Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Imali smo, nismo znali
Re: Imali smo, nismo znali ...
Na mjestu Čajaveca je danas hotel, privatna srednja skola, trzni centar, trgovine i zgrada sa sjedistima partija 
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Re: Imali smo, nismo znali ...
Ako je kruna tehnoloskog razvoja neke zemlje izrazena u vojnoj industriji, da podsetim da su se u SFRJ proizvodile domace podmornice (klasa Sava, Drava), mlazni avioni (Galeb, Jastreb), domace fregate, rakete, i sl.
Navodeci da neki deloviod ugradjenih nisu proizvedeni u zemlji porekla te da ni proizvod s toga nije domaci - notorna je glupost jer se ni za koga u tom slucaju ne moze reci da ima svoj proizvod.
Tadasnja SFRJ je jedna od retkih zemalja koja je u to vreme imala aerotunel, a ELAN je imao mogucnost da svoje skije testira u istom.
Kada je pomenut Zmaj i poljoprivredne masine, iz Zemuna su dolazili i domaci satovi fabrike INSA. Vecina zgrada u hodnicima i danas koristi njihove automat-satove, a u podrumima su INSA vodomeri, Teleoptik je sem namenske (Ziroskopi) imao recimo i proizvodnju aparata za pritisak.
Apropo proizvoda siroke potrosnje.
Navodeci da neki deloviod ugradjenih nisu proizvedeni u zemlji porekla te da ni proizvod s toga nije domaci - notorna je glupost jer se ni za koga u tom slucaju ne moze reci da ima svoj proizvod.
Tadasnja SFRJ je jedna od retkih zemalja koja je u to vreme imala aerotunel, a ELAN je imao mogucnost da svoje skije testira u istom.
Kada je pomenut Zmaj i poljoprivredne masine, iz Zemuna su dolazili i domaci satovi fabrike INSA. Vecina zgrada u hodnicima i danas koristi njihove automat-satove, a u podrumima su INSA vodomeri, Teleoptik je sem namenske (Ziroskopi) imao recimo i proizvodnju aparata za pritisak.
Apropo proizvoda siroke potrosnje.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Imao sam razne Tomose, sto moped sto vanbrodski motor.
Onaj iz 1979. je karb Bing a elektirka Ducati (elektornsko paljenje).Model iz 1981. je bio Bosch/Iskra.
Iskra je nemacka, licenca Bosch, Saturnus je isto nemacki licenca Hella.
Koliko znam iz servisne dokumentacije samog Tomosa, otprilike 20% je domaceg.
Treba znati da u SFRJ nije bilo dozvoljeno strancima da poseduju niti otvaraju svoje firme direktno pod svojim imenom. Oni dostave pare (mi se pohvalimo da smo uzeli kredit), oni dostave masine i tehniloski proces (mi se pohvalimo da imamo licencu), oni postave proizvodnju (mi se pohvalimo da smo napravili halu i fabriku), oni vrse dizajna i razvoj proizvoda (mi se pohvalimo kako imamo novi proizvod), oni se zadovolje da unutar SFRJ njihova roba dobije novo ime brenda (mi se pohvalimo da je domaca proizvodnja), oni zabrane prodaje te robe po svetu (mi se pohvalimo kako je zabranjen i nepotreban uvoz jer eto imamo domaci proizvod)...
Adidas patike su preko licence dolazile iz Planike, itd.
Skoro svaki "domaci" proizvod je bio neke strane firme koja je orgainizovala lokalnu licencnu proizvodnju u SFRJ pod domacim nazivom. Domaceg proizvoda od pocetne ideje do izrade je bilo malo.
Tesko je doci do statistickih podataka o fabrikama, mislim da je barem 70-80% robe siroke potrosnje prodavane u SFRJ bilo licenca neke strane fabrike ili direktno prepakovani komplet uvozni proizvod.
Takav je bio sistem, nije ni tada bio nesto razvijen preduzetnicki duh domace privrede i samostalan razvoj/inovacije.
I sada se slicno odvija "domaca" proizvodnja, samo strana firma se direktno ovde registruje i koristi direktno svoje ime i svoje brendove. Mi dajemo novac /subvenciije/, mi dajemo hale i infrastrukturu, mi dajemo radnu snagu, stranci organizuju lokalnu licencnu proizvdonju/ sklapanje.
Proizvoda domace pameti se secam Cockte, Vegete domaceg namestaja od masiva, crtanih filmova prof. Baltazar, skija Elan...
Onaj iz 1979. je karb Bing a elektirka Ducati (elektornsko paljenje).Model iz 1981. je bio Bosch/Iskra.
Iskra je nemacka, licenca Bosch, Saturnus je isto nemacki licenca Hella.
Koliko znam iz servisne dokumentacije samog Tomosa, otprilike 20% je domaceg.
Treba znati da u SFRJ nije bilo dozvoljeno strancima da poseduju niti otvaraju svoje firme direktno pod svojim imenom. Oni dostave pare (mi se pohvalimo da smo uzeli kredit), oni dostave masine i tehniloski proces (mi se pohvalimo da imamo licencu), oni postave proizvodnju (mi se pohvalimo da smo napravili halu i fabriku), oni vrse dizajna i razvoj proizvoda (mi se pohvalimo kako imamo novi proizvod), oni se zadovolje da unutar SFRJ njihova roba dobije novo ime brenda (mi se pohvalimo da je domaca proizvodnja), oni zabrane prodaje te robe po svetu (mi se pohvalimo kako je zabranjen i nepotreban uvoz jer eto imamo domaci proizvod)...
Adidas patike su preko licence dolazile iz Planike, itd.
Skoro svaki "domaci" proizvod je bio neke strane firme koja je orgainizovala lokalnu licencnu proizvodnju u SFRJ pod domacim nazivom. Domaceg proizvoda od pocetne ideje do izrade je bilo malo.
Tesko je doci do statistickih podataka o fabrikama, mislim da je barem 70-80% robe siroke potrosnje prodavane u SFRJ bilo licenca neke strane fabrike ili direktno prepakovani komplet uvozni proizvod.
Takav je bio sistem, nije ni tada bio nesto razvijen preduzetnicki duh domace privrede i samostalan razvoj/inovacije.
I sada se slicno odvija "domaca" proizvodnja, samo strana firma se direktno ovde registruje i koristi direktno svoje ime i svoje brendove. Mi dajemo novac /subvenciije/, mi dajemo hale i infrastrukturu, mi dajemo radnu snagu, stranci organizuju lokalnu licencnu proizvdonju/ sklapanje.
Proizvoda domace pameti se secam Cockte, Vegete domaceg namestaja od masiva, crtanih filmova prof. Baltazar, skija Elan...
- Ji 4Tze
- Postovi: 8237
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Imali smo, nismo znali ...
mda... I sva ona infrastruktura i arhitektura, nisko i visokogradnja što još traje. Tu se vidi bolje šta smo imali...
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Imali smo, nismo znali ...
Ja nemam dovoljno vremena da polemišem sa netačnim stavovima o strukturi i kvalitetu privrede u SFRJ ali osvrnuću se na ovo:
auto industrija - preko 200.000 jedinica godišnje, iako su vozila bazirana na uglavnom FIAT / VW / Reno licenci, pritom su ta vozila u istoj toj zemlji i prodavana, a gde smo sad. Koliko sad imamo registrovanih vozila godišnje?
vojna industrija - avion Orao i ne samo on razvijen što samostalno što u kooperaciji sa Rumunijom. Mlazne motore smo uvozili. Avio industrija je razvijala modele i pre 2.sv.rata. Tenk M84 je bio prvenstveno tehnološki izazov - proizvodnja je osvojena i kao takav je bio domaći proizvod iako je baziran na sovjetskom t72. Proizvodnja oružja, municije, topova, u potpunosti osvojena.
Prehrambena i preradjivačka industrija, nameštaj, odeća - praktično nije postojala potreba da se bilo šta uvozi, sve smo imali i proizvodili samostalno. A, da, farmerke i cipele su bile lepše u Trstu...
Gradjevinska industrija - pogledajte oko sebe a i šta je gradjeno u inostranstvu. Neki majmuni kažu danas da ne možemo samostalno da izgradimo stadion (?!)
Ogromna šteta je što se nije išlo na masovnu izgradnju autoputeva jer bi to celu zemlju povezalo i privredno i turistički. Doduše, jadranska magistrala je izgradjena 60tih godina 20.veka, polazna tačka nam je u putnoj infrastrukturi bila baš niska.
SFRJ je bila po merilima opšte razvijenosti dvadeset i neka zemlja na svetu, gde smo svi skupa sad?
auto industrija - preko 200.000 jedinica godišnje, iako su vozila bazirana na uglavnom FIAT / VW / Reno licenci, pritom su ta vozila u istoj toj zemlji i prodavana, a gde smo sad. Koliko sad imamo registrovanih vozila godišnje?
vojna industrija - avion Orao i ne samo on razvijen što samostalno što u kooperaciji sa Rumunijom. Mlazne motore smo uvozili. Avio industrija je razvijala modele i pre 2.sv.rata. Tenk M84 je bio prvenstveno tehnološki izazov - proizvodnja je osvojena i kao takav je bio domaći proizvod iako je baziran na sovjetskom t72. Proizvodnja oružja, municije, topova, u potpunosti osvojena.
Prehrambena i preradjivačka industrija, nameštaj, odeća - praktično nije postojala potreba da se bilo šta uvozi, sve smo imali i proizvodili samostalno. A, da, farmerke i cipele su bile lepše u Trstu...
Gradjevinska industrija - pogledajte oko sebe a i šta je gradjeno u inostranstvu. Neki majmuni kažu danas da ne možemo samostalno da izgradimo stadion (?!)
Ogromna šteta je što se nije išlo na masovnu izgradnju autoputeva jer bi to celu zemlju povezalo i privredno i turistički. Doduše, jadranska magistrala je izgradjena 60tih godina 20.veka, polazna tačka nam je u putnoj infrastrukturi bila baš niska.
SFRJ je bila po merilima opšte razvijenosti dvadeset i neka zemlja na svetu, gde smo svi skupa sad?
Re: Imali smo, nismo znali ...
Zbog Zastave pamtim užasne carine na normalna vozila, bolje da nikad nije ni postojala.
Re: Imali smo, nismo znali ...
I Japan je imao, do '90-ih, ogromne carine na automobile.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Izmedju industrijalizovane zemlje sa carinama i opustošene i razvaljene livade bez carina biram ovo prvo.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Dobro je sto Danci imaju male takse., barem od 2016...
https://www.thelocal.dk/20151120/whats- ... ration-taxAs part of its 2016 budget, the Danish government reduced the limit for registration tax on new vehicle purchases from 180 to 150 percent. The Local takes a closer look at why buying a car in Denmark is so expensive and what the tax reduction means for motorists.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Bio sam tamo, fabija 10k kod nas, preko 20k kod njih, civic 40k evra (gen 9) itd...
Svi naravno kukaju
Svi naravno kukaju
Re: Imali smo, nismo znali ...
Z-101 se pravila ~37 godina, baš smo bili industrijska sila. Ćaletov kec iz 1975. je posle par godina već bio truo.
Kada sam seo u VW Jettu iz 1981. sa ne zna se koliko stotina hiljada km, video sam koliko nam je značilo što smo imali Zastavu.
Zastavi je za 200k vozila godišnje trebalo 55k radnika.
Kada sam seo u VW Jettu iz 1981. sa ne zna se koliko stotina hiljada km, video sam koliko nam je značilo što smo imali Zastavu.
Zastavi je za 200k vozila godišnje trebalo 55k radnika.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10701
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Imali smo, nismo znali ...
Ljubitelju, molim te, izvedi racunicu u kojoj se dobija da je 80% Tomosa bilo stranog porekla. Pretpostavljam da pomenutu literaturu nemas za priloziti, pa usmeno...
Sent from my MI 5s using Tapatalk
Sent from my MI 5s using Tapatalk
Re: Imali smo, nismo znali ...
Ali prvo da su trebali bonovi za kupovinu tomosa.
- TheWickerMan
- Postovi: 11388
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Imali smo, nismo znali ...
I Norvežani isto.ljuba napisao:Dobro je sto Danci imaju male takse., barem od 2016...
https://www.thelocal.dk/20151120/whats- ... ration-taxAs part of its 2016 budget, the Danish government reduced the limit for registration tax on new vehicle purchases from 180 to 150 percent. The Local takes a closer look at why buying a car in Denmark is so expensive and what the tax reduction means for motorists.
Sent from my Mate10 Lite using Tapatalk
Re: Imali smo, nismo znali ...
... koji čak i nemaju auto industriju.