavia sa civilnim MK tablicama.Vozim po tempomatu,prazan put,i prestigne me ta Octavia poprilično brže vozeći.Kad nakon minut,dva odjednom stižem Octaviu,komentarišem na glas šta je tako usporio i kilavi,a nigde nikog na putu.Obiđem ga po propisima,vozeći svega 10-ak km/h brže od njega,držeći i dalje po tempomatu i gps-u na 79 km/h.Vozi on tako prateći me dva,max tri min i odjednom dade gas i obiđe me.Dok me obilazio bilo mi je neobično ponašanje vozača i bacim pogled,a u Octaviji napred vidim veliki monitor po sredini centralne konzole i skontam da je to bio presretač.Garant bi me nahvatao da nisam vozio u nižim obrtajima zbog regeneracije DPF filtera.Dalje tokom vožnje kroz MK sam se držao ograničenja brzine,ali više nigde ne primetih tu belu Octaviu karavan.
Послато са ME173X
Послато са ME173X