Stranica 15 od 261

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 29 Avg 2013, 19:56
od Geza
To se dešava od prve zime :pardon:
Pogledaću sutra :mrgreen:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 29 Avg 2013, 20:12
od Bax
Meni je to sa klimom, navodno bilo na starom Puntu, i to se prvi put desilo bas u servisu, kad ga je kolega odvezao na free proveru.
Bilo je to kod za mene po zlu poznatog Bogunovica.

Ono su mu navodno apdejtovali softver ECU-a, naplatili, i to se vise nikad nije desilo, a nije se desilo ni pre, posete servisu radi besplatnog pregleda....

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 29 Avg 2013, 20:17
od MAD MAX
Upravo neispravan akumulator može biti uzrok tvog problema. Pada napon na leru, zbog velike potrošnje struje i slabog aku (oborena svetla, dva ventilatora...) što dovodi do velike oscilacije ler gasa. Upravo sam ovaj problem imao sa jednim puntom. Lepo pali ujutru (mada u momentu se ugasi bord komp a nekada se i resetuje kad ga verglaš sa srednjim svetlima) Inače, nema aku bez održavanja. Samo ima sa smanjenim održavanjem..

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 29 Avg 2013, 20:35
od AcaDorcol
MAD MAX napisao: Inače, nema aku bez održavanja. Samo ima sa smanjenim održavanjem..
Ovo si potpuno u pravu, ali redovno po prodavnicama auto delova i cak prodavnicama akumulatora ili preko neta, i sl reklamiraju svoju robu tako sto kupcima prosipaju pricu da taj akumulator nema odrzavanja. Meni su u AP Sportu kada sam uzimao Vartu od 55 Ah pre cetriri godine za drugi auto prosipali pricu da on ima specijalan ventil sa cevcicom (vidi se cevcica sa zglobom sa strane) koji onemogucava gubitak elektrolita i rekli su mi da nikako nista ne otvaram sam, da akumulator ima dovoljno elektrolita nasutog fabricki, da je u garanciji od 24 meseca i da u garantnom roku samo servis sme da ga servisira i pregleda nivo elektrolita. Navodno insistirali su da je sistem ``bez odrzavanja`` bla, bla. Posto sam jedno vreme u zivotu radio sa obojenim metalima, izmedju ostalog i malo nesto oko olova i akku znam (uvozili smo separatore celija i mrezice za celije za Sombor). Nisam tehnicke struke, ali nisam bas ni duduk za takve stvari. Naravno po isteku garancije proverio sam nivo tecnosti i bilo je vreme za dolivanje. Bar jednom u 6 meseci to proveravam i nemam problema, recimo ta Varta i dalje radi ko mina i u sred zime pali ko munja....
Na zalost 90% ljudi se ne zanima za te stvari, ali puno puta cujem da se ljudi zale da kupe nov akku, ali im posle dve godine rikne. Kad ga pitas jel kontrolisao nivo elektrolita, kaze, ma jok, to je akku bez odrzavanja, sta ima da dolivas, bla, bla. Da ne kazem da sam u firmi u IT sektoru uveo pravilo da u svim UPS-evima svake godine u akumulatore dolivaju destilovanu vodu, jer je pola upseva drzalo naje od minuta baz zbog pada nivoa elektrolita :kuku:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 29 Avg 2013, 20:46
od MAD MAX
Ako imaš unimer, upali potrošače na leru i prati napon na akumulatoru. Videćeš da pri paljenju klime pada i ispod 12V, a ECU po programu pojačava obrtaje da nadoknadi, a posle određenog vremena se i ugasi. Na samom ECU napon je još niži. Originalni Magneti Mareli ima jako malu startnu struju i kad ostari veliki pad napona na verglanju i na leru sa potrošačima.
Pored toga izbegavajte Vartu za punta jer se pokazala loša, baš po ovom padu napona. Čak sam ja lično zbog ovoga pokušavao da reklamiram 2 nove Varte ali bezuspešno. Najbolje rešenje po zastupniku Varte za punta je skinuti plastičnu kutiju i ubaciti veći akumulator. Ali sa drugim aku radi lepo (FIAMM, Baren baterie...)

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 29 Avg 2013, 21:04
od dragan
a sta je sa onim accu sa gelom, i na kojima pise da se ne otvaraju? kod mene jedan takav jos malo pa 6 punih godina radi u autu...

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 29 Avg 2013, 21:20
od MAD MAX
Gel akumulatori se "ne održavaju" mada ima onih koji špricem kroz gel masu dodaju demi vodu, što mislim da je kontraproduktivno. Dok radi - radi. Gel i onako ima jako mali gubitak vode i otporan je na udare, i namenjen je motorima i brzim automobilima, zbog velikog muljanja i naginjanja.
A obični aku značajno produže vek ako se održava nivo elektrolita dosipanjem demi vode, nikako kiseline. Ovo bi trebalo proveriti jednom u 10 000 - 20 000km, po mogućstvu. Štete nema, osim što može servis odbiti garanciju u slučaju reklamacije, ako vidi da je otvaran.
Oni koji imaju "oko", dok kuglica pliva nivo je zadovoljavajući. Nivo se proverava samo kad je aku pun! Kad je prazan i nivo elektrolita pada.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 29 Avg 2013, 21:57
od AcaDorcol
MAD MAX napisao:Pored toga izbegavajte Vartu za punta jer se pokazala loša, baš po ovom padu napona. Čak sam ja lično zbog ovoga pokušavao da reklamiram 2 nove Varte ali bezuspešno. Najbolje rešenje po zastupniku Varte za punta je skinuti plastičnu kutiju i ubaciti veći akumulator. Ali sa drugim aku radi lepo (FIAMM, Baren baterie...)
Znam i kod mene u firmi su imali problena sa reklamiranim Vartama u garantnom roku (bilo ih je bogme nekoliko) ali isto se desavalo i sa Bosch-ovim i sa Vesninim (ili kako se sad bese ono zvahu) na koje smo kasnije presli, ali nista nije bolje ni i sa Crnim i belim konjima koji su nam priznavali reklamacije, ali dzaba i zamenski su isto brzo poriknjavali i sa jos par marki i sve je to generalno sklj klasa. Uvaze ti eventualno jednu reklamaciju, ali ne produzavaju garantni rok, a kad opet rikne, onda ide prica, kao ne valja vam regler, nije dobro dimenzionisan, nesto vam vuce struju u vozilu i sl.......Ocajni nanos olova na mrezicama, ocajni separatori izmadju ploca i to je to. Oce da nam prodaju s..nje kao kvalitet.......
Dodje mi da negde u svabiji na nekom otpadu nadjem neku mecku 190-cu i da iz nje izvadim onaj Trepcin bakelitni crni akumulator zaliven bitumenom, da ga dopunim i da budem miran sledecih par automobila sto se skumulatora tice :loool: , nego nemoze, svabo odma to reciklira, nema da se nadje. mozda da probam negde u Albaniji negde, mozda ostala neka Trepca crna bakelitna negde u nekoj guduri...... :loool:

Re: Одг: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 29 Avg 2013, 22:04
od Saša
Nema održavanja iz razloga što uglavnom najviše prodaju jeftino đubre koje potraje taman malo duže od garancije. Tu za dve godine stvarno i ne moraš ništa da održavaš kad ćeš ionako morati kupiti novo.

Tapatalk

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 30 Avg 2013, 13:44
od Geza
Pregledao akumulator, sve izgleda normalno.

Slika

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 30 Avg 2013, 13:54
od AcaDorcol
:doubleup: odlicno da si to proverio, sad si miran 6 meseci.

Inace svratio danas do servisa za autoklime, i objasnio moj problem. Majstori prikljucili creva, pregledali ceo sistem, ima gasa, ima ulja, nigde nista ne curi, ne pusta, kompresor lako vrti (probano rukom), akumulator testiran unimerom, bez potrosaca 13.78, sa potrosacima 12.5. Taman se svi zgledamo, i majstor slucajno otkaci minus, planirajuci da skine akumulator i da ga odnese na test opterecenja koji je u drugom delu servisa, ali slucajno vrati klemu nazad da jos jednom proba, kad ono sve OK.
Da lepo popi#$% Niko ne zna sta je. Jedino obrazlozenje:
Gremelini!
Placeno pivo za radionicu.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 30 Avg 2013, 19:04
od MAD MAX
Skidanjem kleme je resetovao ECU. Ali problem opet može da se javi. Vidiš, ne bi trebalo da napon pada u radu ispod 12,8V, jer ispod tog napona se prazni akumulator. Ispod tog napona auto sam povećava obrtaje da bi alternator dovoljno punio. Na normalnim kolima napon ne pada na leru sa potrošačima ispod 13,2V.
Barem dobro očisti kleme. Na puntu je česta pojava da polovina kleme nema kontakt, zato što je iz dva dela.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 30 Avg 2013, 19:46
od AcaDorcol
@ Mad Max :doubleup:
U svakom slucaju hvala na preciznim informacijama. To mi dosta znaci u lociranju problema, narocito ovo oko napona pod opterecenjem, jer danas u servisu merenja su obavljena, da ne kazem unimerom sastavljenom pomocu stapa i kanapa, koje je covek jedva uspevao da odrzi u kontaktu (servis trenutno nije imao bolji). Imam kuci krsteni unimer, pa cu proveriti sa njim jos jednom istu tu situaciju jer mi je ovo merenje bilo sumnjivo po kvalitetu.

Ne volim takva resenja tipa to je bio gremelin, zaglupeo se ECU, losa karma tog dana itd. Juce sam i sam skidao kleme, ocistio ih i restartovao ECU po proceduri dva puta i nista nije pomoglo, a danas eto kao u radionici to isto jeste pomoglo. Ono sto je dobro, proveren je ceo sistem klime (gas, ulje, pritisak u raznim rezimima rada, kompresor, creva, isparivac, napred su nesto gledali skroz duz hladnjaka, i sve sa klimom je OK).
Najsumnjiviji tu i dalje (po meni) ostaje fabricki akumulator na kome je pri vrhu celija pocela kalcifikacija, kako sam juce opisao. Posto sam dolio malo destilovane juce, moguce je da se akku dopunio tokom jucerasnje i danasnje voznje (posle dolivanja nisam imao punjac da dopunim akku, nego sam ga vratio na vozilo), i taman dok sam dosao do radionice stvar je legla. Ako se ponovi problem, pozajmicu drugi akku koji je provereno dobar pa cu videti. Svakako cu izvestiti sta sam otkrio, mozda ce koristiti jos nekome nekada. Inace u servisu su mi rekli da se ta situacija desava veoma cesto i to ne samo na puntu ili fiatu nego i na drugim markama.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 16 Sep 2013, 13:16
od samo polako
Juče sam se nešto vozikao po gradu i po povratku pri uparkiravanju primetim da je baš baš mnogo vode iz klime iscurelo, barica je baš bila velika.
Sad to ništa ne bi bilo čudno da nisam primetio da zadnjih 10 minuta slabije radi i da je sva voda izašla kada sam krenuo unazad da uparkiram. Kasnije klima radi sve normalno.
Pa vas pitam ima li nešto što ne znam a vezano je za ovu pojavu ili sam ja možda nešto tripnuo?

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 29 Okt 2013, 20:53
od dekiv68
Ovih dana nakon predjenih 45k km odradio 4-to produženje registracije i 4-ti mali servis sa prvom zamenom svećica. Auto sa sve plinom u njemu fercera bez greške. Kuriozitet je da do sad nije riknula ni jedna sijalica na autu :pop: