
Ratna tehnika
-
- Postovi: 6434
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
oni tako tvrde, malo je verovatno da je to stvarno bio B2 ali je istina da je nesto palo u HR...
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Ratna tehnika
Duh Misurija je B2 koji fali na brojnom stanju Americke vojske, pogodjen je iznad Srbije a pao je u Spacvanskim sumama u Hrvatskoj.
Posle rata Amerikanci su dostavili upitnik preko svojih diplomata gde ih je interesovalo kako su, na kojoj visini, uopste pod kojim su uslovima nasi uocili i oborili F-117 i B-2, tako posredno priznavsi da je on oboren. Ovo je svedocenje jednog od clanova Danijevog tima. Inace i na samoj Nevi koja je oborila F-117 je pored njegove siluete i silueta F-16 (potvrdjen i pao kod nas), kao i silueta B-2. Amerikanci su posecivali jedinicu, ali nikada to obaranje nisu osporili.
Posle rata Amerikanci su dostavili upitnik preko svojih diplomata gde ih je interesovalo kako su, na kojoj visini, uopste pod kojim su uslovima nasi uocili i oborili F-117 i B-2, tako posredno priznavsi da je on oboren. Ovo je svedocenje jednog od clanova Danijevog tima. Inace i na samoj Nevi koja je oborila F-117 je pored njegove siluete i silueta F-16 (potvrdjen i pao kod nas), kao i silueta B-2. Amerikanci su posecivali jedinicu, ali nikada to obaranje nisu osporili.
Upravo to sam i video svojim ocima


- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
bem ti sunce, ovi nasi samo skidaju nevidljive, ove obicne propustaju, da je kojim slucajem raptor tad bio operativan, imali bi smo i premoc u vazduhu 


GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
Nesto VELIKO je palo u spacvanskoj sumi. Ovo je odlomak iz klnjige "Smena" o obaranju američkog F-117A - trinesti deoHeineken napisao:oni tako tvrde, malo je verovatno da je to stvarno bio B2 ali je istina da je nesto palo u HR...
"Ponižen sam kao čovek i oficir"
Nedelja, 06.06.1999.
Prošli put su ugaone reflektore postavili između lansirnih rampi i osmatračkog radara. Čudno kako to niko ne primeti, dok ja ne reagujem. Radar je prvi put ukopan, i to deo gde se nalaze ljudi.
Odlazim za Šimanovce da obiđem Dimitrova i njegove ljude i uverim se u način kako je postavljen drugi imitator, kakav je kvalitet rova i šator za ljude. U centru Šimanovaca vidim Stoimenova i Boška Dotlića.
Dotlić je popio koje pivo više. Tu je Pera i Bora Crnobrnja. Pera je vlasnik "Medikola", fabrike za proizvodnju hiruškog konca. Bora hoće da razgovara sa mnom. Kaže mi da je video spisak ljudi za stimulativne mere. Njega tu nema. Zašto nisam poturio leđa za njega. Ne mogu da verujem da to traži od mene. I da mene pita. Ceo rat je proveo mimo smena. Ni jednom mu život nije bio u opasnosti. "Boro, ja sam te predlagao. Ograničeni smo procentom." "Boli ga", kaže. Kapetan će biti za nekoliko godina, ali očekivao je da će biti stimulisan." Kažem mu da je to Danijev spisak, i da sam veoma aktivno učestvovao sa Danijem u donošenju odluke. To je zajedničko rešenje. Ljudi na tehnici su podneli teret rata. Kako uopšte imati ili definisati kriterijum. Odlazim od njih, a on odlazi na šunku kod nekog Zdravka u Ašanju.
…"Klasa" Roksandić mi priča da je Dani noćas razgovarao sa generalom Petrovićem i rekao mu da imamo pouzdane podatke za obaranje B-2 i da ga je on već upisao kao pogodak. Imamo od Službe državne bezbednosti snimak razgovora pilota aviona i avaksa, gde ih izveštavaju da su pogođeni i traže dozvolu da napuste avion. Naređeno im je da ne smeju, nego da moraju da pređu preko granice. Ne smeju nam dozvoliti dokazni materijal. Piloti izgleda nisu uspeli da se spasu. Avion je pao u spačvanske šume u Hrvatskoj. Tamo je napravio čitav haos…
… Dani je došao na tehniku. Rukuje se sa mnom i šalje me da idem na odmor. Aca vozač me čeka. Konačno ljudski gest i saznanje da pokušava da se izbori za mene. Mnogo me je povredio. Krčag ide na vodu dok se ne razbije. Posle toga nikad više nije isto…
Ponedeljak, 07.06.1999.
Ponižen sam kao covek i oficir
Dečak Dušan Janošević u gostima kod raketaša
Prosto je neverovatno sa koliko se pažnje i poštovanja Dani odnosi prema meni. Rukovanje još jednom. Muški stisak ruke. Odlazim sa vatrenog položaja na odmor. Došao sam do "keca", a Acu poslao po Kostu. Idemo ka Šimanovcima i smeštaju. Nije loše. Kuća je prazna. Izgleda da je od nekog ko ne živi tu,nekog gastarbajtera. Budim se ujutru. Dani je stigao iz smene i doručkuje. Zove me da mu se pridružim. Odbijam. Još sam umoran. Vraćam se u krevet i spavam do 10:00.
Ustajem. Aca kuva kafu. Doručkujemo. U Kumanovu su nastavljeni razgovori predstavnika Vojske Jugoslavije i UN o tehničkoj strani povlačenja vojske sa Kosova. Dobijam oko 11:30 poruku od sina na pejdžer. Dogovaram se da me sačeka u Pećincima na centru u 12:00. Odlazim da vidim sina posle skoro dva meseca. Susret sa sinom je uobičajen. Nisam osetio drhtaj. Došao je sa Miljom, ćerkom od brata moje bivše žene. Uvila mi se oko vrata. Nije me videla skoro tri godine. Ovog leta će u školu, kaže mi. Slatka je kao šećer. Obožavam malu decu. Vodim ih na sladoled. Dolazi Cveja Roglić kombijem i kaže mi da ide za Rumu. Video me je i došao da se javi. Ljubi me kao brata. Kažem mu za potvrdu obaranja aviona. Presrećan je…
… Gledam prazno poznate ljude iz nekog ranijeg života. Odlazimo u kafić na piće. Milja i ja pijemo gusti sok od kruške, a Vlada koka-kolu. Kažem mu da me je zvala njegova mama. Pitam ga gde sad živi. Kaže u Rušnju kod neke njene drugarice. Bio je tamo samo jednom i više neće da ide. Stanuje i živi u Pećincima. Danas u 14:30 ide za Beograd. Sutra polaže šest ispita na drugoj godini Srednje veterinarske škole. Želim mu sreću i uspeh. Bivša žena traži samo lovu. Jebe joj se za moj život. Ni jednom se nije interesovala kako mi je i da li mi šta treba. Sve u svoje vreme. Proći će i rat…
Utorak, 08.06.1999.
…Cilj je otkriven termovizijom na daljini 25 km. Radarski mu je izmerena daljina na 18 km. Ponovo termovizijski, pa podizanje visokog napona i prelaz na radarski kanal na 12 km i lansiranje. Čim je ozračen, pustio je smetnju, koju operatori ručnog praćenja nisu mogli eliminisati. Moglo se pucati u čistom termovizijskom režimu praćenja. Visina cilja je sedam kilometara, azimut je bio negde oko 0°. Nije bilo oblaka. Pilot je prvu raketu izbegao manevrom ka zemlji, pod uglom od 90%, neposredno pre susreta rakete i cilja. Jedno 5–10 sekundi, pre susreta rakete i cilja, manevar je uspešan u suprotnom manevar nema nikakvog smisla. Druga raketa, koja ide pet sekundi posle prve, uhvatila je manevar i pratila je avion ka zemlji u poniranju. Iznenađuje manevar na dole. Išao je kao kamen i na visini negde oko 500 metara je ispravio, jedno vreme leteo paralelno sa zemljom i posle toga naglo penjanje i odlazak na sigurno. Profesionalac. Topovi su počeli da pucaju, ali kasno. Imali su idealnu priliku da ga obore. Krenule su bile i "Strele S-2M". Jedna se aktivirala na toplotni mamac. Pilot je izbacio tri toplotna mamca u obliku vatrene lopte…
Dan je nesnosan. Sparina i vrućina. Znoj samo lipti. Oko 14:30 na položaj "ladom" dolazi prvi komšija moje bivše tazbine Bane Vladin da me vodi na ručak. Odbijam, ali je on uporan. "Ja ću otići, a vi ćete ostati i dalje da živite jedni pored drugih. Ne bi voleo da imate prolema." Bi mi ga žao. Troši svoje gorivo da me nađe i da mi ukaže čast. Odlazim. Svi su oduševljeni što me vide. U Pećincima i Sibaču važim za dobrog i principijelnog čoveka. Niko ne pominje prošlost. Zahvalan sam im zbog toga. Došao je i Novica da me vidi, komšija preko puta. Nikom nije važno što su sa mnom i ne znači im ništa šta će reći oni bivši i njihove prve komšije. Tehnika je prevođena po danu. Nije baš najpametnije. Sve je završeno do 21:15. Odavno nije tako dobro i tako brzo išlo. Dani je Dotliću rekao da ne izveštavamo do 22:00 da smo spremni. Štedi bar jedan sat vremena na tehnici u borbenom dežurstvu. Oko 21:40 odlazim u logor i da probudim Danija. Spava dubokim snom. Budim ga dva puta. Teško ustaje. Mrsko mu je. Kažem mu da je zvao Matijević, moj "klasić" i da pošta mora otići sutra na staro mesto do 15 časova…
Sreda, 09.06.1999.
Ponižen sam kao covek i oficir
Borbena posluga koja je oborila B-2A
Budim se ujutru oko 07:30. Bora sedi sam na dvorištu i čeka da se probudim. Dani spava. Dotlić je u smeni od 06:00 do 13:30. Pita me kako sad nas dvojica? Kažem mu da je korektan i da redovno dolazi na smenu. Kaže da je hteo da mi uzme "keca" i mobilni. Pa ako, kažem mu ja. Trpela bi samo jedinica. Propala bi veoma brzo. "Znam ja to", kaže Bora. "Danas idem u Komandu Brigade. Znam da ga niko ne podnosi, ni starešine ni vojnici. Ne zna da radi sa ljudima." Pijemo kafu…
Vidim da je Bora neraspoložen od onog dana kad je pričano o stimulativnim merama. "E, moj prijatelju, zamisli kako je meni koji sam direktno učestvivao u svemu, pa ništa", pomislio sam, "šta misliš kako je mene bolelo?" . Najvažnija je živa glava. To je sad jedina moja preokupacija. Bora odlazi. Dani se budi. Doručkujemo. Kaže mi da je sa generalom Banetom Petrovićem išao na pecanje i bio na ručku kod Rančića, direktora ribnjaka "Živača", na putu između Boljevaca i Progara. "Više puta za vreme rata si ti pecao sa njim, zato si mene eliminisao", rekoh u sebi. Rekao mu je sve za B-2. Imamo pouzdane podatke. Koliko samo nisi bio fer prema meni i ljudima. Koliko si nas pravio budalama.Ti si lansirao tu glupu priču sa mamcem. Ti ili onaj alkoholičar Blagojević.
Sedlak mi kaže da sin majora Lešića, koji stanuje u Sportsko-rekreativnom centru, zna za oboreni B-2. Neko od njegovih je išao u spačvanske šume i doneli su delove od oborenog B-2. Kaže da se piloti nisu spasili. Vojnici kao i ja. Poginuli su zbog nečijeg glupog hira. Zbog dokaza. Život za dokaz. Ludost. Nikakva trampa. Mića Mijalković kaže da je taj dan vozio nekog potpukovnika na posao (najverovatnije Orlovića) i da mu je on rekao da je noćas oboren B-2. Odakle ta informacija ne znam. Jedan rezervista (Kosta ima podatke) kaže da je pre 4–5 dana u sredstvima informisanja izašlo da je jedinica koja je oborila F-117A, oborila i B-2. Nikad i pred nikim nisam rekao da je to moj avion. To je avion smene. Tako zaista mislim. Strahovi i rad su isti. Životi su podjednako važni…
.. Još ne znam šta ima novo na političkoj sceni. Do sad smo lansirali 13 raketa i ona jedna što je pala sa rampe, kad smo lansirali na B-2. Hoće li politika izvući neku korist. Kao garant ustupaka, mi smo uložili svoje živote. Valjda neće opet biti kurva. Sve ovo vreme mi, i slične jedinice, kupovali smo vreme politici…
… Hvala mojim roditeljima i Bogu što me čuvaju. Mnogo smo sestra i ja bili dobra deca. Hvala im na svemu. Na vaspitanju, na poštenju i učenju života. Bilo je teško, ali se isplatilo. Postali smo pošteni i dobri ljudi. Majčinu sliku treba da stavim na spomenik. Oprostite nam i razumite nas. I mi smo ljudi. Svi greše. Tako smo verovatno i mi. A i vi. Život je prolazna kategorija. Treba ga umeti živeti. U mnogim segmentima ja to verovatno nisam znao. Da nije vas i obaveze prema vama sutra bih sestri predložio da prodamo kuću. Neka se reši majmuna. Mrzim podlost. Samo se jednom živi. Kome i za koga. Danas mi ponovo kaže. "Kad se sve završi nakljukaću te praškovima i onda ti sve reći." Znam ja, sve to odavno. Treba samo sebi da priznam…
…Razgovarao sam sa generalom Petrovićem. Pita me jesam li sada zadovoljan. Misli na odlikovanje. Kažem da nisam. Kažem mu da mi je drago za B-2, a on meni kaže i vreme, 00:23, kad je pao kod Županje. Da je ranije imao taj podatak, bili bismo narodni heroji. Kažem mu nikad nije kasno. Kaže, mogli ste i više. "Da smo mogli uradili bismo", rekao sam mu. Ja još uvek živim u ratu. Poremećaj sna, povređenost do bola. A on mi kaže da smo ranije znali. Posle Drugog svetskog rata narodni heroji su postajali i 7–8 godina kasnije. Šta je trebalo još da uradim, pa da nam odaju priznanje, onda i meni…
…Dani mi kaže da mu masa stvari ne bi pala napamet i da su mi rešenja genijalna. "Jedinica je ratovala 80% zahvaljujući tvojim idejama". Primam sve to veoma hladno. Dao mi je boks "besta", da mi se nađe…
Četvrtak, 10.06.1999.
…Rat je završen. Povratak tehnike, otpuštanje ljudi iz ratne jedinice i povratak raseljenih pokretnih stvari je čisto tehničko pitanje.
I tako će se sa položaja udaljiti i jedinica, koja je 22 puta premeštana, uredila 11 vatrenih položaja, prešla preko 100.000 km, bez udesa, oborila 3 priznata i dva nepriznata aviona, sačuvala ljudstvo i tehniku;
jedinica, koja nijednom nije pogođena i koja je 15–20 dana ratovala sama;
jedinica, koja je oborila dva aviona "stelt" tehnologije: F-117A i B-2A;
jedinica, koja je gađana 23 puta "harmom";
jedinica, koja je zaslužila da ode u legendu.
Povukli smo se na osnovni položaj početkom jula meseca. To jutro vratio sam se od kuće veoma rano. Jedinica je već otišla. Ovaj put bez mene na začelju kolone. Svaki put za vreme rata tu sam se nalazio i otklanjao sve propuste i rešavao iskrsle probleme.Na taj način mi je Dani odao priznanje za sve ono što sam za njega lično i jedinicu uradio. U Jakovo sam došao sam, sa 12 kilograma manje za 78 dana rata. A bio je dovoljan jedan telefonski poziv da divizion vratimo zajedno na isti način kako smo i otišli u rat. Da li sam bio u pravu što mu nisam verovao?
Kako pitomo izgleda pogled ravnicom. U daljini se naziru Buđanovci. A ja: da li sam na svome početku ili na kraju?!
…Da, bio je to kraj. Kraj rata i početak mog nastojanja da dobijem tako jednostavan odgovor na prosto pitanje: "Zašto samo ja nisam unapređen iz sastava borbene posluge, koja je prva u istoriji ratovanja, oborila avion stelt tehnologije?"
Meni je ostalo da se borim na drugom frontu, gde ulog neće biti život, u elementarnom smislu. Biće to borba kroz sistem, protiv sistema i svih onih negativnih stvari koje su se prenele sa društva na Vojsku. Borba, koja će me zasigurno mnogo koštati: u emotivnom i vojničkom pogledu. Borba protiv uvreženog mišljenja da je Zakon o Vojsci Jugoslavije jednosmeran i da važi uvek u pravcu prema potčinjenom. Pretpostavljeni i nadređeni ne greši, niti je spreman da prizna grešku. Koji stepen svesti je potreban da bi se to u praksi izmenilo?!
Komentar br. 12
Dani saopštava generalu Petroviću nove informacije u vezi obaranja strategijskog bombarder B-2A.Petrović u razgovoru sa Aničićem izjavljuje da zna mesto i vreme pada strategijskog bombardera.S obzirom na vrednost i značaj oborenog aviona zašto borbena posluga koja ge je oborila nije postala narodni heroj već će to postati 250.rbr PVO? Da li je političko-vojnom rukovodstvu države pri potpisivanju Kumanovskog sporazuma preporučeno (zabranjeno) da se iznose podaci o pogođenim i oborenim Nato avionima za vreme rata?
Prikaz jednog uspešnog manevra Nato pilota koji je izbegao obe rakete lansirane na njega.
I pored sukoba u ratu Dani Zoltan odaje priznanje svom zameniku.Jedinica je ratovala 80% zahvaljujući idejama Aničića saopštio je i pomoćniku za pozadinu Dotliću.To je vrlo važna informacija i krunski dokaz ko je u stvari tvorac taktičkih postupaka,radnji i zamisli zahvaljujući kojima je ratovao 3.rd PVO.Raketni divizion koji je doneo orden narodnog heroja brigadi.Ako je to tako onda može da se zaključi da je Aničić,kao zamenik komandanta i rukovalac gađanja, doneo orden Narodnog heroja 250.rbr.PVO.Oficir koji je srušio Stelt program Amerike.
Ratni dnevnik najavljuje posleratni rasplet događaja po pitanju unapređenja Aničića u čin pukovnika.Podsećanja radi,jedino on iz borbene posluge koja je srušila F-117A nije unapređen u viši činTo je kako on kaže borba kroz sistem protiv sistema.
U pitanju je verovatno "Spirit of Missouri" 88-0329 (AV-8 - osmi serijski avion) koji je iz inventara USAF NESTAO na neke dve godine, koliko je trebalo da se zavrsi inicajalna proizvodnja narucene serije od 21 aviona kao i da se obezbezbede (na mala vrata) sredstva za proizvodnju (tajnog) 22 aviona koji ce dobiti iste brojeve kao i originalni osmi serijski avion. Inace, od noci 01/02.06.1999. pa u naredna dva meseca, prostor Spacvanskih suma je bio ZABRANJENA ZONA i za lokalno stanovnistvo, na neka dva meseca. Po svedocenju ocevidaca (stanovnika sela u okolini), navodi se da je citava zona bila pod jakom strazom US vojnika (marinci, USAF,...) naoruzanih do zuba kao i teska mehanizacija koja je usla u zonu odmah nakon navodnog pada i tamo se zadrzala nekih mesec dana. Iskljucivo nocu su dolazili veci konvoji praznih terenskih kamiona koji su neka dva meseca NESTO odvozili sa podrucja Spacvanskih suma. Kada je posle dva meseca zabrana podignuta, lokalno stanovnistvo je moglo da vidi samo ogoljeno zemljiste i prilicno veliki krater. Izgleda da je mehanozacija isekla komade aviona (ili cega li vec) koji je tu pao, utovarila u kamione a onda i prekopala zemljiste kako u samom zemljistu ne bi mogao da ostane bilo kakav trag koji bi pad TOGA NECEGA mogao da dovede do zakljucka tipa: OVDE JE PAO XX-XX.
Svedocenje Djordja Anicica, tada zamenika komandanta treceg diviziona 250 raketne brigade na TV Kosava.
http://www.youtube.com/watch?v=3Qi1z4vh79A
Postoji jos par interesantnih stvari, ostecen F-117 koji je prinudno sleteo na Pleso (Zagreb), kasnije otpisan, odvucen u hangar, isecen i avionima vracen za Ameriku (znam osobu koja je u to vreme radila na ATC-u i moze da potvrdi). Jos jedna interesantna stvar je da je veliki broj jedinica PVO 1999. godine tokom bombardovanja iscrtavao siluete aviona. To po svemu sudeci tesko da su bas oboreni avioni (niko konkretno nije potvrdio njihovu pricu) ali je SIGURNO da su te letelice NATO-a bile BAREM pracene ako na njih nisu i lansirane rakete. Evo jednog primera za koji nemam podatak o kojoj se jedinici radi. U pitanju je 9K-31 Strela-1.


Re: Ratna tehnika
Svaka čast svima koji su radili pošteno u vojsci.
Ali i dalje me fascinira ta ludačka želja za što višim činom. Dok sam bio u vojsci oficirima je to bila glavna preokupacija.
Ali i dalje me fascinira ta ludačka želja za što višim činom. Dok sam bio u vojsci oficirima je to bila glavna preokupacija.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
Nešto ne očekujem nove avione u naredne tri godine.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
aj da ispratimo sojgua pa da vidimo na cemu smo, stanje je takvo da jedina 2 L-17 407 i 409 zavrsavaju trajno sluzbu, jedan iduce godine a drugi 2015. ostaje 2-3 dvoseda, neki su na remontu u momi i trenutno nisu operativni, i 3 L-18 + 1dvosed i to bi bilo to, sta odluce sad to ce nam biti sto se tice avijacije , a do tad
Početak letačke obuke kadeta 135. klase

Na vojnom aerodromu Batajnica ove sedmice otpočela je letačka obuka kadeta 135. klase vazduhoplovnog smera Vojne akademije. Kadeti su svoje prve ozbiljne letačke korake učinili na helikopteru gazela Ho-45 i avionu supergaleb G-4.
Pre početka aktivnosti, održan je brifing na kom su osim komandanta eskadrila u kojima se obuka izvodi, prisustvovali i predstavnici Katedre vazuhoplovstva Vojne akademije.
Komandant 204. vazduhoplovne brigade brigadni general Predrag Bandić poželeo je dobrodošlicu kadetima istakavši da se radi o velikom danu za vazduhoplovstvo s obzirom na to da je svaka nova generacija pilota koja stasa i uđe u stroj pripadnika vazduhoplovstva rezultat velikog i zajedničkog rada kadeta, nastavnika Vojne akademije i pripadnika Vazduhoplovstva i PVO Vojske Srbije.
Programom letačke obuke kadeti će, osim osnovnog, savladati akrobatsko, navigacijsko i grupno letenje na avionu supergaleb G-4, odnosno osnovno, navigacijsko i instrumentalno letenje na Ho-45. Predviđeni nivo naleta u proseku iznosi 60 sati.
Početak letačke obuke kadeta 135. klase

Na vojnom aerodromu Batajnica ove sedmice otpočela je letačka obuka kadeta 135. klase vazduhoplovnog smera Vojne akademije. Kadeti su svoje prve ozbiljne letačke korake učinili na helikopteru gazela Ho-45 i avionu supergaleb G-4.
Pre početka aktivnosti, održan je brifing na kom su osim komandanta eskadrila u kojima se obuka izvodi, prisustvovali i predstavnici Katedre vazuhoplovstva Vojne akademije.
Komandant 204. vazduhoplovne brigade brigadni general Predrag Bandić poželeo je dobrodošlicu kadetima istakavši da se radi o velikom danu za vazduhoplovstvo s obzirom na to da je svaka nova generacija pilota koja stasa i uđe u stroj pripadnika vazduhoplovstva rezultat velikog i zajedničkog rada kadeta, nastavnika Vojne akademije i pripadnika Vazduhoplovstva i PVO Vojske Srbije.
Programom letačke obuke kadeti će, osim osnovnog, savladati akrobatsko, navigacijsko i grupno letenje na avionu supergaleb G-4, odnosno osnovno, navigacijsko i instrumentalno letenje na Ho-45. Predviđeni nivo naleta u proseku iznosi 60 sati.

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
U vezi B2 i F117: stručno gledano, ova dva aviona jesu nezgodni u smislu otkrivanja. Međutim. da bi se postigla što manja radarska uočljivost, moralo se žrtvovati dosta toga. Letne karakteristike i manevarske sposobnosti im i nisu baš jača strana. Bez pomoći kompjutera piloti skoro da i ne mogu sami da lete.
Glavni problem ovih aviona se ogleda u njihovoj konstrukciji: projektovani su tako da su najviše "nevidljivi" za radare sa milimetarskom amplitudom. Kod naših radara, koji su dobrano zastareli, amplituda je metarska. Dosta sistema na njima je analogno i ne moraju se koristiti(kod novijih sistema se igra i na tu kartu).
Samim tim, B2 i F117 je lakše uočiti na starijim verzijama radara, ali i dalje mnogo teže nego normalne avione.
Čuo sam(mada nisam siguran da je i istina) da oba aviona imaju neke predefinisane manecre, koje avion može da odradi i sam-ako smatra da je ugrožen. Moguće da je to bio važan deo obaranja barem potvrđenog F117-ako je recimo posle ozračivanja krenuo u zaokret, pa mu se reflektujuća površina povećala itd...
Što se sistema malog dometa tiče, mislim da su S2m, Igla i Šilo načinile najviše štete. Za S1 sumnjam(barem što se aviona tiče).
Od aviona, predpostavljam da je najviše bilo pogođenih A-10. Međutim svi znamo kolika je to mrcina od aviona. I oni koji su teže oštećeni, uvek su uspeli da se domognu VP van Jugoslavije.
Glavni problem ovih aviona se ogleda u njihovoj konstrukciji: projektovani su tako da su najviše "nevidljivi" za radare sa milimetarskom amplitudom. Kod naših radara, koji su dobrano zastareli, amplituda je metarska. Dosta sistema na njima je analogno i ne moraju se koristiti(kod novijih sistema se igra i na tu kartu).
Samim tim, B2 i F117 je lakše uočiti na starijim verzijama radara, ali i dalje mnogo teže nego normalne avione.
Čuo sam(mada nisam siguran da je i istina) da oba aviona imaju neke predefinisane manecre, koje avion može da odradi i sam-ako smatra da je ugrožen. Moguće da je to bio važan deo obaranja barem potvrđenog F117-ako je recimo posle ozračivanja krenuo u zaokret, pa mu se reflektujuća površina povećala itd...
Što se sistema malog dometa tiče, mislim da su S2m, Igla i Šilo načinile najviše štete. Za S1 sumnjam(barem što se aviona tiče).
Od aviona, predpostavljam da je najviše bilo pogođenih A-10. Međutim svi znamo kolika je to mrcina od aviona. I oni koji su teže oštećeni, uvek su uspeli da se domognu VP van Jugoslavije.
Poslednja izmena od superboss u 08 Nov 2013, 23:37, izmenjeno 1 put ukupno.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
-
- Postovi: 6434
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
Rece onaj Rus ako se potpise ugovor da za prvu isporuku treba 2 godine...Geza napisao:Nešto ne očekujem nove avione u naredne tri godine.
Ali to je AKO se potpise..

@kvcali
Odlicna fotka...

Re: Ratna tehnika
Superboss, ne zameri što te ispravljam - jesu milimetarske i metarske, ali talasne dužine, ne amplitude:superboss napisao:Glavni problem ovih aviona se ogleda u njihovoj konstrukciji: projektovani su tako da su najviše "nevidljivi" za radare sa milimetarskom amplitudom. Kod naših radara, koji su dobrano zastareli, amplituda je metarska.

Inače. talasna dužina je obrnuto proporcionalna frekvenciji i bitna je za način prostiranja i refleksije talasa u različitim materijalima. Amplituda (na slici peak-to-peak, a obično se definiše od nule, tj. sredine do jednog od pikova) je samo "intenzitet" (napona i struje), tj. od nje zavisi snaga izračenog talasa (i domet radara).
EDIT: F-117 je oboren 27. marta. Kada je pogođen taj B-2? U onom spisku koji sam slao ranije (možda na starom forumu), pominje se 20. maj?
Ђенерал Јанковић
Re: Ratna tehnika
pretpostavljam da je covek napravio omasku, jer mu je pvo uza specijalnost...
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
Verovatno omaska, naravno.^^^
Terminator, ural vagon zavod
http://www.youtube.com/watch?v=n5DU847tFpA
Terminator, ural vagon zavod
http://www.youtube.com/watch?v=n5DU847tFpA

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
lapsus calami. I ja ispravim kada primetim da je neko pogresio.snork napisao:Superboss, ne zameri što te ispravljam - jesu milimetarske i metarske, ali talasne dužine, ne amplitude:superboss napisao:
What i do for the livin'? I live for the livin'.